PROFIL MOTORKY

KTM 990 Adventure R (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník firedawe
Vloženo 26.6.2016
Aktualizováno 26.4.2018
Zobrazeno 3287x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Už dlouho jsem po ní pokukoval, ale prostě nejsou k sehnání. Občas se nějaká objeví v Německu, jako tomu bylo v mém případě. Je to nádherný stroj s velkýma ambicema a spoustou adrenalinu.

Více fotografii

Motorka koupena od KTM Munchen Nord

První dojmy - Po malé Tenerce to byl zase skok nahoru. Výkon mě nadchnul hned při první jízdě, brzdy velmi dobré, podvozek fantastickej, trochu vibrace, ale s tím jsem počítal u tohoto motoru, a hlavně to není tuctovka.

Motorku bych doporučil pro - Určitě pro cestovatele, kteří nechtějí být limitováni cestováním pouze po asfaltu, bez úprav rozhodně pro čahouny.

Doplňky na motorce - Zatím od původního majitele vyhřívaný hefty, plotna, padáky. Ale bude to přibývat...

Pomalu doplňuji,k 5.7. 2016 laďáky Sharon, hliníkový kryt motoru, kryt nádobky kapaliny zadní brzdy, karbonová rallye maska, vysoký přední blatník, špunty momentálně Mitas E-09 Dakar




















Další doplňky na mašině - chrániče kluzáků předních vidlí, nějaké polepy. Padáky jsem nechal otryskat a jsou v komaxitu stejné barvy jako rám.




Bylo potřeba taky vybavit mašinu na cestování, takže kufry ( BGV Opava), nosič kufrů ( Big Husky ), nová řidítka ProTaper, zvýšení řidítek SW-motech Vario ( musel jsem vyrobit nová delší plynová lanka )
Aktuálně je na mašině zpátky originál přední blatník, nové sedlo, zvýšení řidítek je odmontováno a supluje ho částečně montážní sada na tlumič řízení. Cenově velice dostupná kopie Scotta funguje bez problémů. Výfukový systém taky doznal změn a trošku kvůli úspoře místa, a proto, že se mi to teď líbí mám aktuálně svod 2-1 a jednu koncovku v " Dakar stylu" šikmo nahoru. Pořídil jsem od http://www.radegarage.com/ novou masku s bixenonovými čočkami a přídavnou podsedlovou nádrž. Ostatně vše popsáno v deníku.

Recenze

Na moje cesty jsem chtěl něco svižnějšího. Tenerka byla velice šikovná motorka, která dokáže hodně, ale jsou chvíle , kdy jí dochází dech.S touhle kráskou to myslím bude pecka. Je vysoká, takže na moji postavu ideál, výkonu má habakuk, perfektní stavitelný podvozek, kterej při cestování s přehledem pobere všechno a hlavně je krásná a vypadá jak pořádná dakarka.
Na nějakou recenzi je ještě brzo, teprve se poznáváme. Ale po prvních jízdách jsem v jedný velký euforii. Jsou na tom zatím silniční gumy, zatáčky jsou úžasný zážitek, ale půjdou tam nějaký špunty aby se mohlo i trochu necestou.

Máme za sebou první kilometry, zpočátku na silničních pneu, zatáčky se s tím nechaj švihat jak na supersportu, brzdy výborný, zadek trošku jedovatej, chce to cvik. Po přezutí na špunty se lehce zhoršili vlastnosti na silnici, nicméně na suchu si nechaj i v zatáčkách E 09 líbit celkem slušný náklon a hlavně po přejezdu na nezpevněné povrchy, trávu apod. získala mašina dost jistoty a většší porci trakce. Trochu mi chybí palivoměr, kontrolku ještě nemám vyzkoušenou , uvidíme.

Po druhé sezóně už si člověk udělá trošku obrázek, takže je už čas na nějaké objektivní hodnocení.Motorka je to znamenitá, moje jezdecké schopnosti asi ještě hodně dlouho nenajdou limity téhle mašiny. Máme za sebou už trochu cestování, vloni Slovensko, letos už to bylo lepší, v červnu jsem si dal Bosnu a Černou Horu, v srpnu jsem tyhle destinace zopakoval, v září pak byl ještě Gibraltar, Portugalsko a Espaňa,to jsou moje srdeční záležitosti. Co se týká spotřeby, je to samozřejmě individuální. Ale nejezdím nějakou extra pilu, dva boční kufry a velký bágl na plotně a svižnou jízdou se pohybuji 6,5 - 6,9 l/100km. Ovšem třeba ve Španělsku jsem zvolnil a cestovní rychlost na delších přejezdech jsem ustálil na 110 - 120 km/hod a hned jsem byl na 5,5l /100km. Opravdu hodně záleží na stylu jízdy a otáčkách motoru. Mám tam převod 16/42 a vyhovuje mě to. Na moje cestování, kdy jen občas vyrazím do terénu není potřeba měnit.Vyzkoušel jsem na Balkáně Mitas E 10, i E 07,není to špatná volba za ty prachy. V Portugalsku jsem měl defekt na zadním kole a přestože jsem měl E 07 Dakar, kde se avizuje i možnost dojetí po prázdné pneu, mě tato asi po 2 km pomalé a obezřetné jízdy dala sbohem . Rozpraskaný plášť zevnitř po obvodu na obou bocích. Tam mě pomohl jeden portugalský kolega a odprodal mi ze své 990 Pirelli Scorpion A/T. Vynikající guma, i na mokru dost dobrý grip a jistota i v náklonu.
Co mi trochu zkazilo náladu, bylo vloni na podzim zjištění, že je uvolněná matice pastorku a vymačkané drážkování hřídele . Po prvotním šoku jsem začal obvolávat servisy a zjišťovat náklady na opravu, málem jsem spadnul na zem. Nicméně po konzultacích s několika mechaniky, jsem to risknul a sehnal speciální dvousložkový tmel plněný kovem od Loctite, dal nový pastorek, zajišťovací podložku i matku, drážkování odmastil a vyplnil tmelem, lehce dotáhl matku a po dvou dnech které jsou předepsané pro vytvrdnutí tmelu, jsem matku dotáhl o 10 Nm větším momentem než je předepsaný a zajistil novou podložkou. V současné době je po opravě, kdy jsem samozřejmě dal celou řetězovou sadu novou, najeto asi 18000km a pastorek drží a žádná vůle
v drážkovém uložení není patrná.










Další drobný neduh jsem zaznamenal v létě když jsme v Montenegru pocukávali v městské zácpě, teploty se pohybovaly ještě v šest večer přes 40 stupňů, a když se nešlo protlačit zácpou, bohužel větrák nestíhal uchladit motor a jednou se mi stalo, že na teploměru svítila celá stupnice a rozsvítila se i kontorlka. Spoustu lidí doporučuje vyčistit chladič, věřte mi,udělal jsem to opravdu důkladně , ale přesto jsem instaloval ještě přídavný ventilátor a udělal zapojení na nezávislé zapnutí obou na samostatný vypínač.
Aktualizace k 26.4. 2018
Přes zimu proběhl velký servis a spoustu úprav a montáž doplňků viz. deník

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 11.07.17 v 15:03 10b.

Driver-toys
Driver-toys napsal 16.05.17 v 21:44 10b.

Parádní Kačenka

Rambooo
Rambooo napsal 13.03.17 v 15:53

Parádní...

Taz-007
Taz-007 napsal 04.02.17 v 12:50 10b.

Krásná, plně s tebou souhlsím co jsi napsal. I s těma Mitaskama s kombinací E-10 vepředu a E-09 se dá jít až na stupačky v zatáčkách

Rambooo
Rambooo napsal 05.08.16 v 08:17 10b.

Parádní, vítej do party :)

Více komentářů



TOPlist