renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 250/590 custom (1972)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Petr590
Vloženo 28.10.2021
Aktualizováno 31.10.2021
Zobrazeno 949x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


V patnácti jsem dostal první motorku ČZ od táty na prázdniny a už mi to nějak zůstalo...

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Je to Jawa, to se nepopisuje, to se musí zažít... Ale vážně, jízda jako na každé jiné staré věci. Plus starost navíc s mixováním oleje u dvoutaktu.

Motorku bych doporučil pro - Manuálně zručným nostalgikům.

Doplňky na motorce - Motorku jsem koupil nepojízdnou a nekompletní. Původně 250/592, ale nádrž vývozní sportková, kola 18" na STK prošly jen se smutnýma psíma očima. Tak jsem ji z nutnosti přestavěl na 19" kola. Nebyl záměr stavět nutně Sportku. Ale proč 16", když jsem stejně kupoval nová. Trochu jsem ozdobil kryty motoru, lehké rytí a pásek z veterán klubu měl obočí až ve vlasech. Nehrál jsem na originalitu, já potřeboval jezdit a to bezpečně. Proto druhé zrcátko, blinkry. Ve městě se hodí obojí. Dvouklíčové brzdy taky brzdí líp. Kufry a rolka jsou taky praktické záležitosti. Když se člověk vzdálí od komína. Výfuky původně 350/634, koupil jsem je nové za litr a vlezly se. Trochu to ma i vliv na zvuk je hlubší a tišší.

Recenze

Síla zvyku, spousta zkušeností a náhradních dílů. A nostalgie, ani mě nějak nenapadlo kupovat něco jiného. Tenkrát...
Zkušenosti s jízdou nějaké už mám, na dnešní dobu to není to pravé. Nespěchám, kochám se, ale ta doba kolem se nějak moc kochat nechce a valí se kolem hlava nehlava. V podstatě všechno kolem je rychlejší a s ohledem na hustotu provozu to ztrácí kouzlo. Jó, ještě jsou tu okresky, to je pravda, ale to taky není vždy řešení. A i tam jsou závodníci.
Nebudu tady psát, že to nebrzdí, netlumí, občas nestartuje (stydí se), nesvítí a když svítí, tak nedobíjí atd. To všichni ví a taky znají Vape. Prostě je to stará koncepce, která se spoustu let neměnila a navíc šla dolů kvalita výroby. Do Ruska dobrý ještě dnes. Tahle motorka má cenu jen u nás a dokud budou žít lidi co si nic jinýho nepamatují. Nepočítám sběratele (peněz). Je to tady Švejkov, za stejné peníze může mít člověk čtyřtaktního veterána...
Ano, jako několikátá motorka v garáži to má smysl. Ale kupovat do ní baterku jsou vyhozené prachy. Stejně toho moc nenajezdí.

A už je to bejvalka. Prodávat byla fakt legrace. Jak někteří sběratelé, co mají doma už mnoho Jaw, kontrolovali každý šroubek A pak přišli se zjištěním, že to není originál Sportka. A já měl v inzerátu JAWA 250/592 na 19" kolech. Fakt to byli specialisti a měli by raději sbírat socialistické odznaky národních podniků. Asi chtěli slevu, ať maj vývar. Nakonec přišel jeden, řekl beru a ani nesmlouval o ceně. Dal jsem mu k motorce 590 motor za solidní jednání.
Bez Jawy asi nebudu, jen nevím, kam na ní jezdit...asi na hřiby.
Snad jsem nikoho neurazil, je to opravdu nostalgie, nic víc. Stačí kouknout na sraz veteránů na západ od nás...to otevře oči. Všechno od roku 1950 mají lepší...(1955 ať nežeru).

A nasel jem i fotky prave strany

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cmiral
cmiral napsal 04.11.21 v 18:15 10b.

Taková ro byla moc pěkná slepenina

Targus
Targus napsal 29.10.21 v 22:13 10b.

By mě zajímalo, z čeho jsi tam nacpal výfuky. Jako originál to na mě moc nepůsobí.
Jinak samozřejmě pochvala a politování, že se téhle babičky odhodlal zbavit. Nu, snad víš, co jsi spáchal.
Jen taková perlička - víš, že z celé řady fotek jen jediná zobrazuje tuto motorku z pravé strany?

fery251
fery251 napsal 29.10.21 v 08:58 10b.

Pěkná mašina a super názory. Klobouk dolů

KAWAHAB
KAWAHAB napsal 28.10.21 v 20:47 10b.

S tím švejkovem jak píšeš..Naprostej souhlas...Bábina parádní

Více komentářů



TOPlist