renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBF 1000 (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Fox_Mulder
Vloženo 1.11.2022
Aktualizováno 4.8.2023
Zobrazeno 1 754x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Původní předsevzetí zakoupit motorku, kde už budou rovnou kufry, indikátor řazení, ABS, hlavní stojan, vyhřívané hefty atd., vzalo brzy za své.
Moto jsem zakoupil jako 3. majitel v ČR s nájezdem cca. 28t. km. Předtím byla dovezena ze zahraničí.

Výška jezdce: 187 cm

První dojmy - Byl jsem se ještě podívat na jiný kousek - starší model, který měl najeto údajně přes 50t. km a měl výbavu přesně takovou, jakou jsem si představoval (3x origi kufr, ABS, vyhřívané hefty a krásnou modrou barvu). Nicméně měla místy silné škrábance na laku, naprasklou kapotáž opravenou samolepkou, na zadku širší gumu než je povoleno v TP a nebyla ještě přihlášená v ČR. Kvůli problému s přihlášením, které by znamenalo další starosti s výměnou gumy a převozu na evidečku na vozíku a horším stavu moto, kde se už ozývaly vibrace plastů, jsem se rozhodl připlatit a pořídit novější model a to i bez výbavy. Jinak oproti předchozímu Hornetu 600 jsem se obával větší hmotnosti. Nicméně za jízdy se motorka ovládá velice dobře, do zatáček se krásně klopí a na místě to také není tak hrozné.

Motorku bych doporučil pro - toho, kdo má vyšší postavu, rád cestuje a nechce cestovní enduro.

Doplňky na motorce - Moto má z výroby pouze hlavní stojan.
Doplnil jsem ještě:
- padací rám Givi
- držák na mobil nebo navigaci RAM
- polepy kol
- USB zásuvku
- indikátor řazení
- na 3D tiskárně vytisknuté držáky USB zásuvky a indikátoru řazení, takže není potřeba nikam nic vrtat a vypadá to dobře
- páčky M-Style - krátké-sklopné - rozdíl v ovládání je sakra znát - lépe padnou do ruky - tedy na prsty

Ještě zbývá namontovat zadní nosič s kufrem Givi, boční nosič na kufry a hlavně koupit ty boční kufry.
A na konec prodloužení předního blatníku a zadní blatník.

Recenze

Původně jsem ani předchozího Horneta 600 nechtěl prodávat, protože jsem si ho dovybavil vším, co jsem potřeboval, ale vzhledem k mé výšce (cca. 187cm) jsem na něm byl dost zlomený a bolela mě brzy kolena a zadek, takže na nějaké delší cesty to moc nebylo. Nejvíc jsem dal za den 500km a pak jsem celý den masíroval zadek.
Po vyzkoušení kamarádovo CBF 600 jsem se rozhodl, že Hornet půjde do světa a pořídím si taky CBF. Hledal jsem, co jiného by na mou postavu bylo lepší, ale kromě cestovních endur (ideálně Kawasaki Versys nebo Suzuki V-Strom) jsem nic neobjevil. Navíc jsem chtěl opět 4-válec kvůli sametovému chodu bez vibrací.
No a když už přechod na CBF, tak rovnou na litr - šestikilo bylo subjektivně i papírově slabší a navíc vidina pružného litru, kde není potřeba tolik řadit a prostě jede i naložený kufry, byla silnější.
Trochu jsem se obával spotřeby, ale při mém pohodovém ježdění to bere skoro jako Hornet - cca. 5,5 litru na 100km.
Co se týká sedla, tak zatím nemůžu hodnotit jak se na něm dá dlouho v kuse cestovat, protože mám za sebou teprve pár desítek kilometrů, ale kolena jsou na tom rozhodně lépe. Chtělo by to akorát trochu posunout blíž a možná i výš řídítka, aby byl posez dokonalý.
Přední plexi je originál a pro mě je ideální v dolní poloze, v horní mi to fouká přímo na přilbu a turbulence dělají hrozný kravál.
Brzdy se zdají být více než dostatečné a oproti Hornetu půjde i seřizovat přední odpružení.

Doplnění 07/2023
Zima byla dlouhá, tak byl čas na doplnění potřebné výbavy a doplňků.

- prodloužení předního blatníku od Pyramid Plastics - pouze lepeno lepidlem na ABS bez vrtání a drží to jako čert - přiloženou oboustranku jsem raději nepoužil



- zadní plastový blatník Puig 4691J - v místech úchycení má gumové silentbloky, tak doufám, že nebude praskat jako Ermax



- mřížka chladiče z Alíka



- zadní a boční nosiče na kufry (Kappa KR777 a Kappa KLXR208) - monokey (boční odnímatelné) sladěné na jeden klíč



- vyšší přední plexi Plexi Puig 5252W - při plném vysunutí je fakt znát - nápor vzduchu mi jde až nad čelo, takže horní nasávací otvor na přilbě v pohodě dostává dost vzduchu na větrání a 90% much zůstane na plexi a ne na bundě nebo přilbě - oproti Givi má podélné prolisy, které znatelně brání ohýbání při vyšší rychlosti a ani při 180km/h jsem si nevšiml, že by mělo snahu se ohýbat



- prodloužení zrcátek SW-Motech (SVL.01.501.10800/B) - konečně si nekoukám na lokty



- blastery Acerbis X-Tarmac - ruce sice krásně chrání, ale je potřeba doladit jejich polohu, aby nenarážely při plném rejdu do plexi nebo zrcátek - bude to chtít ještě dát delší šrouby, aby ta zrcátka byla výš



- voltmetr s teploměrem z Alíka - kvůli problematickým alternátorům skoro nutnost



- prodloužený držák řidítek - posunutí cca. 3cm nahoru a 2cm dozadu - brzdové hadice netřeba upravovat - na delší cesty umožňují příjemnější vzpřímenější posez



- prodloužení tlačítek palubního počítače - vytištěno na 3D tiskárně - konečně jdou mačkat tlačítka i v rukavicích

- boční kufry Givi V37N + horní kufr Givi V47 s doplněným 3. brzdovým světlem



- LiFePo baterie BS 4Ah - spojená s nákupem odpovídající nabíječky

- výměna předních žárovek za Philips X-Treme H7 12V 55W - PX26d

- výměna žárovek v blinkrech za LED verzi spojená s nutnou výměnou přerušovače - teď jsou blinky při blikání nepřehlédnutelné, bohužel to má negativní efekt, že po vypnutí klíčku nezůstanou blikat varovné blinkry, ale po asi 2 vteřinách se vypnou - elektronika to pravděpodobně vyhodnotí jako nízký odběr a odpojí přívod proudu - fungují tedy jen při zapnutém zapalování

- výměna parkovacích žárovek za LED verzi s bílým světlem

Dále proběhlo čištění výfukových svodů pomocí Autosol Bluing Remover s následným vyleštěním. Výsledek mě překvapil už po ošetření prvním přípravkem.

Foto asi prozradí víc.

1. původní stav



2. po ošetření Bluing removerem



3. po finálním vyleštění



Akorát montáž zpět spojená s výměnou těsnění svodů je pěkná pakárna - chce to 4 ruce

Samozřejmě proběhla výměna oleje a filtru, výměna chladicí kapaliny za Sheron G12+ spojená s propláchnutím systému a výměna brzdové kapaliny. Tu kapalinu ve spojce nikdo předtím snad ještě neměnil - byl to pěkný humus - spíš bláto.
A nakonec ještě výměna zadních brzdových destiček Nissin 244ST - po zkušenosti s předchozí výměnou za Bremba na Hornetu, které od začátku pískaly při malých rychlostech, jsem zůstal u jistoty originální značky.

No a další tuning už asi potřeba nebude - vše zásadní už jsem dodělal - snad jen jiný držák na navigaci - ideálně nad palubní desku, aby byla lépe na očích. Ale ten na tento model snad nikdo nedělá, takže bude potřeba domácí bastlení.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
speroure
speroure napsal 15.01.23 v 20:21 10b.

Moc pěkné CBF-ko

Slaboch
Slaboch napsal 04.11.22 v 12:24 10b.

Krásná...akorát nevím, kde jsi došel k tomu, že Versys je cestovní enduro

Mistík
Mistík napsal 03.11.22 v 12:42 10b.

Taky jsi zapomněl napsat, že sis o kamarádovo CBF propálil nohavici u kalhot a znehodnotil mu výfuk, tak si musel koupit laďák Jinak, krásná technika, teď už jen udržet krok s CBF 600

Paulano
Paulano napsal 02.11.22 v 11:28 10b.

Více komentářů



TOPlist