renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa RVM 500 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 3.10.2020
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 12 221x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 24.08.2021, Uskutečněno: 24.08.2021, Stav tachometru: 8000 km, Zhlédnuto: 39x


Ahoj a přeji Vám hezké dny s neméně hezkými kilometry na našich strojích.
Na RVM jsem se snažil jezdit co čas a možnosti dovolily a i když to bylo fajn, bylo to pořád nějak málo. Shodou okolností se mě nakonec uvolnil jeden týden pro dovolenou a protože byly požadavky na koupání v moři a mě se chtělo jet někam dál, tak nastala vhodná příležitost na očekávané delší cestování.
A tak jsem se rychle vrhnul na plánování cesty k Baltskému moři, které nám vyhovuje svoji teplotou, prostředím a relativním klidem a pohodou, která tam je.
Abychom to měli zajímavější, rozhodli jsme se také navštívit Błędowskou poušť, Mazurská jezera, Vlčí doupě, podívat se pod Kaliningrad, na Hel, do středu Polska, pak přejet do Německa a přes severní čechy domů.
Nejsem cestopisec, takže toto určitě nepojmu jako román o cestách, o tom co jsme kde viděli a neviděli, spíše to vezmu jen zkrátka po technické stránce, jak se nám jelo, jak RVM zvládla cestování ve dvou s naloženou bagáží, co bylo a nebylo za problémy a tak.
Motorka byla tedy nastrojená tak, abychom měli vše, tzn. oblečení pro dva lidi, karimatky, spacáky, stan, vařič, něco jídla a vody no a dva jezdci, kteří budou v sedle RVM trávit celý týden.
Denní nálož kilometrů byla v průměru kolem 400km, někdy to bylo 320km, jindy 550km, časově to vycházelo cca od 8 do 16 hodin v sedle, včetně zastávek. Ty byly především na protažení, napití, vyprázdnění a konzumaci či přípravě jídla.
Díky nádrži na 20 litrů a malé spotřebě, odpadají nutné zastávky pro tankování.
Takže hurá do sedla a vzhůru na cesty.
Nabalit vše nebyl problém, trojice kufrů je dostatečná a díky úchytům na nich, nebyl problém dát stan, spacáky, karimatku do pytlů "motovaky" a tak měl spolujezdec docela pěkné křesílko.
Ovládání naložené RVM bylo v naprostém pořádku. Podvozkově to motorka zvládala velmi dobře, na cestách dobrých i špatných nebyl žádný problém.
Jako rozhodně nedostatečné se projevily použité pneu, pokud jsem se dostali do rozbláceného terénu, ale to jsem po zkušenosti s nimi tak nějak už očekával.
Výkon motoru je plně dostatečný pro pohodlné cestování, nebyl problém předjíždět, ale samozřejmě vše v rámci výkonu cca 50 koní. Já nerad jezdím divoce a rychle, takže jsem velmi spokojen, ale v kopcích a při rychlosti kolem 100kmh je akcelerace s těžkou motorkou na nějaké rychlé předjetí samozřejmě mizerná. Rychlost na dálnici není problém držet tachometrových 130kmh, jeli jsme i 160kmh, ale to jen na chvíli - pak má motor příliš vysoké otáčky, spotřebu a jsou i citelné vibrace, nehledě na to, že mě to pocitově připadá jako trápení. V rychlost i kolem 130 jsme vibrace necítili, takže toto téma mě netrápilo. Do kopce při silném protivětru jsme jeli cca 120-130, více motorka ani moc už nechtěla, za běžných podmínek nebyl problém při předjíždění svižně akcelerovat ze 125 na 135-140.
Spotřeba na okreskách se držela kolem cca 3.7 litrů, na dálnici to bylo maximálně 4.8 litrů. Spotřeba je vypočítaná na základě tankování, palubní počítač ukazoval až o litr více, kolem 5.7. Celkově jsme ujeli asi 2200km.
Komfort řidiče i spolujezdce byl v pořádku, díky seřiditelnému deflektoru jsem si proud vzduchu seřizoval dle podmínek.
Za deště se jelo dobře, nohy nebyly nějak moc mokré, blatníky fungovaly jak mají.
Brzdy byly dostatečně účinné, samozřejmě váha byla znát, takže bylo potřeba vyvinout větší sílu, ale brzdný účinek byl dostatečný. Jednou jsem brzdil krizově - můj malý odstup, druhé auto předemnou najednou prudce zastavilo, já to jen tak tak dobrzdil k auto předemnou. ABS jelo naplno, brzdy se ukázaly jako plně dostačující. A já si ten odstup více pak hlídal.
Odpružení bez problému, díry, hrboly, vše jelo jak má.
Jediná údržba byla mazat řetěz.
Po návratu mám na tachometru 8000km, takže teď budu měnit olej.
Co se týče zážitků - moc se nám tam líbilo. Kupodivu jsme motorky skoro nepotkávali, po návratu do Čech jsme si skoro odvykli někoho zdravit. A dobré bylo, že jedna z prvních motorek v CZ, byl kolega na RVM. :)
Na poušti jsem pomáhal dolovat zahrabané GS1200 - byla to odvaha s takovou váhou a vzorkem co měl tam jet. Na Vlčím doupěti byla parta motorkářů z čech, ale viděli jsme jen motorky. V kempu nám s motorkou pomáhal hodný bratr z Ukrajiny, půjčil nám prkénko, aby se hlavní stojan nebořil do písku a já mohl v klidu mazat řetěz. Na silnicích byla pohoda, církevní průvody a celkově všude bylo fajn. Jen mladá obsluha v hospodách v kempech byla děs. Někdy jako u nás. Starší paní příjemné, co jsme nerozuměli vysvětlily, přístup úžasný. Mladé holky kyselé jak citrón, naše přítomnost je obtěžovala. Nepochopím proč to tedy dělají... U moře pohoda, voda úžasná, vlny také. Teplota vody byla snad až 21°C, díky větru není hic a pláže plné tak akorát. Pivo dobré, ryby také.
Po najetí současných 8000km stále není nutno napínat řetěz, tak je to fajn, že to není nějaký šunt. Při mazání jsem si všiml lehkého cvakání ze zadního kola - vyděsil jsem se že ložisko, ale to je v pořádku, zdá se že to jde odněkud z přepákování - tlumiče. Kosti jsou ale masivní hliník, všude samá jehličková ložiska, zatím jsem nezjistil odkud přesně to jde, ale během cesty se to neměnilo, po příjezdu stejné, jestli to bylo od začátku nevím, přišel jsem na to náhodou při mazání řetězu. Tak to budu zkoumat, dám pak vědět. Kolega mě upozornil, že na nějakých kusech musel dotahovat přední uložení v krku, u mě to je v pořádku, je to bez vůle. Případné utažení je ale otázkou chvíle.
S RVM jsem tedy velmi spokojen, motorka se chová více než dobře a i cestování s plnou zátěží ji nečiní problém a cesty radostně a pohodlně ubíhají.
Už teď se těším na další, věřím že brzy.

Hodnocení (3x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Ivanhoe62 (0) napsal 02.02.2022 v 16:10

Ahoj Johny. Výborné postřehy. Taky se už těším na delší výlet. Jezdil jsem s dcerou po Valašsku. 3 kempy, a 5 dní celkem. Takže "kolem komína". Ta motorka je i po delším sezení úplně na pohodu. Jsem na 6 tis. a u motorky jsem nenašel problém. Jen čistím a mažu řetěz. Vyměnil jsem štít. Dost drahý z Aliexpresu, ale pocit naráz jako za plexi velkého skutru. Na podzim si to závětří chválila i přítelkyně (=baťoh). Vaky, stan, voda, hadry,... úplně v pohodě. Souhlas - místa dost. Můžu tě poprosit o odkaz na ty boční tašky na padáky? co že to je? Lojzo? Jinak telefon na sebe máme. Jen sem moc nechodím. Ještě jsem si vzpomněl, žes chtěl testovat jiné ozubené kolečko. Na Hondách CBX500 prý jeden zub dělá docela zajímavé zlepšení (vyšší rychlost - nižší otáčky . jde asi hlavně o dálnice..). Je něco nového? Měj se fajn a ať to jezdí bezpečně i letos !!

1 reakce

Johny_R
Johny_R 15.02.2022 v 08:48

Ahoj a díky za komentář. Ono je jedno kam se jede, hlavně když se jede. A u nás je moc hezky a hodně se mě líbí na Slovensku, tam bych jel zase moc rád. Takže paráda, věřím že sis cestu pěkně užil. Na to plexi jsem také koukal, ale nakonec jsem tu myšlenku opustil - to originální mě docela vyhovuje v kombinaci z deflektorem. Když je ošklivě nastavím deflektor aby to hnal všechno nahoru a když je vedro a potřebuji se chladit, tak ho dám dolů, ať to na mě fučí.
Ty boční brašny jsou fakt super, pak máš nohy v teple, nefouká na ně a ještě se tam něco nacpe. Ano, jsou to Lojzo, já je bral tady: https://www.jawa-korda.cz/sada-brasen-lojzo-na-padaci-ram-rvm-500-by-jawa_z3980/
Na podzim mě přišly stavitelné páčky, tak jsem je montoval, ale ještě jsem to nefotil, ani nepopisoval - mám je jen namontované, ale nevyzkoušené, ještě jsem s nimi nejel. Vzal jsem ty delší, kratší páky jsem se obával, že to pak bude hůře brzdit. Montáž šla dobře, zdají se být ale dobré.
Nesehnal jsem firmu na výrobu rozety, respektive si připadám že mluvím s tatary. Někde jsem byl osobně, něco mailem, telefony mě pak neberou, na maily nereagují, hlavně že jsem nechal udělat výkresy.... Druhou cestou je pak větší pastorek, ale mám pocit že ten nebyl tak sehnatelný a nebo bych se dostal do stavu nevhodného obíhání řetězu - když jsem si dělal na webu výpočet, tak se tak zohledňuje vzhledem k počtu zubů na pastorku a rozetě opotřebení řetězu a nějaké kombinace jsou nevhodné.
Jinak jsem se bavil tím, že jsem na 350 vyndal motor, dal jsem novou kliku, ložiska, písty, teď jsem to dal dohromady a zpět do rámu, nastartoval....a zdá se že to funguje. Tak budu teď zajíždět 350, v chladnějším počasí to bude lepší.
A na RVM se také těším, snad už brzy. Hlavně bezpečně a také radostně, ať se Ti daří a kdyby něco, dej vědět.


Ivanhoe62 (0) napsal 02.02.2022 v 16:08

Ahoj Johny. Výborné postřehy. Taky se už těším na delší výlet. Jezdil jsem s dcerou po Valašsku. 3 kempy, a 5 dní celkem. Takže "kolem komína". Ta motorka je i po delším sezení úplně na pohodu. Jsem na 6 tis. a u motorky jsem nenašel problém. Jen čistím a mažu řetěz. Vyměnil jsem štít. Dost drahý z Aliexpresu, ale pocit naráz jako za plexi velkého skutru. Na podzim si to závětří chválila i přítelkyně (=baťoh). Vaky, stan, voda, hadry,... úplně v pohodě. Souhlas - místa dost. Můžu tě poprosit o odkaz na ty boční tašky na padáky? co že to je? Lojzo? Jinak telefon na sebe máme. Jen sem moc nechodím. Ještě jsem si vzpomněl, žes chtěl testovat jiné ozubené kolečko. Na Hondách CBX500 prý jeden zub dělá docela zajímavé zlepšení (vyšší rychlost - nižší otáčky . jde asi hlavně o dálnice..). Je něco nového? Měj se fajn a ať to jezdí bezpečně i letos !!

Dallas1973 (0) napsal 25.09.2021 v 17:34

Super popis ,přemýšlím o ní ,díky za typ.
Doufám,že motor bude kvalitný .....
Ať ti dělá radost z jízdy .

1 reakce

Johny_R
Johny_R 27.09.2021 v 08:28

Ahoj a díky. Ted mám tedy něco přes 8000km, motor funguje, ostatní věci také, takže není důvodu ke stížnostem.
Nevím jestli se mě to nějak nezdá, ale docela si pěkně sedli brzdy, aspoň na předku se mě teď zdály takové ostřejší, tak to je také fajn.
Jezdím co to jde, sezóna se blíží ke konci, ale snad ještě něco najedu.
Ať se Ti také daří.


vonBuchenwald (6) napsal 29.08.2021 v 14:13

Díky moc za super postřehy. S dovoením, i tento článek jsem formou odkazu sdílel na FB.
Díky moc

1 reakce

Johny_R
Johny_R 29.08.2021 v 16:41

Ahoj a díky. Je to jen takový rychlý soupis, klidně ho sdílej, není problém. Počasí se bude lepšit, tak ještě něco najedu, jen ten olej musím dát nový. Ať se daří i Tobě.


Kybergreg (88) napsal 25.08.2021 v 11:44

Ahoj,
parádní popis, to je super, že to dobře jede i ve dvou a naložený. Dokázal bys odhadnout, kolik cca kg ta motorka vezla (ty + batůžek + věci)?
Jo a ještě jedna věc. Co pohodlí při cestování? Batůžci jsou na to často háklivý a zastavovat na protažení každých 40-50km není nic moc. Kamarád teď kvůli tomu vyměnil Transalpa za Goldwinga, teď s pohodlím pro batůžka nemá problém a cestování je teď úplná pohoda

1 reakce

Johny_R
Johny_R 25.08.2021 v 12:22

Ahoj a díky. Váhu bych mohl odhadnout, když sečtu jezdce a náklad, tak by to mohlo vycházet na cca 180kg. Naštěstí nespadáme jako lidi do těžké kategorie, tak je to fajn.
Pohodlí při cestování to je věc ošemetná. Tohle je hodně o lidech, pak o motorce. Je naprosto pochopitelné, že sedlo motorky a křeslo Goldwinga se nedá srovnat, ale je to prostě jiný typ motorky a já bych to nevyměnil - s Goldwingem bych se nedostal kam teď. My jsme většinou stavěli po cca 1-2 hodinách jízdy, na kilometry to je podle podmínek. Já sám vydržím sedět dlouho na všem možném, jestli to je RVM, nebo křeslo na Classicu, či prosezené sedlo na 350 je mě docela jedno, samozřejmě to cítím, ale tak si poposednu, stoupnu do stupaček a jedu dál. Takže pokud někdo neusedí více jak 40-50km, tak doporučuji se zocelit a nebo pak nechat přešít sedlo, aby to bylo pohodlnější. Viděl jsem i něco nafukovacího, ale já to nepotřebuji, tak to neřeším. :)


Milan1963 (272) napsal 24.08.2021 v 13:57

Pěkná cesta, před třemi týdny jsem se od polského Baltu taky vrátil.

1 reakce

Johny_R
Johny_R 25.08.2021 v 08:17

Díky Milane. A jak je tam hezky, viď? Určitě pojedeme zase znovu, jen letos to už nedopadne, tak zase příští rok. Ale zkusíme jiné místo, možností je hodně. Ať Ti to jezdí, ahoj.



Nejnovější záznamy v deníku
  • Ventily

    Ahoj po dlouhé době všem a doufám, že zimní čas bude ubíhat rychle, ať můžeme své stroje zase rozjet po silnicích a vydat se do všechno koutů světa... dokud to ještě jde. A aby to lépe utíkalo a i lépe a spolehlivěji je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 14.02.2024
    Uskutečněno: 14.02.2024
    Komentářů: 7x
  • nový SW ECU Euro4 v2

    Ahoj všem, tak konečně je motorka vybavena správnou verzí SW, která ji přísluší. Minulá verze fungovala, co se týče chodu motoru a reakce na plyn, velmi dobře, ale vzhledem k tomu že byla určena pro Euro5 a já mám Euro4

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.08.2023
    Uskutečněno: 17.08.2023
    Tachometr: 19500km
  • Filtr paliva 2 - kdo šetří má... akorát nervy. :-P

    Ahoj všem a přidávám další zkušenost a zároveň i varování. V minulém příspěvku jsem psal jak jsem úspěšně vyměnil na RVM svíčky a palivový filtr, který jsem vzhledem k nedostupnosti originálu a ceně zvolil doporučovaný

    Typ: Oprava
    Vloženo: 06.08.2023
    Uskutečněno: 06.08.2023
    Tachometr: 19500km
    Komentářů: 7x


TOPlist