renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 890 Adventure R (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Casari
Vloženo 10.1.2024
Aktualizováno 13.1.2024
Zobrazeno 3 610x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Po tom co mě navnadila 790, jsem se díky dobré nabídce rozhodl jít do novějšího modelu. A teď s odstupem roku píšu tento článek.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:AMD Svitavy (Svitavy) - Prodejce je profesionální, vše vysvětlili. Starají se. Maximální spokojenost. ;)

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Jelikož jsem měl přímé srovnání, můžu s jistotou říct že motorka opravdu bere lépe od spodu. Elektronické fičury jsou návykové a fungují skvěle. Vytáčí mě jen neustále vypdávající druhá rychlost.

Motorku bych doporučil pro - Enduráci, lidi pro které terén neznamená jen šotolina. Motorku by označil jako 55% teren / 45% cesta. Není to běžný advík pro adventure sexuály jak to známe z GS ;) Takové pohodlí tady rozhodně nehledej :) Dál bych to doporučil lidem, co rádi točí motory a jsou trochu punk. :) Motorka nemá ráda podtáčení, a pomalou jízdu. :)

Doplňky na motorce - Vyhřívané gripy oxford

Zrcátka double take mirror (Neznám nic lepšího, drahé ale nerozbitné)

KTM barkbusters blastry

Kryt kolečka náhonu řetězu (pro lepší čištění z terénu, osvědčil se, má smysl)

KTM snížené sedlo

Tech pack (quickshifter, rally mod, tempomat)

Plotnu na kufr z ali jsem zlomil. (Asi moc skoků s topcasem :D)

Malý nízký kufr BigHusky (Absolutně top kufr, akortá velikost, skvělé zpracování)

Širší rally stupačky Bosleys Pegs (Jsou to sice pádla, ale nerozbitné, a opravdu citelně zlepšují ovládání moto ve stoje, široká platforma hodně uleví nohám)

Držák DR2.CZ s origo hrazdou která se trochu třepe, přemýšlím že dokoupím i adaptér na držák od DR2.cz.

Zkácená páčka spojky (home made) v kombinaci s prodlouženým ramenem spojky.

Recenze

Nyní je na motorce něco přes 15 000km :)

V prvních dnech mě neskutečně srala vypadávající dvojka. Nepomohlo ani seřízení řadičky, páčky spojky, vypnutí QS, kopnout to tam na sílu, přidržet řadičku, prostě nic. Toto mi na 790 nedělalo. Nebo respektive z počátku ano ale né tak moc nebo často. Při rozjezdech jsem se často v křižovatkách cítil jako naprostý idiot. Každopádně, nevím co se stalo, ale ten problém sám od sebe vymizel. I když to trvalo asi dobrých 5 000km, ne-li více. Teď se mi občas stane že nedořadím kvalt ale to je sporadické.

Přední kolo od novoty utíkalo, nepomohlo ani přesazení gumy, ale to přikládám těm mitaskám, které mají "vlasy" z vtoků do formy umístěné přímo v patce přes kterou to vždy utíkalo. Vyměnil jsem za novou, stejnou mitasu, ořezal ty vlasy zalamovacím nožíkem a problém zmizel. U TKC80 to taktéž nedělá.

Od prvního týdne mi za studena startovala na jeden válec. Při použití 100oktanu nebo benzínu bez ethanolu mi to přišlo naopak ještě horší. S tímto jsem se potýkal tak 12000km, až jsem se nasral a předčasně zajel na diagnostiku kde jsem nechal resetovat všechno co šlo. Hned u dealera jsem motorku nastartoval a nechal asi 5 minut běžet na volnoběh. Pak jsem odjel a od té doby se situace markantně zlepšila.
Možná jsem udělal chybu že jsem toto samé neudělal při úplně první jízdě. Nevím, ale za pokus to stojí. Teď motorka startuje většinou normálně. Občas se to stane, ale není takový problém aby se druhý válec chytil.

Ale abych jen nehanil, toto jsou reálně asi všechny větší problémy co jsem měl.
Jiak motorka šlape naprosto bez problému. Dělá perfektní službu. Podvozek snese nesmysl. Jsem lama co neumí skákat ale pořádně skočit se nebojím, po dorazech to snad nikdy nešlo. A to mám 180cm/100kg.

Co se větrného štítku týče. Jisté zlepšení tam je, ale pořád to není touring bike... možná tak S verze, ale R rozhodně ne. Každopádně uchycení kokpitu je celé mnohem robustnější. Přibyly kotevni body. To považuju za super zlepšení, jehož jediná nevýhoda je složitější rozborka. Na druhou stranu chladici kapalina je mnohem přistupnější a čitelnější než u předchozího modelu.

Motorka topí, jakože fakt topí. Na balkáně se cítíš jako kuře s grilovanými stehny, ale když jedeš tak to jde. Zastavení v koloně je ale VELMI nekomfortní.
Ovšem pokud jezdíš v i v chladnějších dnech, třeba pod 10°C tak je to spíš benefit Další benefit jsou pak nádrže dole. Néjen že to težiště je znát, to píšou na ve všech článcích a je to pravda, ale v dešti to velmi výrazně chrání boty. Ještě na předchozí 790 jsem jel celý den v Alpách, a moje boty promokly až o dvě hodiny pozdějí než ty od přítelkyně která tenkrát jela na CB500X (Stejné boty). Toto vnímám i normálně, boty většinou v dešti dost vydrží. Co je ovšem zvláštní je, že když chvíli jezdím přes hlubší kaluže tak naberu rychle, tam to nejak nefunguje, ale řekl bych že to je normální :D

Možná to celé zní trochu negativně, ale ve výsledku jsem s motorkou nadstandardně spokojený, nelituju jediného halíře co jsem za ní dal. Je dobře konstrukčně řešená nepotřebuje padák, pokud náhodou lehne, nádrže, stupačka spolujezdce a základní blástry to vesměs poberou bez ztráty kytičky :)
Jen bych dodal že jsem koupil OEM hlinikove blastry a ty jsou velmi nešťastné. Mám řiditka v nejbližší pozici (ano řiditka jdou posouvat a je to super), natočené od sebe, a při použití podložek blástrů by to tlouklo do displaye. Pokud tam podložku nedám, zase tam je kontakt s páčkou brzdy, takže to chce buď vysoustružit poloviční podložku nebo blastry otočit níže pod páčku... Z toho nejsem moc nadšený protože tím pádem musí být utažené na pevno a nárazy se přenáší do moto. Raději mám volnější blástry které trochu uhnou a pohltí náraz.

Jinak se na motorce celkem dobře dělá vše je relativně přístupné a dobře řešení s minimem nářadí. Pojezdil jsem s ní už nějaké ty výlety, jak v létě tak v zimě. A dělala vždy dobrou službu. Cestovat se na ní dá naprosto vklidu. Ujeli jsme denně hlemýždím tempem 500km po všech možných šoustkách. Prdel bolela,ale to asi z každé, a mám snížené sedlo které taky asi hraje svou roli.

Záverem bych to ohodnotil spíš jako Enduro Cestovní, než cestovní enduro ;)
Ta motorka se cití dobře v terénu, tam opravdu funguje, a tím nemyslím šotoliny, ale fakt bordel, výmoly, skoky, výjezdy a rychlost. Na pomalé technické pasáže je tento motor citelně lepší než původní 790 ale pořád to tak nějak preferuje vyšší otáčky, takže člověk více spojkuje. Ale o tom to taky je ;)

Jo a je úplně jedno jak jedeš, plně naložený, nesmyslná jízda brzda plyn v serpentinách na korsice, nebo jednička dvojka terén a spotřeba určite nebyla výše než 5,5L/100km ;)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Casari
Casari napsal 24.01.24 v 14:42

xrv. Hlavně to neber moc negativně, lazdy stroj má své mouchy. Ja jsem se snažil popravde vypichnout realitu a niance které tady jsou, i pres to je to vsak vyborny bajk a koupil bych jej znovu. Přítelkyně ted davala jeji 790 na velky servis, tak pristi tyden se dizvime co a jak. Jsem vazne zvedavy jak vypadaji vacky. Kazdy na to nadava a jeji 790 je mechanicky mnohem hlucnejsi nez ta ma 890 coz by podle me nemělo byt ale kdo ví. Treba to je vsechno jen paranoja. Motorky s nama uz objely kus světa a vzdy to bylo parádní povození a bez problémů. Nadstandardně se o ně staráme tak pořád doufám že nám to vrátí

vik_xrv
vik_xrv napsal 24.01.24 v 13:33 10b.

to je pekne nachuja takove recenze - co pak my "nebozi majitle 790R" a nase hrisne myslenky na 890Rupgrade?!?
super detailni recenze, velmi uzitecne, DIKY!!!

PS: jak ted mam jenom zit s tim vedomim, ze 790 nemusi byt nutne to nejlepsi reseni?!?

SJ90
SJ90 napsal 13.01.24 v 23:07 10b.

Paráda, spousta postřehů . Ty krátké páčky jsou super, taky jsem to řeši podobně stejně to člověk mačká jen jedním nebo dvěma prsty a ty další si zbytečně přimačkává . Taky jsem měl tu zdaní plotnu z hliníku a už jsem ji 2x svařoval a po třetím zlomení (byla sice už řádně vyztužená dalšími plechy, přesto se hliník časem uklepal) tak nyní vyrábím ocelovou, ta ty skoky a vibrace snad už vyrží .
S tou vypadávající dvojkou se mi to občas stane taky a hlavně při rychlém řazení se spojkou. Bez spojky to tam spíš zůstane. Člověk se pak skutečně cítí jako debil co neumí řadit. Tak ať Ti to dobře šlape přeji skvělou sezónu za řídítky .

Casari
Casari napsal 13.01.24 v 12:46

Doplnil jsem ještě pár fotek a komentářů do galerie ;)

Casari
Casari napsal 13.01.24 v 12:35

Díky, snažím se být objektivní. Vzhledem k tomu že jsem doma měl celkem už 2 790 a jednu 890, troufnu si říct že mohu dát docela věcné informace. :) Mouchy se najdou všude. Důležité je zda se s nimi dá žít a zda se dají odstranit. Přítelkyně má doma 790 2019, letos na jaře půjde na velký servis, tak jsem velmi zvědavý jak budou vypadat vačky jelikož se jedná o ten první rizikový ročník který s tím měl problém. Modlíme se aby nechytla páteční šichtu

Ještě co se krátkých páček na 890 týče. Vím že se dají posunout ke středu. Já měl ale problém s tím že když mi motorka padala, často jsem si přimáčkl ty dva prsty pod páčkou až do krve jak jsem to křečovitě držel ( nerad to pokládám když to není nutné :D ). Chtěl jsem mít možnost spojku zmáčknout až ke gripu a nedrtit u toho malíček s prsteníčkem. Proto jsem se rozhodl takto, a upřímně i přes to jak tvrdou spojku tyto motorky mají, tak to bylo super rozhodnutí. Páčku jsem dělal už na předchozí 790 a přenesl jsem to na tuto 890. Když to pak zkusila přítelkyně, chtěla to taky, tak jsem ji vyrobil stejnou, jen o centimetr delší, ať má alespoň malinko lepší páku. Kombinace mojí malé páčky s prodlouženým ramenem spojky je ovšem naprosto peckovní. To se musí zkusit :) Pak je to akorát ;)

Více komentářů



TOPlist