renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 800 GS Adventure (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pítrs74
Vloženo 8.10.2016
Aktualizováno 27.4.2017
Zobrazeno 4 203x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Velká, ohromná, ze předu i zezadu, žádná pohublá vychrtlina, od první chvíle víte, že na něčem sedíte a nemusíte se krčit a omezovat, tedy pokud se vám podaří nějakým způsobem vyšplhat do sedla a dosáhnete z něj na zem.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:BMW Invelt (Praha 5-Stodůlky) - Vše co jsem chtěl vědět o malém GSA, jsem nastudoval, načetl, shlédnul, nepotřeboval jsem ji, ale chtěl jsem ji a zajímavá nabídka na Topcase a šustplech pod motor se prostě nedá odmítnout.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NC 750X: Měla všechny trumfy, cena, spotřeba, úložný prostor, DCT, ale vše se nakonec semlelo úplně jinak.

První dojmy - Když si koupíte Adventure od BMW tak čekáte všechno v superlativech a nehledáte negativa, ale není tomu tak, i přes docela velký čelní plexi je cítit nápor na ramena a hlavu víc než bych čekal, to bylo první co jsem si uvědomil, ale není to nic co by bránilo dlouhodobé pohodlné jízdě. Nápor na helmu jsem prozatím vyřešil štítkem od Wunderlichu, který zůstal z minulé moto a který jsem časem ještě otočil o 180° než vymyslím něco komfortnějšího.

Recenze

Proč jsem si vybral tento stroj? Možná pro ty typický asymetrický světlomety, který se na první pohled zdají ošklivý, až jsou krásný, pomalu legendární a hlavně účinný. Možná pro tu temnou historii, kdy muži na strojích této značky již před více než sedmdesáti lety brázdili pisty severní Afriky, ruské stepi a zastavil je jen nedostatek paliva, nebo tuhá zima. Možná, ale jeden z největších důvodů byl ten, že to je motorka, kterou jsem přesně hledal. Malé, velké cestovní enduro s více než solidní ochranou proti povětrnostním podmínkám, s relativně nízkou spotřebou, velkou nádrží pro dlouhý dojezd a velkou tonáží, prostě mi učarovala. Nehledal jsem a ani nechtěl nic většího a po více než 9000 km jsem čím dál víc spokojenější a každá další cesta mě v tom jen utvrzuje. Další důvod pro pořízení byl ten, že měla všechno, vyšší plexi, vyhřívaný rukojeti, přídavný světla, hlavní stojan, velkou nádrž, ESA, držáky bočních kufrů a v neposlední řadě ten typickej hranatej hliníkovej kufr, kterej bohužel žádnej velikán není, ušpiní všechno co do něj dáte, ale nakonec svojí funkci splní dobře. To špinění jsem vyřešil úplně náhodou vnitřní taškou od GIVI T505, která tam vlezla jako by byla pro tenhle kufr ušitá. Boční kufry musí být k těm držákům holt originál, ale zato tam perfektně lícujou a nemají žádný zbytečný volný místo mezi motorkou a držákama. První, co jsem dokoupil horní ochranej rám od TT, sice ho tady někdo nedoporučil, mě zatím několikrát pomohl ochránit ty plasty na jakoby nádrži. Ty plasty sice luxusně chrání nohy proti větru, ale není tam žádná aspoň malá schránka, nebo kapsa na drobnosti. Určitě by se tam něco dalo vymyslet, ale je to přece jen, malej Advík. Nádrž, která možná pro někoho vypadá nevzhledně, ale vejde se do ní víc než 24 litrů paliva a krom toho, perfektně supluje zadní blatník, takže jízda v dešti? Suchý nohy. Na žádný motorce jsem nikdy neměl jízdu v dešti rád, nemyslím tím nějakou totální průtrž, kterou jsem si letos taky pěkně užil a rozhodně to nebyl důvod k přerušení jízdy, spíš to byla přímo výzva k pokračování a dokončení plánované trasy, ale ten déšť, kterej vás přepadne během cesty, není to, co by vás mělo zastavit. Výfukový trubky zestárnou okamžitě o několik let a všude napečená špína ze silnice vytvoří takovou tu pěknou patinu, která už pořádně nejde umejt a nechává na motorce známku používání, až je škoda to jednou za čas vycídit a vyleštit skoro do čista. Tohle je to, co jsem hledal a k čemu je tenhle typ motorky přímo předurčen, jak bylo napsáno výše, může mě zastavit jen nedostatek paliva, nebo tuhá zima. Prostě jízda za sychravého počasí s teplotou kolem deseti stupňů je naprosto skvělá a další důvod je, že nemusíte pořád zvedat levačku a zdravit. Pár soukmenovců člověk v tomhle nečase sice potká, ale těm rád mávne. Dokonce potká i chopper-istu a to se cení, protože tenhle masochismus mě přešel po třech letech ježdění na cruiseru. Zima, jen se na něj podívám. A to nejsem zimomřivej.
Teď ten nedostatek paliva, ten tady, pokud máte na benzín, jednoduše nehrozí, protože tahle opravdu ohromná nádrž mě vydrží na 500 km plus. Po devíti tisíci kilometrech se spotřeba ustálila na 4,5 litrů. Dokonce i s plnou zátěží a batůžkem. Fakt je ten, že dálnicím se vyhýbám jak čert kříži a když u ž není zbytí, tak cestovní rychlost i na dálnici je cca 120 km/h. Tuhle kočičku jsem si nepořizoval jako tu minulou pro rychlej průlet mezi bodem A a bodem B. Každou cestu, která má konkrétní cíl, si naplánuju tak, aby nebyla ani nejkratší a už vůbec ne nejrychlejší. Užívám si jízdu po silnicích druhý, třetí a horší třídy, občas s návštěvou nějaké nádrže, hradu, nebo jiného zajímavého místa, nikam prostě nespěchám. Pokračování a další foto příště...,

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
xKUTYx
xKUTYx napsal 19.08.17 v 17:03 10b.

buboGS
buboGS napsal 07.08.17 v 21:23 10b.

Pěkná motorka v pěkné barvě a suprová recenze.
Ať ti dělá jen a jen radost.

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 03.07.17 v 00:03 10b.

SJ90
SJ90 napsal 17.04.17 v 22:26 10b.

Pěkně sepsané postřehy z užívání.
přeji ať dobře slouží a hodně pohodových km

swatcz
swatcz napsal 10.04.17 v 21:45 10b.

Dobrá volba

Více komentářů



TOPlist