renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/555 Pionýr (1958)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MasterX
Vloženo 15.4.2007
Aktualizováno 7.12.2012
Zobrazeno 6 472x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Pařez byl koupenej na jaře 2007, chtěl jsem něco, co by jezdilo a zároveň pěkně vypadalo. Volba padla na 555ku pionýra... Jeden z prvních, nízký výrobní číslo, dobovej tuning (zrealizovanej někdy na přelomu 80. a 90. let) a nebyl z daleka. Co dodat?

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 50/20 Pionýr: v 15 mi revmaplechy nepřišly dost cool. Ale časy se mění... :-)
Jawa 50/21 Pionýr: Protože na 21 moc nejsem. Ale zase byly tenkrát za polovinu co 555.
Jawa 50/23 Mustang: Žádná nebyla k prodeji v bezprostředním okolí. A dobře že jsem ji nevzal, jinak bych měl dneska už tři :-D

První dojmy - První dojmy byly výborný, protože to byla první vlastní mašina :-) haldu věcí mě naučila a haldu věcí mě pořád učí i po 5 společných letech. Sice mi moji snahu o společnej život moc neusnadňuje, ale v jejím věku je náladovost asi normální. :-D

Motorku bych doporučil pro - Mašina je prostě pro fandu retra a kulatejch neplastovejch věcí. Pro týpka/týpčici, kterýmu nevaděj ruce od oleje. Pro týpka/týpčici, kterej nespěchá. Pro týpka/týpčici, kterej pařezu promine občasnou blbou náladu. Pro týpka/týpčici, kterej má srdce naladěný na tý správný Jawařský frekvenci. ;-)

Doplňky na motorce - No jéje, ten měl doplňků... odrazky snad všude, nálepky z třipade, vykuchanej vejfuk, řazení špička pata!!! většina věcí je už ale v originále. Dá se říct, že krom laku, krytu řetězu a pár drobnejch blbinek už jde o origo stroj.

Recenze

Motorka vypadala v inzerátu bezvadně, přebírali jsme je někdy v březnu, skoro za tmy... a až den poté, když jsem se poprvý svezl, začaly sem tam nějaký problémy vyplouvat. Nutno dodat, že to není vina předchozího majitele, protože motorka má nejlepší léta za sebou už takovejch pětatřicet roků =)

• sezona 2007-2009:
Největší potíže byly v kutilskejch dodělávkách, který se odhalily vždycky celkem náhodou... Pak samozřejmě stáří materiálu, za to půlstoletí co je na světě na to ale má nárok... Celkově se to mělo tak, že mi v garáži parkovalo něco, co sice mělo TP, ale na STK se nedalo pomejšlet. Motor nezvládal trojku po rovině ani se mnou , spojka zabírá jen když chce a to v různejch polohách, segment startování už asi moc zoubků nemá, protože za studena na tom můžu skákat jako na trampolíně třeba celej den a prostě ne a ne a ne-chyt-ne :)
Když chcete, aby to jelo, nejde to roztlačit... když už chcete jít domu, tak to chytne, ale díky velmi vlažnejm brzdám to nechce pro změnu zastavit :)

celkem najeto něco málo km, ale vždy po chvíli něco upadlo, takže jsem se věnoval opravám...

• sezona 2010:
Zatím poopravena elektroinstalace, pořízen další motor, poskládán a ježděn. Z jeho stavu mám ale i tak obavy, příště si to dělám asi sám.
Postupně se eliminuje napadení kutilem domácím, lak zůstane tenhle - ukazuje čoprsport tuning 80. let, renovovaných kousků se poslední dobou vyrojilo víc než dost... Tohle je opravdovej originál

• sezona 2011: S novým motorem jsme absolvovali loni STK, brzdy jsou už tak nějak v kupě a občas to chytne i na našlápnutí. Řazení "špička-pata" jsem chtěl původně vyhodit, ale i když ho nepoužívám, tak si ho tam asi nechám, protože vypadá strašně vtipně

Jinak ze srazu Stadionů v Žebráku jsem zjistil, že se tenhle zelenej žabák docela líbí dětem, z toho mam docela radost Nic to ale nemění na faktu že ze Žebráku domů nedojel, skončil s poruchou zapalka pod hradem Okoř.

Cestou na sraz padesátek ve Všelibicích v červnu me Pařez nechal ve štychu a už jsem ho nepřemluvil. K večeru po srazu jsem se na něm dokodrcal domů a odložil ho, zbytek sezony jsem se věnoval jinejm strojům. Pařez trucoval první polovinu sezony, tak jsem mu to vrátil tím že jsem s ním skoro rok nemluvil.

• sezona 2012:
V létě jsem na pařeza skočil, vyměnil spojku za ferodovou, spojkový lanko, dal novej primár, vyměnil olej, řadičku za novou replkikovou, pořádně utěsnil víko s novým papírovým těsněním (silikon na starejch strojích neuznávám) a chtěl jsem vyrazit... V tu chvíli začal protejkat palivovej kohout - mašina mi dala najevo, že po roce mého nezájmu mě hned tak na milost nevezme. Tyhle její citové výlevy jsem ignoroval a přetěsnil jsem kohout a veškerý palivový vedení. Pak už nás čekala jen nerušená jízda, která odhalila některý věci který budou chtít doladit, ale to už nás nezastaví... Co si na mě asi pařez chystá v příští sezoně?

Zkušenosti: sbírám, už přes 5 let sbírám máme spolu na nově poskládanym motoru aktuálně jen něco přes 300 km... Motor letí jak raketa, pokud ovšem nenarazí na kopec - po podřazení na dva se ohřeje a pak tam trojku prostě nedáte, protože ji to neutáhne Jinak super poježdění až na pár detailů. Ale po 130 km prakticky v kuse docela bolely záda no...

Přes všechny mínusy ho mam rád, a čekám, kdy někdo udělá motorku, co by se vyrovnala elegantním pařezovskejm liniím... TMEC New Pionýra nepočítám jako seriózní pokus, tomu chybí ten švih... hlavní rysy skoro správný, proporce ale divný, prostě taková karikatura.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PajkaLS
PajkaLS napsal 26.11.18 v 14:10 10b.

Zdar, neposlal bys mi prosím výrobní číslo tohoto pionýra do zprávy? Snažím se co nejpřesněji zachytit dobu změny elektroinstalace pro bzučák.

bajty
bajty napsal 26.10.17 v 07:56 10b.

parada

MasterX
MasterX napsal 07.12.12 v 21:16

Dík Letos jsem na 555ce moc nenajezdil, ale určitě zase někdy přijde na řadu. Faktem ale je že na mustangu je kapku lepší svezení... a na 175 ještě lepší. Nic to však nemění na tom že je to první stroj a ten holt musí zůstat. Jízda na něm má prostě styl. Okouzluje mě už přes 5 let

MasterX
MasterX napsal 18.10.11 v 21:02

když ona se náladovost změnila na rozmazlenost, poslední dobou vyžaduje zásadnější opravy každých 20 km, čímž mě vytáčí

Ale dík za pochvalu, až budu v garáži, tak to pařezoidovi vyřídim.

MimoCZ
MimoCZ napsal 18.10.11 v 21:00

To je moc pekna barva. Takova skoro Kawasaki
Tak at dela jen radost a to ze je obcas naladovy k tomu proste patri.

Více komentářů



TOPlist