renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800 (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martin5
Vloženo 29.6.2022
Aktualizováno 8.9.2022
Zobrazeno 426x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


cestovní GT, zajímavý motor V4, trochu autobus

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Sprint ST 1050: design

První dojmy - Při první jízdě motorka moc nefungovala, motor zajímavý, je těžká a hodně váhy na rukou. Když se rozjedu, je těžká pořád. Bál jsem se přechody VTEC režimu, ale dobrý.

Recenze

Servis září 2022: ložisko v krku, čištění sacích kanálů (při konstantní jízdě lehce škube), výměna zadních destiček

Koupena od pána, který ji měl v domě v prvním patře a nejezdil na ní, takže potřebovala větší servis. Hned po koupi nová pneu Michelin Pilot Road 5, nová řětezovka, destičky a ventilové vůle v Honda Racing Team Lety, Dobřichovice, destičky doporučuji originál, je to výrazný rozdíl oproti druhovýrobě. Servis za 25.000,- Kč. V 56 tis další nové pneu Michelin Pilot Road 5 a utvrdil jsem se, že mi nesedí. Zpětná vazba špatná a občas podklouznou.
V 59 tis nový olej, řetězovka, pneu Bridgestone Battlax S22 (cena servisu 18.000,- Kč) a tyto pneumatiky už za mě ok. Preventivně nová AKU Yuasa YTZ12S, 12V, 11Ah za 2350,- Kč.
VFR obecně trpí na regulátor dobíjení a problémy spojené s nabíjením, což se mi zatím vyhývá, ale čekám, kdy to přijde.

Motor: V4 byl důvod, proč jsem po VFRku vždy toužil, křivka výkonu je velmi zajímavá a oproti R4 v předchozí Suzuki GSX má silný spodek, po překročení 6,5 tis otáček přepne VTEC, motorka lehce škubne a dál silně zrychluje. Při poklesu otáček VTEC přepne zpět až u 5,5 tis otáček, takže nehrozí přechody například v zatáčce. Po seřízení ventilových vůli je přechod cítit velmi málo a neobtěžuje. Spotřeba je vyšší, jezdím kolem 7,5 l / 100km, při velmi plynulé jízdě kolem 6 l / 100 km. Vodní chladiče jsou dva na bocích (jeden stojí v origiálně cca 15.000,- Kč) a při pádu jsou na ráně. Motor se ve městě rychle dostane přes 100 stupňů, kdy sepne ventilátor, přes 105 stupňů se mi ještě nedostal, vždy se uchladí, ale překvapí to. S originál výfuky je zvuk tlumený, hezky je slyšet motor.

podvozek: mám verzi po faceliftu z roku 2008, která už má na boku kolečko pro hydraulické nastavení předpětí pružiny, ale nepoznám rozdíl mezi krajními polohami. Podvozek je měkký, tvrdší rázy na krátkých nerovnostech, v zatáčce moc jistoty nedává. Hodně uživatelů zkouší progresivní pružiny do předních vidlic.

brzdy: mám verzi s ABS, ale přední a zadní brzda jsou vždy propojeny přes CBS systém, když brzdím přední, připojí se 1 pístek na zadní a když brzdím zadní, připojí se 2 pístky na přední brzdě. Výsledek je, že se motorka nepotápí tolik na předek a při kritickém brždění předí brzdou nemusím řešit co se zadní. Systém mi ale nevyhovuje, jsem zvyklý používat obě brzdy a rozdělovat si účinek sám, pokud v zatáčce potřebujete dobrzdit zadní brzdou, musíte počítat s tím, že přibrzdí i přední. Odvzdušnění brzd s propojeným systémem neumí každý a osobně velmi doporučuji originál destičky, z nějakého důvodu fungují líp než jiné mnou vyzkoušené desky.

cestování: rád cestuji rychleji a velké dálky, letos sem projel Alpy sem tam, Rakousko, Švýcarsko, Itálie k Benátkám, Slovinsko a na rychlé cestování je motorka pro mě výborná. Dává horší zpětnou vazbu od podvozku, ale motoro to vynahrazuje. S origiál štítkem mi jde vzduch přímo nad krk plně do helmy (181 cm), ujedu za den i 600 km a cítím ruce a kyčle, sedlo je spíše měkčí a prosedí se.

servis: větším sevisem byla výměna svíček a seřízení ventilové vůle, kdy se k zadním válcům musí sundat půlka motorky a cenově je to znát. Mimo spotřební materiál jsem měnil osvětlení zadníé SPZ za LED, protože často praskalo. Jsem běžný uživatel a tuto výměnu jsem zvládl do půl hodiny. Jen pozor, do držáku se vejde jen kratší LEDka. Se vším ostatním dávám motorku do servisu. Pro dopnutí řetězu postavím moto na centrální stojan, klíčem 17 povolím menší šroub na zadní kyvce a pod sedlem je originál nářadí s C klíčem, kterým se celé kolo posune a řětez dopne. Provis je 3 cm.

doplňky: hledal jsem držák na telefon a podle všeho se podaří nainstalovat BIKETEC MOTO držák telefonu TYP RAM XL PRO TELEFON MONTOVANÝ NA řízení nebo zrcátko s tím, že rozteč šroubů je shodná s roztečí držáku nádrže, čekám až dorazí a uvidíme. Uvažuji nad voltmetrem, ale na palubce není zásuvka. A uvažuji nad vyhříváním rukojetí, ale nelíbí se mi panel ovládání u Oxfordu, VFR dávalo na model rukojeti se zapínám malým tlačítkem přímo na nich, uvidíme časem. Mám centrální stojan a je to fajn věc, když potřebujete dopnout řětez.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Martin5
Martin5 napsal 25.07.22 v 15:40

díky, jsou týden starý, výlet po Evropě přes Alpy fo Benátek a zpět

Snekofon
Snekofon napsal 25.07.22 v 12:13 10b.

Plnokrevný popis a nádherné fotky - hlavně foto č. 12-14 jsou

Více komentářů



TOPlist