renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/360 panelka (1970)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník divoch54
Vloženo 4.11.2022
Aktualizováno 4.11.2022
Zobrazeno 3 379x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jawa 350 panelka z Ukrajiny zachráněná před zničením, nebo rozebráním na ND.

Více fotografii

Motorka koupena od v Horce u Nové Paky - prodejce byl velmi ochotný.

Výška jezdce: 165 cm

První dojmy - Motorku jsem si vybíral podle její kompletnosti, chtěl jsem rovný rám a nepoškozená žebra motoru, ale hlavním argumentem byla její cena. Motor se dal prošlápnout, chyběl řetěz, vzduchový filtr a zapalování.

Motorku bych doporučil pro - Jawa 350 je a vždy bude nostalgickou vzpomínkou na dobu minulou, když jsme byli ještě mladí.

Doplňky na motorce - Jawa má oproti modelu 360 řídítka s hrazdou a rychlopal, nádrž je ze staršího modelu, bez šroubovaných boků.

Recenze

Asi před deseti lety jsem prodal (z dnešního hlediska za směšné ceny) všechny své Jawy a hledal jsem zajímavé japonské motocykly. Před pěti lety jsem pouze z nostalgie přivezl domů zbědovaný Pionýr 05 z roku 1964 - na podobném motocyklu jsem v roce 1969 začínal jezdit. Nyní jsem se jej rozhodl doplnit o Jawu 350, tehdy u nás největší vyráběný objem... Vzhledem k mým finančním možnostem jsem zvolil import z Ukrajiny, který se nabízel na bazoši v Horce u Nové Paky. Výhodou byla možnost výběru z více kusů. Na místě jsem zjistil, že stav většiny nabízených motocyklů byl katastrofální. Prodejce byl svolný jít s cenou dolů a po delším rozhodování jsem jednu Jawu koupil. Již při rozborce jsem doma zjistil, že motor čeká kompletní GO a zbytek motorky střední oprava. V jedné ojnici se protáčelo pouzdro a na pístech chyběl vždy jeden spodní pístní kroužek a pojistka pístního čepu. Nechtěl jsem v jawce utopit velké peníze, tak jsem se rozhodl, že některé plechové díly (podsedlové plechy a spodek masky) ponechám v původní barvě a zbytek stříknu akrylem odstínem 8850. Motor dostal nové ojnice, výbrus válců, veškerá nová ložiska a těsnění a novou řadicí vidličku - původní byla svařená... Teleskopy přední vidlice měly vůli cca 3cm, protože v ní chyběla spodní pouzdra, ve schránce na nářadí jsem objevil sekundární řetěz, který byl pro manipulaci s motorkou sundaný, protože se netočila předloha v převodovce. Byly na ní nasazeny navíc 3 vymezovací podložky, které ji při dotažení spojovacích šroubů karteru zablokovaly...Nádrž nesla a dosud nese známky nesčetných pádů , tlumiče výfuků byly deformované od kamenitých cest. Jawa měla asi půl metru vysoká řídítka, vyztužena dvěma hrazdičkami nad sebou. Na Ukrajině a v Rusku je to prý nutnost, protože úvozy jsou tam tak hluboko projeté že motorky s normální výškou řídítek škrtají o jejich stěny... Motorku jsem ještě vylepšil o nový ráfek a dráty předního kola a o zánovní doutníky výfuků. Chybějící kryt řetězu jsem nahradil dobovou vychytávkou , blatníčkem z dětského kočárku. Ještě musím vyměnit levé výfukové koleno, které je z jiného motocyklu (asi IŽ) a bylo za tepla dotvarováno pro Jawu. K dnešnímu dni jsem do Jawy investoval 15 tisíc , tedy 3/4 její původní kupní ceny. Motor jsem nastartoval, má velmi pěkný zvuk , světla i kontrolky svítí a dynamo dobíjí. Ještě mě čeká výměna lamel spojky, která prokluzuje. Na Jawě zůstávají původní zánovní ruské pneumatiky s hrubým vzorkem. Motorka bude zaparkována vedle Pionýra kde bude prezentovat české technické možnosti této doby...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mamaha
mamaha napsal 06.11.22 v 11:38 10b.

Milan1963
Milan1963 napsal 04.11.22 v 22:49 10b.

Hezká práce i recenze.

Targus
Targus napsal 04.11.22 v 22:43 10b.

No, zakouzlil sis pěkně. Ale výsledek rozhodně není špatný.

Ta zvýšená řídítka s dvojhrazdou byla módou v Sajůzu už za mého mládí, to je asi tak 50 let zpátky. Určitě se nemontovala kvůli vyjetým cestičkám. V Sajůzu se jednoduše jelo o kus vedle, když to náhodou zrovna nešlo rovně. Nějaká špatná či nesjízdná cesta se prostě neřešila.

Tak ať ti to hezky jezdí!

biosák
biosák napsal 04.11.22 v 21:48 10b.

Více komentářů



TOPlist