renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa RVM 500 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 3.10.2020
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 12 200x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Je to Jawa, není to Jawa... je to motorka kterou Jawa sice jen prodává, vyrábí se v Číně, ale odkaz na spřátelené RVM, skvělé osazení a parametry - nebylo nad čím váhat.

Motorka koupena od OlešnáNO1 (Pelhřimov)

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Na první pohled mě zaujaly parametry a komponenty, které na motocyklu jsou. Po shlédnutí naprosto vynikající zpracování, příznivá cena, poměr váha/výkon, skvělý posez. Trochu mě v hlavě vrtala spolehlivost a dostupnost dílů, ale co jsem si pročetl fóra z Argentiny, Španělska apod., tak jsem to neviděl tak zle. Zkušenosti dobré, obdobný model je v i v Německu, spousta věcí značkových, tak si myslím že se díly budou shánět lépe, než na produkci J650/J660, která je opravdu ojedinělá.

Recenze

Když jsem se dozvěděl, že tento model se dostane do Česka, tak jsem zbystřil. Jízda na J650 Classic je parádní, na 350 si to doslova užívám, ale přeci jsem jsem měl představu stroje, který by byl taková lepší 350. Tzn. stroj na kterém se pustím cestou, ale spíše rozbitou a opuštěnou necestou, který bude v zatáčkách mrštný, budu schopen ho sám vyprostit, zvednout..no a jako bonus by to mohl být stroj, který bude více jezdit, než ho budu ladit. Mám to rád, nevadí mě to, respektive mě to doslova baví, ale mít "Jawu", která bude v podstatě bez chyby, to mě lákalo.
Na RVM 500 se mě moc líbila hmotnost, 178 kg suchá váha - skvělé. Výkon 44 koní musí být dostačující, jsem spokojen s 25k na 350. Brzdy Nissin, odpružení Kayaba, kompletně nastavitelné, zdvihy cca 20cm na předku i zadku, elektronika Bosch, vynikající ráfky Akront s výpletem na bezdušové pneu Metzeler, spotřeba 3.8l.. co si více přát? Tak jsem se na ni jel podívat, což se ukázalo jako problém, protože poměrně rychle odevšad zmizely. Nějaký den psaní a volání a v Olešné jsem nakonec jeden kus našel, tak jsem se tam rozjel. Čekal jsem ledasco, ale opravdu jsem byl překvapen kvalitou zpracování - ať jsem se podíval na sváry, na plasty, kabeláž, lakování... vynikající zpracování komponent jako je policajt, řadička, brzdová páka, jejich uložení v ložiscích, kompletní LED osvětlení, stupačky... I když jsem se snažil, nějak jsem nenašel žádnou větší chybu.Takže jsme se domluvili a bylo.
První jízda byla pro mě zajímavá. Nejsem zvyklý na tenhle typ motoru, tak jsem se museli seznámit, zvyknout si, naučit se spolu vycházet. Tuhle část vynechám, už jsme kamarádi, takže to říct?
Jedním slovem - skvělé. Co je úžasné, je ovladatelnost. Motorka je lehká, širokými řídítky se vodí jako poslušný psík a její chování v zatáčkách je naprosto famózní. Nepadá do nich, nemusí se přemlouvat, dá se klopit co strach dovolí, nerovnosti ji nerozhodí, motor je skvěle pružný, na 6 by šlo jet od 50 nahoru, ale je v záběhu, tak řadím a řadím... Vypočtená spotřeba se pohybuje kolem 3.4 litrů - skvělé.
Na offroad vložkách se super jede ve stupačkách, motorka se dobře ovládá, dá se s ní dobře blbnout.
Co se mě nelíbilo, bylo tvrdé odpružení na předku. Předpětí je na minimu, tak jsem povolil nastavení komprese, trochu odskoku a je to dobré. Zadek v pohodě, trochu jsem ho také povolil, ale jen lehce, mám rád měkčí odpružení.
Dvojice kotoučů na předku ze začátku nic moc, ale jen do doby, než si sedly s destičkami. Pak naprosto skvělé, dvojice třmenů Nissin, pancéřové hadice odvádí svoji práci za jedna a dobře se dávkuje, od lehké přibrzdění, až po ostré zastavení. Zadní brzda jde od začátku skvěle, ABS bere poměrně brzy, ale od zadní brzdy co čekat a ABS jde vypnout - na zadku, nebo komplet.
Rám a vše ostatní je za jedna, opravdu není co vytknout. Plasty jsou upevněny bytelně, nedrnčí, rám se nekroutí, velmi dobré zpracování zadní kyvné vidlice...
Co se týče motoru. Je v záběhu, takže na hodnocení je brzy a spolehlivost neznámá, podle jiných států není problém. Filtry pasují z Hondy, více nevím. Jeho chod je s jemnými vibracemi, takové co jsou známka života, jsou malé a mě příjemné. Oproti 650 je subjektivní i reálný výkon menší, spíše krouticí moment a charakter zátahu motoru. Je to motor o 150 ccm menší a je čerstvý, takže to není překvapivé a s tím jsem počítal. Motor jde hezky za plynem, při konstantní rychlosti jede kopec nekopec svoji rychlostí, testováno i ve dvou a není problém. Při předjíždění jsem opatrný, přeci jen nevyužívám celý rozsah otáček, to zhodnotím až po dokončení zajíždění, nyní mám cca 1100km a to je ještě málo, nejdu krátkodobě přes 6000 ot.
Jízdu si hodně užívám, na 350 jsem se cítil parádně, ale tohle chodí do zatáček ještě lépe, terén to zvládá také za jedna, komfort je na úrovni - blastry fungují na jedničku, větrný štítek také, díky širší nádrži a pak úzké stavbě ani na nohy moc nefouká, rám drží jak arabská víra, takže to svádí ne k rychlé, ale hbité jízdě v zatáčkách, až mám strach, že s tím prásknu o zem.
Takhle motorka vzbudila hodně rozruchu. Jedny vytýkají Jawě že je ostudou, na čínskou motorku lepit svoje logo, druzí co to je za krám s malým výkonem, třetí že je to vykradené BMW a Honda...no a všichni mají svou pravdu.
Výkonem se netrápím, pro mě je až až, nechci se honit, vyvolávat situace kde to je o fous a pak být rád, že mě 100 koní z toho vytáhlo, mám rád zatáčky, hrboly, rychlost 80, opuštěné cestičky...
Ano, vzhled je okopírované BMW, Colove jako výrobce se tím netají - lidem se to líbí, nám také, budeme to tedy také tak dělat. Já s tím problém nemám, historie učení/kopírování je ve světě stará jako lidstvo samo.
Motor Loncin a Honda. To jsou diskuze. Honda nepotvrdila že by to někomu dovolila...ale ani to nevyvrátila. Tenhle motor je prodáván po Evropě i mimo ni - kdyby to byla jen nelegální krádež, pochybuji, že by se Honda nebránila. Dle mého, je to jakási neveřejná dohoda - v korporátech by to nebylo tak neobvyklé. To je můj názor, ale opravdu nevím. Jen mě zajímá jaké jsou střeva, materiál. Udělat vzhledově něco stejného asi není problém ale i funkčně, to už ano. Jak jsem už psal, na jiných fórech s motorem problém nemají, tak uvidíme. A jestli ho Drn rozebere a budou se v něm hrabat, tak se uvidí takřka na vlastní oči. Na Youtube je video z výroby Loncinu, kdo zná střeva z Hondy, může to zhodnotit. Jeden z kolegů píše že je to uvnitř jiné, já toto zhodnotit nemůžu.
Vím že to není Jawa, vím že je smutné že prodávají indické 300, čínské 400 a čínsko/argentické 500. Na druhou stranu je pravdou, že v dnešní konkurenci se prosadit, vyvinout, dát do sériové výroby nový motocykl je skoro nereálné, zvláště na úrovní firmy Jawa ve stavu jakém je teď. Moc rád bych je podpořil. Ideály jsem ztratil u J650 - ne z jejího zpracování a konstrukčních chyb, ale i z toho, že to Jawu netrápilo, nechtěli to řešit, i když jsem řešení já a nebo kolegové našli. Výtvor Jawa 1000 a 1200...no nevím... překapotovaná MZ a nic...
Ale kdo ví co a jak bude... Jestli je aspoň trochu upřímnosti v tom, že Jawa bych chtěla i vyrábět motorky, ať třeba s kupovaným motorem, ale vlastním vývojem, snad jim část jejich života, kdy budou fungovat jak argentinský Roberto Vincenzo Martinez - prodej nakupovaných a jinde vyráběných motorek, tak jim rád pomůžu. A že to je z Číny - kdo jim dodal naši závislost na nich, naše technologie, lidi... svět je dneska takový, nelíbí se mě, ale kdybych odmítal věci z Číny, budu v lese a lovit oštěpem pobíhající zvěř. Bohužel. Snad to změníme, ale teď dělejme co oni nám a také to, co nám zbývá - berme jejich technologie, zkušenosti, učme se od nich, nepohrdejme jimi a překonejme je. Schopnosti a dovednosti máme veliké, jen se lehce zaprodáme. Ale to jsme jinde, to sem nechci tahat.
RVM 500 by Jawa je skvělá motorka, se kterou jsem opravdu spokojen. Co bude... to se dočtete a já uvidím.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bubu73
Bubu73 napsal 08.12.23 v 15:59 8b.

Ahoj
taky jsem si udelal k narozeninám radost.Ted jeste nejak poresit ty doplnky jak jsi psal ze jsi koupil z aliexpresu.
No je to parada a za ty peníze

EWING
EWING napsal 10.10.23 v 00:29 10b.

Vidím, že ses do RVM zamiloval, jako já. Což takhle dát si spolu Evropu. Mrkni na profil EWING. Pak teprve napíšeme recenzi :) Jinak, dík za reakci na můj profil.

Johny_R
Johny_R napsal 20.06.23 v 08:25

limbus: Díky a ať Ti stroj také dělá jen radost.

limbus
limbus napsal 20.06.23 v 08:15 10b.

a deset bodů za vlastní názor

Johny_R
Johny_R napsal 15.02.23 v 21:43

DaveŠafy: Díky a není zač. Pokud to někomu pomůže s názorem, opravou, řešením něčeho, tak pak to splnilo účel. A kdyby něco, tak se ozvi.

Více komentářů



TOPlist