renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 800 GS Adventure (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník J_H_Stehnovský
Vloženo 8.8.2014
Aktualizováno 12.8.2016
Zobrazeno 7 082x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Cestovatelský stroj, dobrý výkon motoru, slušná ochrana proti povětrnostním vlivům, rodilý světoběžník, po prvním usednutí na "malého advíka" v showroomu to byla jasná volba. Chtěl jsem původně pískovou barvu, skladová byla už jen červená a nechtěl jsem č

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Invelt (Praha 5-Stodůlky) - Perfektní přístup prodejce Zdeňka Šubrta. Seriózní jednání, ochota poradit, dodržení všech dohodnutých podmínek

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 800 XC: Nebyla možnost testovací jízdy v Praze, motorka byla relativně \"holá\", absence kontroly trakce

První dojmy - Velká, robustní motorka, pro mne výborný výkon motoru, super v pomalém balancování v terénu ve stupačkách, motor necuká, lze jet i v minimálních otáčkách. Super ježdění, na tváři stálý úsměv :-). (Berte mne s rezervou, je to ve 41 letech moje první velká motorka)

Motorku bych doporučil pro - Pro potenciální dobrodruhy teoretiky, kteří by rádi jednou třeba do Gruzie, nebo Ázerbajdžánu a tam zhmotnili svoje cestovatelské fantazie... Dá se však na tom jezdit perfektně i do práce, nebo kamkoliv jinam, kam vede aspoň nějaká cesta.

Doplňky na motorce - Moto má kontrolu trakce a ABS s enduro režimem, palubní počítač, elektronický podvozek. Doplnil jsem zatím origo kufryBMW (pozor- jiné nelze použít- tvar nosičů alias padáků kryjících nádrž, pravý nosič je prohnutý).
Problém byl s padacími rámy, originální dokonale nekryjí horní plasty. Dostavení originálních rámů od BMW neexistuje. Vzhledem k novému modelu jsem našel asi jen tři výrobce. Nakonec přes australský enduro-web nalezeno co jsem hledal: krásné padáky, které se domontují na krásné originální nerezové padáky (u jiných výrobců nutná demontáž)- paradoxně od sousedů z Německa- Hepco Becker- viz nové fotky (u nás zastoupení www. motocykly-samoto.cz)
Další text píšu v 8/2016 a s padacími rámy je to po zkušenostech úplně jinak. Kombinace originálního padáku s výš uvedeným Hpeco Becker motorku nechrání téměř nijak. Blbnul jsem na sněhu a při pádu asi tak v 10 km/h na L bok jsem dopadl tak, že se ohnul originální rám, s ním nad ním uchycený Hepco a ten rozlomil boční černý plast. Při originál opravě by to byla sranda za hodně peněz. Pátral jsem tedy dále na netu (hlavně prosím ne Touratech- je to subtilní plíšek) a došel jsme k jedinému opravdu "heavy duty" variantě a to jsou polské padáky HEED (je to buď na Ebay nebo přímo od nich).Koupeno přímo od Poláků,seriozní jednání, platba pay-palem. Jde o dokonalý robustní systém který je příčně propojen (tedy L polovina s P) ve dvou místech a je velmi pevný. Vyzkoušeno několika pády včetně jěždění v Gruzii na Kavkaze na pověstné Omalo road. S padáky Heed jsou srovnatelné asi jen Adventurespec, nekryjí však dobře horní část plastů. Jinak na cestu po Kavkaze doplněn šusplech Touratech (ten dvouplášťový je myslím dobrý), nastavitelná sklopná řadička a deflektor(spoiler) na orig plexi a přídavný kanystr s demontovatelným držákem- vše od Touratechu a v tomto případě opět dobré.















Recenze

Chtěl jsem cestovatelské enduro kubatury 800-1200 ccm. XTZ SuperTeneré byla v novém modelu úplně holá za 400 tis, relativně těžká, a WorldCrossera Premium 2013 v plné palbě za 350 tis prodali v Písku před nosem. Na Tigerovi 800XC jsem se nemohl svézt a na F 800 GS Adv mi nabídli svezení, velmi dobré jednání, financování a pojistku. Motorka je v základu slušně vybavená. Zahraniční recenze na tuto motorku byly velmi dobré a když jsem se svezl (tedy na normálním F800GS) byl jsme rozhodnutý.
Motor pro mne super (začátečník), kolem 5000ot určité přijatelné vibrace
Podsedlová nádrž tvoří nízké těžiště. Větrný štít přímých 190 cm tvoří určité turbulence na přilbě. Vyřešeno přilbou s dobrou aerodynamikou (HJC RPHA Evo) a mírným přilehnutím při rychlosti nad 120km/h. V této pozici slušný komfort, nemusím koukat přes plexi, na horním okraji plexi je vybrání, které umožňuje dobrý pohled dopředu. Využívám i elektronický podvozek. Na okreskách komfort režim, při sportovnější jízdě, na dálnici režim sport. Je to myslím poznat na chování v zatáčkách a komfortu jízdy. Brzdy OK. Vlastní úložný prostor nulový. S orig kufry BMW/Touratech (myslím že 45 a 38 l) a 35 l topcase Kappa je prostor obrovský, vozím třeba rodinné nákupy. Myslím, že stroj je optimální pro enduro terén a silniční rychlosti do 130-140 km/h. Cestovatelský potenciál z mého pohledu maximální. Nádrž je 24 L, moje průměrná spotřeba bez šetření motorky dosud 5,1L, dojezd je tedy výrazně nad 400km. Nyní po 7 měsících ježdění (s kufry, bez úsporného stylu, hodně kratších cest) je spotřeba 5,4 L.

8-2016
Na přelomu května jsme s dvěma kolegy absolvovali krásnou a vysněnou 20 d cestu do Arménie a Gruzie a v kombinaci s autovlakem(1600km), lodí (2400 km) jsme po ose najeli 4500km. Dali jsme si i cestu na legendární Omalo na Velkém Kavkaze, asi 10 d po otevření po zimě, takže přes cestu říčky, 2m sněhové bariéry, šotolina s ostrou břidlicí, bláto, sesuvy cesty prostě off-roadová lahůdka. (Je to 60+60 km terénu z 600 mnm do 2969 mnm /Abano pass/ a pak do Omala v cca 2500 mnm. To stejné pak zpět.) Motorka po celu dobu zcela spolehlivá a oproti velkému GS (1100) mrštnější a v terénu myslím lépe voditelná. Cestovní komfort i na ukrajinských nekonečných lánech či tamních rozbitých silnicích super. Obuto jsem měl vzadu Mitas E-9 Dakar, na předku Heidenau K60 Scout. S motorkou jsem byl absolutně spokojen a myslím, že to je opravdu cestovní a hlavně opravdu enduro. Velká nádrž zajištuje s ostatními motorkami (kromě velkého ADV) neporovnatelný radius. Srovnat tuhle motorku jako celek myslím jde jen s novou Afrikou ale uvidíme, jestli toho africkýho "předhumbuku" nebylo až moc Tenhle můj červenej mazel F 800GS ADV je na Hedvábné stezce velkej, pohodlnej a spolehlivej velbloud-koráb co nepotřebuje ani moc pít a když je potřeba tak se z něj stane klidně arabskej hřebec a tohle mám na této motorce rád.
Níže pár fotek krajů za Kavkazem

















































Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Duko_RR
Duko_RR napsal 13.06.17 v 21:45 8b.

Diky moc za info. Celkem obsirny popis. Zajimalo by mne, jak resis udrzbu retezu na dlohych vyjizdkach tezkym terenem. Snih, blato, prach voda a pod. Jak casto mazes, vozis sebou cistici sadu a pod.
Dik.

Sete
Sete napsal 16.11.16 v 18:31 10b.

eldži
eldži napsal 05.05.16 v 10:38 10b.

Krasný advik...pekny popis...

Diaboluss
Diaboluss napsal 24.08.15 v 00:22

Super stroj!!!
K svým 40ninám si na něj líčím...
Jen mně zaráží ta spotřeba. Já se svou "klasickou 800GS" jezdím za 4,3 dlouhodobě a když se snažím, tak není problém ani 4,1... chápu máš větší nádrž motorka je asi i o něco těžší (ačkoli já na tý svý toho mám už taky dost), ale přesto se mi zdá ta spotřeba nějak moc.

Ludo46
Ludo46 napsal 22.04.15 v 15:37

Díky za inspiraci na horní padací rám

Více komentářů



TOPlist