renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono V4 1100 Factory (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Tommasson
Vloženo 28.2.2024
Aktualizováno 3.3.2024
Zobrazeno 2 672x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Zvuková extáze, skvělý all-rounder.

Více fotografii

Výška jezdce: 179 cm

První dojmy - Novej předek jí fakt prospěl, led denní svícení vypadá supr, krásně na to navazuje větší barevný displej. Zpracování vypadá taky velmi dobře. Černá jí opravdu sluší, na fotkách nic moc, ale v reále, alespoň za mě, vypadá v černé nejlíp.

Motorku bych doporučil pro - Pro každýho, kdo chce vystoupit z nudné šedi Japonců. Pro toho kdo chce, aby mu v uších zněla ta nejhezčí písnička z motocyklového světa. Pro toho, kdo rád drtí a netrápí motorku v nízkých otáčkách, to jí dělá vyloženě zle.

Doplňky na motorce - Karbonový kryt rámu.
Karbonový kryt víka spojky.
Karbonový kryt řetězového kolečka.
Karbonové blatníky.

V plánu:
Krátký držák SPZ
Akrapovic koncovka + mapa.
Držák mobilu.
PPF ochranná fólie na kyvku a boky nádrže.
Polepy pro doladění designu.

Recenze

Loni jsem strávil sezónu v sedle KTM Duke 890R a chtěl jsem postoupit dál. Můj výběr se postupně zúžil mezi 2 horké kandidáty a to Superduke 1290R a právě Tuono.

Naštěstí obě motorky mají moji kamarádi, tak jsem měl možnost vyzkoušet. Ba co víc, někdy na podzim, když vysvitly jedny z posledních podzimních paprsků, byli ochotni přijet na zamotanou okresku, kde rádi jezdíme, a já měl tak možnost ve stejný čas a na stejné silnici vyzkoušet 1290 i Tuono.

Srdce mě táhlo víc ke 1290, protože 890R fakt miluju. Za mě to byla skvělá motorka na začátek. Design 1290 je za mě mega - ta nasraná vosa je prostě top. Na Tuonu se mi už dlouhou dobu líbil hlavně zvuk a taky to, že když budu chtít zkusit pár okruhů, tak tam V2 nebudu trápit. V4 se na okruh hodí prostě víc. Narovinu, už před testem na stejné okresce jsem to měl zhruba 60/40 pro KTM.

Ale karty se záhy obrátily ve prospěch Tuona . Vezmu to pěkně od začátku.

Posed: KTM - za mě takový, na jaký jsem byl zvyklý z 890, takže pohodlnější, nohy víc dole, pozice téměř jak na motokrosové motorce a to mi vyhovuje. Tuňák- sportovnější pozice s váhou víc na rukách, nohy víc nahoře, ale stále pořád hodně pohodlná. Jo, v pohodě si dovedu představit, že na něm pojedu klidně 700km denně.
Displej: ten na KTM vypadá o moc líp, než na Tuonu (2020), barvičky :), velikost, jemnost zobrazení, vše hraje pro Duke. Naštěstí toto se s novým modelem Tuňáka změnilo a ten tak dostal přehledný a velký barevný displej s krásnou grafikou i zobrazením.
Zvuk: po nastartování Tuona se celkem nic neděje (homologovaný Akrap s klapkou), tichá motorka s nevýrazným zvukem, pokud se bavíme o sériovém výfuku. To Duke (měl SC koncovku), tvlll...paráda, země se třese, to je ono, cítíš tam ty koně. Po rozjetí se ale karta otáčí přesně opačně v drtivé vítězství Tuona. To co se děje po překročení 5 000 rpm, kdy se otevře klapka ve výfuku, je prostě silně návykové. Zvuk V4 připomíná motorky GP a vibruje ti každým pórem těla a směješ se do přilby. Je to prostě nádhera, nádhera, nádhera. To KTM je taková až nepěkně uřvaná, což se taky někomu může líbit, mě to neoslovilo. Asi by pomohlo dát do SC db killer a bude to taky dobrý.
Jízda: tady se mi obě motorky moc líbí. KTM je pocitově lehčí, v utažených zatáčkách ovladatelnější, celkově hravější, což je dáno asi vzpřímeným posedem a menší váhou na rukách? :) Aprilka se musí k zatočení víc přemluvit, ale přemluvit berte v hooodně velkých uvozovkách. Já jsem zdegenerovaný z motokrosu, zvyklý na ten posed atd. Je to pocítit jen při okamžitém přesednutí z moto na moto a ten rozdíl bude možná tak 10%. V rychlejších táhlých zatáčkách se zase lehce karta obrací ve prospěch Tuňáka, kde je motorka mega stabilní a dává pocit obrovské jistoty. Na brzdách jsou obě motorky výtečné, srovnatelné.
Motor a jeho projev: tady to zkrátím. Aprilka vyloženě nesnáší nízké otáčky kolem 3000rpm, cítíš, jak se motor trápí a nedělá mu to dobře. Po překročení 5k se nadechne a už jede pořád jenom dopředu, přes silný střed a nádhernou výkonovou špičku. A ano, má cenu ji točit až do konce. To KTM je pravý opak, jede hned, odspoda a musíš se vozit na vlně krouťáku, nemá smysl ji točit někam k omezovači. Tady u mě zabodovalo opět Tuono i kvůli tomu, že jsem chtěl prostě zkusit jiný charakter motoru.

Takže v součtu motor, zvuk, ovladatelnost, použitelnost i na okruhu se karty otočili ve prospěch Tuňáka a já se rozhodnul právě pro něj. Nezbylo už nic, než objednat nový kus, počkat na velmi rychlé dodání a ...víc bude následovat v deníku, který budu postupně doplňovat. :)

3.3.2024 Dopr*eleee...v pátek proběhla výměna olej v 1000km a dnes jsem nakroužil 200km po okreskách a ta motorka je tak mega, mega skvělá. Nechápu, jak s Euro5 a sériovým výfuckem dokázali vykouzli takový zvuk? Ta motorka střílí, při podřazování nad 7000rpm QS do 2ky a 1jedničky dává tak úžasně meziplyny a prská do výfuku jak závodní motorka. Dnes si říkám, na co na tu motorku kupovat laďák??? No joo, ale koupím ho tam, kvůli designu a ještě asi i lepšímu zvuku? Dám mapu, ať se hezky motor chladí palivem a pak se děj vůle Boží.

Adaptivní podvozek maká na jedničku, zatím jezdím jen automatický režimy, zkouším tour, sport i track. Track na okresky zbytečný, jedině, když bude dlouhej asfalt jako sklo. V 80-90% jedu Active Sport (příště si ho ještě o tečku přitvrdím), co je super, že za jízdy si na rozbité silnici můžeš přepnout jen podvozek. Takže jedeš tempo, režim motoru a všeho ostatního na sport, přijedeš na díry a jedním klikem lupneš měkkej podvozek, bomba jak to funguje, motorka se houpe, přes díry se přenáší, nádhera. V user režimu mám zatím nastaveno Engine mapping 1 (nejostřejší), ABS 2 (až bude teplo, dám 1 a naučím se s tím jezdit), Engine braking 1 - nejmenší brždění motorem a to mi vyhovuje fakt nejvíc, odstavíš, podkopeš kvalty dolů, motorka zpomaluje hezky plynule, motor nebrzdí zbytečně moc. Jo elektroniku mají fakt kluci z Noale vychytanou na jedničku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
NiLu
NiLu napsal 10.03.24 v 12:57 10b.

Pěkný popis, to musí žrát trávu kolem silnice, ať dělá jen samou radost a alespoň jedním kolem dolu.

Tommasson
Tommasson napsal 06.03.24 v 21:28

Diky, diky...prubezne budu vkladat zkusenosti, postrehy, ladeni a snad aj to foto ze Šlajfky bude

A_step_beyond
A_step_beyond napsal 06.03.24 v 21:26 10b.

Moc pěkné, tak ještě foto z Nordschleife

jps13
jps13 napsal 06.03.24 v 19:32 10b.

Luxusní mašinka.Pěkně napsáno.Tak at slouží jen radosti z jízdy. Jak jinak plný počet

Sete
Sete napsal 06.03.24 v 07:33 10b.

Super motorka, V4 mě taky láká Pěkně napsané srovnání s SD 1290

Více komentářů



TOPlist