PROFIL MOTORKY

Jawa 50/555 Pionýr (1962)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník
Vloženo 18.11.2021
Aktualizováno 18.11.2021
Zobrazeno 338x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Přivezli mi ji na zprovoznění, že na ni bude lítat vnuk po polňačce. I zželelo se mi nebohého stvoření a nabídl že 555ku koupím a vnoučkovi ať koupí něco jiného.

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Sice nepojízdná, ale plechařina se tvářila docela v pořádku

Doplňky na motorce - Je to De luxe-má revmaplechy a plotny místo stupaček,a jinak asi jen zpětné zrcátko

Recenze

Tak si to nechali projít hlavou a za týden si řekli o 3500kč a přivezli mi ještě zbytek plechů. To bylo před cca 10-12 lety. Rozborka proběhla rychle, něco se dalo opískovat, něco se rovnou vyhodilo, jelikož to bylo úplně shnilé a rozpadlo se to během mytí. Jinak jsem se snažil zachovat co nejvíce původních dílů. Díly se poslali na chromování, co bylo hliníkové jsem vyleštil, rám jsem nechal opravit-shnilá podsedlovka a dovezl jsem ho na komaxit-první chyba. Zgenerálkoval jsem motor- prasklá ojnice, omleté kolo startování, křivá spojka...Vypletl jsem nové ráfky, přefutrovala se kyvná vidlice a tím jsem na cca deset let skončil. Nebyl čas, chuť ani prostor .

Jelikož to byl můj první projekt kompletní renovace, neobešlo se to bez komplikací které jsem si způsobil neznalostí procesu renovace ,mladickou nerozvážností nebo jen tím že od rozebrání uběhla fakt dlouhá doba. Naštěstí jsem si téměř všechny staré díly dobře uložil, vše detailně nafotil, vyrábí se v replice snad vše mimo rámu a na netu se dá najít spousta videií na téma renovace Jawy 555 de luxe.

Jelikož jsem úplně nelenil a během těch deseti let jsem alespoň plechařinu nechal nalakovat a olinkovat,stačilo to teď ,,pouze" poskládat.
Nakonec samotné dokončení trvalo cca 14dní,kdy jsem se nevěnoval ničemu jinému. Každý díl asi desetkrát v ruce, opakovaně namontovat ,ozkoušet vymontovat, poohýbat, dotvořit, vyzkoušet, znovu sundat a doladit...namontovat. Po první testovací jízdě jsem motor znovu vyndal , vyměnil startovací segment a slícoval kartery s válcem a trošku probrousil kanály, jelikož ten odlitek válce byl opravdu hanebný.
I po těchto úpravách to ale není žádná hitparáda. Sice se motor lépe roztáčí do otáček a je živější, rozhodně to ale není takové jak si to pamatuju z mládí když jsme takovéto stroje proháněli po polňačkách za vesnicí.Ve dvanácti letech nám i 50km/hod připadalo jako ukrutná kudla a nevážili jsme metrák...
Třeba si to ještě sedne až se zajede...Každopádně nechápu tu partu bláznů co na tom
jeli do Chorvatska-to bych jel snad radši na kole...
Po všech utrpeních se projekt renovace podařilo dotáhnout do vítězného konce. Ještě to má nějaké mouchy které se doladí během provozu. Některé věci bych dnes dělal určitě jinak, ale i tak jsem s výsledkem spokojen-viděl jsem už horší renovace.

Nyní nastane boj s úředním šimlem, aby to mohlo legálně na silnici.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Targus
Targus napsal 25.11.21 v 19:42 10b.

Ano, ano. Jednoskok byla pila a my si jí nevážili a ani jsme moc nevážili.
Dnes jsme o metrák krásnější a jednoskok trucuje ihned po našem kecnutí na sedačku.
Já bych taky trucoval, kdyby si na mě sedlo hovado s porážkovým listem namísto občanky.

Je krásný...

cmiral
cmiral napsal 25.11.21 v 16:09 10b.

Parádní renovace

bruttopyr
bruttopyr napsal 19.11.21 v 18:26 10b.

Zachránil jsi fichtla a možná i vnoučkův ciferník!

KAWAHAB
KAWAHAB napsal 19.11.21 v 08:07 10b.

Pěkná včelka

hruso25
hruso25 napsal 18.11.21 v 20:51 10b.

Ďalšia zachranena motorka.
Super.

Více komentářů



TOPlist