PROFIL MOTORKY

KTM 890 Adventure R (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SJ90
Vloženo 21.5.2022
Aktualizováno 25.5.2022
Zobrazeno 2 017x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka s velkým potenciálem ve všech směrech, se kterou můžete poznávat blízké i vzdálené cíle ať k nim vede či nevede zpevněná cesta.

Více fotografii

Motorka koupena od Race tool s.r.o. - Bezproblémové férové jednání s dovozem až domů

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Ténéré 700 World Raid: Zkoušel jsem jen Ténéré 700, kde mne velmi mile překvapil motor, ale chtěl jsem něco s malinko větší nádrží a možností vlastního nastavení. Ténéré World Raid, přišla když už jsem měl objednáno KTM. jinak věřím, že tato Yamaha může být dobrý držák.
BMW F 850 GS: jela velmi slušně oproti 800 úplně jiná dynamika motoru, ale šli cestou menší nádže a ještě větší hmotnosti :-(.
Husqvarna Norden 901: Je to motorka s identickým motorem jako KTM, více kopaktní a cestovněji zaměřená, malikono větší hmotnost.

První dojmy - První dojmy byly asi takové, ty v..e to nejde do letí! Musím se držet, aby mne někde ta pichlá sviňa neshodila. Nějaké to postupné sžívání a ladění je tam i po najetí prvních 1000 km, ale je to pořád lepší a zábavnější.

Motorku bych doporučil pro - Asi bych tuto motorku nedoporučoval někomu, kdo začíná nabo se po letech vrací k motorkám. Chce to mít něco najeto a taky dostatečně vysokou postavu (skoro jako u všech větších cestovních endur).

Doplňky na motorce - Z výroby přímo Quickshifter +, Tempomat, Raplly Pack, USB nabíjčku pod sedlem a vyhřívané rukojeti.

Dále jsem dokoupil kryt zadního tlumiče, aby se nepřehříval od sdruženého výfuku.

Zadní plotnu z hliníku a Al kufr od ALU milánka v origo barvách (černá a oranžová).

Krycí folii na display, kryt sovů před motor, polepy ráfků a deflektor.

Dvojitý brzdový pedál

Průměrná spotřeba - 4.45 l/100km

Recenze

Tuto motorku nebo spíše její předchůdkyni 790 jsem měl v hledáčku, už když tato přišla na trh. Později jsem si ji mohl také, jako i výše uvedené konkurenty vyzkoušet, protože to je vždy nejlepší. Byť si člověk přečte spoustu článků, ale všechny jsou vždy hodně subjektivní a co sedí někomu nesedí zase někomu jinému. To, že hodně lidí bude o něčem tvrdit, že je to super nemusí to být super i pro mne. Takže první zkušenost ze 790 byl spíše trochu rozpačitý než přesvědčivý. Projevem se to tvářilo jako jednoválec, ale odspodu to vůbec nejelo ba měl jsem pocit, že to chce při každém rozjezdu spíše chcípnout. To byl podzim a pak na jaře přišla nová řada 890 s upraveným motorem. S napětím očekávám první testy a ty potvrzují, že tato motorka jede lépe už od nižších otáček než její předchůdce a stejně dobře ve středu i nahoře. Tak fajn to by se mi mohlo líbit. Sice trochu narostla hmotnost a údajná spotřeba, ale ta se s větším objemem dá očekávat.

Musím ještě říci proč jsem vlastně vybral tuto motorku. Hladal jsem něco co bude lehčí, minimálně stejně offroadově zaměřené a s větší nádrží a tím i dojezdem. A taky ne jednoválec, sice je nejlehčí, ale nic moc na delší přejezdy (většinou jsou to kostitřasy). Co šlo s objemem nad 1 l tak nemělo smysl sledovat.

Tak jsem se nakonec po roce rozhodl, že zkusím prodat své BMW F800GS a když se najde nový majitel, který se o motorku bude starat dál, tak ho ještě dlouho bude spolehlivě vozit a dělat radost. To se letos v zimě uskutečnilo a já mohl objednat jednu z posledních kusů KTM 890 Adventure R z minulého roku. To sebou mělo jisté výhody v podobě zajímavé ceny, včetně doplňkové výbavy (Quickshifter +, Tempomat, Raplly Pack a vyhřívané rukojeti). Na co jsem si celou dobu zvykal je design této motorky, např. obyčejný Adventure bez R s nižšími zdvihy a předním blatníkem dole vypadá, promiňte mi opravdu hrozně. BMW umí ty motorky tak nějak líbivější, ale je to zase subjektivní. Manželce se více líbilo BMW já si už zvykl na nový design KTM, protože jsem ji měl víc jak rok nalepenou vedle na monitoru .

A jak vlastně jede? Za mne skvěle, doslova letí, když jí dáte lehce napít. To jsou asi ty emoce co ženou některé lidi ke KTM. Já to poznávám nyní poprvé s touto motorkou. Projev motoru je oproti předchozí motorce výrazně dynamičtější doslova až výbušný, záleží též i na zvoleném jízdním režimu. Asi bych tuto motorku nedoporučoval někomu, kdo začíná nebo se po letech vrací k motorkám. Chce to mít něco najeto a taky dostatečně vysokou postavu (skoro jako u všech větších cestovních endur).

Co se mi na motorce nejvíce líbí je projev motoru a možnosti nastavení podvozku. Chvíli jsem s ním laboroval a myslím si, že to s rostoucími zkušenostmi ještě malinko poupravím a bude to OK, rozdíly v porovnání s BMW jsou citelné. Zatím mám najeto jen 1500 km a to se pořád oťukáváme. Nyní je největším limitem motorky její řidič, to musím uznat, na druhou stranu aspoň mohu dál růst (ne do výšky). Spotřeba je taky velmi slušná mezi 4,2-4,4 l/100 km (zvláště pro každodení ježdění do práce na to člověk prostě musí hledět). Pozice jezdce naprosto vyhovující, sedlo je sice tvrdší, ale dá se uvidíme v časem. Také jsem si udělal dvojitou zadní brzdu, aby se mi lépe jezdilo ve stoje a zvýšil řídítka o 30 mm. Horší je to s ochranou jezdce, kde řeším nejvhodnější plexi, ale aby nebylo moc velké a nevadilo v terénu. Díky zkušenostem ostatních uživatelů hlavně těch 790 jsem zjistil, že se turbulence kolem přilby výrazně omezí tím, že se odstraní plastové ofuky mezi baltníkem a světlem. Opravdu mohu potvrdit, že se to výrazně zlepšilo. Možná zkusím znovu nahodit i plexi od Rade garage. Co se mi nelíbí je to, že je na displei jen sdružený ukazatel blinkrů a po čase nevím na kterou stranu blikám, zda doleva nebo už zpět doprava. Toto je tristní u takové motorky! Taky nejdou dát výstražná světla. Chcete poděkovat bliknutím, že Vás pustili a ono to nejde .

Pokud bych chtěl tuto motorku porovnat s dřívější BMW F800 GS tak bych nechtěl předem říci, že BMW nebylo nějak špatné a mám s mím spoustu krásných vzpomínek z cest. Je to pěkná nezálduná motorka a věřím, že i spolehlivá motorka, se kterou jsem najel něco málo přes 50 tis.km. Myslím, že to je motorka na pohodové cestování jak se říká cestou necestou. KTM vše posouvá ještě o krok dále. Je to jedna z mála skutečně endurových motorek s dvouválcovým motorem. Nechci na motorku už nic zbytečně věšet, aby nerostla její hmotnost, což je potom v terénu dosti znát. Vím, že to nebude nikdy lehoučké endurko, ale nechi, aby to přelezlo přes 220 kg. Tím jsem se zřekl centrálního stojanu, padacích rámů a podobně. Všechno to mi udělal na BMW pěkných 23 kg nahoru. Tady k tomu přistupuji i trochu jinak, všechno jsou probarvené plasty a nálepky, dříve to byly lakované povrchy a ty jsou choulostivější na kdejaký škrábaneček. Nepředpokládám, že se bude někdo rozhodovat mezi těmito dvěmi motorkami, ale pokud se někdo rozhoduje co dál po F800 GS tak je to jedna z možných cest a pro mne ještě více OFF!
Další postřehy budu doplňovat průběžně dnes už není čas

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
motorkar123
motorkar123 napsal 26.05.22 v 13:19 10b.

Ta motorka je naprosto skvělá a myslím, že brzy si na BMW ani nevzpomeneš :) Je skvěle univerzální, je s ní zábava na silnici, v terénu, ale i dovolenou s ní odjedeš bez problémů. Užívej

air-cooled
air-cooled napsal 26.05.22 v 08:07 10b.

Ahoj, hodil bys mi sem prosím odkaz na ten kryt tlumiče a zdvojení brzdového pedálu?
Jinak koukám, že na 890 je stejně jako na Nordenu nešťastně vedená hadička odvětrání nádrže dole v krytu. Je přivedena vodorovně a to má tendenci se lámat, pak vzniká v nádrži podtlak, špatně odvětrává. Já to u Nordena o 90 stupňů otočil, přivedl ji shora a už se neláme. Způsobovalo to i problémy při startu po delším stání, protože se asi lehce zavzdušňoval palivový systém, tak jen kdybys s tím měl potíže, vyzkoušej ;) Mají to takhle blbě z výroby všechny Nordeny a asi tedy i 890ky

ZdeněkS
ZdeněkS napsal 25.05.22 v 12:45 10b.

Paráda, krásný stroj...a kufr od Mílánka? Taky super :)

Více komentářů



TOPlist