renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 890 Adventure R (2021)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sete
Vloženo 3.1.2022
Aktualizováno 22.3.2023
Zobrazeno 5 920x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Po delší době jsem neuváženě navštívil KTM Vlašim a byl v pasti, druhý den bylo GS v inzerci. Moje srdce prostě bije v rytmu KTM. BMW byla volba rozumu. Pořád se to ve mně tluče, jednou vítězí srdce, podruhé "rozum"

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Kmoto (Vlašim) - Super domluva, doporučuji! Ale je hrozně nebezpečné tam chodit, pokaždé si něco koupím ;-)

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Na motorce jsem před koupí nejel, tak jsem měl kapánek obavy, aby nebyla normou Euro 5 moc vykleštěná. Není. První jízda proběhla už s laďákem a i proto byl dojem hodně pozitivní, je z ní cítit jasný odkaz na původní LC8. Přispívá k tomu i časování zapalování, kdy válce pálí ve stejném intervalu jako u 950/990. Po usedlé R12GS je to dravec!

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo přesně ví co chce ;-)

Doplňky na motorce - * origo vyhřívané hefty
* zvýšení řídítek o 15mm a rozšíření bočního stojánku Marselus
* zadní brašna a sklápěcí zrcátka Touratech
* z Aliexpressu postupně - kryt světla, rolny do kyvky, heat shield mezi katalyzátor a zadní centrál, krátké páčky, one finger clutch, otevřený kryt řetězového pastorku, držák navigace
* titanový výfuk Exan + chránič od Acerbisu
* bytelný kryt pod motor + nosiče brašen Outback Motortek
* brašny Kriega OS-32

Recenze

Pořízena v prosinci 2021. Líbí se mi, už jsem ten KTM design „nakoukal“ a neuráží mě. Moc se mi ale nelíbilo původní barevné řešení, tak se to budu průběžně snažit vyladit, no uvidíme, jak to nakonec s dopadne. Jedna z prvních věcí, které jsem hned vyměnil, byl spodní kryt motoru. Vyhodil jsem ten fabrický alobal a nainstaloval pořádnou ochranu od Outback Motortek .



Moc mi nevyhovují sériové páčky. Ač jsou nastavitelné, tak ani nejbližší poloha k heftu mi nestačí (zase tak krátké prsty nemám) a kvůli tomu mi chybí cit na páčce přední brzdy, navíc mě hrana spojkové páčky při jejím zmáčknutí nepříjemně tlačí do prsteníku (mačkám i spojku dvěma prsty), z vnitřní strany totiž nejsou oválné, ale mají tvar položeného „U“. Vyřešeno, koupil jsem páčky z Alíka.



A moc jsem nepochopil tu designovou díru v zadním blatníku pod držákem SPZ, kterou lítá bláto přesně na zadní světlo, to bude chtít taky upravit.



Laďák jsem koupil Exan – líbí se mi jeho provedení, umístění na moto i cena, stojí cca 3x méně než Akrap, takže to nebude tolik bolet, až ho někde v offroadu obouchám. Pro jistotu jsem na něj pořídil ochranu od Acerbisu. Zvuk s homovložkou má skoro jako originál koncovka, bez vložky je to tak akorát slyšet, není to otravný kravál, jsem spokojený. Jinak už jsem na ní navěsil věcí dost (viz Doplňky na motorce) a už mě čekají jen nějaké brašny, ale na to je do jara ještě čas. Mimochodem skoro všechny doplňky jsem měl doma dřív než samotnou moto, tak jsem na ní byl natěšený. Ještě to bude chtít kapku chlupatější pneu, pak už jen co nejvíc jezdit a co nejmíň padat

U 790, jakožto nového modelu, se tradičně vyskytlo několik dětských nemocí, jako např. vydírající se vačky, občas někomu vychcal zadní tlumič... Tak uvidíme, jestli už to mají soudruzi z východní říše u 890 víc vychytané nebo bude lepší si zaplatit prodlouženou záruku, musím do konce té standardní zjistit co nejvíce informací.
Další fotky a dojmy budu přidávat průběžně.

P.S. Je to sice hezký, nadělit si motorku skoro přesně na Štědrý den, zároveň je to ale na začátku zimy čirý masochismus

Duben 2022 - máme za sebou pár stovek km a motorka mě překvapuje čím dál víc. Na jedné vyjížďce jsme si vyměnili stroje s kamarádem a dal jsem asi 50 km na jeho 990, kterou jsem dříve taky měl. Mezigenerační posun je tam prostě víc než znát. 890 podstatně lépe brzdí a co mě překvapilo, tak i lépe jede, střední pásmo má opravdu šťavnaté. Odezva na plynovou rukojeť je u nové mnohem lepší, jak se za heft vezme, přesně taková je reakce. Při lehkém přidání je odezva krásně jemná, žádné cuknutí se nekoná, nervozita na plynu známá z 990 tu prostě není, jízda není tak vysilující. Ale když jdeš na plyn sprostě, zrovna takovou reakci dostaneš, motorka vyrazí dopředu s překvapivou silou (na ten objem). Mám kousek od baráku místo, kde si vždycky na dvojku vrknu plynem, abych nadlehčil přední kolo k hladkému překonání obrubníku. A tahle potvora mě chtěla shodit ze sedla... Takhle ošklivá na mě nebyla ani 990, ani 1190
Na zahraničních fórech často čtu hlášku typu "This is the best bike I have ever ridden". K takovému tvrzení bych se ještě neodhodlal, ale jinak musím smeknout, jak se ten koktejl klukům v Mattighofenu povedl dobře namíchat. Co se neduhů týče, tak mi začala prolínat chladící kapalina z napojení hadice na chladič, dle poznatků na zahraničních fórech nic neobvyklého, tak jsem šel na jistotu a objednal hadice Samco. A studené starty mě občas trápí, to je u 790/890 taková klasika...
P.S. Níže na fotce je vidět, kolik je třeba vytočit šroubů, aby se člověk dostal pod světlo a zapojil třeba USB zásuvku nebo napájení navigace. Ale je to pořád lepší, než na 1190, kde se musí odplastovat půlka motorky. Na druhou stranu u 990 jsou to jen 4 šrouby

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
VlastiMatty
VlastiMatty napsal 27.02.24 v 19:15 10b.

suin
suin napsal 22.12.22 v 07:29 10b.

Ahoj, mám stejný stroj. Také občas něco vylepším. Měl bych dotaz, jaký jsi zvolil ten otevřený kryt řetězu? Případně tip na lepší sedlo. Díky za radu. Jinak ať ti to slouží a dobře jezdí.

Juraj22
Juraj22 napsal 12.08.22 v 13:15 10b.

Pěknou mašinu máš chlape
Tak ať to jezdí a hlavně kolama dolů

SJ90
SJ90 napsal 11.07.22 v 15:26 10b.

Pěkně ji dolaďuješ , už tam máš i nové sedlo, je to lepší než origo ne další cesty nebo jen se na něm v terénulépe posunuje? Děkuji za typy, první co jsem udělal tak zalepil tu díru za spz . Ať to dobře jezdí!

Dablicek200Mph
Dablicek200Mph napsal 23.04.22 v 20:36 10b.

Tak tahle se mi líbí mnohem víc, než její větší sestřička.
Vypadá tak nějak kompaktněji.

Více komentářů



TOPlist