Pohodový silniční cesťák se sportovnějšími rysy, dostatečnou silou a parádní ovladatelností, se kterým bez problému zvládnete stovky kilometrů v sedle a zároveň svižnější projížďky kolem komína. Bez problémů se také protáhnete městskými kolonami.
Motorka koupena od FIRMA:Free-moto (Prostějov 1) - jen pozitiva
Výška jezdce: 181 cm
První dojmy - Po šestkovém Hornetu nebyl absolutně žádný problém nebo zdlouhavé navykání si na motorku. Vše mi okamžitě padlo do ruky, navíc na CBFku je daleko větší možnost nastavení si motorky podle svého gusta (páčky, sedadlo), tak že každý si jí může poladit podle svého. Jedna z nejideálnějších voleb při přechodu na velkou kubaturu. Krásný sametový chod by vás snad uspal, když však vezmete za plyn, probudí se dostatečná síla a parádní zrychlení, které vám na tváři může vyvolat jen úsměv od ucha k uchu. Není to samozřejmě žádný supersport, ale k tomu ani není dělaná, tak že mě přináší přesně to, proč jsem si jí pořídil. Radost z jízdy, pohodlí, dostatečný komfort a výkon a ohromnou spolehlivost motoru.
Motorku bych doporučil pro - Myslím, že pro kohokoliv, kdo už má něco odježděno a chce přejít na vyšší kubaturu. Zároveň dává přednost pohodlí při cestách a nepotřebuje vyloženě trhat asfalt a samozřejmě nebrázdí okolní terén, na to motorka opravdu není (nemyslím přejetí nějaké polňačky :-) )
Doplňky na motorce - Hlavní stojan, padací rámy Givi, odjímatelný nepromokavý držák navigace Givi, nosič TopCasu Givi, nosič bočních kufrů Givi, boční kufry Givi E41NN (otevírací boční víka stříknutá do barvy motorky), TopCase Givi Maxia3 E55N + horní plotna na kufr + opěrka na kufr pro spolujezdce, 12V zásuvka, zadní blatníček s krytem řetězu v barvě motorky od Ermaxu, reflexní proužky na ráfcích v barvě motorky, na nádrži tankpad s logem Honda, vyšší turistické plexi Puig, vyhřívané gripy Hotgrips Premium Sports Oxford, chrániče páček Acerbis s podsvícením, rozšíření zrcátek a ukazatel zařazené rychlosti.
Recenze
Pohodlí
Litrové CBFko jsem chtěl hlavně kvůli cestování ve dvou, kdy šestistovka ztrácela na výkonu a také samozřejmě na pohodlí, hlavně pro spolujezdce. Oproti Hornetovi přináší polokapotáž mnohem více jízdního komfortu. Vyšší plexi lépe chrání před větrem, pro absolutní bezvětří to ale chce výměnu za cestovní plexi, které je o pár cm vyšší. Mne při mé výšce 181cm zatím stačí origo štít, trocha toho větru dává přeci jenom pocit, že sedíte na motorce a ne v karavanu .
Spotřeba
Na litrový objem motoru je hodně slušná spotřeba, kdy i při ostřejší jízdě stěží přelezete 6l/100km (průměrná spotřeba). Ve většině případů mám průměrnou spotřebu 5,6 - 5,7l/100km s rychlostí běžně přesahující 130km/h. V případě, že budete dodržovat předpisy a nepřekročíte 90km/h (státovky ), průměrná spotřeba bude bez problémů kolem 5ti l/100km, což je paráda. Dojezd na nádrž při mé spotřebě je cca 350km, přičemž nádrž je na 20l včetně 4l rezervy.
Ovladatelnost
I s váhou hodně přes 200kg je motorka výborně ovladatelná (osobně nemám problém ani s manipulací na místě). Do zatáček chodí úplně sama. Uvítal bych možná jen širší řídítka, ale případnou výměnu ukáže až čas (možná jen můj návyk z Horneta, kde jsem měl původní vyměněná za širší).
Posez
Sedlo malinko tvrdší, ale i tak dost pohodlné, prostor pod sedlem spolujezdce dostačující na nářadí, vestu, lékárničku, případně ještě pár drobností. Třípolohové sedlo mám na nejvyšším stupni, tedy 810mm, což mi plně vyhovuje (jednotlivé polohy od sebe dělí 15mm). I při delší cestě nemám nohy v této poloze přehnaně pokrčené a tak vydržím být mnohem déle fit .
Brzdy
Mám verzi bez ABS, ale i tak mohu říct, že brzdy plní naprosto výtečně svou funkci. Odezva báječná.
Servis
Servisní interval je po 6ti tisících km, ale většinou jde jen o zběžnou kontrolu kapalin, brzd atd, olej se mění po 12ti tisících, což je vzhledem k cestovnějšímu stylu motorky jen na uvítanou.
Přístrojový panel
Designově pěkný (alespoň pro mne), podsvícení OK, s ukazujícími funkcemi už je to horší. Úplně chybí ukazatel teploty motoru a zařazené rychlosti. V případě rychlosti si lze snadno pomoci montáží Gipra nebo zkrátka zkušenější jezdec pozná zařazený kvalt podle otáček motoru. Dále na displeji najdete samozřejmě tachometr, digitální hodiny, palivoměr, počítadlo celkových km (odometr) v km/mil, dvě denní počítadla km (trip A,B), ukazatel spotřeby paliva (přepínání mezi režimy momentální spotř. paliva / průměrné spotř. paliva / spotřeby paliva). Režim momentální a průměrné spotřeby může být dále nastaven buď na km/l nebo l/100km. Nechybí ani ukazatel rezervy paliva, který naskočí pouze při přechodu na spotřebu z rezervy, tedy při spotřebě 16ti a více litrů z nádrže. V neposlední řadě vidíte na budíku stav otáček motoru. Velkým průserem je přepínání a ovládání těchto všech funkcí. Slouží k tomu 2 zapuštěná tlačítka, která v rukavicích nemáte v podstatě šanci stisknou, jelikož to nedovolí průměr otvoru (nechápu, proč jsou zapuštěná ). Navíc si myslím, že ovládání mohlo být řešené nějakou přepínací páčkou na řídítkách, což by bylo daleko pohodlnější a hlavně bezpečnější. Při stávajícím řešení ovládání je v podstatě nutné zastavit, sundat rukavice, a holým prstem zmáčknout požadované tlačítko, abyste se dozvěděli danou informaci, kterou displej právě neukazuje. Tady páni inženýři tedy sáhli trošku vedle
Světla
Dokud budete jezdit ve dne, tak OK, ale za šera nebo v noci, i když přepnete na dálková, tak nic moc. Viditelnost dost mizerná, víc vás osvítí modrý ukazatel dálkových světel (ve tmě za jízdy je dost rušivý), než samotná světla vozovku. Za mne tedy mínusové bodíky
Mrkni na klub termín tam už je během léta se objeví i formulář čeho se budeš chtít zúčastnit atd...
bude to prodloužený víkend s motoškolou je to červen 11,12,13,14...
Super barva tu ti závidím
Ahoj, pěkná motorka i popis
. At fajně jezdí. Tomáš