renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Jawa RVM 500 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 3.10.2020
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 12 149x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Těleso je k zemi přitahováno silou...

Vloženo: 14.10.2021, Uskutečněno: 14.10.2021, Zhlédnuto: 31x


Ahoj všem a i když počasí je zase ve fázi, kdy nám dává najevo že sezóna pomalu končí, tak i přes to přeji hezké dny a snad i ještě parádní kilometry na jednostopých strojích.
Podařila se mě takové zlá, zlomyslná... nepěkný případ.
Fyzika je sice fajn a někdy mě i baví, ale přeci jen je snad lepší zůstat u teorie, než praxe. Teorií jsem asi byl již dostatečně naplněn a tak se cosi rozhodlo, že budu uveden i do praxe. A probereme gravitační sílu, jako bod číslo jedna a bod číslo dva bude také o síle a to takové, že těžší těleso to lehčí vždycky zmůže.
Jak pokus probíhal? Díky pečlivě rekonstrukci a přemýšlení, zpětné analýze a výzkumu je mě to jasné a mohu návod uveřejnit.
Začneme tím, že spěcháme a je potřeba namazat řetěz.
Motocykl umístíme na hlavní stojan, vyklopíme i stojan boční a to z toho důvodu, abychom ho nezacákali od mazacího spreje.
Řetěz pečlivě namažeme a protože spěcháme, necháme motocykl motocyklem a po dobu nezbytně nutnou, aby se odpařila rozpouštědla, se věnujeme jiným činnostem.
Protože se činnosti protáhnou, spěcháme zpět k motorce a připravíme se na jízdu.
Motorku uchopíme prudkým pohybem ji sundáme z hlavního stojanu.
Následuje sled událostí...
Motocykl po sklopení hlavního stojanu, který ho vytáhne o něco výše, svoji vahou a naší razancí dopadá na zem. Dochází k prudkému stlačení per v přední i zadní vidlici.
Díky bočnímu stojanu je ovšem tento pohyb nesymetrický a vracející se pera, motocykl odkloní směrem od našeho těla.
My sice motocykl pevně svíráme za rukojeť řídítka a zadní madlo, ale jak se sami přesvědčíme, síla daná odpružením působící na váhu 200kg je opravdu větší, než naše hmotnost, cca 90kg. Těleso o této hmotnosti 90kg, lehce zalomené, bez jakéhokoliv ukotvení, je v krátkém časovém úseku stahováno 200kg motorkou v krásném pádu a vše se řítí v jednu hromadu. Tento pád vlastního tělesa je možno přerušit, pokud se včas tělesa stahovaná a stahující od sebe oddělí, ale nesmí dojít k překonání kritického úhlu zaklonění.
Pokud to stihneme, pokus končí tím, že motocykl se válí na zemi a my pozorujeme, jak díky překonání meze pevnosti, se zrcátko dělí na dvě části a blinkr na 5 částí.
Pokus se úspěšně zdařil.
Jako odměnu si pak zacvičíme, motocykl uvedeme do pozici koly na zem, posbíráme jednotlivé části a pokud máme odpovídající lepidlo, můžeme si zahrát puzzle s dílky blinkru.
------
Pokus by tedy úspěšný, ale i tak bych ho nedoporučoval opakovat, nebo vůbec zkoušet.
Kdyby přeci jen někdo neodolal, tak díly pro jeho zopakování Vám radostně doručí firma Jawa Korda, která má nejen náhradní zrcátka, ale i blinkry a další věci.
----
Z preventivních důvodů jsem pak objevil blikny na Aliexpressu, úplně stejné, jen v kouřovém provedení a s logem Sprit Beast, za cenu která nestojí za řeč.

A protože se blíží určitě nějaká apokalypsa, když se tak dívám okolo a čtu zprávy, pořídil jsem si ochranu reflektoru. Až budou ulice plné freakerů, ripperů, určitě se bude hodit.
Z praktické zkušenosti je montáž lehce obtížnější, doprava mřížku asi pokaždé lehce deformuje, při její montáži může dojít k poškrábání plastů, chce to trochu um a fantazii, jiný spojovací materiál, ale pak to jde a jsme připravení na všechno.
-----
Pro info - motor má natočeno 8500 a mám pocit, že konečně teď běží jak má. Dá se jezdil lehce se spotřebou 3.3, ale není problém ho točit k 8000 ot, kdy krásně a bez nějakých větších vibrací bere, jízda tak může být i svižná, roztočená trojka, čtyřka motorku táhne dopředu a dá se užít i pocit dravé jízdy. A to při spotřebě kolem 4 litrů.

--
Ještě doplním informaci, že motorka spadla přední částí na vysavač, který je poměrně velkých rozměrů. Ten dopomohl rozbít bliknu a zrcátko. Kdyby padla na zem, podle mě by se to ani nestalo. Motorka zůstala ležet na kufru a spodních padácích. Kufrem padla na stěnu garáže, předkem tedy na ten vysavač. Kromě zničení uvedených věcí se jen poškrábal stříbrný přední plast a roh kufru. Nic se nehlo, nepoškodilo, blastry, plasty drží - je to poměrně bytelná konstrukce.
--
Tož hodně zdaru a pozor na spěch a fyziku.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Igys (1) napsal 19.10.2021 v 13:15

A pak, že to prý nejde Povedlo se mi něco úplně stejného, ten pocit, když motorka klouže z ruky na opačnou stranu a člověk ví, že ji neudrží - k nezaplacení Odnesla to jen brzdová páčka, takže začalo martýrium shánění. Nakonec jsem ji koupil ve Warmup Liberec za neskutečné peníze (tím jsem s nimi skončil, chápu, že cílem obchodu je zisk, ale 100% přirážka je nemravnost), ale protože jsem chtěl jezdit, tak bohužel nebyla v ten moment jiná volba. Následně jsem pořídil páčky z AEx, kde byla i nastavitelná spojková páčka, což je na RVM docela velká výhoda a jízda je hned daleko hladší. Takže nakonec to bylo k něčemu dobré.

1 reakce

Johny_R
Johny_R 21.10.2021 v 09:58

Ahoj, s tím pocitem máš úplnou pravdu. Je zajímavé, jak se čas takřka zastaví, nebo plyne pomalu. Jak jde hezky vnímat ta snaha, bezmoc a konečný výsledek. :D
No, od té doby si kontroluji, jestli není policajt náhodou dole.
Na ty stavitelné páčky jsem také koukal, našel jsem tyhle:
https://www.aliexpress.com/item/1005003265356480.html?spm=a2g0o.cart.0.0.b6e13c00G14VSc&mp=1
Jsou to ty, která jsi kupoval? trochu jsem měl obavy aby opravdu seděly a také jsem koukal, že se dělají ve dvou velikostech. Většina jich je 147mm, ale pak tam jsou dva modely o něco další - délku neuvádí. Asi bych raději ty delší, bojím se aby pak nebyla moc malá páka - nutnost větší síly na ovládání spojky a brzdy. Tak jestli mě můžeš předat své zkušenosti, díky.


SLAY (780) napsal 15.10.2021 v 09:10

hezky popsaný .Jen s těma blinkrama z Ali bych byl opatrnej ,když jsem měl FZ 1 vyrazili mě s nima z STK

3 reakce

Johny_R
Johny_R 05.11.2021 v 14:14

Bohužel ty sklíčka jsou lepená... ne že by nešly dát dolů, ale je to trochu destruktivní. Řešit to zatím nebudu, myslím že to bude OK.


Mann (1500) napsal 14.10.2021 v 13:21+1

Takto, přímo vědecky, rozbíjet blinkry jsem ještě neviděl Ale bereš to s nadhledem a humorem

1 reakce

Johny_R
Johny_R 15.10.2021 v 11:12

Ahoj a díky. Ono jinak než z humorem to nejde. Jinak bych se z toho musel... A jsem rád, že ví, že plastová konstrukce RVM je bytelného charakteru. Však je tam takových šroubů, že něco rozdělat je boj.


Milan1963 (262) napsal 14.10.2021 v 11:10

Taky zkušenost...i když tedy - ne moc dobrá. K RVM se jak vidím dělají i doplňky. To je dobré vědět.
Ptal jsem se na jakýkoliv doplněk k Jawě 660 - a byl jsem za divného...

1 reakce

Johny_R
Johny_R 15.10.2021 v 11:11

Ahoj Milane, je to také zkušenost, ale opakovat bych ji moc nechtěl. A kdyby mě to někdo vyprávěl, tak bych mu to snad nevěřil. Prásknout motorkou v garáži o zem, to člověk musí být řádné jelito.
jsem rád že je na RVM něco dostupné i u nás, nejen přes Aliexpress... Nakoupil jsem i veškerá lanka, jsou docela pěkně provedená, kam se hrabou ty ze J650. I když tam jsem zatím žádné měnit také nemusel.
Shánět něco na J650/J660 je komedie. Já měnil ty gufera a chtěl jsem pouzdra - také na mě koukali, pokud se ptali na co to máte. :)



Nejnovější záznamy v deníku
  • Ventily

    Ahoj po dlouhé době všem a doufám, že zimní čas bude ubíhat rychle, ať můžeme své stroje zase rozjet po silnicích a vydat se do všechno koutů světa... dokud to ještě jde. A aby to lépe utíkalo a i lépe a spolehlivěji je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 14.02.2024
    Uskutečněno: 14.02.2024
    Komentářů: 7x
  • nový SW ECU Euro4 v2

    Ahoj všem, tak konečně je motorka vybavena správnou verzí SW, která ji přísluší. Minulá verze fungovala, co se týče chodu motoru a reakce na plyn, velmi dobře, ale vzhledem k tomu že byla určena pro Euro5 a já mám Euro4

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.08.2023
    Uskutečněno: 17.08.2023
    Tachometr: 19500km
  • Filtr paliva 2 - kdo šetří má... akorát nervy. :-P

    Ahoj všem a přidávám další zkušenost a zároveň i varování. V minulém příspěvku jsem psal jak jsem úspěšně vyměnil na RVM svíčky a palivový filtr, který jsem vzhledem k nedostupnosti originálu a ceně zvolil doporučovaný

    Typ: Oprava
    Vloženo: 06.08.2023
    Uskutečněno: 06.08.2023
    Tachometr: 19500km
    Komentářů: 7x


TOPlist