renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 250/353 Kývačka (1958)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník .MALI.
Vloženo 28.12.2013
Aktualizováno 8.2.2015
Zobrazeno 3 704x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Klasická kývačka 03 - ta nejhezčí.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Je to trochu takovej návrat k začátkům i když jsem vlastně začínal na panelce. Co víc dodat - nejede to, nebrzdí to, kroutí se to, ale jinak je to neskutečná pohoda:)

Doplňky na motorce - Zimní výbava - revmaplechy, skútroblástry, nosič. PAV 40

Recenze

Kyvku jsem koupil od kamaráda, který na ní nechal udělat GO motoru a pak jen stála v garáži, protože na ježdění má ještě panelku a MZtu. Motku jsem koupil, abych měl na čem jet na Elefanty - snad se tam podívám. Musel jsem jí trochu zprovoznit - zrepásnul jsem si zapálko - vyčištění, nová izolace, kladívko, kondík, uhlíky, relé AEV (konečně to dobíjí), seřízení předstihu, vyčištění nádrže a karburátoru, namontování rychlopalu. V současný době zajíždím a v lednu jí chci celou rozebrat. Opticky jí chci nechat tak jak je (i když to není žádná krasavice), jen aby byla technicky 100%. Prostě takovej dělňas na občasný, obyčejný ježdění.

1/2014 - motorku jsem rozebral, nechal přetočit větší čep na stojan, rám + kyvka novej lak, vidle dostaly bronzový futra, olej a těsnící matice. Taky jsem dal nový ložiska řízení, čep a futra kyvky + okroužky, nově jsem si natahal hlavní svazek elektriky, nějaký lanka, brzdový obložení a nový pneu s dušema. Potom, co na mě z jednoho zadního tlumiče vypadla zlomená pružina, jsem je rovnou koupil celý nový. Ještě mi blbne tacho, ale to budu řešit až po Elefantech. Stejně motorku asi znova rozeberu a zbytek plechů nechám nastříkat černou barvou ať to trochu vypadá. Co se týká jízdních vlastností, tak je to zatím to nejlepší z panelek a kejvaček na čem jsem jezdil. Zrepasovanej podvozek a nový gumy jsou fakt znát:) Samo proběhla nová technická a přehlášení. Jinak práce a peněz hafo, ale stálo to za to.

2./2014 - Takže motka bez ztráty kytičky absolvovala Elefanty přes 420km! Nedávno dostala ještě novej karbec 2926, zrepasovanej tachometr, gumu řadičky a nový zadní světlo z panelky (líbí se mi víc a je líp vidět). Tím jsem asi skončil, protože jsem se pustil do mopeda, kterej už má po těch letech provozu taky nárok na důslednou kontrolu a výměnu špatnejch dílů.

5/2014 - Jízda na tomhle stroji mě baví čím dál tím víc - není nad to, prdět si to krajinou 70 a kochat se. Trochu jsem ještě laboroval s tryskama, ale už je to dobrý a kyvka jezdí slušně. Dokonce na ní mám letos zatim najeto víc než na GSu:) Proběhla výměna řetězu a řídítek za hrazdový - sice se mi víc líbí originály, ale takhle se to líp ovládá.
11/2014 - Nově nastříkaný výfuky černou vypalovačkou. Ještě musim stříknout do zimy revmaplech, protože s tim modrym to vypadalo divně, tak ať mi na dalších elefantech nedělá holka ostudu. Jinak tahle kyvka je v současný době mojí nejoblíbenější motkou. Báwo je sice skělý a nevyměnil bych ho, ale kyvka je prostě o něčem jinym.
1/2015 - Kyvka je připravená na druhý Elefanty - s nosičem a ,,skútroblástrama" to bude určitě komfortnější jízda, asi by to chtělo i plexi, ale to už bych z toho měl cesťáka BMW K1200LT.
Pořídil jsem ještě pávíka (dříve jsem jednoho vlastnil) a přestože musel dostat pár replikovejch dílů (kolečko, zadní kryt světla, hadice) a musel jsem poopravit lak, tak je v hezkym původním stavu, takže na Elefanty se mnou určitě jezdit nebude. Je to PAV 40 z roku 1966 a novej stál dle faktury 750,-Kčs -. Mám k němu i původní manuál a typový průkaz - vše signováno výrobním číslem PAVa. Ještě doplním, že mám i originální tažný na 16 kola.
2/2015 - Motka opět bez poruchy absolvovala Elefanty. Letos to byl docela mazec, protože bylo dost sněhu. Po návratu následovalo důkladné vysušení, vylovení, odbahnění:) Dvě japan endura co jeli od Strakonic se mnou zdechla obě 15km před cílem, takže je vidět, že na tuhle akci je jawa nejlepší. Mimojiné i proto, že po odházení sněhu a dvou dnech v mrazu, chytla hned! Jen ta cesta tam trvala 8 hodin (oprava japan sráč bike). Jawa jede sice pomalu, ale spolehlivě dojede všude!!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jawa354
jawa354 napsal 14.11.16 v 20:43 10b.

kujawa
kujawa napsal 20.08.15 v 21:31 10b.

Dolin
Dolin napsal 07.01.14 v 08:52 10b.

justyn
justyn napsal 28.12.13 v 15:15 10b.

Tak at šlape holka jedna a vpořádku doveze na Elefanty posílám 10b

Saxn
Saxn napsal 28.12.13 v 15:02

Krásna Jawa to se bude jezdit jedna pohádka jasných 10

Více komentářů



TOPlist