renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800 (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Bombista
Vloženo 19.11.2015
Aktualizováno 15.3.2021
Zobrazeno 2 125x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Trojkombinace písmen VFR je známá ikona od Hondy, čtyřválec do V s proměnlivým časováním ventilů, DBS, příjemná porce využitelného výkonu... Prostě paráda :)

Více fotografii

Výška jezdce: 173 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBR 600F: CBR je fakt hezká a super motorka, ale VFR se mi zdála být lepší na cesty, má pro mě charismatičtější motor a svoji roli sehrála i osobní zkušenost a doporučení z rodiny. A VFR je prostě hezčí :)

První dojmy - Jakmile se naskytla příležitost vzít VFR, musel jsem se jít mrknout, protože na fotkách vypadala úžasně a na živo... Zbláznil jsem se do ní! Vypadala ještě lépe, v perfektním stavu a někde v sobě jsem cítil, že tohle je ONA! To, co hledám, co chci a za každou cenu musím mít doma :)! Splnil jsem si sen!

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny lidi, co se chtějí hezky a svižně svézt i někam dál než za kopec na kávu a nejsou to úplný divočáci, který nestačí měnit slidery :).

Doplňky na motorce - Padáky Rutan, CNC páčky Rutan

Recenze

Po pár letech znovu motorka doma :). Osobní zkušenosti prakticky žádné, jelikož ještě čekám na papíry :( ale... Znáte to, kdo to má vydžet se na to jen koukat ;P! Nicméně, čeká mě hoodně dlouhá zima! Přešlapuju nedočkavostí a málem bych spal v garáži!

Od motorky si slibuju příjemnější posez a cestování oproti CBR, možnost sportovního svezení, wow-factor díky V-TEC, spolehlivou kamarádku, která mi třeba odpustí nějakou tu chybu :). Není to střelba naslepo, jelikož už v rodině starší model pár let pobyl a dělal jenom radost. Je to moje první velká motorka a pevně věřím, že mě nezklame a že spolu zažijeme velkou porci zábavy a spousty hezkých chvil! :)

1.7.2016 Zkušenosti a dojmy po prvních 700 km:

Tak noty konečně doma a to se musí využít každá příležitost ;)! Proveden komplet předsezónní servis, zatím žádný tuning, jen díly, co tam patří, nová sada pneu Pirelli Angel GT a s tou přichází i novej challenge - redukovat poserpruhy na minimum. Jelikož předchozí majitel měl Bridgestonku poctivě obroušenou kam až to šlo, tak jsem si mlčky užil chvilku slávy, ale teď se teprve ukážu v pravým světle :D! Do zatáček se ale Hondě chce hodně a s jistotou a s velkou radostí, takže snad to takovej problém nebude. Krásně drží zvolenou stopu a jak vidím výjezd ze zatáčky, můžu za to vzít a vím, že se mě motorka nepokusí zabít :). Tady mě zajímal projev V-TEC. Ten se spouští mezi 6-7 tis. a jeho projev záleží na tvým pravým zápěstí :). Pokud přidáváš plynule, ani to nepoznáš (kromě nápadně hezčího zvuku!), pokud vezmeš razantně za heft, tak tě to trošku nakopne :D a to se mi líbí! V serpentinách, kde levá střídá pravou, jedu často na 3 a jsem přesně mezi 6-7 tis. Tam je vidět, že motorka trošku neví, co vlastně chci a vibruje do stupaček. Na výjezdu chci výkon, ale zase to do zatáčky naslepo nahulákat ve vyšší rychlosti a s vyššíma otáčkama, to nee :). A nebo si přeřadit a jet to na turistu, ale takhle unavenej jsem zatím ještě nebyl :D!



Na brzdy si stěžovat nemůžu, žádný kousavky to nejsou, zato krásně čitelný a optimální. Jejich kvality ale důkladně prověřím až v Alpách příští týden ;)!



S čím jsem se musel zpočátku trošku popasovat je váha. Při šnečím tempu a otáčení se na pětníku to chce dávat bacha na řídítka, docela rádi se zavíraj :)! Při mých 173 cm a 77 kg ani couvačka do mírnýho kopce není zrovna bamboocha, ale úplná hrůza to taky není a dá se s tím pracovat! Po rozjezdu je to samozřejmě o něčem jiným :)...



Posez a pohodlí při jízdě není zas tak překvapující a odpovídá očekávání. Delší tůry nejsou problém, posez je sportovnější, ale zadek se dlooouho neozývá a drcení zápěstí se taky nekoná, ačkoli na rukách nějaká váha je a sem tam je dobrý si odlehčit zapřením se o nádrž. Těžiště svíráš mezi kolenama a rukama, takže se krásně vodí a celá soustava je příjemně čitelná. Ochrana před větrem super i při top speedu, je to dobře vymyšlený :)! Jízda ve městě není nic, po čem by člověk v letních měsících toužil. Kdybych to vedro náhodou přestal vnímat, nebo si myslel, že zajetím do stínu to vyřeším, tak mi to motorka připomene bočním odvětráváním přímo na holeně a stehna, výživná záležitost! :D Taky holka už měla horečku - 108 °C chladící kapaliny. Ve 122 °C se zapíná kontrolka, tak jsem celkem nervózně sledoval, co se bude dít. Teplota vzduchu 33, takže ve 40 do města už asi nebude dobrej nápad...



Jsem nadšenej, nadšenej, nadšenej!!! Hladovej po každým kilometru a snad jich letos spořádám co nejvíc ;)! Jezděte opatrně a na viděnou na silnici ;)!



Zkušenosti a dojmy po 3 letech:

Znovu po dlouhé době přidám něco ze svých zkušeností a postřehů za ty roky s VFR :). Najezdili jsme spolu něco přes 20 000km, podívali se 3x do Dolomit, na Slovensko, na Sardinii, několikrát na okruh a před námi Korsika a Brno.


Zažil jsem spoustu nezpomenutelných zážitků, radostných chvil, ale i chvilek, kdy jsem si rychle odskočil si převlíknout spodky! 110 kobylek bez kontroly trakce? Pohoda, to potřebujou maximálně překoňovaný litry, tady se nic hroznýho konat nebude... netrvalo dlouho a VFR mi pěkně naplácalo při odbočování doleva pod plynem trošku víc na hulváta, protočil se zadek, já se leknul a samozřejmě ubral. V další pikosekundě jsem se najednou octnul zadkem vykatapultovanej na nádrži a v tomoto groteskním posedu s řídítkama v tříslech jsem opatrně zajel ke krajnici. Smějící se dívenky opodál mi na mužnosti moc nepřidaly, tak honem nasednout zpátky tam, kde se sedět má a rychle pryč.


Další podobná situace následovala na okruhu ve Vysokým Mýtě po tom, co přítelkyně (taky na VFR!) vykládala ostatním u stolu, jak z posledního pravotočivýho vinglu vyjíždí po zádech. Leč jsem se snažil jí vysvětlit, že na tenhle kousek VFR není ani dost výkonný a ani dost lehký, nedala se odbýt. No tak fajn! Pojedu taky! A na plnej! Hned po tom, co se pravá stupačka dotkla asfaltu zhruba v apexu zatáčky jsem za to vzal a opět prokluz... tentokrát jsem byl však poučen a ten plyn jsem statečně držel až do konce. Motorka se trošku rozvlnila, řídítka se taky malinko krutila, ale nebezpečí bylo zažehnáno. V paddocku (dá se to tak nazvat?) jsem od přítelkyně za svůj bezpečný styl jízdy pochvalu nesklidil, ale... :) po zádech prostě nevyjela!


Okruhy jsem zvládnul na pneu Pirelli Angel GT a za mě jenom chvála! Vydržely mi 2 dovolený, 2 okruhy a jízdní vlastnosti pořád vyrovnaný! Rychle se zahřejou, ale pak pod náporem rychlejší jízdy se i rychle přehřejou a už pak tolik nedrží. Nicméně z dlouhodobýho hlediska a co nabízí v poměru cena / nájezd / zábava / jistota, za mě bezkonkurenční guma!



Motorku jsem si po první sezóně vylepšil padákama od Rutana. Nejprve se mi nechtělo hyzdit motorku dírou v kapotáží s tím, žýe padat prostě nebudu. Opět chyba... první Dolomity, levotočivej vracák z kopce na Passo Brocon, troška písku a bylo vymalováno. V malinký rychlosti (z kopce jsem trošku posera), z motorky jsem prakticky vystoupil, bez modřiny, motorka se sklouzla asi metr, ale ten lak jsem nehezky upravil. Zkaženej den, nadávání do blbců... Kdybych neškudlil a ty padáky tam dal rovnou, nestalo by se vůbec nic. Motorka přelakovaná, ale bohužel se nepodařilo chytnout ten správnej odstín. Prý kvůli tomu, že tyto laky ještě byly ředitelný ředidlem, ale dneska kvůli nějakým zase povedeným ekonormám se dělají laky ředitelný vodou. Každopádně mám předplacený ještě jedno lakování pod podmínkou, že si ten lak nějak seženu :D tak kdyby jste někdo měl nějakou radu, kde sehnat, sem s ní! Doma mám z Japonska dovezený origo 3D polepy VFR čekající na svou příležitost.



Servis motorky není uplně nejlevnější. Může za to specifický systém V-TEC, který, když se jde na seřízení vůle ventilů, vyžaduje čas a celkem piplačku. V ČR jsou snad jen 2 servisy, který mají origo mašinku na tenhle systém pro seřizování vůle ventilů, jeden je na Jarově a další nevím kde. Tak buď to hodíte tam, kde se budou divit, proč se při placení 8000 neusmíváte, nebo najdete někoho šikovnýho, kdo to zvládne i bez toho. Další jsou spotřební materiály typu plastových cvočků kapotáže, který občas někde poztrácíte cestou. U normálních motorek korunová položka. Konec konců, jsou to lisovaný odpadky, v principu nic drahýho. Honda má ale speciální svoje 80,- jeden :). A takových maličkostí je víc, ale halíře dělají talíře a v porovnání servisních nákladů byla tátova Hayabusa mnohdy znatelně levnější.


To jsou všechno spotřební věci, který, chtě nechtě, musíte pravidelně řešit. Co se mi ale přihodilo, byly vibrace od předku při brždění. Najednou, pomalounku polehounku, motorka začala vibrotvat. Ale jak! Jemný brzdy byly v pořádku, ale čím jsem přidával na intenzitě, tím víc se mě Honda snažila sundat dolů. Pak už to bylo tak razantní, že si těch vibrací všimli i jezdci za mnou, že jsem při brzdách nějakej rozmazanej. Příčina se hledala všude možně s cílem opravit to řádně, ale aby to nestálo svět. Takže se vyměňovalo, utahovalo, repasovalo, rovnalo téměř vše, co se na předku nachází vyjma ráfku kola. Všechno marný, bylo to lepší, ale pořád to tam bylo. Poslední šance před zdvižením bílého praporku byla tedy koupě origo kotoučů, origo brzdových destiček a zavěšení brzdových třmenů. A výsledek? Peněženka řádně provětraná (tou se prohnalo tornádo) a já mám funkční, nádherně brzdící motorku :D konečně! Při pročítání nejrůznějších fór, kde ty kotouče borci rovnali hasákem přímo na motorce jsem se skutečně pobavil!



Na cestách je motorka úžasná. Dá se na ní naložit pohodlně bagáž, drží krok i se silnějšími stroji, čtyřválec do V se ochotněji sbírá i z nižších otáček, což jsem ocenil především ve vracácích v horách. Netrhá to sice ruce z ramen, ale příjemný a dostatečný. Překlápěčky zábavný, jistý, ale leckterý lehčí malý mršce se těžko konkuruje. Pořád si přehazujete ze strany na stranu 250kg balík a fyziku prostě tak snadno obechcat nejde. V sedle, ač nevypadá kdoví jak, vydržíte opravdu hodně bez nutnosti se často protahovat či zastavovat. Nějakou roli asi sehraje, že jsem malej (neskrčenej) a mladej zadek (neojetej :D ) ale i tak!



S motorkou jsem navýsost spokojenej, ale člověk už tak nějak vyhlíží změnu za něco lehčího, mrštnějšího, nahatějšího :) plánuju tuto sezónu dojet (ty brzdy si prostě hodlám užít :D ) a dost možná si bude VFR hledat nového majitele. Trošku mám obavy z toho, abych nakonec nepřebral a ve finále se mi po VFRku nestýskalo, protože mi nabízí úplně všechno a sžili jsme se spolu hezky :).
Všem přeju krásnou sezónu a bezpečné návraty domů ;) !



6.3.2021 si kamarádku odvezl nový majitel. Strávili jsme spolu nezapomenutelné chvíle, zažili spoustu radosti a novému majiteli přeji spoustu šťastných kilometrů a minimálně stejnou porci zábavy a úsměvu, jakou mi VFR dopřála! Věřím, že mu bude tenhle neúnavný stroj dobrým parťákem a spolehlivým přítelem na cestách za dobrodružstvím! :) Slovy klasika - něco krásného končí, něco nového začíná :)!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ales600
Ales600 napsal 12.06.18 v 14:08 10b.

Parádní VFR ať slouží

Hayan
Hayan napsal 19.07.17 v 00:23

Těch pár metrů za tebou každou sezonu je zážitek, perfektní vedení motorky, jistota a radost z vás dvou jen kape. Bis nach hause, Bombisto!

bulldogbiker
bulldogbiker napsal 02.07.16 v 09:25 10b.

Super moto.
Zvuk trošku jako TATRA 603

Kufr
Kufr napsal 31.05.16 v 11:49 10b.

Ať slouží, budeš moc spokojen Je to super stroj..

muncinana
muncinana napsal 22.05.16 v 21:03 10b.

At' slouží

Více komentářů



TOPlist