renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa RVM 500 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 3.10.2020
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 12 203x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 01.08.2021, Uskutečněno: 01.08.2021, Zhlédnuto: 45x


Ahoj,
tak uplynul nějaký čas a doprava mě oznámila, že je na cestě další balíček. Tentokrát trochu větší, dražší a to více jsem se na něj těšil. Tyhle doplňky nebyly jen na parádu, ale především na užitek, což mám raději.
A co tedy jde?
Jako první věc jsem chtěl přídavné padáky, respektive zlepšit ochranu motoru. Na nějakých webech jsem viděl prodávat padáky, ale bohužel pro Evropu to bylo nedostupné. Stejně tak jako další věci. No a jak jde čas, tak se to objevilo i na Aliexpressu, což jsem si říkal, že tomu určitě dříve nebo později bude.
Padáky se nabízí jako spodní, na ochranu motoru, nohou a pak střední - ty chrání tak nějak celou motorku pokud se položí, ale to mě připadalo už moc, takže jsem se rozhodl jen pro ty spodní.
Dále jsem neustále sháněl jiné blastry. Původní jsou fajn, fungují, ale chtěl jsem s kovovou výztuží. Zase se objevily nějaké přímo na tento model, vypadaly docela pěkně a hlavně šlo do nich dát i LED denní svícení, což jsem si říkal že je dobré - té pasivní bezpečnosti není nikdy dost. Takže i když to bylo docela dost peněz, objednal jsem je a že se uvidí.
Zboží tedy dorazilo, já jsem se pustil do prohlídky a montáže, no a jaké jsou mé dojmy?

1) padáky
Padáky vypadaly na první pohled dobře. Slušně zabalené, zpracované, spojovací materiál byl součástí. Pak jsem si je začal prohlížet blíže a své celkové zhodnocení bych lehce ubral na svárech. Nejsou tragické či špatné, ale ke kvalitě sváru na motorce jim lehce něco chybí. Každopádně kvalita je i tak velmi dobrá, povrchová úprava také, takže jsem spokojen. Montáž šla lehce, dobře, šrouby jsem podlepil, padáky pasovaly bez nějakých problému, jen jejich spojení by mohlo být lepší - možná je zkusím ještě lépe spasovat, není to nějak hrozné, ale trubky do sebe nesedly úplně přesně. Na funkci to vliv nemá, ale esteticky bych to ještě doladil.
Každopádně jsem velmi spokojen, padáky jsou povedené, svůj účel plní a ještě se na ně dají hodit nohy, takže další funkce navíc. :)

2) blastry
Blastry vypadaly moc pěkně, hezky zabalené, tradičně bez návodu, ale ten Jawař nepotřebuje.
Začal jsem si je prohlížet, dávat dohromady a jak jsem zjistil, jejich funkce jako ochrana páček v případě pádu, je spíše jen na efekt. A to z důvodu konstrukce. Kolem blastru je opravdu masivní hliník, který něco vydrží, ale ten je uchycen do řídítka pomocí relativně tenkého šroubu - to by mohlo být ještě OK, ale pak drží jen v těle blastru, který je plastový a ten je na druhém konci uchycen jen přes plechový držák a to jen na jeho vrchní straně. Takže si nedělám iluze, že kdyby dostaly pecku, tak to celé praskne a je po nich. Pokud tedy tuto funkci oželím, další jejich vlastnosti jsou v pořádku. Vzhled je věc vkusu, mě se docela líbí. Oproti originálním jsou větší, podstatně lépe chrání ruce před nepřízní počasí, větrem. LED osvětlení je skvělé, svítí tak akorát, motorka je přeci jen lépe vidět. Takže trochu mě zklamala ta ochranná funkce, ale jinak jsou bez výhrad, takže ve výsledku jsem také spokojen a budu doufat, že s motorkou někde moc nehodím.
Za chvíli se vydám na delší cesty, takže to vše otestuji, uvidím co a jak bude, ale všeobecně jsem spokojen a tyto doplňky mě udělaly radost.
Další zatím neplánuji - teď mám v podstatě vše co jsem chtěl.
No, i když... plexy je už bez dopravného, možná tlumič řízení...
Nebudu předbíhat.

Ještě jsem chtěl zmínit jednu věc a to účinnost přední brzdy.
Jak jsem již psal, tak funguje hezky čitelně, účinnost je dostatečná i pro naloženou motorku, ale přeci jen by mohla být ostřejší. Vyměnil jsem destičky za sintrové od firmy Goldfren, s těmi jsem velmi spokojen, ale nástup brzd je takový pořád opatrný - v terénu to je rozhodně dobře. Když jsem montoval blastr na pravou stranu, musel jsem ale trochu posunout dále od gripu celou páčku brzy a to asi o 1 cm, jinak by ta plechová spojka nevyšla. Měl jsem trochu strach jak zrcátko, to ale bylo v pohodě, viditelnost dobrá a co brzdová páčka. No a najednou koukám, že ji držím malíčkem těsně na jejím konci, u kuličky. A hned při první jízdě jsem zjistil, že účinnost brzdy je najednou nějak skoro násobně i větší. Blbá fyzika! V originálním sestavení mě to netrklo, prostě jsem páčku držel tak nějak normálně jako na jiné motorce, faktem bylo, že když jsem měl ruku na konci plynu, bylo to lepší, ale to bylo spíše náhodné uchopení. Teď intuitivně sahám na konec páčky při normálním úchopu, páka je o ten jeden cm delší a neřekl bych, jak se to projeví na účinnosti a nástupu brzdy. Přitom taková hloupost... :) Takže doporučuji vyzkoušet, aspoň u mě to bylo ku prospěchu věci.

Hodně šťastných kilometrů všem a hezké dny nejen v sedle.

Hodnocení (4x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
KOKEŠEK (0) napsal 29.08.2021 v 14:46

Ahoj, mohla bych tě poprosit o odkaz na ty padáky? Mě se to tam nikde nedaří najít. Popř. postačí pokud mi napíšeš pod čím to hledat. Moc děkuji a přeji spoustu kilometrů bez závad Jana

1 reakce

Johny_R
Johny_R 29.08.2021 v 16:54

Ahoj Jano, je skoro svátek potkat u Jawy a nebo RVM ženu, tak Ti přeji hodně spokojenosti a mnoho příjemných a bezpečných kilometrů.
Padáky najdeš tady:
https://www.aliexpress.com/item/1005002851876470.html?spm=a2g0o.detail.1000023.5.2d035b6dZn1GxT
Bohužel cena je o skoro 2000,- vyšší, než jsem je kupoval já. Jak je to možné nevím, snad nějaké poplatky, snad že železo je dražší,... možná to zkus chvíli sledovat, ale netuším, co ta cena bude dělat.
Pro vyhledávání na Aliexpressu použij tyto fráze:
KY500X, Colove 500x, ZF500GY, Excelle 500x.
Pak je výběr věcí docela slušný.
Přeji Ti dobrý nákup a spokojenost se vším a díky. Jan


KOKEŠEK (0) napsal 29.08.2021 v 14:43

Ahoj, mohla bych tě poprosit o odkaz na ty padáky? Mě se to tam nikde nedaří najít. Popř. postačí pokud mi napíšeš pod čím to hledat. Moc děkuji a přeji spoustu kilometrů bez závad Jana

vonBuchenwald (6) napsal 29.08.2021 v 14:05

Díky moc za článek, snad nebude vadit, když dám odkaz na něj na naši skupinu "RVM 500 by Jawa" na FB
Díky, ať se daří

Gimo (0) napsal 08.08.2021 v 11:11

moc pěkný - vypadá to vše fakt dobře

na padáky jsem dlouho čekal objednám

1 reakce

Johny_R
Johny_R 08.08.2021 v 19:05

Ahoj, tyhle padáky jsem také dlouho vyhlížel a paráda, už je mám. Lidem v okolí se líbí, i po stránce funkčnosti.


pp377 (2) napsal 04.08.2021 v 21:48

Super. Jen tak dále.

1 reakce

Johny_R
Johny_R 05.08.2021 v 09:45

Díky, ať se Ti také daří.


Kybergreg (88) napsal 03.08.2021 v 11:42

Ahoj, pěkně pokračuješ
Ty padáky trčej docela dost do strany. Je to opravdu nutný? Nebo to trochu přehnali?
Chrániče rukou vypadají opravdu dobře (design), škoda toho nedomyšlenýho uchycení u zrcátka. Třeba by to šlo nějak dovymyslet.

1 reakce

Johny_R
Johny_R 04.08.2021 v 08:55

Ahoj, to víš, dělám co se dá. :)
Ty padáky na těch fotkách jsou trochu zkreslené, tedy záleží při jakém pohledu myslíš. Každopádně si myslím že to je tak jak to má být - když máš nohy na stupačkách, tak padáky o něco málo přečnívají, což by měl být jejich účel. A na ten oblouk se dají hodit nohy, takže si je cestou můžu protáhnout. :)
Uchycení těch blastrů nevím... snad by šel dát delší šroub, pak sloupek a chytit to i na spodní úchyt pod páčkou, ale bytelné uchycení asi nepůjde, to by muselo být prošroubované až do toho hliníku. Ale i tak jsou fajn.



Nejnovější záznamy v deníku
  • Ventily

    Ahoj po dlouhé době všem a doufám, že zimní čas bude ubíhat rychle, ať můžeme své stroje zase rozjet po silnicích a vydat se do všechno koutů světa... dokud to ještě jde. A aby to lépe utíkalo a i lépe a spolehlivěji je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 14.02.2024
    Uskutečněno: 14.02.2024
    Komentářů: 7x
  • nový SW ECU Euro4 v2

    Ahoj všem, tak konečně je motorka vybavena správnou verzí SW, která ji přísluší. Minulá verze fungovala, co se týče chodu motoru a reakce na plyn, velmi dobře, ale vzhledem k tomu že byla určena pro Euro5 a já mám Euro4

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.08.2023
    Uskutečněno: 17.08.2023
    Tachometr: 19500km
  • Filtr paliva 2 - kdo šetří má... akorát nervy. :-P

    Ahoj všem a přidávám další zkušenost a zároveň i varování. V minulém příspěvku jsem psal jak jsem úspěšně vyměnil na RVM svíčky a palivový filtr, který jsem vzhledem k nedostupnosti originálu a ceně zvolil doporučovaný

    Typ: Oprava
    Vloženo: 06.08.2023
    Uskutečněno: 06.08.2023
    Tachometr: 19500km
    Komentářů: 7x


TOPlist