PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZX-12R Ninja (2004)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník mastersuicide
Vloženo 25.7.2011
Aktualizováno 9.1.2014
Zobrazeno 6 322x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Kawasaki ZX-12R: Mělník - Dubá - Bělá pod Bezdězem - Tanvald - Harrachov - Mirsk(PL) a stejnou cestou z5

Více fotografii

První dojmy - Tohle byla moje první ZX-12;)

Recenze

Update: S mazlíkem, alias Černou bestií;) máme nalítano 26 000 km a sesypala se spousta oprav - řetězovka, spojka, víka motoru, popraskaný spojovací plast kapot, rozvoďák, svíčky, gufera... no předpoklám cca 25 000,- Kč za servis. S tím vzešla otázka, zda-li nepořídit něco jiného. Po velkém zklamání nákupu Aprilia Tuono r.v. 2007, kde mě motorka přestala bavit po cca 100km jízdy, jsem si řekl, že místo ZX-10 znovu pořídím ZX-12. Ano je to tak, ještě jednou si ji chci užít. Jak pořídím, dám update;)

Ahojte, před dvěma rokama jsem se rozhodoval co si koupit za motorku. Měl jsem Kawasaki Z 750 a výkonem mě nestačila, prostě jsem cítil, že ze zatáčky když za to zarvu, tak bych chtěl pod prdelí cítit úplně něco jiného. Na doporučení všech známých jsem začal pokukovat po litrovém Fazeru. Nespočet spokojených majitelů, malá spotřeba, nádherný výkon,... snad jsem neslyšel ani jedno slovo proti, až na to, že žere gumy, protože je to litr. Poslední informaci jsem ignoroval. Nějak na tu spotřebu gum nemám štestí, ale to je spíš o stylu jiízdy... Druhá motorka, která připadala v úvahu, je Yamaha XJR 1300. Nádherný naháč s brutálním spodkem. Tahle motorka mi nějak učarovala. Prostě jsem hezčí motorku ještě neviděl. Takže začalo objíždění inzerátů, pár projížděk, atd. Musím se přiznat, že litrový fazer mě docela zklamal, ty stupačky byly prostě proklatě nízko a pořád škrtaly...ze zatáček se mi pořád zvedalo přední kolo... A pak to přišlo... Kamarád mi řekl, že jeden jeho známý prodává motorku. Chvíli zjišťování co to vlastně je a prej Kawasaki ZX-12R v černé barvě. Nechtěl za ní málo a bylo mu úplně jedno jestli ji prodá nebo ne. Takovým povídačkám nevěřím, ale pak jsem pochopil. V jeho garáži byla přehlídka motorek; nebudu rozepisovat co všechno, ale od Ducati 1098, 998, GSX-R 1000, XJR 1300.. z historie nějaká litrova honda 6ti válec.. no prostě jak v obchodě. Přiznám se, že o ZX-12R jsem už jednou přemýšlel. Je to motorka stavěná pro normalní lidi a člověk si na ní nepřipadá jak vosa na bonbónu, ale výkon 132KW mě odrazoval a měl jsem strach, že tohle nedopadne dobře. Nicméně, jsem na ni sedl - 1, 2 a plnej kotel. Tak tohle jsem nečekal, předpokládal jsem brutální zátah a nějaké to cvičení, ale tohle opravdu ne. Motorka se nádherně plynule začala rozjíždět, řazení docela přesné, jen se mi zdálo trochu hlučnější. Brzdy docela brzdily, ale po asi pátem zahamovaní na fest úplně zvladly. No nebyla to moje první Kawasaki, tak jsem z toho až tak překvapený nebyl. A bylo jasno, novým majitelem ZX-12R se stává???: JÁ ;) Takže obout slicky a hurá na silnice. Majitel byl fakt férovej a po usmlouvání nových gum, mi zavolal, že když sundal přední kolo, tak viděl brzdový desky sjetý - objednal nové a samozřejmě mi je vymění. Tohle jsem taky nečekal.

Máme spolu nalítáno cca 20000km a problémy jsme žádné neměli. Pár pádů bylo, ale nic o čem bych ještě nemohl vykládat. Budete se divit, ale všechno bylo v max. 30km rychlosti a na písku.

25.7.2011 jsem poprvé obul gumy předepsané výrobcem. Dozadu jsem dal 200/50/17. Měnil jsem zrovna i předek. Metzeler M3. Ze začátku mi na té 200ce přišlo, že se ji nějak nechce padat do toček. Pořád jsme se nějak prali kdo z koho a nakonec jsem prostě s tím ramenem šel víc dopředu a už to bylo lepší. Občas mi připadlo, že po výplachu z točky prdel klouže.. asi jen pocit. Taky jsem měl strach brzdit na fest v točce a ještě u toho podřazovat, pořád jsem se nemohl zbavit pocitu, že to prostě uklouzne (Ta hlava to je hrozná věc, jak ten brouk tam jednou je, tak snad není ani možný se ho zbavit:)).

Update:
Tak jsem byl jezdit na Červenou vodu do Orlických hor a guma klouže. Už to nikdy neobuju. Při výjezdech ze zatáčky na hraně prostě klouže. Metzeler u mě skončil, ať vydrží kolik chce. Už abych to přezul na slicky...

Nicméně jsem vám chtěl dát docela dobrý tip na vyjížďku. V okolí Prahy mi přišlo, že nic není, tak jsem se vydal dál. Po delším koukání do mapy, kde se to tak může vlnit, jsem vyrazil směr Harrachov - Jeleni Gora (PL).

Takže výjezd na Mělník, projet si Dubou a před benzinkou doprava na Doksy, první odbočku na Bělou pod Bezdězem, projet celou Bělou a odbočit na Bakov nad Jizerou. Šup na dálnici, přejet ten kousek, sjezd na Harrachov a už to začíná, krasně se to vlní. Až na průjezd pár městama, je to fakt hodně pěkná projížďka. A už přejíždíme hranice - nový asfalt a ty zatáčky, to se nedá popsat. Sklarzska poreba (PL), odbočka doleva, chvíli pojedete po takové rozbité cestě, to se ale změní za chvíli v nádherný kobereček, krajina malovaná jako v Alpách a už jste v Mirsku. Tam to točím a jedu z5. Zabralo mi to celé 5 hodin, tam a z5. Pokud vás bude tlačit čas, můžete to po dálnici pálit až do Prahy, tím ušetříte nazpátek čas.

Červená voda je trochu z Prahy dál, ale z Brna to není tak hrozný. Takže Brno - Svitavy - Lanškroun - Štíty - přes Červenou vodu na Jablonné nad Orlicí - zpět na Červenou vodu -> Hanušovice - Jeseník přes Červenohorské sedlo a z5 na Štíty. Fakt super, bohužel z Prahy do Jablonné nad Orlicí je to 183km :(

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tarzy
Tarzy napsal 13.05.12 v 11:58

Kurňa paráda fotky 10b

Švéd-Špk
Švéd-Špk napsal 05.11.11 v 22:31

Není nad akční fotky v zatáčkách. Pěkný

Malus-Animus
Malus-Animus napsal 16.08.11 v 18:12

paráda 10b

zxmartin
zxmartin napsal 07.08.11 v 18:31

Ahoj mám ji taky,brzdy nic moc,ale jinak super.čus zxmartin

zxmartin
zxmartin napsal 07.08.11 v 18:31

Ahoj mám ji taky,brzdy nic moc,ale jinak super.čus zxmartin

Více komentářů



TOPlist