PROFIL MOTORKY

Honda CBR 125R (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Lam.
Vloženo 25.8.2012
Aktualizováno 25.4.2019
Zobrazeno 2 899x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motocykl na 125 vypadá nádherně a jako nováček nemam žádný problém s ovládáním. Ovšem je to 125 a tak když člověk potřebuje trošku víc tý akcelerace musí to solidně točit, což tak často neni třeba. CBR je spolehlivá motorka, za kterou jsem rád.

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NSR 125R: Velká spotřeba, zní jak motorová pila a ten zápach ..no a především hluk a servis. ||| Po koupi CBR 125r --> Chtěl bych si uzivat maximalní rychlost 160 a né 120, ale v městě i 90 je dost. Ale miluju ten pocit když za 250 máte plnou nádrž - 240km+
Yamaha YZF-R125: Dražší, ale to by nebyl tak velkej problém, ovšem často s ní bývají potíže kvůli omezovači a honda má rozšířenejší servis a díly v ČR ||| Po koupi CBR 125r --> YZF by mě furt zajímalo, je pěkné, je to spolehlivá yamaha.
Honda XL 125V Varadero: Za stejný peníze, bych dostal starší motocykl, zkrátka vysoká cena ||| Po koupi CBR 125r --> Kamarád má varana, je na něm vidět že je větší, a ten 2vál. moto dodává s tou velikostí pocit velký motorky, zadní kola nemá jak já (90) ale já radši sport
Honda CBF 125: Velice mě zaujala, ale poté co sem viděl CBR, tak už mě to přešlo. ||| Po koupi CBR 125r --> CBF je pěkný, podle mě polehlivý stroj, který dokonce stojí i méně než ostatní, ale když už si něco kupuju, at to něak vypadá.

První dojmy - Jako nováček jsem byl naprosto fascinovanej vzhledem i když to člověk vidí na fotce neni tak tak krásný, jako když před vámi stojí. Co se posezení týče, je příjemné a dokonce i spolujezdec neměl žádný problém. Ačkoli se řadí mezi "malé" motocykly tak se na ní jako 185+cm člověk poskládám bez sebemenších problémů. Ihned při první jízdě (mojí první jízdě po auto(moto)škole vůbec), sem neměl absolutně žádné problémy s ovládáním motocyklu, jako nováček jí opravdu doporučuju všem ostatním začátečníkům, jelikož se mi na ní dobře učí jezdit, dovolim si i trošku větší náklony do zatáček, ačkoli kola má vcelku úzká, tak není problém si v zátáčce škrtnout stupačkou o zem.

Motorku bych doporučil pro - Lidem s menší a střední postavou, menší váhy a vyhodná i pro lidi s menší fyzickou zdatností. A především začátečníkům.

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti OXford. A plánuji koncovku od ixilu, zajímá mě jestli de dát na 2008.

Recenze

CBR 125R (rv. 2008/11)

Kladné části motocyklu
- Bezúdržbová (Lejte pravidelně olej, měňte destičky apod. a je nesmrtelná)
- Lehoučká (Je to naprosto lehký stroj, taky velké plus pro začátečníky)
- Design (Mam jí v černé barvě a opravdu si neznalí lidé myslí že to neni jen 125)
- Stříkačka (Sednout sundat stojan, otočit klíčkem počkat na připravení vstřikovacího zařízení, startér a jedem. Nic víc)
- Zvuk (Když jedete 3-7tis OT, jste tichý motocykl a když 8-12 tak i u tak malého pístu roztočí peklo vysokých otáček.)

Sporné části motocyklu = 50/50
- Ačkoli se na ní sedí pěkně, mít nohu stále na zadní brzdě, znamená vykoubit si nohu(I když, kdo jí z nás používá, já tak z 20-30 procent.)
- 125ccm, když se učíte řídit je to lepší nemůžete tolik fičet po okolí, ovšem na delší trasy mimo město 90+ už musíte trošku zabrat aby vám to jelo, ale nadruhou stranu do těch 90km/h můžete akcelerovat naprosto bez problémů (je to jen o tréningu)
- Brzdy (Spíš pozitivum, brzdí nádherně dvě kotoučovky jsou zlatý, ovšem pokuď
si něakej trouba nezvykne na jejich tuhost, tak může vklidu zablokovat kola)
- Převodovka (Má sice 6ti stupnovou převodovku na max rychlost cca 128 km/h, ale faktem je že 6tý stupen je na cestování a tudíž jenom netočíte tolik motocykl, při stálé rychlosti 100-108km/h, nadruhou stranu při akceleraci, vám stačí 1,2,3 a ste na 75+ při vysokejch otáčkách, jinak 4ka a 6tis. otáček = tachoetrových 60, což je tak realných 54-57km/h, moje klidná rychlost v praze.

Negativní části motocyklu
- Momentálně mě opravdu nic nenapadá, možná až na malý úložný prostor, kam narvat řeťez o délce 1m je jen tak tak a k tomu lékarna a nářadí, a už nic víc.
- Dlouhý řazení (když se rozjíždíte z 1-2 tak je to fakt dlouhej kus, občas prostě omylem hodí neutrál, ale jinak 2-3 3-4, atd už se řadí jen lehkým pohybem.
- 125 ccm + Váha, když spojíte tyhle dva aspekty tak vzniká problém, že když jedete mimo město/vesnici tak někde tou 100vkou co pojedete, doženete kamion nebo dodávku a jak to za nima hezky fičí, tak to s váma nepříjemně hází, no a jelikož máte 125 tak ho prostě předjet neni tak jednoduchý. Ovšem, v klidném prostředí sem na rovině udělal 100km/h za cca 7-9sec. což neni zlý.
___
Pozdní info:
Nalítáno 1500Km , zatim žádnej problém, pouze bylo třeba namazat řeťez, kterej asi budu muset trošku napnout a také dnes (10.9.2012) jedu na výměnu kapalin (né že by byly špatné ale jako nový majitel, chci mít přehled kdy to mělo servis)

Tak v servisu jsme vyměnili olej, dofoukly kola a napnuli řeťez, a zase lítá o něco líp.
___
Nalítáno 4000Km ačkoli je zima pořád to oblečenej zvládám, jezdí pořád bez problémů, a zjistil sem že 95 Nitro+ je skvělej benzín, výborně spaluje :)
___
Nalítáno 5000Km a bum motorka si poprvé lehla na vozovku, ale zjistil sem že padá na řídítka, stupačky a přední blinkr, takže po opravení zlomeného blinkru a narovnání ohlé řadící páky a kotroly stavu motocyklu, mě už trápí akorát menší škrábanec na přední masce ale jinak se nic nestalo - hurá dál na cesty
___
Nalítáno 7000Km
A okolo 20tis, přichází novej řetěz i rozetky, tamten by vydržel i dýl, ale udělal sem pá r blbostí a to mu dalo zabrat. Ale co alespoň už jsem se poučil a budu se o něj líp starat. A taky tušim že budem potřebovat novou přední botičku, zadek se zdá bejt furt dobrej, jenom by chtěl víc zbrousit u hran, jenže to prostě i když sem skoro na zemi v zatáčce, tak nejedu dost nízko.
___
Nalítáno 20000!Km
Mam najeto 20000 motorka má 31000, zatim no problemo, občas něaký to nervování na mokru, jinak pohoda... zatim žádná bouračka nic, nikdy nic neselhalo, momentálně jen musim přezout (po uctihodných 30k) STK a jet dál
___
Nalítáno 26000!Km
Paráda, vše šlape jak má, stále si není na co stěžovat, akorát docházejí brzdové destičky, tak půjdou na výměnu stejně jako řetěz. Jízda stále dobrá jako před pár lety, pouze si začínám ničit kolenama lak na nádrži a po pádu (na brzdách v 5km - štěrk) mam zatim erárně zalepenej blinkr :D ale jinak no stress vše jak má být
___
Nalítáno 36000!Km a BUM
Jak už bylo dáno, jednou spadnu a když už tak pořádně. Dřív než se dostanu k nezdárnému konci, chtěl bych jen dodat že měla najeto skoro 50tis. ani jeden zásah do mechaniky se nekonal a jedinný problém byly orvané úchyty plastů po drobných pádech (Přičemž nejhorší jsou světla, to člověk sám neopraví, protože celá konstrukce a uložení je jen a jen plast) po těch letech sem na ní byl vážně zlej, no prostě výkon už nestačil ale nikdy to se mnou nevzdala a i přes to že permanentně jezdila do červených tak držela co to šlo, až sem z toho propálil svody.

Konec byl stručný, už sem se nebál ani trošku, síly měla už na mě málo a jednoho krásného dne jsem před podjezdem mostu vyjel z pruhu kvůli předjetí a jen co zvednu oči s letmého pohledu na otáčkoměr, tak vidím metr před sebou auto z protisměru, které asi nesvítilo, jelikož bych si v tu (už večerní) hodinu všimnul podle světel v podjezdu. No nic, přeletěl jsem mu přes světlo nakopnutím rozlámal nárt a pak dalších věcí (chopartův kloub) a zpětnej ráz mi nalomil pánev trošku poničil šlachy a svaly a musím CBRku poděkovat, že její konstrukce mi i při naprosto bezreflexním pádu nijak nezavadila o ruce/tělo nic...nicméně kromě bolesti jsem byl v cajku a bez operace po 4 měsících chodim a dnes už jsem utratil za tu dobu našetřené peníze od pojištovny apod. na Yamahu YZF-R1, která mi jí trošičku pořád vzhledově připomína a tudíž je ta stará stopětadváca stále se mnou, až na to že z ní teď jde strach a hrůza a jezdit jak sem jezdil předtím si už ani omylem na takovém stroji nedovolím.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
silvinka
silvinka napsal 18.12.15 v 10:27 10b.

Lam.
Lam. napsal 05.09.12 v 13:20

Díky , a k těm silnicím v praze to neni ani tak jízda jako slalom :D

Erfa
Erfa napsal 28.08.12 v 08:03


Krasavice . Hlavně dej bacha na štěrk a přechody pro chodce a jiný namalovaný svinstva na silnici, je to jak led... Už jsem na tom zvládnul i drift se svojí šestkou :D Nechtěnej ale hlavně že sem to ustál... Tak bacha Jinak přesně chápu to jak řikáš, že na fotce "hmmm hmmm dobrá kudlanka" a když jí pak vidíš na živo tak nemáš ani slov :D Já to měl stejný :D Fotky jsou pěkný ale když to stojí před tebou... Joo pro to jsem se narodil :D Takže přeju hodně ujetejch KM bez nehod a bez poruchy. A věř tomu, že ti to brzo přestane stačit :D

Více komentářů



TOPlist