renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 990 Adventure R (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jara11x
Vloženo 23.7.2019
Aktualizováno 24.3.2020
Zobrazeno 1 502x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Láska na první pohled, poslední bezelektronická šílenost

Výška jezdce: 179 cm

První dojmy - Prostě super. :-) Sice nedosáhnu na zem ale proč když máš jet ne? Motor, motor, motor.

Recenze

Chtěl jsem opět něco na cestu i necestu a bez kompromisů.
Zatím jen 1000 km, ale musím říct láska. Měl jsem si to koupit už dávno.
Jede to teda ukrutně kde chceš drift máš ho mít.
Kochám se baví mě to uvidíme.

Po roce:
Najeto nic moc 5.000km za rok, není na takovou motorku žádný nájezd. Nicméně sám za sebe musím přiznat že za poslední roky jsem takový počet kilometrů nenajel ani nepamatuji.
První opravdové dojmy :
Je to hodně vysoká motorka a při správném nastavení tlumičů dle manuálu což funguje teda perfektně, ( nevím proč do toho má tendence každý hrabat a cele to rozjebat jak předek tak zadek aby to nefungovalo,ale jako, že vůbec). Moje zkušenost.
Se těžko při výšce 179.cm dosáhne na zem, což mi dělá sem tam problémy hlavně teda vycouvat do kopce z garáže . Při jízdě to nemá vliv na cokoli a průjezdnost terénem je opravdu neskutečná, pokud potřebuješ sem tam přeskočit spadlí strom naprosto ideální.

Obutí : předek - Michelin Anakee wild, zadek - Mitas E-09 Dakar, pro mě ideální stav, jak na cestu tak do lehkého terénu. Na cestě a to i v Alpách obstáli a ani streeťáci neměli šanci. Na těžší terén jako je bláto nebo sypký podklad to už není. Pak jedině drapáky na užších kolech.

Úpravy : Měla jich dost už, když jsem ji koupil a jen pár drobných změn. Přenesení bočního stojanu z karteru, výztuha podsedadlového rámu-( nevydržel větší enduro s bagáží do 10.kg ), sklápěcí zrcátka, pořádný šustplech, blastry, kryt nádobky zadní brzdy. A pak už jen odlehčení, zpět originál malé plexi lepší chlazení jezdce + lepší přehled ve stupačkách. Padací rámi dolů, přídavná světla dolů,vyhřívané hefty dolů-nedá se s tím jezdit enduro.

Na co se chystám: výměna airboxu za molitan.filtr, výměna sedla, druhá sada kol.
Sedlo: to je příběh sám o sobě nevím jestli jsem tak zhýčkaný, ale na tom se fakt nedá dlouho sedět. Zkusím Gelové od KTM s powerparts a když to nezafunguje. Tak Turatech, ale jinak nevím co s tím asi se zocelit.

Servis a údržba: olej filtry ( tolik filtrů a sítek snad není ani v raketoplánu Discovery , vzducháč, vidlice, zatím vše sám. Doma zvládne každý, kdo rád montuje. Jen teda toho montování je o trochu víc k vůli každé pitomině půl motorky rozmontovat.

Hodnocení: Čirá radost, motorka pro všechno, podvozek výborný, ovladatelnost perfektní a motor krása střídá nádheru. Spotřebu jako ostatní neřeším na 5000km to je 20litrů benzínu za sezónu a těch 600kč prostě oželím.

Srovnání: 950SER - jezdíme spolu, kolega vlastní model 08, v terénu ještě ovladatelnější a agilnější na cesty dobrý až na ochranu před větrem. Víc se hřeje a taky topí pod zadek.
790 Adventure R - je to nový stroj kolega má model 19 , opravdu povedená motorka, jak do terénu tak na cestu, ale než vypne všechny ty asistenty tak mi jsme v trapu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jara11x
Jara11x napsal 24.07.19 v 09:54

ahoj Michal
s KTM nemám ještě najeto tolik co s BMW , ale největší rozdíl je: ( nebavím se o motoru ten z pohledu výkonu nejde srovnat KTM je raketa ale na druhou stranu je BMW je uhlazenější tolik neškube v nízkých otáčkách )
Podvozek - to je na KTM pecka fakt, tam kde jsem byl na dorazech s BMW tam není KTM ani v půlce.
Pocit z jízdy a váhy KTM má všechno dole když jedeš tak pocitově o hodně lehčí motorka troufneš si na hodně enduro stezky výjezdy sjezdy. Na stojanu BMW vyhrává je lehčí.
Co se týká dlouhých cest asfalt, šotolina tak je to jedno jestli KTM nebo BMW tam jsou obě hodně dobrý.
Jedno velké plus pro BMW spotřeba 4,2-4,5 / 100km - KTM je o 2litry víc
Cestovní rychlost u obou v pohodě od 130 - 180 km/h záleží na pneu, BMW je více náchylnější když dáš špalek tak je dost neklidné ve vyšší rychlosti. sedlo od BMW je trochu tvrdší ale stejně ztvrdneš po 2.hodinách i na tom i na tom.
Takže když to shrnu tak na cesty a šotolinu lepší BMW díky spotřebě, pro větší adventure lepší KTM.
Asi tak snad jsem ti pomohl.

MichalKimlo
MichalKimlo napsal 23.07.19 v 13:31 10b.

vies to strucne zrovnat s F800GS? :)
vykon bude asi niekde inde... ale mam na mysli celkove vozenie, vhodnost na dlhe presuny a podobne...

Více komentářů



TOPlist