renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 890 Adventure R (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník adamkout
Vloženo 29.12.2022
Aktualizováno 27.12.2023
Zobrazeno 5 303x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Velmi univerzální motocykl, který se nebojí klikatých silnic ani těžšího terénu.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - 890 jsem po dlouhém zvažování pořídil jako lehčí a v terénu schopnější náhradu za 1290 Super Adventure R v červnu 2022. Skvělá ovladatelnost, výkon - tak akorát. Originální zvuk nic moc.

Recenze

890 jsem po dlouhém zvažování pořídil jako lehčí a v terénu schopnější náhradu za 1290 Super Adventure R v červnu 2022.
Bohužel byly v tu dobu v ČR nedostupné a tak jsem musel poprosit kamaráda Mildu, který mi ji dovezl z říše.

Ihned po převzetí následovala rozborka a montáž předku a páček zadní brzdy a řazení od Rade Garage, Carpe Iter navigace včetně ovladače na řidítka, rally stupaček, dodatečného plechu do krytu motoru (nechápu proč tam ta díra vůbec je???), centrálního stojanu, Camel ADV ramínka ovládání spojky, Cycra basterů, zadní plotny od Outback a držáků zavazadel, na které jsem namontoval Mosko moto tašky.


Zajetá byla za pár dní a první servis proběhl samozřejmě v KTM Flashteam Mladá Boleslav.

Že bude v terénu obratnější než větší sestra jsem čekal, ale obával jsem se chování na silnici a tam mě mile překvapila.
Výkon motoru je dostatečný a je radost se pustit do zatáček. Nevím jaká je ochrana před větrem u seriového předku, ale kitem od Rade Garage je radost cestovat.
Spotřeba je o něco nižší než u 1290. A hlavní benefit pro mě je, že se snáze zvedá pokud jí někde odložím.
Problémy se studenými starty se objevily i u mě, ale vždy na druhý pokus nastartovala. Pokud vím, má s tím problém více motocyklů s EURO 5.
Postupně začalo přibývat další příslušenství, které nebylo původně dostupné:
Úzká powerparts kola 1,85x21 a 2,5x18 s haltry, se sadou kotoučů a kroužky ABS. Na které jsem obul Mitas E13 a E12

Powerparts páčky spojky a přední brzdy - ty jsem pak prodal a zrátil originální páčky - nebyly příjemné do ruky.

Powerparts kryt zadního brzdového válce.
Vytahovák na přední osu od Chrise

Vyměnil jsem blinkry, které byly v kitu od Rade za jiné, které jsou více vidět.

Powerparts pěnový předfiltr, který je pratelný.

Powerparts vyšší rally sedlo.
Scotts offroad tlumič řízení.
V létě jsme se spolu vypravili do Rumunska s Enduroškolou, trochu pojezdit v té krásné zemi.
Nižší hmotnost a težiště dole bylo opravdu znát, pouštěl jsem se i do míst, kde bych si to s 1290 hodně rozmýšlel.
Svou roli v tom mají i užší kola a možnost obout zubatější pneu, jako třeba Michelin Tracker.

Do Rumunska jsem se vypravil ještě v září, s kamarády co jezdí po asfaltu, a ani tam se při velmi vysokém tempu rozhodně neztratila. Samozřejmě jsem jel na originálních kolech, s kterými je chování na silnici o dost lepší.

Další úpravou byla náhrada katalyzátoru za svod s tlumičem od Arrow a koncovka výfuku SC Project, kterou jsem pokřtil hned při první vyjíždce.
Po jejich montáži úplně zmizel problém se studenými starty a snad se již neobjeví.
Začal jsem poté řešit hmotnost systému zavazadel, který byl sice velmi odolný a chránil výfuk, ale také velmi těžký a široký.
Tašky a zadní rámy proto putovali na inzerát a pořídil jsem Kriega OS základnu přes sedlo a tašky, které je možné kombinovat v několika velikostech (6/12/18L). Váží zlomek původního systému a motocykl je s nimi krásně úzký.

Máme za ten půlrok ujeto 11000km bez jediného problému. Olej se měnil při prvním servisu v 1000km a pak jsem dělal výměnu v 6000km.
Teď přes zimu půjde na servisní prohlídku do Flashe a velmi zvažuji přestavbu na nádrže od Rade Garage, které se mi moc líbí a měl jsem možnost se na motorce s nimi svézt na kurzu u Sršně.
Stejně jako na Rally podvozku WP Xplor Pro s Cone Valve, z kterého jsem byl úplně vedle, ale pořizovací cena těch tlumičů je opravdu vysoká. I když pořád mi to v hlavě hlodá a třeba našetřím.
Na jaře chystáme s parťákem trochu delší výlet do Afriky, tak doufám, že vše klapne a dopíšu další zkušenosti s tímto motocyklem.

Update 16.2.2023:

Přes zimu jsem se pustil do montáže origo vyhřívaných heftů, kratšího plynu (65°) z katalogu Powerparts, což znamenalo demontáž kokpitu. Po odstrojení jsem si všiml, že rosí těsnění pod víkem ventilů, které jsem rovnou vyměnil. Přístup k vyndání cívek je teda příšerný, ale po nadzvednutí kostky ABS a kastlíku na baterku už to šlo. Samozřejmě rovnou proběhla důkladná očista jinak nepřístupných míst, a také montáž donglu pro odstranění filtru odvětrání palivové nádrže, včetně ventilu pro ovládání podtlaku.


Když už byla motorka tak pěkně odstrojená padlo rozhodnutí přestavby na 4 nádrže od Rade garage. Kit je vyrobený opravdu kvalitně a montáž podle videonávodu jde hladce. Udělal jsem ale pár úprav na palivových hadicích, na které jsem přidal ochranný návlek proti prodření, několik držáků a kohout na uzavření zadních nádrží místo dodaného jednocestného ventilu - budu přes zadní nádrže vozit Kriega tašky, tak abych je využíval a následně musel tankovat až to bude opravdu nutné.


No a ještě dva zlepšováky, které jsem odkoukal na kurzu u Sršně z jeho 890:
Vyrobil zástěrku před zadní tlumič a předělal tyčku řazení za odolnější - náhradní kloubky snadno uvezu v nářadí a nedovedu si představit, že by tato silnější spojovačka praskla dřív než kloubek.


Nyní čekám na sání od Rottweiler performance a zbrusu nové polepy. Tak snad brzy doplním...

Update 14.3.2023:
Přestavba dokončena. Namontovány hadice chladící kapaliny Samco, čínskej kryt pastorku řetězu, lithiová baterka Exide (-2,5kg) a Scottoiler, kterému jsem udělal držáček u pastorku a schoval nádobku k sání.


Sání od Rottweilera mi udělalo trochu starosti, protože se přemístěné čidlo teploty nasávaného vzduchu úplně nekamarádilo s karbonovou lištou pod sedlem. Ale smrštovačka a díra do karbonu to elegantně vyřešili.



No a finále byly polepy na přání od MX Style, kterým děkuji za trpělivost s mými nápady.
Po nastrojení šla na váhu a ta ukázala hmotnost 194.2kg. (S náplněmi, ale prázdnou nádrží a namontovanými těžkými koly)



Update 10.11.2023
Na začátku letošní sezony jsem ještě vyrobil oka na úchyt základny Kriega tašek, protože se ta plastová od Kriegy nekamarádila se zadními nádržemi.

Postupem času se ukázalo, že sání od Rottweiler není zrovna výhra. Výkon nahoře byl pocitově spíš nižší, zvýšila se spotřeba a hlavně mě po delších jízdách bolela hlava z toho hluku, které se přes otevřený filtr ozývá. Takže v červenci jsem se vrátil k originálnímu sání s powerparts molitanovým předfiltrem a síťkou.

V létě jsem si udělal radost BRP držákem řídítek se silentbloky a pak k němu zkoušel několik různých řídítek. Nakonec mi nejvíc vyhovovaly Renthal Fatbar 821-01 - které jsou příjemně nízké.

Dalším vylepšením byly prototypové páčky od Rade Garage, které mě naprosto nadchly svým tvarem. Je v nich perfektní cit a spojka lépe kopíruje věci na řidítku i s přídavným ovladačem navigace, takže má delší chod. A hlavně - nemačkám si prsty... Pro mě super upgrade.

Následovala příprava stroje na výlet do Afriky. Zvolil jsem nakonec na cestu obutí Mitas E13 a E12, které překvapivě zvládly celou cestu do Dakaru a zpět (11300km)

No a nyní probíhá velká údržba po cestě, komplet mytí, velký servis se seřízením ventilů, repase tlumičů, prostě aby byla zase jako nová. A také montáž originálních blinkrů na nové držáky od Rade Garage.

No a hlavně chystám ještě pořádný upgrade podvozku, který bude co nevidět. :)
Update 27.12.2023
Byly namontovány Powerparts brýle a tlumiče WP Xplor Pro se zdvihem 270mm a pružinami na mojí váhu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
VlastiMatty
VlastiMatty napsal 28.01.24 v 09:28 10b.

parádní stroj
+ dávám palec nahoru za cestopis do Dakaru.

josip
josip napsal 16.01.24 v 19:48 10b.

pekná strojovňa..

baw
baw napsal 28.12.23 v 07:15

Pecka recenze https://img.motorka...ajlici/tummenupp.gif

Mann
Mann napsal 25.03.23 v 09:51 10b.

L-I-B-O-V-K-A

_Tomo_
_Tomo_ napsal 03.03.23 v 08:38 10b.

To je nádhera! Jak motorky, tak cestopisy 10b

Více komentářů



TOPlist