Jawa 250 Sport z roku 1969. Stroj v nejlepší kondici, co vypadá jak vrak...
Motorka koupena od JAWA Národní podnik
Výška jezdce: 170 cm
První dojmy - Klasická sportovní jáwa na devatenáctkách kolech, vhodná i pro jízdu v terénu...
Doplňky na motorce - Nosič s držákama na brašky a tažnym na páva v jednom svařenci
Recenze
Je třeba začít dvěma příběhy, které byly uplně na začátku.
První příběh začíná v roce 1927 v malé vsi na Sedlčansku, kde se rodí František Tomášek. Roky šly a šly až došly do roku 1969, ve kterém začíná druhý příběh. Je třeba podotknout, že tento pán bude v budoucnu mým sice vzdálenějším příbuzným, ale pro mě to byl vždy "strejka Franta"
Druhý příběh začíná na jaře roku 1969, kdy výrobní linku v Týnci nad Sázavou opouští tato sportka v nezvyklé světle červené barvě.
Oba příběhy se propojují v létě 1969 na plese Okresního zemědělského družstva v Benešově, kde je hlavní cenou v tombole právě tato sportka. Strejka tam jde jak za písničkou, tak popít nějakou kořalečku a z hecu si kupuje jeden lístek do tomboly za 1 Kčs. Při půlnočním losování se stává hrdým majitelem fungl nový nablýskaný sportky z podia.
Motocykl po pár dnech vyzvedává a začíná na něm ukrajovat první kilometry. Jelikož byl povoláním lesník, hned od začátku ho začíná huntovat po lese. V roce 1990, po více jak dvaceti letech služby motocykl ze zdravotních důvodů odkládá a přesedá na automobil z města Togliati.
Do roku 2005 je motorka uskladněna mezi dalším bordelem ve chlívě, kdy mi jí strejka slavnostně předává a nedlouho potom umírá.
U mě je motorka uskladněná dost podobně až do jara 2013, kdy se začíná pomalu plánovat dovolená a mně se nechce jet se sajdou a vzpomínám si, že nějakou sportku vlastním. Vytahuju jí z bordelu, probíhá týdenní rekonvalescence v podobě rozhýbání, přetěsnění tlumičů, kontrole motoru a opravě elektriky a vydávám se na cesty.
Během měsíce sem ujel asi 1000 testovacích kilometrů a na začátku prázdnin 2013 balim pár věcí a vyrážíme do Oděsy k Černýmu moři... Během 14 dnů projeto Slovensko, Ukrajina a Moldávie, celkem asi 3100 km bez žádných velkých problémů - jen běžná údržba...
V roce 2014 krátká dovolená napříč Slovenskem
2015 projeto Rumunsko se zajížďkou do Bulharska
2016 výlet na Balkán - Rumunsko, Bosna, Černá Hora, Albánie, Srbsko
2016 Švýcarské Alpy
2017 jízda do Pobaltní - Ukrajina, Bělorusko, Litva, Lotyšsko, Estonsko
2018 Bosna
2018 Ukrajina
2018 Rakouské Alpy
2019 Elefantentreffen
2019 Ukrajina + Rumunsko
24.července 2019 jsme velkolepě oslavili v maďarském městě Hajdúsobosló padesáté výročí od předání motocyklu
2019 Italské Alpy
2020 Čechy + Slovensko
12.7.2020 - najeto 49 256 km a zadřela se ojnice CKR na spodním čepu. Proběhne GO a jedem dál vstříc další padesátce
2021 - Pěkný poježdění po Balkánu. Projeto Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko, Bosna i Herzegovina, Černá Hora, Albánie, Maďarsko a Čobolsko. 3600 km
2022 - Bulharsko, 4200 km
2023 - Španělsko, Francie, Andorra, Gibraltar, 3500 km
Dá se za takovou mašinku s takovým příběhem nedat desítku?
To prostě nemá chybu...
Pecka, stroj ošlehaný léty provozu má největší kouzlo . Ta patina je dokonalá.
Krásnéééé
Hochu, ty bys měl psát fejetony. Skvěle!
Jednoznačně 10 za příběh!