renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 890 Adventure R (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník milanek81
Vloženo 17.4.2021
Aktualizováno 1.12.2022
Zobrazeno 3 644x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Konečně motorka s malinkým c a pak ohromným E.. ndurem

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:AMD Svitavy (Svitavy)

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tenere 700: Nezaujatým pohledem je ta moto až na příliš mnoha místech namíchaná jako hrušky s jabkama :-)

První dojmy - Na lepší se snadno zvyká, ten podvozek je neskutečnej, motor jede pekelně a pořád poňouká řaď, toč, řaď a zase toč :-) fouká na tom jak na naháči, odvážel sem to ve 4stupních a bylo to stejný jako strčit hlavu do sněžnýho děla. Mechanické zvuky nového studeného motoru jsou jak návrat veselého kutila z úspěšné návštěvy železářství. Jeden z prvních pocitů na který si pamatuju : "kurva to je brko, musím začít trochu cvičit a zhubnout abych tý mašině nedělal ostudu" :-DD

Motorku bych doporučil pro - Je to první (teda po 790ce druhý) důstojný nástupce kachny se vším co se dalo za 20let vylepšit.

Doplňky na motorce - Vyšší plexi a deflektor , vyhřívky , quick schifter, tempomat , kryt tlumiče, kufr , bedýnka na nářadí

Recenze

1.12.2022 Už asi po sezóně, na tacháči přes 26000, letos skoro netrucovala

4.10.2021
Slíbil jsem recenzi po 10000km, bohužel už mam 15000 , za tu dobu se podívala k Černému moři i k Atlantiku, Stará planina , Alpy, Pyreneje, tak 5000km po dálnici a i něco málo šotolinek pojezdila (i když kvůli mému zranění méně než by bylo u mně obvyklé)
Takže dojmy nejprve "stručně" a koho bude zajímat román najde ho ještě níže :

Je to jediná motorka z momentální nabídky 2válců která je nejprve enduro a až potom cestovní srovnatelná je podle mně jen LC8 ale ta je větší a neohrabanější a lidi mé výšky na tom jen máchají nožičkama - viděl bych to jako maminka LC8 a tatínek DRko . toto by +- uměla i tenere 700 pokud by měla v základu pořádný podvozek (což nemá). mezi tímto a afrikou je znatelná propast směrem k festovnosti / pohodlnosti ale zase na úkor výšky váhy a neohrabanosti, velké baworáky jsou pak úplně v jiné třidě už nesrovnatelným směrem.

Mně osobně sedla naprosto skvěle jednoduše proto že jsem poslední roky jezdil hlavně DRko a motorky typu 800gs mi přisly už moc cestovní. pro koho je 800GS už moc enduro bude nespokojeny, kdo chce po 800GS něco vic do terénu a celkove živější bude naopak moc spokojeny .

1) Ergonomie+ pohodlí : Motorka je na trojuhelníku krásně krátká (fakt enduro) pro mně jako plotýnkáře je ten posez super výhoda, při 174cm jsem zvýšil o 4cm řidítka a o 3 spustil přední vidle i s origo sedlem je to pohoda, ale 2cm dolů bych tam ještě snesl - budu si hrát ještě se sníženým, které je ale originálně hrozně tvrdé, celkově je ovšem celkem pohodlná a na přesunech není problém 1000km denně (klidně každý den) pohodlná přesunová rychlost je cca 150+- do 160 ještě jakžtakž 170 už je hrana (na špuntech už je to moc ) , na originálu HROZNĚ fouká u mně vyřešeno plexi ze silničního modelu + deflektor (plexi se musí v úchytech vyztužit jeho uchyceni je naprosto nedostatečné) výsledek je docela dobrý. Výsledek v základu 40% + dá se dostat cca na 70%
strašně moc lidí doporučuje rally předky, nic proti,teda kromě toho že to stoji 10% ceny moto, ale mě se to vzhledově až tak nelíbí a potkávat motoky s "pí.ou" na předku mně baví a taky ju tam chci mít , s touto přestavbou počkám až ten předek rozbiju

2) Stabilita: motorka má velké zdvihy a velké přední (obě ) kola, je postavena jako přerostlá kroska a v zátáčkách je to znát musí se vést plynule a nemá ráda lekavé piloty, z celé moto strašně čiší ta myšlenka postavit to do terénu a jen taktak tam nechat stabilitu aby asfaltomrdalové moc nenadávali, trefili to fakt na hranu , to samo na dálnici geometrie má blíž k DR než k cestovní moto, přirozená stabilita končí v závislosti na větru kolem 160-170km/h pak uz je potřeba opatrněji, celkově by se to asi zlepšilo nebýt líný si přenastavovat podvozek z nejměkčího - což jsem . Výsledek: je to chytře a citlivě vyvážene na hranu endura dávám 85%

Všechny tyhle kompromisy na silnici jsou víc než bohatě dorovnané v terénu kde se chová excelentně a dosahuje daleko, daleko za moje skromné schopnosti turisty samouka. Režim offroad změkčí reakci na plyn a kontrovaný prokluz umožní efektní průjezdy i zcela neschopným . tlumiče pracují perfektně, vyvážení celé moto, zejména od půlky prázdné nádrže dolů je vzorné, co se týče celkové vyváženosti a ergonomie tam je to čistých 100% .

3) Motor : Kromě toho že zní jak kýbl s hřebíkama je ve všech ohledech parádní od 4000 tahá krásně do 8mi, projevem velmi zábavný, ale ne nadměrně neklidný, kolem 140ti mírné vibrace do stupaček a zrcátek ale v pohodě, ale hlavně ! Když ti jebne v palici a chytneš ho pořádně pod krkem tak jede jak píchlá svině !! ... ten motor mám moc rád .
Spotřeba odpovídá poskytovanému výkonu, bere dlouhodobě mezi 4,5-5 je při stejné jízdě asi o 0,5l žíznivější nez 800gs a asi o 0,5l úspornější než tygr 955i - Výsledek: 90%

4) Spolehlivost Tahle motorka není afrika a nikdy nebude , ja osobně se potýkám jen s jednou i když otravnou závadou a to únikem kapaliny, už jsem to 4x reklamoval a oprava byla buď nedostatečná/částečná nebo nevydržela - teď se to zdá dobré, ale u KTM člověk nikdy neví , Co se týče technické spolehlivost je tam hlavně jedna bota podle mně ne na hraně ale doslova za hranou konstrukční chyby: PŘEHŘÍVÁNÍ ZADNÍHO TLUMIČE od svodů a zejména od katalizátoru jde tolik tepla že tlumič bývá tak rozpálený že se o něj doslova spálíte - instalaci jednoduché clony z aliexpresu (v mém případě vlastní výroba) se sníží teplota tlumiče při stených podmínkách klidně o 50st C !!!. Je fakt trestuhodné že po zkušenostech z 790 to na 890 pořád nedali jako sériový doplněk.

Další velký neduh se týka ochrany pŕed větrem je v základu v podstatě nulová a uchyceni plexi tragické - dá se to ale relativne snadno napravit, a není nutné kupovat rally cocpity za desitky ticíc (časem dopíšu jak )
Výsledek : 40%

Shrnuto : vzhledem k různým banálním chybám a i přímým nedoďelkům (teplota tlumiče) bych si to nekde v bazaru tj. bez záruky a hlavně servisu v záruce asi nekoupil .
Pokud ale máte oboje nebo netrpíte přehnaným strachem z event. vícenákladů je ta motorka ve své třídě jednoduše excelentní, přesně jako bývaly LC8 - a včil teď babo rad , za mně je to ale jasná volba, je to svižný lehký v terénu to umí tolik že se za sebe stydím ...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
RostaZahel
RostaZahel napsal 07.10.22 v 12:50

... dobrá volba a hezky popsáno ... ať slouží

Sete
Sete napsal 05.11.21 v 07:33 10b.

Parádní stroj, pěkně napsaná recenze

Pitimier
Pitimier napsal 04.11.21 v 15:25 10b.

krásně shrnuto...
btw ten rally kokpit od radeho doporučuju... až se ti zahojí záda začne tě ta motorka tahat do lesa a postupně se ti začne lámat plastové uchycení u krku. Nebo si tam dej alespoň výztuhu, pár výrobců to nabízí...

RostaZahel
RostaZahel napsal 27.04.21 v 08:57 10b.

parádní stroj, ať Ti to frčí, za 10

SJ90
SJ90 napsal 18.04.21 v 22:22

Jo jinak skvěle fungují plexi mají Rade garage. Měl jsem možnost jej odzkoušet na 790 a fungovalo velice dobře (měřím 186 cm) do 130 km/h bylo překvapivě dobře funkční na svou velikost oproti tomuto cestovnímu plexi a terénu nezavazí!

Více komentářů



TOPlist