Konečně motorka s malinkým c a pak ohromným E.. ndurem
Motorka koupena od FIRMA:AMD Svitavy (Svitavy)
Výška jezdce: 174 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tenere 700: Nezaujatým pohledem je ta moto až na příliš mnoha místech namíchaná jako hrušky s jabkama :-)
První dojmy - Na lepší se snadno zvyká, ten podvozek je neskutečnej, motor jede pekelně a pořád poňouká řaď, toč, řaď a zase toč :-) fouká na tom jak na naháči, odvážel sem to ve 4stupních a bylo to stejný jako strčit hlavu do sněžnýho děla. Mechanické zvuky nového studeného motoru jsou jak návrat veselého kutila z úspěšné návštěvy železářství. Jeden z prvních pocitů na který si pamatuju : "kurva to je brko, musím začít trochu cvičit a zhubnout abych tý mašině nedělal ostudu" :-DD
Motorku bych doporučil pro - Je to první (teda po 790ce druhý) důstojný nástupce kachny se vším co se dalo za 20let vylepšit.
Doplňky na motorce - Vyšší plexi a deflektor , vyhřívky , quick schifter, tempomat , kryt tlumiče, kufr , bedýnka na nářadí
Recenze
1.12.2022 Už asi po sezóně, na tacháči přes 26000, letos skoro netrucovala
4.10.2021
Slíbil jsem recenzi po 10000km, bohužel už mam 15000 , za tu dobu se podívala k Černému moři i k Atlantiku, Stará planina , Alpy, Pyreneje, tak 5000km po dálnici a i něco málo šotolinek pojezdila (i když kvůli mému zranění méně než by bylo u mně obvyklé)
Takže dojmy nejprve "stručně" a koho bude zajímat román najde ho ještě níže :
Je to jediná motorka z momentální nabídky 2válců která je nejprve enduro a až potom cestovní srovnatelná je podle mně jen LC8 ale ta je větší a neohrabanější a lidi mé výšky na tom jen máchají nožičkama - viděl bych to jako maminka LC8 a tatínek DRko . toto by +- uměla i tenere 700 pokud by měla v základu pořádný podvozek (což nemá). mezi tímto a afrikou je znatelná propast směrem k festovnosti / pohodlnosti ale zase na úkor výšky váhy a neohrabanosti, velké baworáky jsou pak úplně v jiné třidě už nesrovnatelným směrem.
Mně osobně sedla naprosto skvěle jednoduše proto že jsem poslední roky jezdil hlavně DRko a motorky typu 800gs mi přisly už moc cestovní. pro koho je 800GS už moc enduro bude nespokojeny, kdo chce po 800GS něco vic do terénu a celkove živější bude naopak moc spokojeny .
1) Ergonomie+ pohodlí : Motorka je na trojuhelníku krásně krátká (fakt enduro) pro mně jako plotýnkáře je ten posez super výhoda, při 174cm jsem zvýšil o 4cm řidítka a o 3 spustil přední vidle i s origo sedlem je to pohoda, ale 2cm dolů bych tam ještě snesl - budu si hrát ještě se sníženým, které je ale originálně hrozně tvrdé, celkově je ovšem celkem pohodlná a na přesunech není problém 1000km denně (klidně každý den) pohodlná přesunová rychlost je cca 150+- do 160 ještě jakžtakž 170 už je hrana (na špuntech už je to moc ) , na originálu HROZNĚ fouká u mně vyřešeno plexi ze silničního modelu + deflektor (plexi se musí v úchytech vyztužit jeho uchyceni je naprosto nedostatečné) výsledek je docela dobrý. Výsledek v základu 40% + dá se dostat cca na 70%
strašně moc lidí doporučuje rally předky, nic proti,teda kromě toho že to stoji 10% ceny moto, ale mě se to vzhledově až tak nelíbí a potkávat motoky s "pí.ou" na předku mně baví a taky ju tam chci mít , s touto přestavbou počkám až ten předek rozbiju
2) Stabilita: motorka má velké zdvihy a velké přední (obě ) kola, je postavena jako přerostlá kroska a v zátáčkách je to znát musí se vést plynule a nemá ráda lekavé piloty, z celé moto strašně čiší ta myšlenka postavit to do terénu a jen taktak tam nechat stabilitu aby asfaltomrdalové moc nenadávali, trefili to fakt na hranu , to samo na dálnici geometrie má blíž k DR než k cestovní moto, přirozená stabilita končí v závislosti na větru kolem 160-170km/h pak uz je potřeba opatrněji, celkově by se to asi zlepšilo nebýt líný si přenastavovat podvozek z nejměkčího - což jsem . Výsledek: je to chytře a citlivě vyvážene na hranu endura dávám 85%
Všechny tyhle kompromisy na silnici jsou víc než bohatě dorovnané v terénu kde se chová excelentně a dosahuje daleko, daleko za moje skromné schopnosti turisty samouka. Režim offroad změkčí reakci na plyn a kontrovaný prokluz umožní efektní průjezdy i zcela neschopným . tlumiče pracují perfektně, vyvážení celé moto, zejména od půlky prázdné nádrže dolů je vzorné, co se týče celkové vyváženosti a ergonomie tam je to čistých 100% .
3) Motor : Kromě toho že zní jak kýbl s hřebíkama je ve všech ohledech parádní od 4000 tahá krásně do 8mi, projevem velmi zábavný, ale ne nadměrně neklidný, kolem 140ti mírné vibrace do stupaček a zrcátek ale v pohodě, ale hlavně ! Když ti jebne v palici a chytneš ho pořádně pod krkem tak jede jak píchlá svině !! ... ten motor mám moc rád .
Spotřeba odpovídá poskytovanému výkonu, bere dlouhodobě mezi 4,5-5 je při stejné jízdě asi o 0,5l žíznivější nez 800gs a asi o 0,5l úspornější než tygr 955i - Výsledek: 90%
4) Spolehlivost Tahle motorka není afrika a nikdy nebude , ja osobně se potýkám jen s jednou i když otravnou závadou a to únikem kapaliny, už jsem to 4x reklamoval a oprava byla buď nedostatečná/částečná nebo nevydržela - teď se to zdá dobré, ale u KTM člověk nikdy neví , Co se týče technické spolehlivost je tam hlavně jedna bota podle mně ne na hraně ale doslova za hranou konstrukční chyby: PŘEHŘÍVÁNÍ ZADNÍHO TLUMIČE od svodů a zejména od katalizátoru jde tolik tepla že tlumič bývá tak rozpálený že se o něj doslova spálíte - instalaci jednoduché clony z aliexpresu (v mém případě vlastní výroba) se sníží teplota tlumiče při stených podmínkách klidně o 50st C !!!. Je fakt trestuhodné že po zkušenostech z 790 to na 890 pořád nedali jako sériový doplněk.
Další velký neduh se týka ochrany pŕed větrem je v základu v podstatě nulová a uchyceni plexi tragické - dá se to ale relativne snadno napravit, a není nutné kupovat rally cocpity za desitky ticíc (časem dopíšu jak )
Výsledek : 40%
Shrnuto : vzhledem k různým banálním chybám a i přímým nedoďelkům (teplota tlumiče) bych si to nekde v bazaru tj. bez záruky a hlavně servisu v záruce asi nekoupil .
Pokud ale máte oboje nebo netrpíte přehnaným strachem z event. vícenákladů je ta motorka ve své třídě jednoduše excelentní, přesně jako bývaly LC8 - a včil teď babo rad , za mně je to ale jasná volba, je to svižný lehký v terénu to umí tolik že se za sebe stydím ...
... dobrá volba a hezky popsáno ... ať slouží
Parádní stroj, pěkně napsaná recenze
krásně shrnuto...
btw ten rally kokpit od radeho doporučuju... až se ti zahojí záda začne tě ta motorka tahat do lesa a postupně se ti začne lámat plastové uchycení u krku. Nebo si tam dej alespoň výztuhu, pár výrobců to nabízí...
parádní stroj, ať Ti to frčí, za 10
Jo jinak skvěle fungují plexi mají Rade garage. Měl jsem možnost jej odzkoušet na 790 a fungovalo velice dobře (měřím 186 cm) do 130 km/h bylo překvapivě dobře funkční na svou velikost oproti tomuto cestovnímu plexi a terénu nezavazí!