renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa RVM 500 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 3.10.2020
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 12 222x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Filtr paliva 2 - kdo šetří má... akorát nervy. :-P

Vloženo: 06.08.2023, Uskutečněno: 06.08.2023, Stav tachometru: 19500 km, Zhlédnuto: 150x


Ahoj všem a přidávám další zkušenost a zároveň i varování.
V minulém příspěvku jsem psal jak jsem úspěšně vyměnil na RVM svíčky a palivový filtr, který jsem vzhledem k nedostupnosti originálu a ceně zvolil doporučovaný plastový, co se prý dává na Hondy a spol.
Motorka jezdí skvěle, žádný problém a tak jsme ji obtěžkali zavazadly, zapíchli prst do mapy a že se pojedeme vykoupat do oblíbeného baltského moře, pochutnáme se na rybách a užijeme legrace a dobrodružství.
A užili jsme si...
Motorka ač obtěžkána že manipulace byla cvičením, jela úplně v pohodě - nebyl problém držet 130 na dálnici, předjíždět, do kopce v těchto rychlostech sice už výkon na akceleraci chyběl, ale i šplhání v kopcích bylo úplně v klidu - motor jede super, kdo není závodník, nemusí mít obavy s plně naloženým strojem, není místo kam by se člověk nevydrápal, pokud gumy a terén dovolí. Spotřeba na dálnici vyleze na cca 5.5 litru, ale na okreskách zase padne na 4 a méně.
A tak si svištíme úsek po dálnici, motor si jen přede, když tu najednou vrrrmm... reakce na plyn nulová a rychlost padá... hodím rychle výstražné blinkry, koukám na napětí, kontrolky... všechno dobrý.. .a pak si uvědomím že cítím benzín. Vypnu rychle chcípákem čerpadlo a to už pomalu stojíme. To byl pocit... kdesi na dálnici, s motorkou kde není co opravovat a také mě dochází že nemám ani nářadí, nebo jen to co je v originální sadě. Slezeme dolů, auta sviští a koukám... za motorkou stopa, pod motorkou louže.. benzín. A to mě hned napadlo že asi filtr, že se snad svezla hadička, i když svorky tam byly. Jenže ten přístup. Proklínám moderní design, vzpomínám na všechny další Jawy se samospádem a hadičkou visící na dosah ruky. Snažím se nahlédnout skulinkami k filtru, hledám nářadí, švýcarák, cokoliv a zjišťuji že motorku nerozeberu. Tak máváme na auta, až zastaví auta a tam kolega co jezdí HD, ale nářadí nemá... Ke vší smůle se to stalo asi 500 metrů od pumpy a tak že mě tam hodí, snad něco pořídíme a pak to dojdu zpět. Montéři mě tam něco půjčují, ale kde vzít spojovací trubičku namísto filtru? Nic tam nemají... takže beru tužky, brčko... a utíkám zpět. Někam jsem se dostal, vyndal jsem filtr a koukám - v podstatě explodoval, ale nevím proč. Byl uložen v pěně, svorky držely... ruce sedřené, ale nejsem schopen demontovat nádrž, tak jsme usoudili že musíme motorku složit a dotlačit ji na pumpu. Tam snad bude víc nářadí. Naložená motorka, do mírného kopce, po dálnici... úplně mokrej, utahanej, ale jsme na pumpě. Tam nám půjčili rezavé ale aspoň nějaké nářadí, za nějakou dobu je nádrž dole a teď čím to spojit. Tužka nic moc, kovová lepší, ale tlak pumpy je velký, evidentně by to nevydrželo a rozpojilo by se to... až nám pak donesli hadici od kompresoru, která měla vnější průměr jako vnitřní stěna hadičky. Ale je plastová. Vydrží benzin? Co nejvíce jsem ji necpal do obou hadic, stáhl svorkami, pustím čerpadlo - drží. Chvíli koukám jestli nějak neměkne, nebobtná... nakonec nemáme moc na výběr, montuju všechno zpět, startujeme a jedem. Já hodně v obavách, neb jsem netušil co ten plast udělá s benzinem...
Ale motorka, hadička vydržela, vstřiky se neucpaly, dojeli jsme úspěšně domů a to to vzhledem k mizernému počasí byla cesta povětšinou v dešti až ve slejváku.
Že já vůl kupoval ten plastový, když originál je kovový.
Ještě v Polsku jsem objednal ten originál na Voge a hned jak dojde, asi v úterý, montuju ho tam.
Poučení? Nespoléhat na to, že tohle bude dobrý. Proč filtr bouchnul nevím, ale když tam byl kovový, asi vědí proč. Takže toto je jen moje blbost a varuju před použitím takového filtru. Další poučení je vozit i na takovémto stroji nějaké potřebné nářadí. Jak říkal kolega s HD - když někam jede, bez nářadí raději nevyjede.
Jinak motorka jede opravdu velmi pěkně, komfortně, brzy váhu zvládaly bez problémů, prostě všechno super... jen ten můj zásah.
Hodně štěstí a zdaru na cestách přeji všem a hlavně bezpečně.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
limbus (11) napsal 21.09.2023 v 12:24

Super vědět a super článek.Ten plast je jen šetření.Taky vyrábíme pro spoustu firem věci z plastu co původně byly kovové nebo skleněné a někde se to hold nepovede .Taky mám vždy tendenci něco vyměnit a je to ke škodě Starší a moudřejší vždy říkali CO FUNGUJE DO TOHO NEHRAB a něco na tom je

2 reakce

Johny_R
Johny_R 22.09.2023 v 07:04

Ahoj, přesně jak naši starší a moudřejší říkali - na to jsem si také vzpomněl, ale ne jen u toho filtru. Ale co má člověk dělat, když chce moto dopřát to nej.
Já plastu všeobecně moc nevěřím, i když se z něj dělá kvanta věcí a také to jde, ale poznej že ten plast je OK pro daný účel. Kov je kov... i když... teď mě praskl úchyt nádrže na 350 - je na gumách, motor nějak nevibruje, všechno se zdálo OK.... no a zadní úchyt je pryč. Takže i ten kov není úplně jistota, ale zase se to dá dobře opravit.


Kybergreg (88) napsal 06.08.2023 v 19:50

Docela zajímavá zkušenost. No evidentně pumpa krmící vstřikování dává docela velkej tlak. A to jak jsou ty věci nepřístupný a musí se rozebrat půlka motorky... to by mě štvalo. Některý věci musejí ještě číňani vychytat. Japonci mají holt před nima pár desetiletí náskok.

1 reakce

Johny_R
Johny_R 06.08.2023 v 19:57

Ahoj, sám pořádně nevím proč se filtr roztrhl. Byl mě doporučen motoservisem, že to dávají na Hondy aspol... Tak nevím.
Ale mýlíš se - Čína, respektive RVM to má vychytané dobře - ty dávají kovový filtr co to evidentně zvládá výborně. A i zbytek motorky je udělán velmi dobře a s rozmyslem.
Jen má přehnaná aktivita tohle způsobila.
Teď mě ještě došlo jestli nemyslíš to rozebrání kvůli filtru - to je na japoncích stejné.


Slávek-TDM (129) napsal 06.08.2023 v 11:21

Muzu se zeptat, co te vedlo k rozhodnuti menit po par letech a tisicich km palivovej filtr? Jo, kdyby ta motorka byla 15-20 let stara a mela najeto 1-2x kolem zemekoule s tankovanim benzinu pofiderni kvality, pak bych tomu rozumel...

1 reakce

Johny_R
Johny_R 06.08.2023 v 16:30

Ahoj, měnil jsem svíčky a když jsem to měl už rozdělané, chtěl jsem preventivně vyměnit i filtr. Bylo mě vcelku jasné že je asi úplně ok, výměna byla sice předepsaná i podle tabulky výrobce, ale na jiných moto je mám léta a dobrý. Tady že je blbý přístup, tak jsem to chtěl udělat, ať tam nějakou dobu pod nádrž nemusím. Blbé rozhodnutí...
Teď je na cestě originál, ten tam dám a jako na ostatních moto tam bude mnoho kilometrů.



Nejnovější záznamy v deníku
  • Ventily

    Ahoj po dlouhé době všem a doufám, že zimní čas bude ubíhat rychle, ať můžeme své stroje zase rozjet po silnicích a vydat se do všechno koutů světa... dokud to ještě jde. A aby to lépe utíkalo a i lépe a spolehlivěji je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 14.02.2024
    Uskutečněno: 14.02.2024
    Komentářů: 7x
  • nový SW ECU Euro4 v2

    Ahoj všem, tak konečně je motorka vybavena správnou verzí SW, která ji přísluší. Minulá verze fungovala, co se týče chodu motoru a reakce na plyn, velmi dobře, ale vzhledem k tomu že byla určena pro Euro5 a já mám Euro4

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.08.2023
    Uskutečněno: 17.08.2023
    Tachometr: 19500km
  • RVM - výměna svíček, palivový filtr

    Ahoj všem a hodně pěkných dní na všech silnících a strojích. Dlouho se nic nedělo, žádné psaní, žádný záznam..jen se jezdí a tankuje benzín, foukají gumy, až mě to snad ani nebaví. Ale ono bude co dělat. Na 350 klepou

    Typ: Údržba
    Vloženo: 20.06.2023
    Uskutečněno: 20.06.2023
    Tachometr: 17000km
    Komentářů: 8x


TOPlist