PROFIL MOTORKY

Yamaha Tracer 900 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Daypa
Vloženo 11.3.2019
Aktualizováno 11.3.2019
Zobrazeno 2593x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Univerzální cestování ve sportovním duchu

Motorka koupena od FIRMA:KIS plus (Litoměřice-Město)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VFR 1200X Crosstourer: Vyšší pořizovací cena, předchozí spokojenost s Yamahou

První dojmy - Již před samotným pořízením motorky jsem měl možnost se svést na klasickém Traceru a musím říct, že mě hned učaroval. Pohodlný vzpřímený posez a řidítka natažená směrem k řidiči, předurčují zábavu na klikatých horských silnicích i pohodlí na dlouhých cestách při přesunech po dálnicích. Malinko mi vadí tvrdost sedla, ale tím je Yamaha obecně pověstná.

Motorku bych doporučil pro - Nejsem ten, kdo by měl někomu něco doporučovat, ale musím se přiklonit k názoru, že motorka není rozhodně určena pro začínající jezdce. Motor je natolik neurotický, že by mohl nejednomu začátečníkovi způsobit docela trable.

Doplňky na motorce - Doplňky jsou pouze ty, co byly za příplatek za nápis na kapotách GT. To znamená, že navíc oproti klasickému Traceru je barevný TFT displej, výše zmiňovaný QuickShifter, boční kufry, vyhřívané hefty, LED přední a zadní světla, tempomat

Recenze

Moje předchozí motorka byla Yamaha TDM 900, proto si myslím, že více jak logickým krokem při přestupu na novější stroj je právě Tracer 900, potažmo s atributem GT. Vzhledem Tracer 900 GT malinko vyčnívá z celkem uniformního designu řady MT a když přišla barevná kombinace Nimbus (pastelově šedá s červenými doplňky) volba byla jasná.
Zatím nemám najeto tolik, abych mohl vznášet nějaké erudované soudy, ale musím říci, že s motorkou jsem se zžil opravdu rychle. Nejen že člověka rozmazluje svou celkem bohatou výbavou, ale hlavně svým klenotem ukrytým v rámu. Tříválec s předsazenými ojničními čepy i v očích odborné veřejnosti sklízí nejeden pozitivní bod a to jak v kategorii průběhu výkonu, tak v neposlední řadě i třeba svým zvukovým projevem. I přesto, že jsem nesáhl k příplatkovému akrapu, zvuk má i sériový výfuk svalnatý i upištěný zároveň. Na TDM jsem najezdil přes 30.000 km a bylo mým parťákem a specifický zvuk tohoto řadového dvouválce byl poznat daleko dopředu, než se motorka objevila. Zněl v tom nejlepším smyslu slova jako špatně naladěná baskytara a stejné brumendo cítím i z tohoto tříválce.
Jízdní pozice, ačkoliv by toto měl být v podstatě přímý nástupce TDM, je naprosto odlišná. Vzhledem k tomu, že Yamaha má pro model Tracer 900 GT motto cestování ve sportovním stylu, snoubí se v jízdní pozici právě oba styly. Vzpřímené sezení, řidítka malinko natažená směrem k řidiči předurčují k pohodlí na delších cestách, avšak zalomené nohy v kolenou naznačují i sportovní apetit na což navazuje již výše zmiňovaná pohonná jednotka. Nejsem žádný odborník, ale motor ve spojení s převodovkou a quickshifterem je naprosto úchvatný. Vzhledem k tomu, že motorku teprve zajíždím, tak jsem ještě zdaleka nevyužil jeho plný potenciál, ale i tak musím říci, že to co se odehrává kolem 5500 otáček je prostě neskutečné. Co teprve nad touto hranicí.
Brzdy asi netřeba dlouze popisovat. Yamaha vždy na své motocykly montovala ve své podstatě topové produkty a nejinak je to u její TOP verze Traceru. Radiální čtyř pístky vpředu, které montuje i na supersporty, mají skvělý nástup a ani nikterak nevadnou při neomalenějším zacházení. Ani při prudkém brzdění se motorka nenoří, na čemž má svůj díl práce i plně stavitelná přední USD vidlice. Průjezd zatáčkami je opravdu precizní a stejně tak jízda v přímce, kdy se oproti předchozí verzi motorka uklidnila na základě prodloužení kyvky.
Dle mého názoru jde o univerzální stroj, který člověk může využít na denní dojíždění do práce, odveze ho na dovolenou do Itálie a pokud pak dostane chuť na nějaký ten adrenalin, tak i to mu Tracer je schopen nabídnout. Rozhodně nejde o motorku, na které by se dalo jet třeba do Bolívie a zdolávat nějaký těžký offroad, ale lesní cesty vedoucí k chatové osadě se rozhodně nezalekne. Prioritně je ale Tracer 900 GT, jak je již patrné z názvu (Gran Turismo), určen pro delší výlety, protože ovladatelnost je příkladná a věřím, že bude stejná i v jízdě s batůžkem.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Míra1970
Míra1970 napsal 18.03.19 000 15:22 10b.

moc pěkná

Boss.trx850
Boss.trx850 napsal 18.03.19 000 13:05 10b.

Zajimavá barevná kombinace. Hodně štasných km v dalších sezónách.

nevo7
nevo7 napsal 16.03.19 000 15:12 8b.

Mohli tomu dať červený blatník ako má neGT. Farebná kombinácia, ktorých nebude veľa, lebo je nová na 2019 /všetci majú čierne či modré/. Dúfam, že budú spomenuté aj nejaké nedostatky, lebo po prečítaní info som nadšený, že to má byť istá kúpa a tá motka ma po testovačkách dosť sklamala a fakt by som povedal, že tie peniaze by boli vyhodené v môj nekomfort ju užívať.
Aby som bol spravodlivý, 8b ako dostal kolega z tohto týždňa /kde som sa rozpísal, ale len tak to cítim a nie som nijak limitovaný zadarmo požičaním od predajcu Yamaha, ktorému nechcem pri predaji uškodiť/.

Více komentářů



TOPlist