renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure (2018)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sete
Vloženo 26.4.2023
Aktualizováno 8.4.2024
Zobrazeno 4 975x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Proč zrovna 1290 SAS??? Protože jsem jí ještě neměl a „hmyzák“ se mi naživo fakt líbí! A taky jsem vždycky obdivoval křivku jejího krouťáku

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Při zkušební jízdě podhuštěné pneu, to už je takřka pravidlem… Celkem mě překvapilo, jak je i verze S vysoká

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo má rád "překoňované" bestie, které nepostrádají slušné vychování

Doplňky na motorce - Ve Vlašimi na novou moto rovnou namontovali padací rámy, šusplech, mlhovky, vyhřívané hefty, příplatkový software (QS, HHC atd…) a po třech sezónách první majitel dokoupil komín od pana Akrapoviče. Když jsem moto dovezl domů, napasoval svůj hliníkový topcase pro jízdy se ženou a nainstaloval větší deflektory pod sedlo a plastové kryty rámu. Zakoupil jsem nízké tmavé plexi z modelu R, které jsem následně vyměnil za plexi PUIG. V sezóně pak ještě proběhla výměna výfuku. Černý Akrapovič možná vypadá na fotkách pěkně, ale ve skutečnosti je to podobný bojler jako originální výfuk. Došlo k výměně za můj oblíbený Leo Vince, jsem spokojen jak se vzhledem, tak i se zvukem.

Recenze

Tak tu máme další změnu motocyklu. Důvod prodeje 890 byl ten, že jsem ani trochu nevyužíval její offroadový potenciál a potuloval se s ní v podstatě jen po silnicích různých tříd, občas nějaká ta polňačka. Kupoval jsem jí na konci roku 2021 "na blind", bez předchozího svezení. V září 2022 jsem na ní dal Alpy a tam padlo rozhodnutí, že jí vyměním za něco vhodnějšího na převážně silniční ježdění. Tak jsem koncem září od známého narychlo bez většího rozmýšlení koupil Multistradu 1200S a dal na ní cca 1200 suprových podzimních kilometrů. Za těch pár km jsem objevil 2 slabiny – fest topila do sedla a stehen a celkem mi vadila výkonová díra kolem 5tis.otáček. Jinak se mi na ní jezdilo fakt parádně, jen mě ještě začalo čím dál víc mrzet, že jsem se tím 17“ předním kolem od offroadu pro změnu odstřihnul úplně. Párkrát jsem to ve stupačkách zkusil, ale motorka dala jasně najevo, že na to není stavěná a ať si zase pěkně sednu a radši jí naložím v nějakých pěkných zatáčkách, kde se cítila jako ryba ve vodě. Psal se únor 2023 a 890 byla pořád neprodaná v garáži. Nakonec se to zamotalo tak, že jsem dal do inzerce i Multici, ta se prodala hned a asi 3 týdny po ní i 890... Začal jsem hledat něco mezi čistě silniční Multistradou a offroadovou 890, měl jsem představu, že moto s 19" předním kolem bude rozumný kompromis. Volba padla na R1200GS LC, jedno jsem dokonce přivezl, ale zanedlouho putovala zpátky k původnímu majiteli, protože jsem objevil prasklý blok. A začal další kolotoč s nákupem motocyklu... Prostě zima jak víno, rozhodně jsem se nenudil.



A tak jsem koupil motocykl značky, která mi za poslední léta přirostla i se svými neduhy k srdci nejvíce – KTM, tentokráte 1290 SAS. Mám prostě rád velké motory s přebytkem výkonu, kde je rychlé předjetí otázkou otočení plynem. Motor je skvěle vyladěný, žádná díra jako u Ducati, které v tom bohužel moc nepomáhá ani DVT, 1290 variabilní časování ventilů nemá a přesto obzvláště krouťákem blízkou konkurenci deklasuje (viz graf níže), což se mi fakt hóóódně líbí. Při 5tis.ot. ho má tolik, jako S1000XR ve svém maximu. Ten masivní příval síly od nízkých otáček mám fakt rád, při běžné svižné jízdě si vystačím s rozsahem cca 2,5-6tis.ot. a už tak jede jak píchlá svině.



Semi-aktivní podvozek i na rozbitých okreskách funguje pěkně, i když je o něco tvrdší než ten na Ducati. Za těch pár jízd jsou pocity veskrze kladné, nejradši bych na ní jezdil pořád. Je to v jádru nezáludná motorka, která umí na požádání rozpoutat peklo S přibývajícími km přidám další postřehy.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
abbany
abbany napsal 13.09.23 v 08:11 10b.

AHoj, s KTM SAS mam najeto 33000km, pak šla dál . kdyby nezlobili el tlumiče co po peripetijích v servisu odstranili, šla novému majiteli.Jízda je supr, je lehounká, a možná by i zústala, ale objevila se nová kráska DUCATI Multice v4 Rally a bylo vymalováno. Jinak ohledne topení, u KTM je to v horkách hrúza. ta V4 je na tom líp. Ale jak píšeš krouťák od 3 tisíc, to mne chybí a i ten zvuk dvouválu s ladákem když zatáhneš, tak je to kbalzám pro uši. Každá mašina má neco + a neco-. Jinak preji hodne km bez nehody.

dave25
dave25 napsal 24.05.23 v 18:25 10b.

Ahoj, díky za radu, odstraněno.

WAR10K
WAR10K napsal 09.05.23 v 09:05 10b.

Jurik74
Jurik74 napsal 03.05.23 v 15:47 10b.

hoj,jsme na tom skoro stejně ,tuto motorku jsem koupil 30.4. ,

Almondo
Almondo napsal 03.05.23 v 10:53 10b.

Více komentářů



TOPlist