stratos_r1250gs



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 125R (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník adison42
Vloženo 7.8.2011
Aktualizováno 5.9.2011
Zobrazeno 7128x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.9

Popis motorky


Zdravim vsechny motorkare. V cervnu sem se stal majitelem Hondy CBR 125 roku vzrobz 2011. a pokusil bych se Vam zde popsat co si doposud o motorce myslim

Více fotografii

Recenze

hondu sem koupil v honde lety u dobrichovic jako novou moto, zkusenosti s prodejcem bez problemu, ochotny, garancka hotova do 2 dnu v tydnu jejiho objednani, takze fajn, jen samo garancka stala skoro dvojku, servisuju po 3000 a pze hodne najezdim. tyhle pravidelny prohlidky jsou nezanedbatelnej vydaj a pocitam li ze mi moto zere priblizne korunu na kilometr, servisovani po 3tisicich me stoji skoro jak benzin, predpokladam li ze dalsi servis bude stat podobne jak garancka kolem 2tisic.
Honda je moje prvni motorka nepocitam li dandy50 a pujcovani skutru, takze samozrejme informace nebudou objektivni, jen zkusim popsat nak strucne a prehledne svy zkusenosti s moncou-tak sem ji pojmenoval.

Motor- vse v mezich 4taktnich 125, takze pekne tahne od osmi, necukane to roztaha i z nizkejch, i kdyz to trva, omezovac ve 12, nekdy je nutne to do nej pri predjizdeni tocit, aby se clovek nezabil ale od 10.5 uz to stejne moc netahne, jen vibruje a rve, sestka je hrozne dlouha s cimz souvisi ono magicky hledani maximalky, pze na rovine rozhodne neni nejrychlejsi sestka ale petka ktera pri 120 toci asi 11, zatimco 6 pod deset a pri protivetru sestka 120 na rovine neudrzi spis 110-115, coz je realna rychlost kterou se lze za pomoci vytoceny petky ci 4 pohybovat i do mirnych kopcu na silnicich typu e55, kdyz je dobrej vitr a mirnej kopecek dolu videl sem na tachaci 138, kdyz se clovek s poodobnyho kopecka rozjdene darilo se mi i tech 130 chvili drzet. todle uz je ale opravdu jen boj s vetry, zalehnutim, vahou jezdce, jen vim ze se to resi u 4taktnich 125. Co se tyce zrychleni, do 80 parada, vytocena trojka ktera da tech 78 je pro mestskou akceleraci dostacujici, skvele se sni predjizdni, rozhodne nejsem v praze brzdou provozu, 0-100 sem dal za 12 vterin, jde o to ze 80 tam je na tu trojku hned ale pak uz trva dlouho nez se to dostane na kilo, co do mesta uplne staci, a i napriklad na novym mestskym okruhu v pohode predjizdim kamiony. takze shrnu li vykon motoru na projizdky dostacujici, splynuti s provozem uplne bezproblemu a to i ve dvou-kilo cestovni rychlost, predjizdeni do kila bez problemu 4ka to da, nad kilo se predjizdeni musi opravdu s rozmyslem planovat a dostatecne tu motorku znat, pze to muze cloveku pripravit perny chvile, ostatne ted 24-26.6 sem byl na vylete v alpach, motorka bez problemu ale paradoxne to nejnebezpecnejsi byl prave nedostatek vykonu a otevrene pisu ze sem casto proste jen vyuzival siri silnice, kde se vejdu ja a dve auta, pze sem jel s kamosem na svcku kterej todle neresil a proste pridal, kdyz clovek predjizdi auto co jede 105, muze si s ridicem dat cigaro. nasel sem na to ale grif, predjizdim zalehnutej, smutne kouknu na ridice, houpnu parkrat do riditek jako ze to tlacim a ze to vic nedava, no a ridic se usmeje a necha me predjet, bohuzel to funguje jen na rakousky ridice, cesky ucho este prida. Takze cestovat se da, mel sem tankbag, a dva bocni kufry- alpskejch bavaru sem se bezporoblemu drzel dokud je nenapadlo na rovince pridat plyn, a po nedelnim bloudeni sme dali stihacku (v ramci 125ccm) linec praha domu po E55 pze sem musel v pondeli do prace a to sem jen lezel a plnej tech 260 km, auta poustela a jel furt 120 a vys a skutecne mel o tech 15 vyssi prumernou rychlost nez okolni doprava, nikoliv naopak. Takze to k vykonu motoru, jeste reknu ze mi je 25, mam najezdeno hodne pres stopadesat v aute, chtel sem jen zacit na 125 a ten vykon mi uz ted bohuzel chybi a to hlavne ne proto ze bych na ni chtel jezdit rychleji, ale bezpecneji. A prave ta nerezerva vykonu je skutecne nebezpecna, nehlede na to ze nelze pouzit vykon na vyneseni z rychlejsi zatacky.

prevodovka- nic extra presnyho, behem zajizdeni obcas falesnej neutral mezi 4-5, ted uz jen vymecne, predtim jednou denne, ale jinak bezproblemovy a jednoduchy jako vsechno ovladani na tyhle moto, ja to tam kopu spis jemne, abych se neuradil pze clovek radi furt a holt snesu ze 2xtejdne chytim falesnej neutral, v servisu mi rikali ze to tam mam kopat poradne kdyz sem se o nepresnosti zminil, ale ono je to fuk. spojka jde krasne zlehka, takdy prijemna na ovladani

brzdy
todle je pro me otazka, sem prece taky zacatecnik, ale tak nak by me nenapadlo zahamptnout predni brzdu kdyz se neceho leknu, proste ty brzdy sou bezpecny, clovek nema skoro sanci zablokovat predni kolo, zadni zas hned, ale je to pomerne citelny, ale brzdy sou neostry a prave kvuli velkymu tlaku na packu kterej to chce aby to nak brzdilo uz clovek ztraci tu presnost a citlivost na odhadnuti nejlepsiho brzdyho ucinku poredniho kola pred zablokobanim. proste bych na sve pristi moto chtel rozhodne podstatne ostrejsi brzdy, jo este-ve dvou logicky zadni brzda dostava smysl a naopak je dost napomocna, ale taky vyzaduje docela slusnej stisk-ideal na moto boty.

pneu
IRC taiwansky pravdepodobne, rozmery znate, ale zatim me ted podrzeli, ale to je nedostatkem mejch zkusenosti s jinejma, kazdopadne na obou stranach sem skrtnul hlasitka naklonu na stupackach a proste gumy nezavahaly, tuk tuk ani jednou, tesim se ale na znackovy pryz, no a mokry plny cary klouzou, ale ty se stejne neprejizdej vlastne. takze uz sem je sjel ze strany na stranu a v pohode, verim ze lepsi pneu budou mit vliv na lepsi brzdeni, pze na nedostatek prilnavosti v zatackach si stezovat nemuzu. co se mi stalo zatim a bylo neprijemny byl poryv bocniho vetru v alpach kterej me hodil asi o pul metru do strany s celou motorkou pred zatackou, ale to spis prikladam nizky vaze motorky nez pneumatikam, a kamiony a poryvy od nich sou v pohode. Po 3500km sem v jejich tretine.

odpruzeni
tady u me honda vede, nemam moc scim srovnavat, ale proste ta motorka je opravdu komfortni na to jak je pomerne jista v zatacce, dokaze se na nerovnostech rozhoupat, ale stabilite prujezdu to vubec neubere, a na kvalitnim povrchu drzi jak svine, pri brzdeni se sice trochu potapi, ale nerovnosti bere super, lepe jak svcko, navic lepsi sedlo ji dela este o kus pohodlnejsi. a pze rad jezdim ve dvou, ani pri nalozeni nejde na dorazy netrefili clovek neco extremniho. na to ze celej system je zakladni a docela subtilni co se jizdnich vlastnosti tyce tak podvozkove za jedna, ostatne ram i tlumice sou v postate totozny s minulym modelem tak proc menit vyjma sire gum to co skvele fungovalo.
pohodli
zase super, mam 187, docela dlouhy ruce, takze na ni sedim jak zrovna chci bez nutnosti namahat zapesti, to me po 700 za jeden den vubec nebolelo, riditka rozdodne nemaj extremni uhel ani vejsku, pro me ideal, navic mi je celkove tadyten sportovnejsi posez blizsi, a sem rad ze pro me neni vubec unavujici. po vic jak 150 v kuse me ale rozboleli kolena ale to fakt jen na ty statovce kde to clovek drzi, vysoky otacky, vibrace ve stupackach, fuci a hlavne drepi s pokrcenejma kolenama pze sedlo to ma taky docela nizko. co se ochrany pred vetrem tyce, na kolena trochu fouka, ale hodne toho kapotaz kryje, ja jezdim schovanej za tankbagem, takze mi nefuci na telo, ale na hlavu jo ale v tehle rychlostecj je to uplne jedno, nemuzu jen kvuli tankbagu zalehnout na nadrz a nahnat tak dalsi 4 kilometry v hodine hh.

Pokracuju v recenzi po mesici, nebyl sem schopnej dat to sem na net driv. Takze mam zase něco nalitano a něco bych rad doplnil. Bohuzel mam smolnej mesic, najel sem jen asi necelej litr jednak pze sem moto v 4500 daval do servisu kvuli servisce, a jednak pze sem ji mel po dvou padech celou pochroumanou. Takze uz je v servisu 14 dni a pze sem s pristupem servisu spokojenej ani je nak nenahanim, hlavne ze moto bude zas jak nova. První pad sem mel na polnacce kdy sem si hral na krossku a asi ve 40 chtel projet louzi která se ukazala o dost hlubsi nez sem myslel, takze kopanec a ze sedla ven, a znate to motoobleceni sem si nevzal zrovna prave na tenhle vejletek, a pze neumim asi moc padat nechal sem pod ni koleno. Aspon sem mel diky natazenymu podkolennimu vazu v praci tejden volno, no a samo sem se odrel. Motorka ale vydrzela statecne jen skrabance na zrcatku, blinkru, kapotazi. Takze jen estetika. Paradoxne když sem nechaval odpocivat koleno, presne za tyden sem to polozil znova, ted uz hur, nastesti plne oblecenej. Na dvouproudce (dva pruhy v jednom smeru ted nevim estli to není 4 ale to je fuk) sem v tahly zatacce v kilu predjizdel kolonu aut, jeden nouma si me nevsim a ze zacne predjizdet taky zrovna když sem byl vedle nej tuk do riditka a uz se valim, ale ma chyba je ze sem vzhledem k naklonu jel k tem autum zbytecne blizko a tim padem nemel cas se mu vyhnout, ac on to tam taky poslal jak v rally. No nic se mi nestalo hlavne diky obleceni, ale dost sem si ho prodrel. Mam obyc soupravu nazran za 7000 dohromady. A v tom kilu sla na nekterejch mistech skrz-hlavne koleno, loket a rameno. Ted sem cet ze na andelu opravujou motoobleceni tak se jich pujdu zeptat jestli to nemam rovnou vyhodit. Ale bylo by mi tech penez lito. No a ja jen dva lyseje na loktu a kolene- nevim asi mi ujely chranice. Motorka ale furt pojizdna, jen se mi urvala prava stupacka, no a odrel sem celou pravou stranu. No ale jen sem odpojil zadni brzdu pze si pribrzdovala nak to spastlil dratem este se parkrat projel a ted mi odpociva v servisu. No proc o tech nehodach pisu, jednak sem se z nich dost poucil, a hlavne si k ty moto vytvoril asi nakej vztah a nehodlam se ji zbavovat, vim ze se toho holt musim este hrozne moc ucit a tadle moto je na uceni nejlepsi, navíc sem absolvoval vikendovej vejlet do pardubic na nakej festival, nalozenej ve dvou, a uplna pohoda, rozhodne sme nikoho nebrzdili, a při dobrejch podminkach je udrzitelna cestovni rychlost mezi 100-115 ackoliv akcelerace se samo snizi, ale po tech nehodach sem stejne celkove tak nak ubral plyn. Ale i tenhle vejlet zvladla a dokonce i bez zadni brzdy, a vlastne jeji docasna absence ma urcite taky podíl na celkovym zvolneni myho stylu.
Takze ted uz se jen tesim az mi zavolaj a ja zas budu jezdit. Napadla me rubrika design este, pze mozna to někdo resi, ja moc ne, motorka mi prijde krasna, barevnou kombinaci sem si nevybiral pze sem mel moznost vystavni nejetou za 72, místo 79 tisíc, ale libi se mi moc, hlavne ty oranzovy kola a maska, navíc myslim ze tadle vyrazna barva prispiva k viditelnosti, pze hadry mam cerny a helmu taky. Koupil sem si sprej v tyhle oranzovy, tak premejslim ze si nastrikam helmu, vzhledem k tomu ze jezdim s tankbagem me to prijde uzitecnejsi nez vesta a jak to bude vypadat mi je fakt jedno. O co asi hlavne jde ze ac ta motorka je fakt pohodlna a od minuly generace udelala hroznej skok vpred co se dospeleho vzhledu tyce, stále je to mala motorka. Takze když me bejvalka vyfotila docela sem se smal jak na tom vypadam, ale když na tom jedu tak se stejne nevidim a jen si to uzivam.

Na zaver napisu vyhody a nevyhody a něco o vybave co sem si koupil
plus
jizdnivlastnosti spotreba pohodli vzhled ochrana před pocasim

minus
nedostatek vykonu, vibrace ve stupackach hlavne spolujezdcovych, slabsi brzdy
uz se tesim na lepsi pneu

no a k tomu ze me laka hlavne cestovani tak zkusim popsat jaky věci sem si poridil hlavne za timto ucelem
tankbag pack-go z bikers crown, inteligenti fcni, kvalita zpracovani tragicka, trha se mi ta otviraci cast v ohybu-hruuuza, ale radsi si to zasiju je mi lito to reklamovat a cekat

bunda- textilni nazran torx, pohoda prochcije az při extremu, nefouka do ni, když vyndas vlozku a otevres vetracky da se i v paraku, není tak tezka, na druhou stranu po tom padu v kilu vypada jak cednik, takze asi nak extra oderuvzdolna nebude, ale co bych za ty prachy cekal.

Kalhoty- nazran adventure, pohodlny, samo když clovek v lete nekde stoji hrozny vedro, ale neprochcali mi zatím vubec, kolena mam bolavy spis od vibraci a polohy při hodne dlouhy jizde nez od profouklejch kalhot, a při nehode dopadli o dost lepe nez bunda ale bohuzel ted sem na ne cumel a taky sou na rade mist skrz no, urcite existuje odolnejsi material.

Boty Ozone, no proste turisticky levnochy, ale fakt snima sem hodne spokojenej pze oproti jinejm sou fakt pohodlny, pravdepodobne zas na ukor bezpecnosti, a ani vedro v nich není tak hrozny jak sem myslel, jen sou asi hnusny jak prdel ale to je mi fuk.

Bocni kufry tesko. Hh muj kutilskej vychyt, sednou jak prdel nahrnec, daleko lepe nez originalni moto brasny uchyceni resim takovejma hackama co sem tam udelal na zadni strane kufru a gumicukem, pripadne gumovou siti, navíc maj teleskopickej drzak a kolecka heh. Hlavne sou ale uzky. I když je tam mam tak sou furt nejsirsi na motorce riditka coz je fajn. No a stali oba dohromady 500 a smutny je ze kvalita tech kufru je tak 100x vetsi nez toho tankbagu za 1600.

Tak doufam ze se mi podarilo svou motku priblizit, rozhodne ji doporucuji, a pridavam nake fotky.
Vsem preju mnoho spokojenych km.
tak pisu zas po vic jak mesici, ano sem asi magor motorku sem ted mel mesic v servisu kvuli mé a pojistovacske neschopnosti, opravil sem packu brzdy, utrzeny drzak stupacky a stupacku samou za tri. potom tam ten loko pojistovak nasel skodu za 68000-totalka, rozumejte jen skrabance, treba predni kryt reflektoru na vymenu, musel sem hledat tu 2x3mm skrabanec abych ho pochopil, no to je fuk ja do toho nevidim, mam havarijni, platim only spoluucast ale je spousta moznosti jak to resit ale od toho mam pojistovacku, ale furt mi neda k cemu pojistovakovi je aby oznacil i prdnuti na sedle jako sedlo na vymenu. no to je fuk duleyite je ye sem mesic nejezdil a den nez mi ji vraceli tak si zlomim na skoku na kole klicni kost takze dalsi mesic bez jezdeni, nebo mesic za tri tydny na to sednu ale do te doby to nepude, pokud to chci zahojit. doufam ye bude i teplej rijen nejenom zari. zdravim.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
TomyNav
TomyNav napsal 19.08.17 v 10:18 10b.

Super popis. Neživíš se jako spisovatel? Syn si chce koupit CBRo, tak zjišťuju názory a zkušenosti a tady máš hotovej román. Dávám 10b za recenzi a fotky! Ať to jezdí

Motomat
Motomat napsal 31.05.16 v 16:50 10b.

Pěkně sepsáno, přeji hodně štěstí při cestování :).

Pepathepig125
Pepathepig125 napsal 28.10.15 v 15:57 10b.

Super popis. Já mám 2014 model a přijde mi jako bys popisoval přesně ten :D Úplně stejné problémy i klady. Taky jsem s ní již spadnul, položil ji na bok cca při 50, 100% kosmetické vady, teda kromě ohlé brzdy a škoda za 58 000... Mně se o ní starají v Auto Jarov a ceny mají evidentně velmi podobné s Letama - 3000 za první garančku, poté 1500 apod.
No nic, přeju ještě hodně šťastných kilometrů :)

Více komentářů



TOPlist