Černý prak s krásným, klidným designem.
Motorka koupena od hondakjarda (Zlín)
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia ETV 1000 Caponord: Veliskot, dvouválec
První dojmy - Respekt z výkonu, poměrně přívětivá velikost, krásný basový zvuk
Motorku bych doporučil pro - Pro každého kdo má trochu zkušenost a rozum.
Doplňky na motorce - Padáky, ukazatel rychlosti, který jsem považoval za zbytečnost, ale po první jízdě na něj nedám dopustit, velký pomocník !! Kufry (boční, top), Hlavní stojan
Recenze
První pocity při jízdě byly veskrze kladné, na plyn se musí s citem, moto poměrně dobře ovladatelné. Proběhla pouze krátká jízda při koupi a později projížďka kolem komína. Po prvních kilometrech jsem nevěděl co od ní čekat, i když jsem dlouho dopředu pročítal názory a zkušenosti motorkářů. Předchozí moto bylo Kawasaki ER 5, což byla kráska, která pro mě byla zcela čitelným a ovladatelně jednoduchým strojem (nedám dopustit).
Určitě cestovatelský stroj u kterého zápasím s výškou sedla a výškou krycího plexi ( při nejnižší poloze sedla a nejvyšší pozicí plexi jsou při mé výšce asi 172 cm velké turbulence, které se projevují velkým hlukem v helmě). Takže mám sedlo na druhé výškové pozici a plexi na nejvyšší pozici. Uvidíme jak se to bude chovat i s batůžkem, když tak dokoupím nějaké přídavné plexi.
Největší změna oproti ER 5 je při zalomení plynu a tím i změna perspektivy - ten výkon je veliká sranda.
Jinak jsem si musel trochu zvyknout na vyšší váhu zejména při jízdě, kdy je potřeba tomu trochu víc pomoct, aby to zatočilo. Jinak manipulace na místě je celkem v pohodě.. žádná hrůza.
Po " vstupním" servisu (olej, rozvody, filtry) se těším na další km.
Tak servis by byl.. teď už jen vyčkat na počasí.
Problémy s turbulencemi vyřešené přídavným deflektorem. Velice doporučuji tento kousek plastu, který udělá dost práce.
Pustil jsem se do svodu, které po doporučeném smirku pod vodu 800 krásně ožily.. Doporučuji ještě nakonec to vzít silichromem.
Po dalších komínových projížďkách můžu hlásat samou chválu. Kochačky valašskýma dědinkama jsou perfektní a palba mimo obce je taky bez výhrad.
Motorka má univerzální charakter a je jen na jezdci co si zrovna vybere..
26.6 2017 najeto cca 3 tis.
Po nainstalování vyššího plexy a přídavného deflektoru mám nadobro pokoj s turbulencemi a pod... můžu mít otevřenou helmu i při 100 km/h.
Malé hodnocení po první sezóně.
Najeto cca 9 tis. Km. Většinou projížďky kolem komína a jedna dovolena V Rumunsku.
Celkově bych Cbfko hodnotil kladně a asi budu psát to samé, co už v hodnocení těchto motorek bylo napsáno už mnohokrát, ale to aspoň potvrzuje pravdivost tvrzení jiných recenzí 😊
Po dovolené v Rumunsku (cca 4,5 tis. Km) Jsem měl jasno v tom, že srdcem celého stroje je motor! Ten je prostě definicí pro CBF 1000. Jeho charakter je naladěn pro cestovní svižnost a pružnost.
Veliká výhoda je, že se nemusí moc řadit, což po delší jízdě ocení snad každý. V nějaké recenzi jsem četl, že kdyby měla tahle motorka jen 4 kvalty, bohatě by to stačilo a pod to se podepisuji, protože ne jednou jsem při zařazování dalšího kvaltu kopal rovnou o dva.
Brzdy, podvozek a ergonomii bych hodil do jedné kopy jako uspokojivé, průměrné..
Co se týče ochrany před větrem, tak bych bez vyššího plexy s deflektorem už nejezdil.
Spotřebu jsem nikdy nějak přesně nepočítal a ani mě k tomu nic nevedlo a držel jsem se rčení: „Není spotřeba, není výkon „. Ale od oka bych to odhadl od 4,5 do 6 l na 100 v závislosti na stylu jízdy a zatížení.
Další fakt, který se vztahuje na Cbfko je ten, že motorka pro někoho může působit trochu bez emocí. Takže asi to nebude pro někoho, kdo vystřelí z garáže očekávajíc projížďku plnou adrenalinu. Ne, že by to na tom nešlo, ale prostě to na to není dělané a člověk to z té motorky cítí, že umí pěkně potahat a rozhodně na to má, ale není potřeba to rvát pořád.. To vidím jako výhodu, protože to člověka nevyzývá k bezhlavé jízdě..

Suma Sumárum: Spolehlivá a poctivá strojovna pro pohodové cestováni a projížďky po okolí.
Takže ty zatáčky nebyl jen můj dojem že nejde zatočit
taky jsem s tím bojoval (jezdil jsem před ní ER6stku) ale neboj chce to jen změnit techniku nájezdu do zákruty
tak ať slouží...
Rozhodně dobrá volba, ta jede pořád, sama, nebo ve dvou, nebo s plnejma kuframa, na jakejkoliv kvalt, prostě furt jede a tahne. Origo plégo šlo tenkrát okamžitě dolů a bylo nahrazeno plexi od Givi a potom doplněno ještě o větrný štítek, ten mám ostatně dodnes. Hodně šťastných kilometrů.
Nádherná. Přeji mnoho legrace a skvělých zážitků!