PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800 (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Simír_01
Vloženo 4.10.2008
Aktualizováno 9.8.2016
Zobrazeno 11 498x
HODNOCENÍ PROFILU OD 71 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Mám ji už 13.sezonu a pořád velká spokojenost. Aktuální stav tacho 153 048km.

Více fotografii

První dojmy - Když jsem kupoval VFR 800Fi v roce 2004 , šel jsem "na jistotu". Po zkušenostech s VFR 750 jsem vlastně ani žádnou jinou motorku koupit nemohl, protože jsem chtěl jezdit a ne opravovat. VFR je "držák" a vždy bude.

Recenze

VFR 800Fi jsem kupoval jako ojetinu v roce 2004. Jedná se o dovoz  z Itálie od 1.majitele. Ačkoliv jsem v té době sháněl CBR1100XX, nakonec jsem podlehl této modré krásce. A že to byla správná volba, tak o tom svědčí spousta bezproblémových kilomerů a nízké náklady na provoz.
motor - V4, to je hodně návyková a srdcová záležitost. Ačkoliv má motor "jen" 110k , díky uspořádání válců do V výkon plně postačuje . Od volnoběhu je znát nárust výkonu bez větších propadů a kopanců. Pro cestování vám postačí v klidu dolní polovina otáček, kdo si bude chtít "zazávodit", ten se bude pohybovat v horní polovině otáček, kde už má motor dostatek síly, aby stíhal i sportovně orientovaným strojům. Ani v Alpách není nutno ve stoupání s plně naloženou motorku točit motor hodně vysoko, v 6tis lze v klidu řadit a motor v pohodě vyšší rychlost zvládne.
převodovka - je to Honda, takže řadit lze tiše a hladce, řazení je krátké a přesné. Trochu hlučné je ložisko na spojce, ale měnit ho nemá kvůli hlučnosti smysl, protože i po výměně se do  2 tis kilometrů zase začne ozývat. Mám pořád origo a bez problémů až na tu menší hlučnost, která se už pak ani s přibývajícími kilometry nemění. Řetěz neustále špiní zadní kolo, kardan bych uvítal. Majitelé nové VFR 1200 už ho tam taky budou mít.
podvozek - je ve srovnání s dnešními motocykly  už "zastaralý". Přední tlumiče o průměru 41mm  se při brždění s plně naloženou motorkou pěkně "zapotí " , až se zdá, že se vám chce přední kolo schovat pod motor. Naopak letmo uložené kolo potěší snadným seřízením vůle řetězu nebo při demontáži zadního kola. Vše je otázkou chvilky. Rám bych hodnotil jako komfortní a hodící se spíš k označení cestovního motocyklu než sportovního.
pneumatiky - používal jsem Dunlop Sportmax D220 ST. Osvědčili se jak na suché tak na mokré vozovce a  teploty od 0st.C až po 50st. C jim nedělají problémy. Rovněž výdrž měly slušnou a klopit v zatáčkách se s nima dalo taky slušně, a to jak na silnici tak na okruhu. S ukončením výroby D220 jsem musel změnit obutí. Zvolil jsem opět Dunlop, tentokrát Roadsmart, které mě však zhoršujícími se vlastnostmi rostoucí s opotřebením, které se projevovalo tvorbou hran moc nepřesvědčili. A tak zkouším nové pneu, tentokrát Pirelli Angel ST. Po cestě na Východ, konkrétně Turecko, Řecko, Makedonií a hlavně Albánií, kde jsme okusili i šotolinu se objevil podobný jev jako u Roadsmartu - a to opět hrany. Asi daň dvousměsových pneumatik. Teď mám na pneu najeto okolo 8000km, vzorek moc neubývá a jízdní vlastnosti se nezhoršují. Budu ji muset vzít do Alp, abyc ji srovnal profil.
vybavení - k této motorce moc nenajdete. Origo vlastně žádné. Pochází ještě z dob, kdy se na to tak nehrálo a kdo něco chtěl, musel si to najít u výrobců motopříslušenství, kteří se na to přímo specializují. Potěší snad jen údaje na palubním displeji, který zobrazuje trip A,B , celkový stav ujetých kilometrů, čas, teplotu chladící kapaliny a teplotu vzduchu. Svou VFR jsem  vybavil nosičem na 3 kufry od Givi. Boční kurfy používám taktéž Givi a to o objemu 46 litrů. Od záměru vybavit motorku ještě tur. štítem od Givi jsem upustil z obavy turbolencí. Prozatím nemám ani zásuvku na 12V , o které taky dost uvažuji a tak nějak přemýšlím i nad navigací. No, uvidíme co čas přinese.
spotřeba - tak to je položka, kterou na VFR nemusím vůbec řešit. I při "nehlídaném" zápěstí u mne nikdy nepřesáhla mezi jednotlivým tankováním hranici 6 litrů. Když se svou VFRkou cestuju klidným tempem do 110km/h, spotřeba nepřesáhne hodnotu 5l/100km. Většinou se pohybuje na hranici 4,7l/100km. Pokud jde o spotřebu benzínu při mých výletech po Evropě, tak ta vychází 5,2l/100km se spolujezdcem a bagáží. A to při dálničních přesunech udržuji tempo okolo tachometrových 150km/h. 
komfort - ačkoliv mám sériový štít, tak mě dobře chrání i při nepříznivém počasí. Posed je mezi čistě turistickým a lehce sportovním. Člověk je lehce nakloněn na řídítka aniž by tím trpělo zápěstí a nemá tak vliv na pohodlí při cestování na delší vzdálenost. Zatím nejdelší etapou na VFR byla cesta z Břeclavi k Monacu, kdy jsem přítelkyní a nabalenou mašinou, tak jak ji vidíte na jedné z fotografií v profilu urazil za den vzdálenost 1620km .( překonáno 2014 Nordkapp - Litva - 2180km za den. 
když to shrneme - tak najdeme ve  VFR univerzální a spolehlivou motorku pro každy den, která v pohodě zvládne vše od dojízdění do práce až po dálkové cestování a to všechno s minimálními nároky na údržbu a provoz. Spotřeba paliva je ukázková a potěší hlavně v  době, kdy ceny benzínu neustále stoupají.
cestování - VFR jsem si pořídil k cestování. Takovým mým "cílem" je projet na této moto celou Evropu. Zatím jsou moje nejcennější trofeje místa jako Cabo da Roca - nejzápadnější místo Evropy, Cabo Sao Vicente - nejjihozápadnější místo Evropy, Tarifa - nejjižnější místo Evropy, Bospor - hranice Evropy a Asie, Gibraltar - hranice Afriky a Evropy. VFR okusila i nezpevněné cesty Albánie, pohoří Sierra Nevada, Transfagarašskou magistrálu v Rumunsku, poušť u Tabernas i nejsušší místo Evropy Cabo da Gata. S VFR jsem se podíval i do meccy všech motorkářů Portugalského Fara, kde jsem navštívil místní motocyklový club,loni přibyla Sicílie a výjezd ke kráteru Etny a letos jsme se odívali na Ukrajinu a poloostrov Krym a dojeli až na hranice s Ruskem na východě. V roce 2014 jsem si to střihl za Polární kruh rovnou z Korsiky. Nejlepší dosavadní životní cesta. VFR opět nezklamala a za den jsme v jejím sedle urazil 2180km. Po příjezdu jsem jen obměnil jen obsah kufrů a pokračovali do Athén. A tak to hodilo během měsíce přes 18300km V květnu 2016 jsem vyrazil do Skotska, kdy se poprvé po 150264km má VFRa zastavila pro tech.závadu.

Malý přehled, co jsem na VFR měnil: 
Olej
s olejovým filtrem měním každých 10 000km a proto jej zde neuvádím pro větší přehlednost. Motorku jsem kupoval 3 roky starou , najeto měla 23 500km a byla po servise.
27 400km - brzdové destičky P+Z, kapalina v př.tlumičích, 
30 196km - pneu D207 a D220, 
36 788km - kontrola ventil.vůlí - OK, chlad.kapalina, 
37 974km - vzduch.filtr, brzd.kapalina, 
41 717km - řetěz.sada D.I.D., 
42 200km - z.pneu ME Z4, 
51 663km - p.pneu D209 a z.pneu D220, 
58 368km - vzduch.filtr, z.brzd.destičky, 
61 907km - žárovka H4, 
62 171km - kontr.ventil.vůlí - OK, svíčky Denso,
63 984km - ložiska řízení v krku, 
64 142km - p.pneu D220, 
66 170km - akumulátor, 
66 262km - z.pneu D220, 
69 851km - regulátor dobíjení, 
70 223km - brz.kapalina, 
74 602km - nový akumulátor - reklamace
79 715km - pneu P+Z Dunlop Roadsmart,
80 107km - vzduchový filtr,
80 114km - řetězová sada D.I.D.,
90 076km - kontrola ventilů-OK, svíčky NGK
92 211km - z.pneu Pirelli Angel ST
99 350km - první defekt - zadní pneu
--- - ---
100 283km - př.tlumiče - gufera, pouzdra, olej
106 676km[ - sada pneu Pirelli Angel ST
112 001km[ - kontr.vent.vůlí - OK, svíčky NGK, brzd.destičky,všechny náplně
123 335km[ - pneu Pirelli Angel ST 180/55, řetěz.sada D.I.D
127 815km[ - sada pneu Pirelli Angel ST
139 347km[ - pneu Pirelli Angel ST 180/55- (předchozí použitá s 4.500km)
144 947km[ - nová baterie, regulátor dobíjení
146 620km[ - sada pneu Pirelli Angel ST
146 876km[ - zadní brzdové destičky
150 264km[ - alternátoru-vinutí statoru, nový regulátor dobíjení 30A,řetěz.sada

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Animals21
Animals21 napsal 09.11.18 v 22:07 10b.

Smekam

boneshaker
boneshaker napsal 14.10.18 v 08:46 10b.

Omarson
Omarson napsal 30.05.18 v 12:06 10b.

DaliVFR
DaliVFR napsal 12.09.16 v 22:48

Velmi uznávám vaše skvělé cestovní výkony a souhlasím se vším, co o motorce píšete. Sám na ni nedám dopustit a když si sem tam položím otázku, co bude po VFR, tak čím dál víc zjišťuji, že otázka nemá řešení. Cokoliv dalšího bude jen kompromis a nutnost hodně slevit z některých vlastností, které jsou pro VFR samozřejmost Tak hodně dalších šťastných km a ať se dočkáme 199999

Simír_01
Simír_01 napsal 22.08.16 v 18:36

2180 km jsem dal za den tj.24hod.bez spánku. Prostě se mi jelo tak neskutečně dobře, že jsem nevnímal čas ani kilometry. Užíval jsem si jen cestu, okolní přírodu a zvuka dynamiku V-éčkového motoru. Za polárním kruhem se nestmívá, takže nějaká noční únava, o té nemůže být řeč. Jel jsem okolo 110Km/h se zastávkami jen na tankování. V Norsku obce skoro žádné, ve Finsku hodně obchvatů, průjezd obcemi minimální. V Estonsku jsem jel svižným tempem, obce předpisově. V Lotyšsku to samé a asi 20km od Litevských hranic jsem to "zabodl"

Více komentářů



TOPlist