motopark_brezen



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 125R (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MichalPro96
Vloženo 19.6.2010
Aktualizováno 13.2.2013
Zobrazeno 2964x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Popis motorky


Prostě černo-bílá, malá ale hbitá.
Co k ní napsat, patří mezi klasu "supersportů" do 125ccm (ve 4t :D), známá motorka
která doveze a k tomu nadělí velkou porci zábavy.

Více fotografii

První dojmy - První dojmy, bylo toho moc co se mi honilo hlavou když jsem na ní poprvé usedl. Jsou to sice 3roky co jsem se na ní poprvé provezl, ale docela živě si to vybavuju. Celkově jsem neměl ani strach o to, že kdybych spadl, tak že by se mi mělo něco stát, ale pořád jsem si říkal, co chudák motorka. (Říkám si to do dnes) Jelikož moje první "motka" byla 05tka od Jawy, tak jsem byl zvyklý na trochu jiné zacházení. Co dodat, technologie jde kupředu a je to znát. Prostě pohodová motorka. Co jsem jí uchopil do rukou, tak jsem věděl, že se hodně rychle podrobí. Hodně tomu dopomohla moje výška. Měl jsem ve všem jistotu. Na začátek pro mě výška byla dobrá, teď ji na této motorce proklínám. Přeci jen pro vyšší lidi zlatý YZFko od yamahy. Nu ale co, mám ji a jsem hodně rád. Do teď si říkám, že nepůjde z baráku, že to nechám pro mé děti. Uvidíme.. O:-/

Motorku bych doporučil pro - Celkově nejde říci, pro koho je motorka nejvhodnější. Určitě není nejvhodnější pro vyšší postavy. Ale především se na ní musíte svést a porovnat to s jinými. Zhodnotit klady a zápory z jízdních vlastonstí a pokud se vám nelíbí design, velká zrcátka, či malá kola. Jděte do jiné.

Doplňky na motorce - Závažíčka (Od Rutana), Padací protektory ((Od Rutana) - jsem opravdu zvědav, zda to budou odnášet závažíčka a blinkry, či to vemou ty padáky.Nainstaloval jsem je po vánocích a až bude prostor, motku chci položit na zem a skouknout to. Uvidíme jak to dopadne.), Hama držák + kapsička na GPS

Recenze

Začal bych, jak k jsem k ní přišel. Asi jako slepej k houslím. Jediné, mezi čím jsem vybíral byl obsah 50 a 125ccm. Přeci jen se mi blížilo na 14té narozeniny, takže moje orientace ve světě jednostopých vozidel byla pouze ta, kterou jsem si odnesl z montování mé 05tky a jízdy na ní. Ve zkratce, nulová.
Od svého, ehm, "před dětského" věku jsem si schraňoval penízky na nějakou věc. Ze začátku to bylo prostě šetření, po jisté době to bylo šetření na motorku.
Pamatuji si jak jsem někdy v zimě roku 2010 šel za mámou do kuchyně, se slovy "Mami chtěl bych motorku". Předem jsem věděl, že u táty by toto neprošlo a předem by byl můj bláznivý "plán" zamítnut. Jelikož jsem ale věděl, že máma měla v dětství stejný sen, jako já, který se jí bohužel nikdy nesplnil, šel jsem proto za ní.
Vůbec nevím, jak se co semlelo, ale vím, že jsme se domluvili na tom, že všechny mé úspory padnou na můj sen. Nakonec jsme se o cenu na motorce s rodiči "podělil" tak nějak půl na půl. Opravdu jsem nevěděl, kde jsem k tolika penězům přišel, ale když jsem si to spočítal, měl jsem různě poschováváno něco kolem 34tis.
Nakonec na dvoře stála o mé 14té narozeniny zbrusu nová Hondička.

Nu, ale co teď s ní, ve čtrnácti. Tento plán jsem trochu nedomyslel. Jen se na ní koukat se mi zrovna dvakrát nechtělo a tak jelikož jsem bydlel tak trochu "od civilizace", tak se mi tuto metodu nechtělo aplikovat už vůbec. Nakonec jsem jí ještě ten den vytáhl ven. Zážitky si dopodrobna už nevybavuji, jen vím, že jsem o ní měl strašný strach, ovládat jsem ji také uměl, protože ty základy tam byly. Prostě, na můj vkus mi padla do ruky. I když. Nedokážu si nic představit pod pojmem "Do ruky mi nepadla".

Mno, do získání papíru jsem na ní nalítal něco málo přes 4tis černých kilometrů. Vím, není to moc za dvě sezony, ale zažil jsem s ní hezké chvilky. Každou vyjížďku adrenalin z toho, co když mě budou stopovat policajti. Opravdu jsem si ty kilometry užil, příjde mi, že víc než teď, s papírama.

Oficiálně můj motorkářský život začal 22.5.2012

Prvních cca 700km 24.4.2010 - xx.6.2010 jsem zajížděl - nikdy jsem to nedělal. Udělal jsem si takovou tabulku, že prvních 400km budu vytáčet do 6-7tis rpm. a potom po sto kilometrech budu tisícovku přidávat. :D No, uvidíme kolik na ní nalítám a co se posere první.

1000km 27.7.2010 příprava na servisní prohlídku. Umýt, naleštit, vyčistit, namazat. Mamka vzala motorku a kvůli mě jela celkově asi 130km k dealerovy Honda na servisku. Vše prý bylo O.K., nic nenormálního se mi na ní nezdálo (Jen snad, to že nejede se tam asi nepočítá? :D) a tak vyměnit olej, zkontrolovat motorku, zda je po zajetí vše cajk a šupky dupky dom.

4300km 22.6.2012 servis opět u dealera, tentokrát jsem řídil já s papírama. No musel jsem asi 200km do vzdáleného servisu. Opět položená otázka, "Zdá se vám něco v nepořádku" a stejná odpověď "Všechno v cajku". Takže opět výměna oleje, žádné kontrolování, prachy v háji a jel jsem zase domů se srdcem, že mi to dělal odborník. Řekl jsem si, že jí nechám v rukou nejlepších a srát se do toho nebudu. V mém případě CHYBA, co banalit se týče.

8000km xx.8.2012 Pořád jsem si říkal kam dávat motorku na servis. Přeci jen, olej si dokážu vyměnit sám, ale co vnitřek. Nakonec jsem si jel pro olej k mému kamarádovi-servisákovi. Je to hodnej člověk a motorkami žije a vyzná se v nich. Nějak jsme se dali do debaty a skončili jsme u toho, že servisuje vše, co má dvě kola a že mi klidně dá i razítko Hondy do servisky. No, opravdu nevím, z čeho žije, jelikož pokaždé si účtuje práci stylem, co dáte dáte + materiál, který dává taky dosti za levno, oproti netu např.. Toto neaplikuje jen u známých ale u všech. Opravdu jeho milosrdné srdce obdivuji. No, nakonec mi udělal vše i s razítkem a já se dostal na 1/3 ceny co u normálního servisu. Řekl, že se na vnitřek podíváme někdy ve 20tiskm a ať liji olej a jezdím a neřeším zatím to, co nemusím. Že na této motce není zatím co se zkurvit.

11500km xx.10.2012 Motorka zazimována. sezona "končí" á já nic extra nezažil, takže o nic se nepodělím. Moje první oficiální sezona 2012 skončila a já za cca 4měsíce nalítal okolo 7tis km.

11500 - 11900km xx.12.2012-7.2.2013 Motorka odzimována. Krásných v průměru cca 5 stupňů nad nulou. Perfektní počasí na utišení toho hlasitého hlasu u mě v mozku. Na ty cca dva-tři týdny co bylo hezké počasí jsem si ji užil dost a dost. Teď už zase po celkovém umytí a dolití benálu do nádrže spinká.

Celkově jsem se tuto sezonu s motorkou ještě více seznamoval, ale co, to je život. Zkoušel jsem její hranice, ale úplně dokonale jsem je nezjistil. Co cestování se týče, děs a utrpení. Během 400 km v kuse jsem vyzkoušel snad celou kámasútru a nic mi nepomohlo, svádím to na mou výšku, i když toto opravdu není moto na cestování.

+ brzdy
+ spotřeba, hlavní výhoda
+ podvozek (když jsem začínal, jezdil jsem na ní jen lesní cesty, musím uznat, že
toho pobral hodně.
+ padá na řidítka a blinkry, koupit tyto věci do foroty a motorka je stále jako
nová (né při čelní srážce :/)
+ krásně se vodí, je hbitá a lehounká. Dokonalá pro menší postavy, přítelkyně ji
zbožňuje

- výkon (oproti dvoutaktům ;))
- zvolené pneumatiky, podle mě IRCčka moc nedrží, resp. se nezahřejí
ale jsou to držáky co výdrže se týče
- Galušky z kola, co se vzhledu týče
- velikost, opravdu ji za tuto vadu proklínám, resp. proklínám sebe jelikož
mých 185cm je moc. Poskládat se na ní je těžké a přetrpět delší jízdu ještě
těžší

+/- - nelíbí se mi na ní zrcátka, jsou to jak velké odstáté uši u člověka (asi takto
bych to přiřadil)
+/- - na můj vkus velké směrovky
- Tyto dva body jsou ale každého věc a dají se za nemalý peníz změnit.

Stále si kladu otázku, co když dojde ropa, co budeme dělat? Snažím se každou jízdu s ní vychutnat co nejvíce. Co když je má poslední? O Celkově jsem se ani nerozepsal o motorce jako o celku, ale o příběhu spjatý s ní. Na recenzenta jsem toho neokusil moc a nemám moc věcí na porovnání.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pernik92
pernik92 napsal 24.08.13 v 18:44

krásná mašinka a kombinaci černá-bílá miluju
tak ať lítá nízko

P.S. dík za koment k cestopisu

spidy
spidy napsal 22.08.10 v 21:29

hezká motorečka...;) Když to chceš zvednout na zadní, tak jeď rovně krokem, 8000-8500 otáček a pusť spojku...;) Jo a ještě si sedni co nejvíce dozadu na tvojí sedačce. Nic víc na tom není :) Užij si to! :)

Grupy
Grupy napsal 14.07.10 v 23:17

Nelíbí se mi , že mý krásce tady řikáš monstrum , asi ti budu muset ukázat co je to motorka :D :) jinak 1O bodů , třeba se někde v ustí potkáme , tak lítej opatrně:) )))

Více komentářů



TOPlist