PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800 (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník tommyjam
Vloženo 11.12.2013
Aktualizováno 12.12.2013
Zobrazeno 4 171x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


VFR.. čtyrválcový sportovnecestovni véčko s lehce sportovním posedem a pěkným designem.

První dojmy - Podvozek pevný, dobře seděla v zatáčkách, trošičku horší brždění, dobrý motor véčko je prostě láska na první pojezd. Sportovní posed, oproti enduru a naháči to je jiný, to sem si řikal, snad si zvyknu... a nakonec sem si i zvyk :)

Motorku bych doporučil pro - rádi si zajezdí na sportovním stroji, ale taky potřebujou spolehlivého pracanta na cesty. Naopak není vhodná pro Ty, kteří se bojí naklopit to do zatáčky a občas pořádně zatahat za plyn a vytočit motor.

Doplňky na motorce - Ukazatel zařazeného kvaltu, vyhřívané hefty, držák na kufr... jinak mi tam nic nechybí, všecno to má v sobě z fabriky.

Recenze

VFR sem si vybral hlavně kvůli tomu, že se mi líbí, má dostatečný výkon a dobrý podvozek. V neposlední řadě taky kvůli spolehlivosti Hondy, která se všude propaguje. Potřeboval sem něco na čem si můžu zablbnout ale i na to někam dojedu. No a na BMW sem neměl prachy :)

Motorku sedlám letošní sezonu a až ted při nemoci jsem se dostal k PC abych napsal nějakou tu recenzi. Takže se to pokusim shrnout.

Jízda:
Super, tak prvních 400km je to super, potom se teda aspon u mne člověka nedotčeného posilovnou začnou objevovat bolesti nohou, zad, rukou a krku... To je daň za to, že je tam ten sportovní posed no, ale ten zase v zatáčkách zaručuje lepší ovladatelnost a celkově kontrola nad motocyklem mi přijde lepší, než u klasického posedu. Myslím si, že to je i bezpečnější. Výhled docela jde, z endura jsem měl sice lepší přehled, byl sem o něco vejš, ale jde to. Zrcátka jsou velká, neklepou se, jsou přidělaná do kapotáže na pevno a poskytují dobrý přehled o tom, co se děje za Vámi.

Motor:
Mě vyhovoje, má plynulý chod už od 3,000 pak do cca 6 tisíc je hodnej, je pracant, neskomírá a táhne. Na kochačku to je akorát. A když se trochu vytočí +/- 7000 ot a víc táhne jak bejk a jde rychle do otáček, tady se projeví jako jeho sportovní charakter. Nevýhoda je malý kroutící moment v nízkých otáčkách, takže když člověk potřebuje fakt rychle předjet, musí motor vytočit, takže podřadit ideálně o dva rychlostní stupně dolu.

Převodovka:
Vůbec nemám žádné výhrady, je přesná, tichá a je to šestikvalt. To je možná tak trochu nevýhoda, protože člověk pořád řadil sedmičku při dlouhých trasách. Na enduru sem pětku poznal podle zvuku převodových koleček :) Do motorky sem teda nainstaloval ukazatel zařazené rychlosti. Nejdřív sem se snažil si ho vyrobit z mikroprocesoru, displeje a dvou optočlenů pro snímání otáček a rychlosti, ale když už sem to měl hotový na breadboadru, tak sem narazil na inzerát, že to někdo prodává za 1500,- zánovní a je to velký asi 3x2cm, tak z hlediska ušetřeného času, který bych strávil návrhem plošnáku, čekání než se to vyleptá a hlavně řešením vodotěsnosti atd atd... tak sem si koupil hotový. Už sem si vzpoměl, výrobce je STARLANE. A zatím to chodí dobře, takže spokojenost.

Ovladatelnost:
Super, motorka je jako doma na okreskách s mnoha zatáčkami, na dálnici s kufrem se dá jet do 200, pak už to s ní trochu hází, ten kufr 50L se jí tam v zadu moc pak nelíbí.
Na místě a v pomalých rychlostech s ní taky nemám problém. Stačí ji prostě kdykoliv naklopit a vona tam jede kam jí řeknete, žádný zápasení. Do terénu (cestuju a spím na divoko) se moc nehodí, ale bál sem se že neprojedu nic, že budu škrtat kapotáží... Projel sem zatim všechno co jsem potřeboval, včetně rozbahněné polňačky, nezpěněných cest v horách atd. V terénu jí chybí do kopců lehčí převod, chtělo by to dát tam vo pár zoubků větší zadní rozetu, aby měla víc síly. Ale lehkej terén v poho i s tim sportovnim posezem, toho sem se bál nejvíc, ale zbytečně jak se ukázalo v praxi :)

Brzdy:
Má to propojené brzdy přední se zadními a naopak. To je docela super věc, motorka je díky tomu lépe ovladatelná v zatáčkách při brždění. Stačí si přibrzdit akorát přední a brzdí i zadní.

Se spolujezdcem:
Vozil sem na tom každýho kdo se nebál a chtěl si to zkusit. Pravidelně jezdíme s přítelkyní. Stěžoval si jenom jeden týpek, dostal křeč do nohy, protože nebyl zvyklej.. Jinak vyjíždky do cca 300km v pohodě ve dvou.

Uložný prostor:
Tak vejde se pod sedlo lékárnička, žárvky, vesta, multitool a pár drátků, bríkavek a izolačka. Víc opravdu bohužel ne. Motorka má poutko na helmu.

Výbava:
Má to centrální stojan (velké plus), teploměr okolí i chlazení, 2x tripmeter, ukazatel paliva v nádrži. Přidal jsem si tam vyhřívané hefty OXFORD SPORT, jsem hudebník, takže ruce pěkne v teple aby nebolely klouby, to já rád. + Výše zníměný GPI STARLANE.

Spotřeba:
Ta se pohybuje od 5,2l (průmer co sem spočítal za nějakej vejlet) do cca 7,5l, když se využívá spíše sportovní charakter motoru.

Servis:
Tak to nevim, ale nikoho na to nenechám šáhnout, po zkušenostech se servisy si raději udělám ten čas a dám si s tim tu práci sám. Ceny dílu jsou teda masakr, ale zatím sem nic nepotřeboval..

Kontrola vůlí ventilů: Podle servisního manuálu, práce tak na 3-4 dni po večerech.
Nejhorší je asi sundat a zpátky namontovat airbox, japonci sou fakt blázni, asitak 10 hadiček, snad 3 čidla a všecko tak akorát aby to odpojil nějakej pidi liliput. To je fakt voser. Jinak klasika žádný problémy. Všechno odstrojit a nastrojit trvá nejdýl, samotné měření je otázkou hodiny. S vůlema nebylo potřeba nic dělat, byly všechny v toleranci. Hodnoty se sice trochu blížily spodní hranici při necelých 50000km, ale odhaduju, že ještě dalších 24000 dá v klidu. Při rozebírání sem přišel na jednu podtlakovou hadičku, která byla zpuchřelá a musel tudy unikat podtlak. Byla to hadička k ventilu, který byl elektronicky spínán v 5500ot./m a otevíral další díru do airboxu. (to sou pičovinky co ?:) Hadičku sem zkrátil o kousek a použil ji znovu, za novou chteli zase nesmysl, snad 3000,- neboco.. to sem nepochopil.

Seřízení podtlaků (starter valves):
Vyrobil sem si manometr z hadiček do ostřikovače, spojek a celé to namontoval na kus dřeva. Nalil do hadiček tlumičový olej. Fungovalo to, podtlaky seřízeny, motor má plynulejší chod, lepší volnoběh a lépe startuje.

Výměna svíček:
Původně sem si myslel, že špatné studené starty byly vinou svíček, ale ne, bylo to dírou v podtlaku a pak špatnou synchronizací těch ventilů. Výměna svíček taky je opravdu časové docela náročná, daň za véčko a celokapotáž..

Celkově musím poznamenat, že VFR není motorka pro mechaniky začátečníky, je tu opravdu špatný přístup ke všemu (to je fakt voser, daň za véčko a celokapotáž) a hodně elektroniky (to mi nevadí, naopak).

Poruchy:
-Měsíc po koupi mi začala svítit a blikat kontrolka FI. Po pročtení manuálu jsem zjistil, že se jedná o závadu TP (throttle position) senzoru. Ve schematu jsem se dověděl, že je to obyčejný potenciometr, na partsdepot sem se dovedel, že se neda sehnat jako samostatny dil, ale leda koupit celou tu strandu se šktrtícíma klapkama, na který je přimontovanej, ta stojí 7000 (to mě nasralo). Tak sem potenciometr vyndal (jsou tam hvězdičky, nevadí, ale je tam fakt málo místa na práci... no povedlo se, pár kapek potu a sprostejch slov stačilo) a proměřil sem ho. Byl v pořádku, oddechl sem si. Tak sem akorát prostříkal kontaktolem konektor k senzoru a složil to, pro jistotu jsem to samé udělal i na straně ŘJ. Po týdnu se porucha za jízdy oběvila zase a i náhlý propad výkonu. Takže sem zase vyndal potenciometr, proměřil, OK. Tak po dalším studování schématu sem přišel na to, že je tam ještě jeden konektor, kterej to má v cestě. Ten byl schovanej pod levou kapotáží. Takže prostříknout kontaktolem vyčistit, složit. Od té doby je to cca 10000km a půl roku se kontrolka FI nerozsvítila a funguje to normálně.
-špatné studené starty
-Přední kolo vibruje při pomalých rychlostech a "šmajdá" při brždění... To asi znamená probržděný kotouče, nevím, zatím sem to neřešil, přes zimu sem si řekl že to vyřeším a vše důkladně přeměřim, protože se to pořád pomaličku zhoršuje.. S brzdama a řízením nechci nic riskovat, takže to chci pro klid v duši mít hotové.


Celkově: Dobrá univerzální motorka, kterou za pár let chci vyměnit jedině za BMW, ale to musím našetřit korunky. Plánuji dlouhé cesty a tam už bych se sportovně cestovním strojem musel dělat kompromisy a trpěl bych bolestí. Je to tak na 500-700km denně maximálně, aby to bylo na pohodu, i když jsem četl, že na ní někdo jezdí i 1500 denně. Kdybych měl tak 60-70kg a 170cm, byla by to uplně ideální sportovně cestovní motorka. Na mých 100kg a 185cm je to spíš tak na kratší vzdálenosti, potřeboval bych něco většího a trochu pohodlnějšího. Ale chtěl sem si udělat tu radost a alespon jeden sportovní motocykl za život si pořídit, abych věděl jaké to je. Ale je pravda, že s GSX-R 750, které si občas pujčím od kamaráda se to srovnávat taky nedá...

Na závěr: Snad se moje poznatky někomu, kdo váhá jestli tuhle motorku koupit nebo ne, budou hodit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
děsno
děsno napsal 19.04.21 v 19:02 10b.

Dobrá profilovka Tome, taky si takovou letos pořídím :) Dáme vyjížďku.

tommyjam
tommyjam napsal 11.01.21 v 18:10

už má nalitano 90000, stale bez poruch... jen na letosní sezonu budu pořizovat turistická řidítka... tak nejak jsme spolu už zestarli :D

xcity
xcity napsal 26.11.20 v 09:25 10b.

Krásná recenze...A jsi i šikula...

tommyjam
tommyjam napsal 11.01.16 v 13:01

Takže aktálně má motorka za sebou několikrát Alpy, Korsiku, Rumunsko, letos se podivá na balkán, v terénu sme neměli problém, zvládl sem to, co brácha na enduru (jasně šetřil mě), ikdyž sem si to neužíval, ale jen sem potřeboval projet :)

Kilometrů má natočeno o 30.000 víc a zatim to šlape..

Poruchy :
- brzdy jak sem psal výše sem vyřešil, tak že sem si nechal vyrobit kotouče na ty původní středy mi to nanýtovali, celkem to vyšlo asi na 7000 (jeden origo stojí cca 10k) vyřešěeno přes zimu po koupi

-špatné studené starty - vyrobil sem si manometr pro čtyřválec a seřídil podtlaky dle manuálu, seřídil volnobezne otačky a vyměnil svíčky to sem vyřeil hned po koupi.

-kolísal rychloměr - složitě sem se doměřil k tomu, že je závada mechanická, takže sem ve wemoto objednal takový debilní kolečko na snímač rychlosti (to se musí seřídit) a bylo to.

-od té doby mě jednou nechala na dálnici (po proměření regulátoru a zjištění že je ok sem překvapeně koupil baterku a motorka jede dál) akumulátor co odešel byla Varta, na kterou sem normálně nastartoval, pak měla už asi jen 6V, takže se tam něco musel ošklivě posrat. Vartu se vyměnil za Exide.

Bouračky (naštěstí nic):

Na Korsice dostala levá kapota šutrem, takže je poškrábaná (furt byl čas se mu vyhnout, nebo nevim, sem idiot, že zkoušim povolený limity na chlast ve francii)

V Rumunsku sem promáčknul chránič svodů, když ve fakt kvalitní enduro vložce, sem přehlídnul kámen :)

Na zem šla zatim akorát jenom jednou a to naložená v garáži, uklouzla mi noha na olejové skvrně a to lítalo vokolo prdelí a kurev :)

Toffik99
Toffik99 napsal 03.09.15 v 20:56 10b.

JJ modrá je prostě krásnáá =))

Více komentářů



renocar_duben
Objednat reklamu
TOPlist