První provedení typu 555 z roku 1958.
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Pionýr pořízen v roce 2011 výměnou za "tuctovou" jednadvacítku. Ihned jsem se pustil do oprav, které se opět nečekaně protáhly na víc jak tři roky.
Recenze
Jako dítě jsem ho zahlédl u známých v komoře, ale až po více jak čtrnácti letech jsem si na něj vzpomněl a začal se o něj zajímat. Pionýr delší dobu ležel na půdě napospas povětrnostním vlivům a osudu. Dát mi ho známí samozřejmě nechtěli, prý se na něm budou učit jezdit jejich vnuci. To ne, červenou 555 jsem ve sbírce neměl a v mlhavé vzpomínce jsem si vybavoval nádherného pionýra! Domluvili jsme se tedy přes telefon tak, že jim poskládám pěkného zgenerálkovaného (běžného) pionýra na výměnu. Ta "věc", co mi z půdy snesli ani z dálky nepřipomínala to, co jsem si z dětství vybavoval. Už jsem ale necouvl a výměna proběhla.
Ohledání, první opravy
Přišla rozborka a rozhodování co s tím... Rám a vnitřní strany blatníků byly natřeny asfaltovou barvou. Dal jsem si s tím tu práci a všechno umýval nitroředidlem. Bylo to ale k prdu, rám jsem nalakoval celý znova. Zadní plech byl docela dost poničený a lak to měl za sebou. Dílo náhody mi ale přihrálo dva vraky téhož typu, u kterého byl jeden plech v poměrně pěkném stavu. Ten je sice už novější a má tedy na spodních okrajích předvrtané díry pro montáž podlážek, ale prozatím (na "patinovku") lepší řešení.
Restaurování
- zavařena díra pro ovládání palivového kohoutku na dvířkách
- nový lak rámu, stojanu, stupačkového kříže, nosiče a obou dvířek pod nádrží
- nový lak rozety
- nový lak jednoho ráfku + nový výplet
- přední kolo použité z jiného pionýra
- nová ložiska v kolech, obložení brzd, sekundární řetěz,
- nové bowdeny, elektroinstalace
- nová gufera v motoru
- sedadlo zatím použito z jiného pionýra
- původní pneumatiky (vybrané z více kusů) + nové duše
- obnovení zlatých linek
Doklady
Na jaře 2014 se mi podařilo oživit jedny téměř propadlé doklady na 555, absolvována technická a přepis.
Zvláštnosti
Zapojení elektroinstalace bez tlumivky, navíc s houkačkou a baterií, jako u typu Jawa 550.
krasnej
Koukám, že jsi ho už dodělal - pěkná práce! Krása, co se dá z toho původního laku dostat...
Dík za info.
Můj je ta pobastlená zelená potvora co mám v profilu - myslel jsem původně že ta díra v rámu na indukčku/bzučák je dobastlená později, ale nebyla, lakování je přes. Jen někdo prohodil stranu - indukčku jsem měl pod kohoutem a bzučák (novější, lakovanej z fichtla) nad karbecem. To bylo asi způsobený výměnou víčka plovákovky za jiný (myslim z nějaký Zetky) s hadičkou z vrchu, takže se indukčka nevešla.
Protože ale těch bastlů proběhlo za ty roky víc, tak se fakt blbě zjišťuje. Jednou až mi rupne v kouli, tak ho postavim znova tak jak má bejt. Zatim jsem ale nižší číslo než mam já nikde u 555 neviděl, takže se bude těžko určovat, jak to opravdu má bejt.
http://pajkamoto.raj...5_1958/#S6302512.jpg
Ano, ano... Máme to dost podobné a řekl bych, že tento a tvůj pionýr vyvrací dosavadní mýty. Fotek mám na tom rajčeti víc. No, k finálnímu doskládání pionýra jsem se zatím nedostal. Zajímá mě ten tvůj...
základ hezkej Ty zvláštnosti jsou zajímavý - neposlal bys mi zprávou tvoje číslo rámu? (aspoň orientační...) Já mám taky ročník 1958, číslo kolem "1602xx" a díru pro houkačku mám v rámu taky. Bohužel minulý majitel v rámci tuningu instaloval lakovaný bzučák z fichtla Díly masky mám teda 555kový a elektroinstalaci zbastlenou, takže tam není co porovnat.