PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZX-12R Ninja (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SD_V
Vloženo 4.11.2019
Aktualizováno 6.11.2019
Zobrazeno 1162x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Větší a těžší supersport pro větší a těžší jezdce

Více fotografii

První dojmy - Ovladatelná lépe než jsem čekal, jede lépe než jsem čekal...Pokrok je znát

Motorku bych doporučil pro - Pro toho kdo používá hlavu..

Doplňky na motorce - KN filtr, panc. brzdové hadičky, power commander, výfuk Scorpion, Gipro, LED blinkry, Titax páčky...

Recenze

Tuto motorku jsem vybíral cíleně. Chtěl jsem něco krapet většího, než jsou litrové supersporty, neboť zrovna neoplývám ideálními parametry pro jezdce na superbiku a chtěl jsem moto používat i běžně (tj. pár set km v sedle) bez nutnosti permanentky k chiropraktikovy. Bylo mi jasné, že vybraná motorka nebude mít 200kg jako litry, ale stanovil jsem si limit 250kg. Po hodně čtení jsem měl vybráno, ZX 12R rok 2004+, letopočet zajišťoval radiální brzdiče, neboť starší brzdy byly v článcích snad pokaždé kritizovány...u těchto brzd (2004+) mít strach nemusíte. Nabídek ke koupi moc nebylo, čekal jsem více než rok. Nakonec jsem zakoupil r.v. 2006 poslední rok výroby a tak byla jasná i barva (pouze černozlaté provedení), osobně se mi líbí.
Jak to jede.. Akcelerace, 200km/h je tam rychleji, než o to motorku stačíte požádat a omezených 299km/h o něco později Zde bych vyzdvihl zejména výši a průběh kroutícího momentu, zajišťuje jak zmíněnou akceleraci, tak na druhou stranu s tím můžete pomalu jezdit jak s Octavií 1.9TDI Při vyšší rychlostech stabilní. Pozice za řidítky je sportovní, ale nic hardcore jak na šestkách. Vzpřímená pozice tak cca do 150km/h, pak jí radši zalehnu, ale záleží na postavě a plexi..Jízdní vlastnosti, ty mě příjemně překvapily, podvozek mám sériový a nemůžu říci křivého slova. Motorka sedí v zatáčkách dobře, obouvám Brigstone battelmax S20. Nadočekávání hbitá na svou velikost a váhu, samozřejmě nedosahuje hbitosti litrů nebo šestek.. Oproti nim je však o něco pohodlnější, opět, nelze čekat cesťák, ale 500km za den by měl dát asi každý. Jen ovšem na rozbitých českých okrskách... podvozek je poměrně dost tvrdý a jízda po nich je pak docela utrpením, nicméně tento typ cest bych už řadil spíše do kategorie offroad a na to jsou jiné motorky než ty silniční... Podvozek lze nastavit, nikoliv však na cestě jako u dnešních motorek. Spolujezdce nevozím, tudíž jeho pohodlí nehodnotím.
Jak se s ní žije, v naší kotlině oblíbené téma spotřeba. S asketickým přístupen buddhistického mnicha by možná spotřeba spadla pod 7litrů, normální jízda cca 7,5-8, pojedete-li v provozu za 10, tak o tom nebudete chtít vyprávět.. Na okruhu, či jiné blbnutí nemá cenu zmiňovat. Spotřeba není světlou stránkou tohoto biku, na druhou stranu do Mongolska na tom asi nikdo nepojede..Tudíž za normálních okolností dojezd na nádrž něco málo přes 250km, plná do rezervy cca 200km, myslím akorát tak čas na protažení a kávičku u pumpy. Výdrž zadní pneu max. 6000km když budete velmi slušní, pak ubírejte jak moc neslušní chcete být..Variantu obout něco long life jsem nezkoušel, mám radši když to lépe sedí, než když to déle vydrží. Ostatní spotřebák záleží zejména od chování k motorce, nevybavuji si nic krizového. Servis trochu nákladnější, malý je po 6000km, vetší po 12k km. Místo pod sedlem, doklady a lékárničku tam dáte... Spolehlivost zatím naprosto bez problému, jen běžný servis.
Dá se poladit? Ano, jen vzhledem k staří není ladění tak snadné jako u "aktuálních" motorek. Co jsem poladil: Výměna origo blinkrů, na můj v kus zbytečně velké a těžké za LED Baraccuda, dáno bez odporu, blikají rychleji ale dá se.. Dále se pak ušetří dost hmotnosti na baterce, mám Exide technologie Lion, funguje dobře, jen při delším stání je třeba vzhledem ke kapacitě častěji dobít, osvědčilo se vyvedení kabelu pod sedlo spolujezdce, než po každé vyndávat baterku. Motor je sériový, z hardwarových úprav bylo použito pouze úprava saní a otevřený výfuk (Scorpion) a přemapovaní pomocí power commaderu. Osobně mě překvapil úžasný zvuk a pak následně odbrzděné hodnoty (viz foto). Zde pánům od Kawasaki za sériový motor palec nahoru! Dále pak ukazatel zařazené rychlosti, velmi praktický, jinak se mi někdy zazdálo, že to "nejede" a ona byla chyba mezi řidítky a sedlem... neboť tam jaksi byl jiný kvalt než jsem si původně myslel ) Obecné negativum vysokovýkonných kapotovaných strojů je teplo, které generují při průjezdu velkoměstem v dopravní špičce do různých partií vašeho těla..
Co závěrem, pokud hledáte sportovní svezení a zároveň trochu více místa je tato motorka vhodná volba, nelze jí však považovat za trhače traťových rekordů. Nicméně tato motorka už patří do kategorie, že pokud paříte mezi vyvolené kteří zvládnou moto vytěžit na 100%, tak nejspíše spráskáte na silnici (a možná i na okruhu) úplně vše co tam potkáte... i po sedmi letech vlastnictví se mezi ně však nepočítám

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
KAWAHAB
KAWAHAB napsal 06.11.19 v 18:09 10b.

To je dobrá masáž.. V té barevné kombinaci NEJ

Vlada-XX
Vlada-XX napsal 05.11.19 v 18:04 10b.

Dvanáctka v nejlepších barvách-jasných 10 bodů . Výkon proti originálu pěkně poskočil .

Více komentářů



TOPlist