PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800 (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SpaceManCRX
Vloženo 26.9.2017
Aktualizováno 13.11.2019
Zobrazeno 1 690x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Volba hlavou. Po ZXR musela moje další motorka být schopná dálkového cestování, a to i ve dvou, a taky nějaké té divočinky v jednom.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Aleš Altman - Altmanmoto (Hradečno - Férové jedná, ochota a vstřícnost. Za mě maximální spokojenost.

První dojmy - Tak po ZXR jasně první co mě napadlo:"Velký, těžký, dlouhý." Nicméně teď po delším svezení musím říct, že super! Volba hlavou byla správná volba a srdce doslova plesá radostí při každém otočení rukojetí!

Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoliv, který hledá univerzální motorku na každý den. Věřím, že se na ní bude cítit v pohodě i menší postava, ale s mou výškou 193cm je to prostě akorát. Jako první motorku bych to doporučit nemohl. V4 umí při neurvalém podřazení připravit horké chvilky a VTEC zase překvapit na výjezdu ze zatáčky. Jako druhou motorku bych ji ale doporučil všem.

Doplňky na motorce - Výfuky Leo Vince Titan SBK, plotna a držák topcasu Givi, vyhřívané hefty Oxford

Průměrná spotřeba - 5.46444 l/100km

Recenze

Proč jste si vybral tento stroj?
Nebudu nic zastírat. Navezli mě do toho kamarádi. Pravda, že ZXR vyžadovalo drobné opravy, kapotáž, lakování, ale co nejvíc potřebovalo, tak byl o 20cm menší a o 30kg lehčí pilot. Chtěl jsem tedy něco většího, řekněme dospělého. Pak se naskytla za dobrý peníz tahle VFR. A i když se nabízeli i 5. generace, tak 6. generace je designem prostě TOP.

Jaké jsou Vaše zkušenosti?
Tak díky tomu, že byl motocykl lehce položený na levou stranu, tak jsem mohl díky opravě zkontrolovat bedlivě celou motorku. Postavená je pořádně a její váha je prostě poctivá. Žádné trubičky, žádný malé odlitky. Po prvních kilometrech smekám klobouk před pány z Japonska, protože obě motorky byli postaveny jinak, ale obě mi sedli jak prd*l do sedla. Možná bych řekl, že se s VFR dovolím na najeté kilometry víc, než jsem si dovolil při stejném nájezdu se ZXR.

Jízda:
Co víc si přát. Široké sedlo, výkon v každém otáčkovém spektru. Dole hodná a nezáludná, ale svižná, nahoře divoká a doslova řvoucí. Řekl bych, že jsme si na sebe zvykli rychleji, než bych čekal. Ještě bude potřeba se učit s plynem a taky podřazováním, ale věřím, že letos to bude škola hrou.

Motor:
Tady o tom bylo napsáno moc a moc. Tak si dovolím trošku přidat do mlýnku. V4 DOHC VTEC - mám pokračovat? Dobře. Když ho nastartujete, dejte mu chvilku, ať ustálí otáčky a zahřeje se. Pak hladce klapnete jedna a na lehké otočení plynu reaguje nežně se sametovým zvukem. Klapněte dvojku, trojku, čtyřku, pětku, šestku na všechny kvalty vás potáhne krajinou s lehkostí. Když však budete chtít divočit, stačí sklepat kvalty dolů a překročit magickou hranici 7000RPM. Na každém válci se do hry zapojí zbylé ventily a omezovač vás zastaví na 12000RPM. Aneb jak by pravil klasik: SHIFT UP AND REPEAT!

Brzdy:
Vpředu 2× trojpístky Nissin a vzadu 1× trojpístek Nissin - v mém případě s DualCBS bez ABS. Dobře se dávkují, jsou dostatečně citlivé a i díky koncepci motoru se zpomaluje na pomyšlení.

Podvozek:
Pevný silný rám typu diamond, vpředu klasické tlumiče a vzadu monoshock s jednostrannou kyvnou vidlicí oboje značky Showa. Zdvihy jsou 120mm. Ukázková stabilita v přímce a čisté vykroužení zatáčky. Lví podíl na tom bude mít i obutí Pirelli Angel GT.

Úložný prostor:
Pod sedačkou je místo na nářadí a lékárničku. Dále se tam dodával v originále U-zámek kola. Co jsem ale teď využil bylo zamčení helmy sedlem, kdy helma visela na "háčku". Celkem nezajímavá blbina, dokud ji nevyzkoušíš a pochopíš, že nemusíš všude tahat helmu. Kapacita úložného prostoru se dala rozšířit sériově dodávanými origo kufry s kapacitou cca 36l každý

Spolujezdec:
Spolujezdec by se měl cítit pohodlněji než na ZXR, nicméně teď jsme dali ve dvou 120km za den a bylo to akorát tak na hranici. Možná s jinou kombinací výbavy (dal bych cestovní plexi, top case s opěrkou a postranní kufry) by to spolujezdec měl pohodlnější. Suma sumárum, určitě je to pohodlnější, než ZXR.

Cestování:
Pro jednoho pohodlné cestování s komfortem parníku. Cestovní rychlost okolo 120km/h bez nutnosti nějak zalehávat s motorem bublajícím si okolo 4500RPM. S cestovním plexi Givi D212 to musí být doslova polikač kilometrů. A protože nádrž pojme až 22 litrů paliva, tak se spotřebou okolo 6,5 litrů / 100km můžete jet daleko!

- - - -

NOVINKY

2017-09-21 - Projížďka před koupí:
Kamarádi mě uvrtali do téhle mašiny. Že prej už jsem dospělý a měl bych si koupit dospělou motorku. Kontrola před projížďkou super. Mohljsem si u pana Altmana vše zkontrolovat, protože motorka byla padlá na levou stranu. Sundal jsem si bočnice, pod nimi vše zkontroloval, podíval se na kapalinu, olej, vše v pohodě. První problém nastal po vyjetí, kdy motorka velice neochotně brzdila. Nicméně po motorické stránce super. Ostatní bylo nesmysl kontrolovat, protože to prostě nebylo ve stavu, kdy bych něco mohl poznávat.

2017-09-30 - Dostihy a sázky aneb KUPUJI:
Po prodeji ZXR 400, kterou budu mít v hlavě ještě dlouho (první opravdu moje mašina), jsem přihodil nějakou zlatku a jel pro Silver Wing. Motorku jsem si ještě nastartoval a pokochal jsem se jejími Leo Vincemi. Jsem spokojený a díra po ZXR zase nebude tak velká, jako se zdálo na první pohled.

2017-10-07 - Rozborka #1:
Na chaloupce je místa dost, takže kompletní rozborka mašiny až na rám. Kontrola dílů, co bude potřeba a začíná kolečko shánění potřebného. Vytvářím seznam:
- přední a zadní guma
- maska
- levá bočnice (oprava / výměna)
- levé řidítko (kontrola + rovnání / výměna)
- levý blinkr - sklíčko (není nezbytné)
- levá základna přední stupačky
- přední stupačky
- přední blatník
- štít přístrojovky (oprava / výměna)
- olej
- olejový filtr
- vzduchový filtr
- brzdová a spojková kapalina
- zkontrolovat brzdy a brzdové destičky (podezření na zatuhlé pístky nebo prohozené desky předek / zadek)
- nádrž (oprava)
- zakončení řidítek

Velké díky patří klukům a mé ženě za pomoc a podporu.

2017-11-05 - Rozborka #2:
Demontoval jsem celý airbox a zjistil, že fitlr byl dělaný před 16 000km. Pořádně jej vyperu a při schnutí jsem zjistil, že je děravý. Takže KO. Koupím nový OEM styl z druhovýroby. Přišla konečně základna pro levou přední stupačku z Anglie za cca 1400,- včetně dopravy! Paráda!

2017-12-19 - Nový kukuč je tu! :
Z Anglie přišel další balíček. Tentokráte s téměř nepoškozenou maskou s cenou cirka 1500,- včetně dopravy. Skvělé, když tady v ČR chtějí lidé za poníčenou okolo 4000,- .

2017-12-25 - Ježíšek naježil:
Ježíšek naježil nové gumy pro Silver Wing. Těším se. Dal jsem na doporučení kluků a Ježicha poprosil o Pirelli Angel GT. Tak jsem zvědavý. Na netu v recenzích vychází jako nadprůměrné a Martin jezdil ST a byl nadmíru spokojený.

2018-02-07 - Další balíček:
Protože turistické plexi Givi 217 mi při projížďce nesedlo, tak jsem zvolil černé double bubble z Číny za cenu dobrého oběda ve dvou lidech. Úplně plánované to nebylo, ale za zkoušku se nic nedá. Nečekal jsem žádný zázrak, ale musím říct, že sedlo jako pr*el na hrnec. Velmi mile překvapilo zpracováním, kdy vše sedlo na první dobrou. Dokonce Airmax z UK na ZXR neseděl tak dobře jako tohle.

2018-02-20 - Sborka #1:
Tak jsem si o víkendu máknul a očistil nějaké další části, vyleštil kryt výfuku, vyčistil svody, srovnal levé řidítko, namontoval zpět opravené lešení a uchytil nějaké další blbinky. Příště mě čeká dokončení očisty motoru a kontrola elektriky. Taky namontuji zpět část sání.

2018-03-03 - Sborka #2:
O víkendu jsem neměl moc času, tak jsem si jen hrál s překrytem displeje, který byl vlevo prasklý a ohnutý. Podařilo se mi ho horkovzduškou pěkně nahřát, pak pomocí svorky srovnat a pod studenou vodou zafixovat. Následně jsem svařil plast a ještě ho pro jistotu podlepím, aby nepraskl znovu. Díky tomu jsem mohl zkontrolovat, že lešení se povedlo srovnat skvěle.

2018-04-21 - Sborka #3:
Tenhle víkend jsem plánoval dlouho. Chtěl jsem zkontrolovat elektriku, zda alarm a zásuvka na USB není nabastlená, zároveň jsem chtěl dodělat sání, odvézt kola na přezutí do bačkůrek a zkontrolovat / rozchodit brzdy. Samozřejmě byl alarm udělaný na prase a zásuvka jakby smet aneb "když to kur*a neumíš, tak to nedělej!" Díky tomu, že mám výborného šváru, tak mám elektriku celou zkontrolovanou, profesionálně zaizolovanou a zkrácenou tak, že na motorce nepřebývá xy metrů kabelů k ničemu. Kola jsem vyndal celkem snadno, následně jsem zkontroloval brzdy a zjistil, že jsou v pohodě min. na sezonu, možná dvě. Dalším dílem skládačky bylo vybrousit, vytmelit tečky od kamínků a stříknout základovkou pod lak masku a blatníček. To mám připravené a teď čekám na návrat nádrže s barvou NH411M, kterou pak fouknu i masku, bočnici a blatníček. Věřím, že to bude vypadat dobře. Jen se bojím malinko masky. Budou tam dvě barvy.

2018-04-23 - Přezuto a objednány drobnosti:
Nové gumy již na ráfkách a ještě jsem pro jistotu objednal nový vzduchový a olejový filtr + olej Motul 5100 10W40. Na první výměnu by to mělo postačovat, po sezóně uděláme výplach a na další sezonu dáme 300V, který mám ověřený z jiné motorky.

2018-05-20 - It's alive!:
Našel jsem problém se senzorem náklonu a hle - JE TO ŽIVÉ! Zahřál jsem na cca 65°C a rovnou vyměnil olej a olejový filtr. Kdo utahuje olejové filtry klíčem, tak bych mu urazil ruku. Tento pátek ji poskládám dohromady a pojedu se svézt. V sobotu pak čeká první vyjížka se ženou do Kladrub nad Labem podívat se na koně.

2018-05-27 - Silverwing face to face:
O víkendu proběhli první kilometry a vlastně seznamovací. Motorka mě ohromuje svým zátahem za všech okolností. Hlad po otáčkách a výkon a stabilita motorky je na jiné úrovni než u ZXR. Další kilometry přibudou za 14 dní.

2018-06-25 - Silverwing on the road #1:
Měsíc utekl jako voda a já mě tu možnost zjistit, jak se VFRo chová ve městě, na okresce i na dálnici.
Město - není to úplně ideální motorka na kličkování mezi auty v kolonách velkoměsta. Nicméně jako univerzál to zvládne. Jen se u toho nebudete smát od ucha k uchu, což je zrovna u téhle motorky škoda. Ani teplota chladící kapaliny není moc nápomocna poposkakování po městě.
Okreska - tak tady je jak ryba ve vodě. Hrajte si s převodovkou 3-4-5 a budete odměněny fun factorem, který se ukrývá v otáčkách. Můžete si hrát pod hranicí 7000RPM a budete se smát a nebo můžete letět jako střela nad 7000RPM a budete mít hubu od ufa k ufu.
Dálnice - ne že bych ji měl rád, ale kvůli zrychlení přesunu je občas potřeba. Tady asi není moc co řešit. Prostě šestku, 5 až 6000RPM a budete mít parádní cestovní rychlost mezi 130 a 150km/h aniž by se VFRo nějak nutilo. Prostě proplouváte dálnicí bez zásadních problémů.

2019-04-23 - Silverwing in garage #1:
Koukám, že jsem nějakou dobu neudělal žádnou aktualizaci. Tak tedy popořadě. Vloni jsem jezdil co to dalo. Najel jsem na můj vkus nadprůměrných 5000km na motorce a zbytek rozdělil mezi cabriolet a dailycar. Motorka nevykazovala žádné chyby, jen spokojeně jezdila. Před posledním výletem jsem po nastartování a ohřátí na provozní teploty začal slýchávat nepřijemné zvuky. Dle všeho se začali v 50 000km ozývat napínáky. Zatím nic hrozného a spíš se tak děje jen občas. Po zimě jsem si tedy koupil olej a filtr, že udělám výměnu. Motorku jsem nastartoval, zahřál, ujel asi 200km, abych po zimě rozhýbal všechny ložiska. Ale domů jsem nedojel a potupně se nechal odvézt na vozíku. Naštěstí to bylo asi 10km od domu. Na vině byla spínačka a kabely k ní, které někdo neodborně opravil a zkrátil tak, že se mi při zatáčení pomalu ale jistě poškodily a vytrhly. Takže celý svazek jsem ze spínačky se švárou nahradil novými kabely. A protože jsem kvůli tomu rozebral polovinu motorky, tak jsem letošní sezónu odpískal a pustil se do celkové kontroly, abych měl maximální jistotu, že příští rok se nic podobného nestane. Tedy budou nové svíčky, nové napínáky, seřízené ventily, zkontrolovaná celá kabeláž, nový olej, nový olejový filtr, očištěné a omotané svody termopáskou a spousty dalších věcí.

2019-11-13 - Sezóna 2019... :
Tak jen krátké zhodnocení letošní sezóny. Po mé jarní anabázi s kabeláží jsem si dal cviko a přejel celý přední svazek, který vede k jednotce. Kde jsem mohl, tak jsem dával novou izolaci. Nakonec jsem motorku složil, vyměnil olej a jel na první výlet na Šumavu. Cestou mi haprovala teplota, kdy nespínal větrák, resp. spínal jak se mu chtělo a taky mi na displeji čidlo ukazovalo teplotu jak se mu chtělo. Po rozebrání opět celé motorky zjištěna závada na nedocvaklém konektoru. Pro jistotu vypuštěn celý oběh chladící soustavy, několikrát vypláchnut destilovanou vodou a na závěr nalit Motocool. Od té doby teplota v pohodě, větrák spíná a motorka se parádně chladí. Konstatní teplota okolo 90°C a ve městě v těch největších pařácích letos 98-100°C. Výjimečně jsem se dostal na 107°C kdy sepnul větrák a okamžitě schladil na 96°C. Spokojenost. Pak jsem si dal pár vyjížděk s kamarády, ale jinak nic zásadního. Celkově jsem najel relativně dost málo kilometrů. Řekněme, že to mohlo být okolo 2000km.

... a Silverwing in garage #3
A protože na posledním výletě "JeBeŠ 2019" se nepěkně začali ozývat rozvody v Ducati stylu, tak jsem neváhal a domluvil se s členem VFR klubu, že mi mrkne na motor a tak nějak vlastně celou mašinu. Co se tedy řeší/řešilo:
- výměna rozvodů (objednáno z USA - napínáky, řetízky, všechny lišty, ...)
- výměna svíček
- seřízení ventilů
- seřízení vstřiku a klapek
- výměna ložisek krku řízení
- výměna pružin spojky
- výměna oleje a kontrola, seřízení předních tlumičů
- oprava podsedadlového rámu
- omotání svodů termopáskou
- ...

Výsledkem bude motorka kompletně připravená na sezónu 2020, kde bych rád dálkově cestoval.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
SpaceManCRX
SpaceManCRX napsal 14.03.19 v 15:46

Majkl1200: Ahoj, díky. Jsem rád, že ji mám. Mně to sedlo skvěle a věřím, že díky své univerzálnosti sedne i Tvému bráchovi. Je důležité obutí asi jako u každé jiné. Pak už jen klasické nemoci, které je potřeba zkontrolovat - asi jako u každé motorky. Štastnou ruku.

Majkl1200
Majkl1200 napsal 13.03.19 v 10:29 10b.

Dneska jedeme s bratrancem pro ten samý stroj, bude to jeho druhá motorka, ale po více jak 10ti letech, tak doufám, že mu sedne tak jako tobě. Díky za recenzi, je výstižná, věcná a dobře napsaná. 10b.

SpaceManCRX
SpaceManCRX napsal 30.05.18 v 09:19

Ahoj Gahan37,
je super, že můžeš posoudit 5. a 6. generaci, když si je jezdil poměrně dlouho obě dvě. Předpokládám, že rozhodnutí plyne z rozdílné techniky použité na motoru, kde rozvod ozubenými koly u 5. generace jsou v 6. generaci nahrazena napínáky a řetízky. K tomu samozřejmě není co dodat a je to pro mě asi jediný nedostatek 6. generace oproti té 5. generaci. Popřípadě se rozepiš. Docela by mě to zájímalo. Klidně i do zpráv.

Gahan37
Gahan37 napsal 29.05.18 v 09:40 10b.

V podstatě se vyplatí opravit investice nemusí být velké. Ovšem já se po3 sezonách na vtec a 4 s Fi stále přikláním k 5.generaci

SpaceManCRX
SpaceManCRX napsal 14.02.18 v 15:37

Ahoj CB600,
v době, kdy jsem jí kupoval, tak se žádná v cenové relaci, kterou jsem byl ochoten zaplatit, nenašla (jen 5. generace a já chtěl 6.). A i teď s nákupy dílů jsem na tom stále levněji, než za koupi nejlevnější ojeté (viz Deník). Tedy ano. Opravdu se to zatím vyplácí. Technicky motorce nic není. Motor jede normálně, VTEC vtecuje, brzdy brzdí, tlumiče tlumí. A v podstatě když bude nejhůř, tak na lak to nejezdí. Co se týče brzd a tlumičů, tak ty fungují nyní OK, ale počítám s nějakou kontrolou / repasí / výměnou, protože to považuji za spotřební materiál.

Jinak díky, díky, díky. Těším se už na sezonu.

Více komentářů



TOPlist