PROFIL MOTORKY

KTM 990 Adventure R (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník _zdenda_
Vloženo 31.10.2013
Aktualizováno 22.8.2018
Zobrazeno 5975x
HODNOCENÍ PROFILU OD 30 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Zábavné velké cestovní enduro.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Racetool (Praha 4-Hodkovičky) - Přístup prodejce perfektní.

První dojmy - S mojí předchozí motorkou (Dragstar 1100) je to nesrovnatelné, už jen z důvodu naprosto rozdílné kategorie. Pro mé dva metry je motorka tak akorát vysoká. Ovladatelnost na silnici perfektní, výkonu dostatek, ovladatelnost v terénu (na velké cestovní enduro) také perfektní…

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho kdo chce živou zábavnou motorku na cesty i necesty a je normálního vzrůstu.

Doplňky na motorce - zvýšení řidítek o palec
plastové kryty rámu u stupaček
hliníkový plech pod motor
hliníkový kryt zadní brzdové pumpy
kovové chrániče páček na řidítkách
přemístění bočního stojanu aby nebyl přichycen přímo k motoru
hrazda + držák na navigaci od Touratechu
převod 15:45 do terénu
"lízátka" a neopreny na vidlici
vysoký přední blatník
hrazda na řidítka
rally štítek
povolena změna rozměru kola v tachometru
deaktivováno EPC
odstraněno SAS
odstraněny 2. klapky v sání
druhá kola do terénu (21x1,85 / 18x2,50) + mousse
odstraněno čidlo bočního stojánku
přidána podsedlová nádrž od radegarage.com
namontováno pracovní LED světlo
namontován svod výfuku 2-1
titanová koncovka výfuku MIVV
nosiče bočních a horního kufru
scottoiler

Recenze

Chtěl jsem vysokou motorku na které mohu cestovat daleko po silnicích, ale i mimo ně. Zároveň jsem chtěl zábavné svezení, když se pojedu projet kolem komína. Na motorku se vejdu já i spolujezdec a motorka o tom ani moc neví.

Protože mám model bez ABS, zůstal pod sedlem dost velký úložný prostor do kterého se vejde i kompresor na 12V (od Slime), nářadí k motorce a kotoučový zámek. Montpáky a náhradní duše vozím v brašničce na nosiči nebo v kufru.

Servis řeším zatím v autorizovaném servisu Shiva v Uhříněvsi. Až nebude motorka v záruce, budu si malé servisy (po 7500km) nejspíš dělat sám.



Aktualizace po 2r od pořízení:
Je to pořád větší a větší sranda jezdit na té motorce. Jako jezdec stále nedosahuji takových kvalit abych motorku aspoň z poloviny, ale aspoň je kam postupovat
- Po dvouletém provozu není má motorka leštěnka.
- Závady, které jsem zatím řešil: nefungující čidlo tachometru, prasklý zadní svod a měsíc po konci záruky mi odešla spojková pumpa. První dvě závady byly vyřešené v rámci záručního servisu. Spojkovou pumpu jsem si koupil a vyměnil sám.
- Životnost řetězové sady na mé moto je 20000 km (převážně silnice) a 8000km (hlavně terén). Do terénu doporučuji změnu převodu na 16:45.
- Padáky chránící nádrže jsem poslal před pár měsíci do světa - akorát jsem se o ně v terénu pořádně potloukl a měl jsem na nohách pořádné modřiny (z vnitřní strany od kolene dolů). Originální padáky od ktm bych si na kačenu znovu nedal - při pádu mi lehce promáčkly rám v místech kde jsou na něj upevněné kleštinou. Při pádu se navíc padáky namáčknou na nádrž a kapotu a právě kapoty potom docela odřou. Myslím, že mi stačí originální "chrániče" nádrží.
- Místo originálních plastových chráničů páček jsem pořídil kovové - ty originální jsem musel moc sklápět aby nepřekážely hadicím od páček. Nejen že nefungovaly, ale pak byly skřížené a při menším pádu praskly. Koupil jsem kovové chrániče, které mají připravené vybrání právě pro hadice od páček a tak je nemusím sklápět a fungují jak mají.
- Boční stojánek je přišroubován do bloku motoru - je vhodné ho přesunout mimo. Není nutné vymýšlet vlastní řešení, dá se koupit přípravek pro přesun mimo blok motoru. Originální šusplech jsem vyměnil za celohliníkový - na rozdíl od toho origo se dá vymlátit kladivem do původního tvaru. A chce to také chránič zadní brzdy.
- Originální štít je pro 2m vysokého člověka na hraně, pro ježdění na silnici bych určitě volil turistické plexi a případně deflektor. Jenže lítám dost mimo silnice a tam jedině štítek od radegarage.com
- Když si chce člověk fakt užít v terénu, tak to chce pořádné pneu - cestovní gumy typu TKC80, Mitas E-09/E-07 a pod. jsou prostě kompromis. Zvykl jsem si na Michelin S12 XC a zatím bych neměnil. Nedávno jsem pořídil kola do terénu s úzkýma ráfkama - přemýšlím jak jsem bez toho mohl do teď žít Odpadla pakárna s přezouváním pneu - přehodit kompletní kola je prostě jednodužší.



Skoro 4r od pořízení:
- Motorka mě bavíc stále víc. Už s ní míň mlátím a víc si jízdu užívám. Stále jsem sice v terénu takové enduroembrio, ale to je jedno. Baví mě to. Abych lc8 tolik neničil a také se líp naučil jezdit, pořídil jsem k ní lehkou 450.
- zatím bez velkých závad - spíš drobnosti dané mým provozem.
- odešlo čidlo bočního stojánku, naštěstí kousek od baráku - byl jsem odtažen domů na kurtě. Oprava = vyhození čidla, nainstalování odporu za korunu.
- motorku si servisuji sám, postupně se daří a často i chápu co dělám
- pod sedlem mám přídavnou nádrž na cca 8l benzínu od radegarage.com - spolu s druhými koly do terénu je to úplně nej co na tuhle motorku doporučuji pořídit
- druhá kola určená do terénu jsou super. Motorka se tak dá mnohem snadněji provozovat zároveň na silnici a i v terénu - přehození kol je na dvacet minut.
- do terénu už jedině mousse, žádné duše. Nevozím lepení, náhradní duše, montpáky. Ale nářadí vozím s sebou pořád hodně.
- na Chorvatské rally jsem se s motorkou umístil na bedně, takže jedno malé dlouhodobé přání se splnilo (zajet si nějakou "velkou" rally - i když je Croatia Rally spíš malá mezi těma velkýma, tak je to moc pěkný týden strávený na motorce)
- pořídil jsem si "profi" držák roadbooku a tripmaster - je to super ovládat vše levým palcem aniž bych musel pustit řidítka
- odstrojil jsem z motorky nosič bočních kufrů a zadní nosič, motorka se mi tak víc líbí. Akorát nic neodvezu :-/ Nosiče i kufry jsou doma, když se pojede na dovolenou tak je nahodím.
- na moto přidáno pracovní světlo pro bezpečnější jízdu v noci
- přidal jsem druhý ventilátor, obyčejný z GME, nevodotěsný, neprachotěsný a funguje dobře. Jako hlavní bych ho nedal, ale pomocný je OK.

4r od pořízení:
- motorka prošla technickou. Dal jsem tam teda na tu chvilku originální plexi, dozadu nalepil odrazku a nasadil silniční kola se správnýma pneumatikama. Jinak nic nebylo potřeba.
- pořídil jsem svod výfuku 2-1, slibuji si od toho trošku prostoru pro nějakou schránku, kanystr/nádrž prostě cokoliv. Uvidím čím to místo po levém výfuku zaplním.
- vrátil jsem tam originální "cestovní" řetězovku 16:42 abych vyzkoušel jak moc skutečně umí jet a jak při tom žere

5r po pořízení:
- protože chci na motorce víc cestovat na delší vzdálenosti, pořídil jsem automatické přimazávání řetězu Scottoiler
- palivové filtry Guglatech do hrdel nádrží
- palivové filtry Guglatech k pumpě (mezi pumpu a vstřikování jsem dal externí filtr)
- molitanový vzduchový filtr místo originálního papíráku

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jara11x
Jara11x napsal 26.07.19 v 13:30 10b.

Krásně jsi to vymazlil, přesně pro své účely žádná leštěnka. PECKA

Eso_Rimmer
Eso_Rimmer napsal 08.01.19 v 18:13 10b.

paradni bajk a dostava tu maximalni moznou peci. at slouzi

69šakal
69šakal napsal 15.09.18 v 16:34 10b.

Čadil
Čadil napsal 17.03.18 v 07:41 10b.

hezká mašina a pěkný podrobný popis

technick
technick napsal 27.02.18 v 21:47

Tak tomu říkám profil Afriku si nekupuj, nevydržela by ti

Více komentářů



TOPlist