Přešel jsem z 1290 SAS - chtěl jsem lehčí motorku
Motorka koupena od FIRMA:AUTONOVA BRNO (Brno-Brno Město)
Výška jezdce: 176 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 890 Adventure: Na Rku jsem se cítil nepatrně lépe
První dojmy - Je to dravec...
Recenze
KTM 890 Adventure R – cenduro s duší závodníka
Už nějakou dobu jsem hledal motorku, která zvládne obojí – silnici i terén. Ale ne tak nějak "jakože", spíš něco, co se nebojí pořádného kopce, rozbité cesty a zároveň mě doveze pohodlně domů. A tak jsem si sedl na KTM 890 Adventure R. Upřímně? Byl to spíš výskok než sednutí (mám 175cm) – to sedlo je pěkně vysoko.
Motor a výkon: Srdce divočáka.
Když se na ni podíváte, vypadá jako motorka, která si o šotolinu vyloženě říká. Vysoký podvozek, štíhlá stavba, oranžová agresivita. Všechno na ní křičí: "Neseď doma, pojď ven!" První rozjezd – a motor se ozve s tím typickým KTM zvukem. Neřve, ale rozhodně si říká o pozornost.
Ten dvouválcový motor má šmrnc. Tahá odspodu, krásně reaguje na plyn a má dost síly, abyste se bavili v každém režimu – ať už jedete po klikaté okresce nebo se plazíte v kamenitém stoupání.
V terénu doma, na silnici dost dobře.
Upřímně, Adventure R je motorka, která v terénu působí jistěji než na asfaltu. Ale to není výtka – spíš pochvala. Tam, kde jiné adventure motorky začínají vymýšlet výmluvy, tahle KTM jen lehce kývne a jede dál. Rozbitá cesta? Není problém. Písek? Přeřaď, postav se do stupaček a užívej si to. S podvozkem WP XPLOR se dá jet opravdu ostře – drží, filtruje, podrží tě.
Na silnici ale neztrácí. Jasně, není to sportovní cesťák, ale brzdy fungují skvěle, váha se dá cítit jen minimálně a v zatáčkách se s ní dá tančit. Jen teda… pokud plánujete dlouhé dálniční přejezdy, počítejte s tím, že sedlo je tvrdší, ale dá se. Ochrana proti větru je spíš symbolická (dokoupen větší štítek). Ale jak říkám – tahle motorka vás má dostat z bodu A do bodu B přes C, D, E a F, kde "C" je třeba brod a "E" kamenitý výšlap..
Technologie? Tak akorát
TFT displej je přehledný a ovládání pomocí joysticku na levé ruce dává smysl. Režimy jízdy, ABS do zatáček, kontrola trakce, off-road režim, a když si připlatíte, dostanete i Rally mód. Quickshifter funguje hladce – spojka jde lehce a převodovka je přesná.
Tahle motorka není pro každého. Pokud hledáte pohodlný dálniční stroj, najdete jinde lepší volbu. Ale pokud vám srdce bije pro polňačky, horské cesty a rána začínající mapou místo plánovače trasy, 890 Adventure R vás nenechá na holičkách. Je to nástroj. Upřímný, syrový a postavený pro lidi, kteří nechtějí být limitovaní.
KTM 890 Adventure R je výzva. A pokud na ni kývnete, odmění vás svobodou, jakou na dvou kolech těžko hledáte...miluju ji.