PROFIL MOTORKY

Jawa 250/353 Kývačka (1961)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník bear
Vloženo 16.2.2008
Aktualizováno 16.2.2008
Zobrazeno 9 836x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8

Popis motorky


Pojmenovaná: MEDWÍDĚ. Změněno sedlo, přidána opěrka, nový nosič a kapsy, jiné výfuky, stupačky.

Recenze


INDIVIDUÁLNÍ ZMĚNY MEDWÍDĚTE
VÝFUK
Již při koupi (r. 2000) byl patrný promáčklý výfuk (velké doutníky 353/04), který bylo vhodné v blízké době vyměnit. Výměnu jsem provedl (s upravením uchycení) za větší a mohutnější výfuky ( z pozdějších typů 350), které se logicky staly DOMINANTNÍM PRVKEM CELÉHO MOTOCIKLU. Byl to můj první zásah, a o to těžší, že jsem měl k dispozici dva úplně shodné(oba jsou levé, nikoli zrcadlové, takže byly pravděpodobně na 350 a ty pravé někdo skoupil na 175) tlumiče a míň než základní nářadí.Proto při bližším pohledu není těžké najít vzájemné rozdíly v uchycení obou stávajících, i původních koncovek a neprofesionální provedení..Hlavní změna v uchycení, oproti původnímu, nastala v přední části.Místo uchycení maticí k výfukovému kolenu, je u nových „jen“ těsnící gumička, protože je u nich počítáno s připevněním ke stupačce, které jsem proto musel nahradit výrobkem z pásoviny, aby bylo zajištěné kvalitní uchycení (už kvůli technické kontrole).Zadní přišroubování ke stupačce spolujezdce je taktéž atypické, ale zde jsem použil mezikusy,které k výfukům patří.
SEDLO
Vždy se mi líbilo dělené sedlo, což se podepsalo na budoucím vzhledu, či variabilním použití sedla spolujezdce jako opěrky. Základní segment tvoří masivní dřevěná konstrukce, na níž je vrstva molitanu a povrch šitý z PVC,tento pevný materiál který nepromokne se mi zdál nejvhodnější (i z cenových důvodů).Na vnější lem jsou nalepené třásně.Jezdec sedí o několik centimetrů níž než na původním, spolujezdec naopak. Na technickou ho není problém vyměnit za původní (otázka minut). Zatím jsem na něm odjezdil 3 sezóny bez shledání, že bych použil nevhodné materiály. Momentálně se pracuje na samostatné opěrce, protože kvůli mým 190 cm je docela dost potřebná. Snížení sedla má za následek uvažování o předstupačkách.
KAPSY
Pro pohodlnější převážení nejen drobností a změně celkového vzhledu jsem se pokusil o ušití kapes z již výše zmíněného PVC, nejprve jsem měl na nosiči zelený proutěný koš, jakožto provizorní, avšak velmi praktický úložný prostor, následovalo ušití větší kapsy, kterou jsem nakonec položil na nosič.Koupil jsem jiný zbytek lina s vnitřní „kobercovou“ stranou (už přesně nevím ale cca 120x200 za 50kč)a ušil dvě velké a hluboké kapsy (kladl jsem důraz na minimální rozšíření zadní části motocyklu). Také tady jsem připojil ozdobný lem s třásněmi,nápisem a ročníkem. Zevnitř jsou brašny vyztuženy.
STUPAČKY
S původními stupačkami jsem nebyl nespokojen,ale byl to „pouze standard“. Když se mi podařilo levně sehnat sušiče na boty s tělem z hliníkové slitiny, nedalo se změně odolat a nenáročnost úpravových prací dala prim změně. Centrální část tvoří závitová tyč (Ć 8) s ozdobnou maticí , mosaznou maticí i různými podložkami.
NOSIČ
Původní nosič byl jen nepříliš povedený,avšak funkční domácí výtvor.Už kvůli tomu,že jeho nízké upevnění na můj vkus až příliš omezovalo funkčnost zadního světla,rozhodl jsem se pro jeho úpravu a po dvou letech se chystám na úplnou výměnu za výrobek vlastní, celohliníkové konstrukce.
DROBNÉ ZMĚNY
· kontrolky: Pro níže zmíněné el.zařízení jsem se rozhodl vyrobit kontrolky. Otazník vysel nad tím,kam je umístit, aby byl zachovaný estetický ráz motocyklu. Na kontrolky blinkru jsem použil žlutou a zelené blikací LEDdiody, na brzdové čirou-červeně svítící. Umístění mezi spínací skříňkou a víčkem nádrže je pravděpodobně dočasné a plánuji je přesunout do kapličky mezi tachometr a světlomet, bude ale nutné navrtat díru do krytu světlometu, proto se zdráhám.
· brzdové světlo: Protože na nosiči vozím neustále brašnu, rozhodl jsem se nad ní umístit druhé brzdové diodové světlo.Po další úpravě na jeho třífázové spínání (2 stupně zadní a jeden přední brzda) a přidáním kontrolky brzdového doznalo konečné podoby, nutné bylo samozřejmě vyrobit spínač přední brzdy.
· blinkry:Do bočních blinkrů ze škodovky jsem umístil po 8 vysoce svítivých LEDdiodách. Spínač jsem použil vlastní výroby. LEDky mají nízkou svítivost při slunných dnech,pod mrakem,za šera(prostě při snížené viditelnosti,kdy by signalizace rukou mohla být z bezpečnostního hlediska nedostatečná)…je podle mě vše O.K. Zatím jsem přesvědčen, že nízká svítivost je zapříčiněna použitím blikací LEDky jako přepínače. Dokud nepoužiji k tomuto účelu použitelný přepínač, mnoho se nezmění
· předstupačky:Jsou momentálně zdělané,instalovat se dají během 10min,jsou bez přepákování a ještě jsem s nimi nejel, přidělané už ale byly a vše vypadalo funkčně.
· policajt:ještě nevyroben, ale chystám se na něj


Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sob78
Sob78 napsal 14.12.17 v 20:50 6b.

Co jsi jí to proved, ty zvíře?!

Buellrider
Buellrider napsal 25.07.17 v 23:36

>fidlimydli True story.

jawa354
jawa354 napsal 14.11.16 v 20:42 9b.

Propran
Propran napsal 19.10.13 v 21:51 10b.

fidlimydli
fidlimydli napsal 17.07.13 v 19:26

Nejlepší na těch úpravách je to, jak se tomu budeš za pár let smát a až prozříš, budeš to stejně pracně dávat do původního stavu. Ale to je koloběh života a každý si tím prošel.

Více komentářů



TOPlist