PROFIL MOTORKY

Honda CBF 1000 (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník apach
Vloženo 16.10.2015
Aktualizováno 9.8.2018
Zobrazeno 3 317x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Cestovní univerzál s čitelným chováním

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS: Příliš vysoká cena, 400 tis. za motorku mi na mé nájezdy nyní přišlo moc

První dojmy - Moje první zkušenost s litrovým čtyřválcem, oproti Transalpu výrazně lepší ochrana před větrem, oproti velkému GS méně vibrací. Motorku jsem u prodávajícího zkoušel na mokru, takže jsem jel velmi opatrně, ale až na menší ochotu zatáčet a úzká řídítka mě po pár km přesvědčila, že právě ona bude mou další...

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny ty, kdo chtějí univerzální stroj pro sportovní ježdění i dálkové cestování

Doplňky na motorce - Turistické plexi, zvýšený podstavec pod řídítky, zadní kufr Givi + textilní boční brašny SW Motech, padací špunty, navigace Garmin Zumo 590, tankvak Givi

Recenze

Když jsem začínal po deseti letech znovu jezdit na motorce, říkal jsem si, že pro ježdění po mých domovských Beskydech a okolí (+ jednou za rok někam dál) bude nejlepší nějaké cestovní enduro. Při lezení po Dolomitech jsem v kempu narazil na polský motorkářský pár s Transalpem a já si tuto motorku následně koupil. Po dvou letech a cca 10ti tisíci odjetých km jsem pochopil, že polňačky v okolí mě stejně neberou, na větší terén se tato motorka nehodí a já jezdím stejně jen po silnicích. Navíc ideálně s kvalitním asfaltem.
V Cartecu jsem si půjčil nové GS od BMW a byl jsem si jist, že toto je má další motorka. Cca 14 dní jsem o ní velmi intenzivně přemýšlel, ale nakonec zvítězila dočasně racionální složka, která mě utvrdila v rozhodnutí, že aktuálně tolik peněz za motorku dát nechci. TA byl prodán, já pomalu dostával abstinenční příznaky, proto jsem začal objíždět litrové stroje v okolí a to i takové, které jsem původně neměl v hledáčku. Relativně brzy mě zaujala recenzovaná CBF 1000F, kterou jsem si sjel vyzkoušet. Ne, že bych chtěl kdy jezdit na čtyřválcové motorce, přece jen zátah dvouválu z nízkých otáček je mému způsobu ježdění bližší, ale říkal jsem si, že pokud kdy skončím u nového a drahého GS, tak si tento segment pravděpodobně u své motorky už nikdy nezkusím. Test, který zde na tuto motorku na motorkářích byl mě v mém rozhodnutí jen podpořil. Ještě ten den jsem se rozhodl a následující večer mi motorka stála v garáži. Motorku jsem kupoval jako tříletou s najetými 19ti tisíci km. Její předchozí majitel ji používal jen na tři velké cesty po Evropě, kolem komína prý nejezdil.

První věc, která mě u této motorky překvapila byl relativně slušný zátah motoru i z nižších otáček. Tento stroj se rozjede na jedničku i bez plynu - to jsem nečekal. Ne, že by to bylo nějak důležité, při razantní jízdě člověk akceleruje s podřazením dolů o dvě rychlosti, jen při defenzivní jízdě je tento stroj čitelný a nemusí jet nutně stále v otáčkách. Můj stroj měl už od předchozího majitele turistické plexi, které v horní poloze při mé výšce 187 cm a nižší poloze sedla odvede většinu proudícího vzduchu. Rovněž zpětná zrcátka plní svou funkci perfektně (předchozí majitel domontoval prodlužující redukci, bez té to prý žádná sláva není). Oproti TA mě však na motorce vadí přehnaně úzká a pro dálkové cestování relativně nízká řídítka (mám je zvýšená adaptérem, ještě přemýšlím nad jejich nahrazením širšími). Stroj má rovněž dost omezený rejd předního kola.
Manipulace s motorkou na místě je otázkou zvyku, motorka nepatří mezi přehnaně velké cvalíky, proto mi to nepřijde nijak tragické (to ani proti lehčímu Transalpu), drobnější jezdci ji však minimálně na počátku řešit budou. Jízda samotná je příjemná, nezáludná a čitelná, nicméně oproti CBF 600 je motorka daleko méně ochotná k zatáčení (když jsem si motorku se známým sedlajícím právě menší CBF vyměnil, měl problém vyjet hned z prvního kruháče :) ) Pokud by chtěl někdo motorku jen na ježdění kolem komína, tento stroj asi nebude tím pravým a osobně bych volil raději nějakého zábavnějšího naháče.
Motor je kapitola sám pro sebe - je čitelný bez výrazných výkonnostních propadů, při normálním ježdění se jeho spotřeba pohybuje do pěti litrů, mě osobně se nepodařilo jet nádrž se spotřebou nad šest litrů (otázkou je, co udělají alpské kopce v plné náloži). Jet se dá už od necelých tří tisíc otáček, nad šest tisíc začíná ta správná zábava. Velkým pozitivem je hydraulicky ovládaná spojka, kdy chod páčky je vyloženě sametový a páčka samotná má velké množství poloh. Duální brzdy jsou takové, jak by člověk od podobné motorky očekával, opět je jejich chod čitelný a nejsou to jedovky při sebemenším stisku. Zadní brzda je laděná spíše jako podpůrná - zadní kolo blokuje až při plném zašlápnutí.

Na motocyklu mám od jeho nákupu na konci srpna 2015 najeto cca 1500 km proto zde nechci rozepisovat všechny své subjektivní dojmy z motorky, věřím, že příští rok budu po sezóně (plánujeme mmj. letní cestu do Albánie) schopen napsat více informací. Od této motorky očekávám univerzálního evropského cestovatele a to se jí zatím daří naplňovat.

Po aktuálně 3 letech co motorku vlastním bych si zde dovolil krátce shrnout několik postřehů, které jsem s tímto strojem udělal. Předně motorka funguje stále na jedničku, mám na ni najetých cca 12 tis. km (celkový nájezd má tedy něco přes 30) a naštěstí jsem nemusel řešit žádnou poruchu. Motorka se mnou zažila před dvěma lety velkou letní cestu přes Balkán do Řecka a letos Alpy a vše, co jsem napsal v recenzi výše potvrzuji. Motor je dostatečně výkonný a opravdu zdařilý, jeho vyrovnaný chod mě stále baví. Minulý týden jsem byl vyzkoušet opět velké GS a po této CBF bych si na vibrace už zvykal těžko. To S1000XR je jiná písnička, předpokládám, že jestli budu v dohledné době měnit motorku, právě tento peklostroj je asi nejvážnější kandidát. Ale zpět k recenzované CBF. Ač na spotřebu nejezdím, mám rád její monitoring. Letos podle Fuelia jezdím za průměrných 4,7 l/100 km. Moje maximum bylo ze Zell am See na GG, kdy jsem měl na vrchu podle (mimochodem velmi přesného PP) něco lehce přes 7, ale to byla stále jednička skoro na omezovač. Na druhou stranu naprosté minimum na nádrži někde tuším v Makedonii bylo 4,2 l/100 km s bagáží, ale to moc zábavná jízda nebyla. Nechápu, jak se Hondě už před tolika lety podařilo udělat motor s 79 kW, přitom o spotřebě většího skůtru. Vzhledem k tomu, že do nádrže se dá natlačit skoro 20 litrů je možné s motorkou najet kolem 430 km (můj rekord je 465 km), což je také pěkná hodnota.
Po složitém zkoušení jsem letos pořídil tankvak Givi XS308 a na nádrž padne jak ulitý - pokud recenzi bude číst nějaký cbfkař co shání a zkouší, toto je jasná volba a uchycení na víčku nádrže rozhodně předčí magnety i popruhy.
Co bych ale na mé CBF uvítal je o něco pohodlnější sedlo. Stávající není špatné, ale při jednom dvanáctihodinovém přejezdu jsem motorku už rád neměl. Takové to normální cestování kolem 6 hodin denně problémy nedělá.
Kdybych měl opakovat své rozhodnutí o nákupu motorky zpět v čase znovu, nákup své CBF1000F bych zopakoval. Sice jak motorka stárne, dívám se stále více po jiných, ale zatím jsem nezažil ten nutkavý pocit, že potřebuji motorku jinou. Nebo máte nějaký tip?

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mufiozo
Mufiozo napsal 21.06.16 v 09:34 10b.

Já ti nevím co mají lidi pořád s tím, že dvouválec jede odspoda. Transalp vs Hornet 600, Hornet jasně tahá od spoda víc, je to pocitově znatelně silnější motor a je jedno v jakých otáčkách.

JinT
JinT napsal 04.01.16 v 17:33 10b.

Ahoj vítej v clubu mrkni na CBF forum(jestli tam už nejsi) tahle motorka není ani zdaleka tak skvělá jako parta lidí co se okolo ní motaj dělaj se srazy, vyjížďky, motoškoly atd... jsme celkem aktivní jezdíme do sklípků ťo většinou autem přes zimu... A pokud tě něco zaskočí spoustu negativních věcí co tě potkají jsme už vyřešili jako kmitání řídítek, spálený statory, různy gumy,... a hodně dalšího.

nobady
nobady napsal 07.12.15 v 16:24 10b.

Pěkná motka,pěkně napsaný ,jen s tím "komínem bych trochu polemizoval. To by spíš platilo na FJR,nebo Europana. CBF samozřejmě není street na blbnutí,nicméně není problém se projet kolem komína ,anebo vyrazit na dlouhou štreku. Co se týká ovladatelnosti,jezdi,jezdi a uvidíš .že za nějakej čas budeš mluvit jinak

vm66
vm66 napsal 22.10.15 v 22:26 10b.

Pěkně jsi se rozepsal, tak ať jezdí

apach
apach napsal 20.10.15 v 10:25

@burak000 - možná to na fotce není příliš patrné, ale rozšíření zrcátek tam již dodal předchozí majitel a opravdu to pomáhá...

Více komentářů



TOPlist