PROFIL MOTORKY

Honda XL 650V Transalp (2000)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Tiru
Vloženo 23.10.2013
Aktualizováno 8.7.2016
Zobrazeno 670x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Má první motorka, krásně čitelná, pohodlná, parťák do nepohody.

Motorka koupena od alpina68 (Přerov I - Město) - Rychlá bezproblémová koupě i převod motocyklu.

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 650 GS Dakar: Vyšší pořizovací cena, nedostupnost bazarového nákupu v místě bydliště, neplánoval jsem offroad.
Suzuki DL 650 V-Strom: Vyšší pořizovací cena, nedostupnost bazarového nákupu v místě bydliště.

První dojmy - Motorka má krásně lineární průběh výkonu, brzdy jsou dostačující a provozní rychlost mi v tuto chvíli vyhovuje. Kapotáž je zvláště v chladnějších měsících docela příjemná. Moc se zatím necítím v ostřejších zatáčkách, ale to se u nováčka dá očekávat a věřím že po výměně pneu za více on-road bude situace jiná.

Motorku bych doporučil pro - Tohle moto bych doporučil lidem, kterým stačí provozní rychlost do 130 - 150 km/h a neplánují delší přesuny po dálnici.

Doplňky na motorce - Padací rám, zásuvka na 12V.

Recenze

Od začátku jsem pošilhával po cestovním enduru a tento model se nakonec stal vítězem.







Mám najeto zatím kolem 1700 km a rozhodně nelituji koupě této značky.
Většinou jezdíme na vyjížďky ve složení supersport 107kW, naháč 70 kW a mé enduro 37 kW a ač jsem to nečekal, funguje to i bez nějakého výraznějšího omezování těch silnějších strojů.

Díky vzpřímenému posezu si tělo po jízdě nijak zvlášť nestěžuje až na ztvrdlé zápěstí.
Při vyšších rychlostech na rychlostních komunikacích jde vítr ze zvýšeného plexi do horní části přilby což není zrovna ideál a do budoucna se nad řešením budu muset zamyslet.

Jízda po rozbitých okreskách je s touto hondou balada. Tam kde kolegové na výše zmíněných strojích klejí, tam si já pískám.

Necelých 500 km po koupi jsme měnili přední brzdové destičky a kotouče, které byly sjeté cca 1/10 pod doporučeným limitem. Ty původní nahradily desky a kotouče značky EBC v tuto chvíli už zajeté, bezproblémové.

Během zimní údržby plánuji nákup nových, více onroad pneumatik a nějaký futrálek na smartphone navigaci.

Doufám že se svým jednostopým parťákem vydržíme bez poruch a ve zdraví co nejdéle, v tuto chvíli nemám žádný zásadní důvod měnit značku (snad jen těch pár koníku navíc by to sneslo )

18.8.2015

Kromě standardních výměn a doplňování provozních kapalin si motorka vysloveně vydupala nový řetěz.
Před výjezdem na moto-dovolenku jsme ji trochu poupravili řetězový napnelizmus, který ji vysloveně rozladil a přivodil ji hysterický zvukový záchvat při pohybu vpřed.
Nezbývalo tedy než řetězu navrátit původní neoptimální průvěs a doufat. Pár desítek kilometrů to vypadalo dobře, následně méně dobře až se dostavil pocit zařazeného neutrálu, kdy nešla hodit rychlost ani nahoru ani dolů a bodejď by taky jo - bez řetězu.
Tímto děkuji chlapcům z firmy AMTRADE, kteří ne jen že měli na skladu pár dostupných modelů řetězů na můj stroj a mi se dostal luxus v možnosti výběru, ale zároveň bylo možno oproti vratné záloze zapůjčit i nýtovačku na řetěz a v prořídlých beskydských lesích dokončit opravu na koleně. PS: Pokud u nich bude časem možnost zapůjčit i klasické kladivo, stane se tato firma prakticky dokonalou.

V tuto chvíli má tedy motorka nový řetěz nesoucí sexy Japonské jméno EK 525 SRX. "Doumo arigatou gozaimasu "
Po zbytek cesty už z motorky nic důležitého neodpadlo, jen se doléval benzín a čistilo výhledové sklo helmy od rozpláclého hmyzu, což se nedá považovat za vadu i když to obtěžuje.

Aby byl výčet doplňků úplný, loni dostal Transalp nové boty od Michelin, přesněji pak model Anakee 3, (správná volba vzhledem k mému silničnímu zaměření) a musím uznat že má jistota při jízdě na asfaltu stoupla o desítky procent a to ani nemluvím o jízdě na mokru, kde mi dříve špunty offroad gum připravily nejednu nečekanou adrenalinovou chvilku.

Na konci dubna 2016 byla motorka prodána, snad bude dělat novému majiteli radost

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tomáš_7
Tomáš_7 napsal 23.10.13 v 17:05

Dobrá volba, jistotu v ostrých zatáčkách získáš určitě, alpův podvozek hrozně moc dovolí a při chybách zase hrozně moc odpustí a terén to přijde až to pořádně zkusíš jinak spoustu pohodových km

jezdec74
jezdec74 napsal 23.10.13 v 14:50 10b.

Dobrá volba , přeji mnoho pohodových km.

Více komentářů



TOPlist