PROFIL MOTORKY

Honda CBR 125R (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník lukesstorm
Vloženo 6.11.2010
Aktualizováno 6.11.2010
Zobrazeno 2 583x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.2

Popis motorky


Moje malá červená vstupenka do ráje i pekla zároveň.

Recenze

Moje nastávající se mi zezačátku vůbec nelíbila kvůli tomu jak je úzká ale teď jsem zato rád (projede všude mezi auty) ale jakmile sem přijel domů z internátu a vyděl jí stát před garáží hned mi padla do oka.

Honda CBR, nejmenší zástupce z řad 4T supersportů od Hondy :)
Při prvních jízdách mi bylo hnedka jasný že tahle motorka je sakra povedená, padne přesně do ruky, všechno jde krásně hladce a jemně.. A spotřeba kolem 3 litrů? Paráda!

Co to pohání? Motor je klasickej jednoválec, dvouventil, OHC, vodník. V porovnání s DRkem je to raketa. Motor jde krásně lineárně do otáček, žádnej režim mu není cizí, i při sportovní jízdě do zatáček v kopcích nepotřebuje ládovat do maxima. Prostě se tenhle motor moc povedl.

Podvozek.. Další přijemný zjištění bylo, že motorka i přes svoji sportovní povahu umí "pohltit" i nějakou tu menší díru bez toho aby jste na motorce poskakovali nad sedlo. Takže skvěle naladěný podvozek, který vám ovšem v zatáčkách dokáže že to není žádná houpačka a skvěle drží.
Teď bych tak rád navázal na ovladatelnost, která je více než dobrá. Uzoučký gumy tomu taky docela napomáhají, že třeba při pomalejší jízdě se dá krásně rychle reagovat a všechno jde tak krásně jemně a hned :) Při ostřejších zatáčkách kdy to musíte rychle překlopit motorka skoro čte myšlenky a reaguje přesně tak jak by řidič chtěl, všechno opět plynule bez nějakých nejistých chvilek nebo "utrahávání" a nějakýho škubání. Tady Honda opět zazářila a předvedla skvělí zkušenosti z vývoje supersportů.

Brzdy, bez nich by to nešlo :) A pokud si chce člověk pořádně zajezdit (a nepadat) jsou potřeba dobrý brzdy.. Zmínit se můžu jen o přední, zadní kotouč je stále studený a nepoužívám ho. Honda nejspíš počítala s tím že si tuhle motorku můžou koupit začátečnící tak když zamáčknou brzdu aby hned nešli někam kam nechtějí :) Protože chod páčky je takový že ostřejší reakci vyvoláte opravdu až velkým tlakem tak se na páčku musí vážně se silou pokud se jezdí nějaký sportovnější režim. Při běžném provozu stačí jen zlehka, na brzdy si nemůžu stěžovat, je to přesně to co bych u sportovní motorky čekal a co jsem chtěl, takže CBRko opět nezklamalo..

Převodovka nepotřebuje větší rozepisování, ikdyž bych si rad pokecal tak jen stručně, kvalty tam jdou jako po másle. Neutrál není potřeba lovit i když někdy s tím mívám problém. Jen si člověk musí zvyknout na zvukový doprovod "cvak" při každým zařazení. U CBRka je to normální, ale někdo z toho ze začátku může mít smíšený pocity :D

Co vzhledově? Tak na tohle téma by se dalo diskutovat dlouho.. Kritika CBRka nejčastěji směřuje k šírce gum .
Potom "zaujme" že je celkově taková úzká, to je pravda :) Ja si myslim že CBRko si na nic nehraje, nedělá ze sebe nějakou nadupanou mašinu, je to přirozená 125ka :)
Jinak si myslím že se strašně povedla, je taková roztomiloučká přitom dodává správnej "sportovní" nádech díky barvám a jejím kombinacím a koneckonců celkovým tvarům a designu.

A co rychlost? O tomhle tématu se strašně nerad bavim, a když se mě někdo zeptá kolik to tahá, tak z toho rostu.. Prostě je to 4T . Takže za moje CBR > nemám na tom rád zalehávání, připadám si prostě divně naplaclej na tom štítku > Takže:
klasický posez na rovince - 110-115
Klasický posez z kopce - 120-125
Zalehnuto na rovince - 120
Zalehnuto z kopce - Přes 140, potom už končil
Ovšem moc nerad jí tahám do těchto rychlostí...jde moc do otáček a neí to zrovna příjemný zvuk a i ty vibrace k tomu nejsou příjemný.

Jak se na ní jede? Skvěle! Přestože se jedná o sportovní motorku tak to není ta motorka, ze který slezete a musíte si protáhnout bolavý záda a chytáte se za ně jako starý děda po tom co se musí ohnout (nic proti starším lidem nebo nemocným) Prostě se jede ideálně. Tady sedíte víceméně rovně. Moc na ní nefouká díky kapotáži a plexi. Měřím přes 185cm a nemám problémy, kdo říká že to je pro menší lidi tak nemá tak uplně pravdu, mě prostě vyhovuje, asi záleží jak komu samozřejmě :)

Autor: grovestreet

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hondabest
hondabest napsal 01.01.11 v 14:09

taky mam cebruš a rozepsal jsi to o ni parádně takhle bych to na "papír" nidky nedal, ikdyž si to myslim je to super stroj 10b

PhoeniX37
PhoeniX37 napsal 07.11.10 v 14:58

10b máš je mít...ty se o ní taky dobře staráš..

Vladik-Moto
Vladik-Moto napsal 06.11.10 v 23:38

Pěkná a spolehlivá 10b

Jarky
Jarky napsal 06.11.10 v 23:05

fakt super stroj 10b hodně km bez nehod

Lubos92
Lubos92 napsal 06.11.10 v 19:57

Krasavice . Taky jednu takovou máme doma a nedám na ni dopusti. Ještě nikdy se za ty dvě sezóny nestalo, že by mě nedovezla tam, kam jsem chtěl . Hodně šťastnejch kilometrů přeji!

Více komentářů



TOPlist