renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa RVM 500 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 3.10.2020
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 12 222x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 14.02.2024, Uskutečněno: 14.02.2024, Zhlédnuto: 299x


Ahoj po dlouhé době všem a doufám, že zimní čas bude ubíhat rychle, ať můžeme své stroje zase rozjet po silnicích a vydat se do všechno koutů světa... dokud to ještě jde.
A aby to lépe utíkalo a i lépe a spolehlivěji jezdilo, je dobré tenhle čas využít na údržbu strojů. Musel jsem počkat na trochu teplejší počasí a pak jsem se konečně vrhnul na kontrolu ventilové vůle, která by se měla kolem těch 22 000km udělat.
RVM jezdila bez sebemenších problémů. projel jsem ji i přes zimu a bylo to super.
Dle zvuku nic necvakalo, motor reagoval dobře, ale drobné odchylky se takto poznat nedají.
Demontáž kapoty a nádrže jde, teď už, velmi rychle a tak jsem ušetřený čas mohl dumat nad tím, jak vypreparovat ventilové víko z motoru pryč. To byl trochu boj, chce to rozpojit kabelové svazky, dát pryč zapalovací cívky, odpojil jsem hadici od chladiče, plynová lanka a protože umím vydat ježka z klece už poslepu, podařilo se mě i to ventilové víko dát pryč. Kontrola ventilů je jednoduchá, jen je problém, že mám měrky jen po 0.05 a to je pro seřízení k ideálu nedostatečné.
Každopádně dle měření si ventily sedly, výfuk kde má být 0,27 +-0,03 měl něco kolem 0.2, saní by mohlo být v toleranci (má být 0,16 +- 0.03), ale uvidím, až mě každým dnem dojdou měrky přesnější.
Změření je jedna věc, řešení druhá. Je třeba mít dostatečnou zásobu ventilových podložek. To bohužel také nemám, nějaké ano, ale bude jich málo v potřebných hodnotách. Takže jsou na cestě i odhadem koupené podložky. Ty jsem objednával z Aliexpressu. Zpracováním vypadaly velmi dobře a nechal jsem jim změřit i tvrdost - 60 HRC, takže paráda. 5 podložek za cca 140,- Kč je fajn cena, tady se dají koupit také, ale za úplně jiné peníze.
Výměna podložek jde dobře - vyndá se hřídel držící vahadla, vytáhne se podložka, dá nová, přeměří a je hotovo. Systém samozřejmě stejný s Honda motorem.

Co jsem ale odhalil a co mě nepotěšilo - na jedné vačce a na válečku vahadla je drbnutí od nějaké nerovnosti - špony,... je to nehtem lehce cítit. Na funkci to dle mého nebude mít vliv, vačky jsou jinak OK, nějaké ochození není vidět, ale tady někomu něco uteklo. Motor olej nebere vůbec, jede OK - takže neřeším.

Co ale musím řešit je mé prokletí - na každé motorce mám nějaké místo na rámu, které prasklo a musel jsem to vařit. RVM mě překvapilo tím, že jsou prasklé držáky zapalovacích cívek a to u obou přední úchyt. Jak je to možné nevím... nebo vím... hmotnost cívky, vibrace od motoru, nějaké rezonance... oba praskly nikoliv ve sváru, ale těsně za svarem. Svařovat se mě v těchto místech nechce, takže jsem jeden úchyt nahradil objímkou a druhý, který ještě drží, jsem uchytil stahovacími svorkami. Na cívky jsem preventivně natáhl ukostření vodičem a bude hotovo.
Všechny ostatní sváry a držáky jsou OK, tady by to chtělo asi řešit jiným materiálem na úchyt.
Stejnou závadu jsem měl i na 350 - také praskl držák zapalovací cívky VAPE (kromě jiného). Tam se to ale lépe řeší.

Při výměně dám novou chladící kapalinu, výměna je obdobná zase jako na Hondě - výpušťák je na čerpadle a na hlavě válců. Chladící kapalina bude klasická G12+, speciály pro moto jsou drahé a dle mého nemají smysl.

Jakmile obdržím přesnější měrky a potřebné podložky provedu výměnu, složím stroj dohromady a pojedu na zkušební jízdu. Jsem na to zvědav, věřím že se všechno povede a těším se na novou sezónu 2024.

RVM se mě jeví, i přes toto nalezené, jako velmi povedený spolehlivý stroj.
Od jeho výrobce Kove jsem moc zvědav na novinku 450 Rally, která sklízí velké úspěchy a i na 800X - kde je vynikající hmotnost motorky, stejně tak i parametry podvozku.
Teď je známo že se tu prodávat budou, ale ne přes Jawu, ale jiné zastoupení.
Všem přeji ať je sezóna 2024 hezká, bezpečná a co nejdelší.

---

update: tak je konečně hotovo, motorka smontována, vyzkoušena. Sací ventily se povětšinou pohybovaly kolem 0.10-0.13. Trošku jsem bojoval s výměnou kapaliny, což mě překvapilo. Po nalití kapaliny do chladiče tam někde zůstala bublina vzduchu - motor se hřál, ventilátor se spustil, ale hadice malého i velkého okruhu studené. Netrápil jsem to dlouho, bál jsem se aby nevlítla studená kapalina do horké hlavy - i když nějaká voda v ní byla - když jsem povolil výpušťák, tak tekla ven. Už jsem nevěděl co, nechal jsem to být a druhý den jsem k tomu přišel, expanzka vycuclá, chladič prázdný... takže bublina zmizela sama, dolil jsem kapalinu do chladiče a hurá - trubky se ohřály, vše funguje. Dolil jsem i expanzku, motorku smontoval, umyl a už se těším na první jízdu. Chod motoru je dobrý, ale na tom kousku co jsem jel, se nedalo nic jiného poznat, než to, že funguje.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Milan1963 (272) napsal 15.02.2024 v 22:41

limbus (11) napsal 14.02.2024 v 13:38

Ahoj Takové blbinky se dějí i na jiných mašinách jen o tom málo kdo napíše Díky za nové info

5 reakcí

Johny_R
Johny_R 05.03.2024 v 11:10

Dopadlo to výborně.
Jede hezky, dobře startuje, dobře chladí... no, funguje to stejně jako předtím a mám dobrý pocit, že vím že ventily jsou OK.



Nejnovější záznamy v deníku
  • nový SW ECU Euro4 v2

    Ahoj všem, tak konečně je motorka vybavena správnou verzí SW, která ji přísluší. Minulá verze fungovala, co se týče chodu motoru a reakce na plyn, velmi dobře, ale vzhledem k tomu že byla určena pro Euro5 a já mám Euro4

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.08.2023
    Uskutečněno: 17.08.2023
    Tachometr: 19500km
  • Filtr paliva 2 - kdo šetří má... akorát nervy. :-P

    Ahoj všem a přidávám další zkušenost a zároveň i varování. V minulém příspěvku jsem psal jak jsem úspěšně vyměnil na RVM svíčky a palivový filtr, který jsem vzhledem k nedostupnosti originálu a ceně zvolil doporučovaný

    Typ: Oprava
    Vloženo: 06.08.2023
    Uskutečněno: 06.08.2023
    Tachometr: 19500km
    Komentářů: 7x
  • RVM - výměna svíček, palivový filtr

    Ahoj všem a hodně pěkných dní na všech silnících a strojích. Dlouho se nic nedělo, žádné psaní, žádný záznam..jen se jezdí a tankuje benzín, foukají gumy, až mě to snad ani nebaví. Ale ono bude co dělat. Na 350 klepou

    Typ: Údržba
    Vloženo: 20.06.2023
    Uskutečněno: 20.06.2023
    Tachometr: 17000km
    Komentářů: 8x


TOPlist