renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 890 Adventure R (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mig_35
Vloženo 23.1.2021
Aktualizováno 23.1.2021
Zobrazeno 6 941x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Ok, je to škaredý jak nemytej hajzl... ale tentokrát jsem si vybíral motorku podle schopností, tak by to mělo být jedno.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:KTM AUTONOVA BRNO (Brno-Brno Město

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Mám ujeto ledva sto kilometrů v mrzkém počasí, takže těžko ještě dělat závěry, motorka se zajíždí, smí se točit max. 6000 otáček a je to samozřejmě docela nuda. Vnímám zatím velmi podařený quickshifter, ale to hlavní což je jízda v terénu, teprve přijde.

Motorku bych doporučil pro - Aktuálně s Tenerkou asi nejvíc terénní dvouválce na trhu, zbytek moc těžký /850 GS/, nebo divný motor /trojválce od Triumpu/... kdo chce do cílové destinace kde bude blbnout dojet po ose, těžko může zvolit lépe.

Doplňky na motorce - nízký blatník, držáky zavazadel, jiný rozměr kol

Recenze

Delší dobu jsem přemýšlel nad koupí 790ky Adventure, dokonce jsem měl jednu objednanou hned vloni, ale nakonec se jí ujal jeden kamarád a tak z toho sešlo... Pak se objevila 790 ve verzi Rally a to už jsem byl silně nalomen, ale nakonec jsem odolal. Tradiční motosalóny loňského podzimu byly zrušeny a tak se novinky představovaly jenom online a já jsem celkem překvapeně koukal, že po loňské limitce 790 Rally vyskočila jako novinka limitovaná verze 890ky a sice prakticky ihned při představení. Mluvil jsem s jedním majitelem 790ky Rally a ten byl hořce zklamán, protože tu svojí nechával stát v garáži s najetou nulou, že ji bude mít jako investici - a bral to jako ránu pod pás od KTM. Já si ale myslím, že taková motorka by měla jezdit a investiční potenciál z ní necítím...
Nebyl jsem si jistý, jestli ji chci, ale zkoušel jsem z legrace kliknout - možná jste to taky viděli, zbývá ještě... a snižující se číslo - a jednu jsem si objednal. No a v pondělí volali z brněnského KTM, že prej to tady za měsíc bude... hlavou mi prolítlo "jak se to ty ku..y šikmooké dověděly, že to chcu"... a už bylo pozdě, vymlouvat jsem se nechtěl.

Hned v rámci čekání na motorku jsem objednával heavy duty kola z powerparts, které umožní obou klasické pneu v enduro rozměru a tak obout cokoliv, co se obouvá na modely typu EXC... snížené sedlo, hlavní stojan a nějaké držáky zavazadel. Časem přidám ještě spodní padací rámy, ať si říká kdo chce co chce, pět kilo dole mi ani nezvýší těžiště, ani nebude vadit při zvedání motorky.

Na motorce jsem ujel utrápených sto kilometrů, co jsem ale posoudit už teď je:
- motor je prostě řadový a nudný, řeči o tom, jak se předsazená hřídel "chová jako véčko" jsou prostě blábol. Sterilní, bezduchý, ale taky bez vibrací, trošku mu chybí na můj vkus krouťák a obvyklé řešení je menší kolečko vepředu - fakt je ten, že když motorka nemá dost "plynu", bez okolků chcípne.
- zvuk je nejtišší na světě i s Akrapovičem, asi normy nebo co... a taky strašně nudný.
tyhle dvě věci, tady je motorka ve srovnání se Superendurem bita nehorázně -
chuligán vs. žáček nedělní školy.
- quickshifter funguje velmi dobře, ale protože nečtu návody tak se mi stalo, že mi ze čtyřky na pětku dvakrát nechtěla přeskočit rychlost a tak nějak tuším, že po dobu zajíždění se používat nemá a už řadím radši se spojkou...
- sedlo, ačkoliv snížené a velmi tuhé, není nepříjemné
- nezdá se mi, že by odněkud šlo teplo, ale jezdil jsem v sedmi stupních...
- jízda ve stupačkách mi nepřišla úplně pohodlná, mám ještě nasazené gumy a tak budu o cm níž cca ale stejně si dám asi zvýšení řidítek...
- podvozek je velmi velmi tuhý, snad se trochu rozchodí. přijde mi jako na motocrossové motorce.
To jsou jenom první dojmy, už pár motorek jsem tady vynechal ale tahle si myslím, že si zaslouží tu být.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Picasso
Picasso napsal 18.04.24 v 09:49 10b.

No, sednout na tohle z SD a porovnávat není ten správný nápad. Přímé srovnání asfalt je prostě předem jasné. Mám identickou zkušenost. Já srovnával s 1290 SAR a měl jsem podobné pocity. Teď mám nalítáno už přes 5 tisíc, trošku jsem ji poupravoval a je to radost. Motor je točivý, musí se mu dávat za uši, teprve pak se ukáže, obsah prostě ničím nenahradíš. Na hovadinky po asfaltu fakt nic moc, proto jsem to doplnil 890SMT. Ale tohle ve své třídě nemá konkurenci v terénu, dobrá volba: Gratuluju!

Mig_35
Mig_35 napsal 20.01.23 v 14:56

Pane mistr, uvezu to?
Nemůžu sloužit. To se proste musí zkusit

Casari
Casari napsal 12.01.23 v 19:09 10b.

Ahoj, prosím tě jak se chovají ty heavy duty kola na cestách? Uvažoval jsem o nich ale ty ráfky mi přijdou už upravdu dost uzké a nemám patřičné srovnání abych to posoudil. Nejezdím tak dlouho.
Je na těch kolech motorka stabilní i v rychlostech kolem 170 nebo je to moc poznat?
Ty základní kola jsou do offu dost měkké tak uvažuju nad alternativou, hodně ale cestuju a tak nechci přiliš velky kompromis na cestě nebo bezpečnosti :) Nechci mít dvě sady a přehazovat.

LuigiCB1300
LuigiCB1300 napsal 29.08.21 v 12:26 10b.

pecka strojek

nikod
nikod napsal 28.04.21 v 09:05 10b.

hezká rally verze..

Více komentářů



TOPlist