PROFIL MOTORKY

Jawa 250/353 Kývačka (1960)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MasterX
Vloženo 6.12.2014
Aktualizováno 23.11.2016
Zobrazeno 3 497x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Satanovy vidle... červená barva, ďábelský stav a cena... Na první pohled vrak, ale chce to vidět ten potenciál!

Více fotografii

Motorka koupena od jednoho chlapíka.

První dojmy - Vrak, ale moc hezkej... Kromě jednoho podsedláku má origo lak i linky. Chrom nádrže, řidítek i kluzáků a světla půjde zachránit, co se týče kol a výfuků, jsem spíš pesimista, ale zkusím to.

Motorku bych doporučil pro - fandu značky, kterýmu nevadí mít ruce od šmíru kvůli tomu, aby z toho starýho vraku ještě vyždímal trochu života...

Doplňky na motorce - nééé, nic takovýho... A chraň mě ruka páně tam takový ko*otiny montovat! Leda originální příslušenství - líbil by se mi nosič a možná časem revmaplechy. Ale nejspíš to zůstane jen u nápadu.

Recenze

Po kývačce pokukuji již dlouho a ceny se mi začínají ztrácet z dosahu. Sice na ní nemám úplně místo, ale to se nějak zvládne, jen už začíná být trochu těsno.

Tahle mašina sice vskutku není zrovna v top stavu, ale nerad bych žil s myšlenkou, že ji někdo rozebral na díly, když by mohla při troše snahy ještě jezdit. Léta někoho vozila a teď si zaslouží trochu péče - však jí je čtyřiapadesát. Mám rád pocit, že je na světě o jednu zachráněnou motorku víc, stejně jako tomu bylo u mé ČZ 450.01. Navíc mašinu z Týnce doma ještě nemám a design padesátých let žeru..

Bude to takový lego a běh na dlouhou trať. Motor je totálně KO, zarezlej strašlivým způsobem, takže vhodnej spíš už jen jako těžítko. Seženu jinej. Jinak prasklý držák jedné stupačky na rámu, orezlý výfuky, prázdný kola, škrábance na laku... Ale co, má to svý roky.

Mým cílem je udělat slušnou patinovou kývačku, žádná zběsilá renovace. Jen vyčistit, naleštit, sem tam něco opravit, vyklepat, doplnit, nakonzervovat. Ať z toho dýchá historie a těžká služba minulým majitelům. Nepospíchám na to, strojů tu mám dost a nudit se nebudu ani tak.

Na fotce je odstrojená, výfuky i kolena má obě, stejně tak sedlo (lavici) , zadní světlo (z panelky) , stator, klíčky (bošák + od kastlíků), válec (zrezlý) a hlavu... V podstatě je docela komplet.

Takže mě čeká shánění dílů, zde stručně co chybí nebo je na výměnu:

- motor zarezlý a bez víka, rotoru a poloautomatu... seženu celý jiný. (hotovo)
- zadní světlo plastový z panelky
- levý podsedlák v není v origo barvě, uvidíme zda půjde tahle sundat...
- všechny bowdeny chybí nebo k nepoužití
- tachometr zničený, buď seženu, nebo tu mám dvě torza k repasi...
- sedlo by měla být asi kytara, když se nějaká slušná objeví, tak ji vezmu.
- kryt řetězu, ale ten nemám na žádné motorce kývačkové řady... a nějak mě to netrápí. Leda by se objevil nějakej pěknej za pěknou cenu
- víčko nádrže je předělaný na klíček, ale to tak nechám. Dobovej tuning!
- chybí TP, takže se po silnici moc neprojedu, ale od toho tu mám jiný stroje.

to je tak asi všecko... Jak budou pokračovat práce, to se dozvíte časem v deníku.

Sezona 2014
- motorka uskladněna, shání se díly...

Sezona 2015
- koupen nový motor, slušný stav za slušnou cenu, jen pár dílů chybělo... Ze zásob doplněn karburátor, stator, na Aukru zakoupeny matice výfuků, víko zapalování, ... Ještě sháním kryt karbece a motor bude komplet.

- motorka rozebrána, objevilo se pár kostlivců ve skříni, nutno nahradit dobastlené uchycení stupaček replikovým, dovařen ulomený úchyt zadního madla, vyvaření bateriového kastlíku (vyrezlá zadní stěna v horní části)...
- nutno dolakovat levý podsedlák, origo lak někdo znehodnotil a následně přetřel značně odolnou barvou... jinak vše v relativně slušném stavu, až na absenci elektroinstalace. Ještě je horší lak na nádrži, ale ten tak nejspíš zůstane.
- rozebrán původní zarezlej motor, něco málo se z něj dalo kanibalizovat, ale jinak bída. Půlit ho ani nebudu, nepovolím jedinej šroub a obsah je shnilej na prach.
- sháním hnědé klytarové sedlo v patině za rozumnou cenu, ale moc se nedaří... :-/

Sezona 2016
Letos nic moc pokrok... času se nedostává. Ale projekt není u ledu, pořád se něco děje.
- podsedlák je v základu, na odstín 8850 ho nacákám až budu stříkat fichtla, a%t je toho víc najednou, kdo má tu pistoli pořád čistit...
- novej kříž pro stupačky už je navařenej, trochu tam poupravím lak a bude to svatý.
- koupil jsem hliníkovej kryt karbece, kdosi ho dobově potunil, ale sedí to ke zbylým prvkům stroje a navíc byl za směšnou cenu.
- za obdobně směšnou částku se mi tu už nějakou dobu válí tachometr, vypadá slušně, funguje, ale je plnej mrtvol mravenců.

Skoro by se chtělo říct, že už se dá začít skládat... ale kdo ví jak to dopadne, žejo. Aspoň chci poskládat motor do použitelnýho stavu. Tak snad...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 19.10.20 v 12:53 10b.

To bude moc pěkná patinovka...Mám stejný ročník , taky v patině...

CadLubeen
CadLubeen napsal 23.11.16 v 18:53 10b.

Patinovka Ty zeru!

jawa354
jawa354 napsal 14.11.16 v 20:45 9b.

Bařislav
Bařislav napsal 16.01.15 v 21:31 10b.

Přeju at se ti renovace povede a práce ti jde jde od ruky. Je třeba zachránit co nejvíce takových skvostů

ThomsonMotorson
ThomsonMotorson napsal 11.12.14 v 07:10 10b.

Dobrej pocin, ať jde práce od ruky ;)

Více komentářů



TOPlist