renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa RVM 500 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 3.10.2020
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 12 226x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 20.06.2023, Uskutečněno: 20.06.2023, Stav tachometru: 17000 km, Zhlédnuto: 170x


Ahoj všem a hodně pěkných dní na všech silnících a strojích.
Dlouho se nic nedělo, žádné psaní, žádný záznam..jen se jezdí a tankuje benzín, foukají gumy, až mě to snad ani nebaví.
Ale ono bude co dělat. Na 350 klepou písty ve válcích, 650 jezdí bez zádrhelů, ale pořád mě vrtá hlavou její stabilita, no a RVM jezdí tiše, levně a komfortně... jen za studena nějak motor pokašlává jako by měl rýmu, občas při nízkých otáčkách vynechá a teď se mě to stalo za bouřlivého deště i po hodinové jízdě.
Dělá to od té doby, co mě to v zimě při pojížďkách po městě motor vynechal, trochu si střelil a k rozběhu potřeboval protočit.
Moje podezření padlo na svíčky - od výroby tam jsou NGK, které jsou trochu a někdy i více náchylné na ulití, což se v zimě povedlo.
Jinak není co seřizovat - diagnostika nic nehlásila, seřízení cokoliv jiného není možné a podle typu závady se to tak prostě zdálo.
Jen ten přístup.. na 350/650/Pionýru a nebo jiných pohrkách staršího data jsou svíčky otázka dvou minut.
Tady to je otázka odvahy, odhodlání a rozebrání části motorky. No a mě zrovna nechybělo nic z toho, svíčky jsem koupil mé oblíbené Brisk, model AR12YS a pustil jsem se do toho.
Myslel jsem jestli se nekouknu na ventily, ale nakonec, jsem to nechal být - na kontrolu je ještě čas, zvukově to je OK a také by to chtělo více času.
Demontáž plastů a nádrže s následným odpojením hadiček a konektoru jde docela dobře, mají to vymyšleno slušně a stejně tak dobré je i provedení.
Za nějakou dobu jsem byl tedy u svíček, vyndal jsem současné NGK - od pohledu výstavní, ale jaký je jejich stav, kdo ví.
Vyndal jsem také palivový filtr že dám nový, ale kde ho sehnat? Nakonec jsem koupil v moto shopu filtr Q-tech 202-233 - ten je na hadičky 8mm, udělal jsem si jiný obal, neb původní filtr má větší průměr a bylo.
Také jsem koukal co a jak je provedené a skoro to je bez výhrad. Jen jeden bovden lanka plynu, to co vrací, leží na krytu ventilů a docela se o něj drbe. Takže jsem ho dal ještě do hadičky, ať je chráněné proti oděru.
Po výměně svíček, filtru a kontrole kabeláže a dalšího vedení jsem to zase smontoval zpět a vyjel na zkušební cestu.
Ještě jsem seřídil lanka od plynu - překvapilo mě, jak je to podstatné, z důvodu reakce chování motoru na přidaný plyn.
Motor si po nastartování trochu zacukal - vzduch v palivové soustavě, to se za chvíli ustálilo a pak už jsem jen jel a jel... a motor šlapal hladce, na volnoběh a nízké otáčky neškubal, šel hezky plynule, takže se zdá být všechno super.
Ale počkám na více kilometrů a chladnější počasí, věřím ale, že to bude všechno v pořádku.
Takže hurá na další šťastné kilometry.
Teď mě čeká ještě výměna oleje, ale to je rutina.
Jo a malý poznatek k pneumatikám Pirelli Scorpion Rally STR - na suchu super, na mokru dobrý, v terénu jsem spokojen... ale ten rachot v přímém směru při 60 kmh a nad 100kmh... to není větší hluk, nebo že jsou hlasitější... je to rachot a dost to obtěžuje. Příště bych do nich nešel, z tohoto důvodu. Jezdil jsem i jiné špalky, ale tohle je fakt něco... Snad to dělá zadní pneu, ale těžko to odhalit.

ještě edit: originální palivový filtr je stejný jako má Voge, možno koupit asi u Jawa servisů a nebo jsem ho našel tady:

https://www.motogara...-palivovy-filtr-voge

Jen cena toho plastového je 70,-, tento je za 400,-.

RVM jezdí, jezdí dobře a těším se na další kilometry.
Hodně kilometrů a co nejméně oprav přeji i vám.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
limbus (11) napsal 21.09.2023 v 12:07

Ahoj
má dotaz na tuto větu "Ještě jsem seřídil lanka od plynu - překvapilo mě, jak je to podstatné, z důvodu reakce chování motoru na přidaný plyn." V čem je ten rozdíl???Já myslel,že tak maximálně ve vůli plynové rukojeti (kdy zabere).Jinak super práce

2 reakce

Johny_R
Johny_R 21.09.2023 v 16:37

Ahoj a díky za komentář.
Hele, jak bych Ti to řekl...
Já jsem sám nepochopil proč tomu tak je, ale pokud mělo lanko větší vůli, byla reakce motoru na plyn hodně ucukaná, když jsem to seřídil na malou vůli, tak se to podstatně zlepšilo.
Na toto upozorňovali i v jiných fórech ve světě, mám pocit že jsem něco četl i v příručce, ale to už nevím. Podstatné bylo to, že se lépe regulovala reakce plynu, ale nevím proč. Taky jsem si říkal že to je "jen vůle lanka".
Díky a ať se Ti jen daří.


Kybergreg (88) napsal 23.06.2023 v 22:18

Já naopak vyhodil Brisky, Championy a nevím co ještě a jezdím jen NGK, s těma šlape nejlíp. Ale to mluvím o třindě... holt každej motor má jiný chutě
Jinak, byl jsem letos na Motosalonu a sedl jsem si tam na RVM a tak nějak nasucho si ho vyzkoušel. Musím říct, že je to fakt dobře postavený, krásně mi sedla jak pod zadek, tak do rukou. I když je o dost těžší než třinda, neměl jsem žádný problém s ní manipulovat na místě nebo si ji jen nohama přehazovat zleva doprava a zpět.

2 reakce

Johny_R
Johny_R 26.06.2023 v 13:39

Ahoj, výkonově jsem nikdy nic nepoznal, jen to bylo o spolehlivosti - ulejt Brisky dá největší práci.
Takže je mám na všech motorkách, sekačkách, pilách a jedou jak ďas.
Ano, posez a splynutí s motorkou je na RVM vynikající, pro moji výšku cca 178 a hlavně ta ovladatelnost, ta je skvělá.
Váha je hodně znát, jak to dostaneš za kritickou mez a stačí tomu relativně málo, jak jsem se přesvědčil.
Ale váha je taková, že se to pořád dá zvednout. Kdyby měla o 20kg méně, to bych se nezlobil, ale já jsem si ji nastrojil a to pak ta váha také leze...


Gimo (0) napsal 22.06.2023 v 12:45

Milan1963 (273) napsal 21.06.2023 v 11:14


Nejnovější záznamy v deníku
  • Ventily

    Ahoj po dlouhé době všem a doufám, že zimní čas bude ubíhat rychle, ať můžeme své stroje zase rozjet po silnicích a vydat se do všechno koutů světa... dokud to ještě jde. A aby to lépe utíkalo a i lépe a spolehlivěji je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 14.02.2024
    Uskutečněno: 14.02.2024
    Komentářů: 7x
  • nový SW ECU Euro4 v2

    Ahoj všem, tak konečně je motorka vybavena správnou verzí SW, která ji přísluší. Minulá verze fungovala, co se týče chodu motoru a reakce na plyn, velmi dobře, ale vzhledem k tomu že byla určena pro Euro5 a já mám Euro4

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.08.2023
    Uskutečněno: 17.08.2023
    Tachometr: 19500km
  • Filtr paliva 2 - kdo šetří má... akorát nervy. :-P

    Ahoj všem a přidávám další zkušenost a zároveň i varování. V minulém příspěvku jsem psal jak jsem úspěšně vyměnil na RVM svíčky a palivový filtr, který jsem vzhledem k nedostupnosti originálu a ceně zvolil doporučovaný

    Typ: Oprava
    Vloženo: 06.08.2023
    Uskutečněno: 06.08.2023
    Tachometr: 19500km
    Komentářů: 7x


TOPlist