renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/555 Pionýr (1961)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Výska
Vloženo 13.8.2020
Aktualizováno 13.8.2020
Zobrazeno 1 975x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tradiční pionýr z roku 1961, příští rok tedy bude mít již 6 křížků na hrbu a snad tu s námi ještě nějaký čas bude.

Výška jezdce: 200 cm

První dojmy - Pincek 555 je modernizace legendárního pařízka, ale to přece každý ví. Nejeden z nás rajtoval v dětském věku právě na něčem takovém.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, kterým nevadí svádět v kopcích nerovné souboje s elektrokoly.

Doplňky na motorce - né, doplňky né

Recenze

Tak jo, zlákán opojným projevem malého dvoutaktu se kterým na cestách našeho krásného Šluknovského výběžku se škodolibou až zvrhlou radostí pravidelně trávím modrým dýmem víkendové cyklisty z města, sám sebe znovu a znovu přesvědčuji o tom, že je třeba další z řady malých Jawiček, aby moje štěstí bylo úplné. Na kontě už mám celkem slušný počet fichtlů a mustangů a právě tato 555 mi zrovna zkřížila cestu. Co s tím? No dobře, jdu pro auto.

















V mém věku už tak nějak vím jak to bude, takže na to spolu vlítnem a ono se samo ukáže co to bude chtít. Tento konkrétní kousek pochází z roku 1961, jde tedy o již lehce inovovaný model, který má proti svému předchůdci pár, spíš kosmetických změn. Až na sedlo a absenci zadního světla a víčka nádrže se jeví kompletní. S původním lakem...tak to mám rád.

















Tyhle stroje jsou srozumitelné a čitelné, jednoduché a předvídatelné a taková je i práce na nich. Žádné záludnosti se nekonají, měl jsem štěstí, že majitel odstavil tenhle kousek v celkem slušném, mechanickém stavu.















Jelikož už mám v obyváku jiné lapače prachu, rozhodl jsem se zaměřit na opravu mechaniky tak, abychom s mopedem mohli i na ulici. Nefungující řazení signalizovalo poruchu řadicího automatu, naštěstí to jen po letech zatuhlo a tak rozborka, čištění a zborka učinila motor opět funkční. Samozřejmě ložiska, gufera, spojka a jiný spotřební materiál...ale to každý zná.




















Dneska se tomu s oblibou říká patinka, já tomu spíš říkám takový přezrálý rustikál :D No i tak se dá, za cenu celkem nízkých nákladů přivést k životu takový moped.





















A to byla cesta našeho malého pionýra. Těžko říct, jak dlouho čekal v kůlně toho statku, než ho zase někdo oživí, ale snad je rád, že jsem si pro něj nakonec přišel zrovna já. Za tu krátkou dobu co ho máme doma nám zatím dělá samou radost. Jezdí hezky a spolehlivě a třeba nám pomůže vychovat novou generaci milovníků starého železa.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 19.08.20 v 08:33

krásný patiňák!

Dan66
Dan66 napsal 17.08.20 v 23:26 10b.

Moped i recenze za 10 b.

AlexBike
AlexBike napsal 17.08.20 v 19:13

AlexBike
AlexBike napsal 17.08.20 v 19:13 10b.

cmiral
cmiral napsal 17.08.20 v 18:33 10b.

Pěkný čtení, já už patinku nezachráním, ale doklady jsou už po cca 30 letech konečně na mě

Více komentářů



TOPlist