renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS Adventure (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník cvrnda
Vloženo 23.2.2019
Aktualizováno 5.10.2023
Zobrazeno 1 843x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 3.7

Popis motorky


Z prvního BMW R 1150 GS opadlo nadšení a tak jsem začal uvažovat co dál...

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - novější větší výkon velká nádrž

Recenze

R 1150 GS už mi nějak přestala stačit a tak jsem se začal poohlížet po jiném aparátu.
Jezdím většinou ve dvou a když jsem 1150 ještě naložil spoustou věcma co nepotřebujeme tak výkon zkrátka chyběl, podvozek už nepodvozkoval jak bylo potřeba a tak padlo rozhodnutí udělat výměnu. Chtěl jsem Ducati MTS 1200, ale nic nebylo k mání a tlak od drahé polovičky, že by to mělo být zase BMW nahrával pořízení dalšího GS tentokrát, ale GSA 1200.
První dojmy po svezení samozřejmě super. Motorka má dlouhé zdvihy pérování, nájezd přes 600km na jedno natankování, výkon taky dobrý, brzdy super.
Vyrazil jsem tedy nadšen do nové sezony a těšíce, že jsem pořídil super spolehlivý stroj. Kamarádi je mají a jsou spokojeni, proč bych teda neměl být i já.
Když jsem GSA kupoval tak byly nefukční RDS snímače tlaku. Po ubezpečení prodávajícího, že snímače sežene a namontuje mechanik co mi bude dělat servis a on to s ním pak finančně vyřídí, jsem tedy motocykl vzal. Ujel jsem pár kilometrů a nadšen z nového stroje jsem tedy nechal udělat servis ať je vše OK před nastávající sezonou.
Už ale při cestě do servisu na mně začalo blikat ABS, po příjezdu do servisu bylo potvrzeno, že ABS je KO.
A když došlo na výměnu oleje v převodovce tak vyteklo něco co převodový olej vůbec nepřipomínalo. A se slovy mechanika "tam se něco děje" mi opět zatrnulo.
Olej se tedy dal nový a já začal sledovat zvuky které jsem do té doby nepovažoval za závadu. Resp. ony ty zvuky přes tu olejovou kaši ani nebyly slyšet.
A tak jsem začal řešit co dál. ABS je potřeba opravit a převodovku min. překontrolovat, protože po nalití nového oleje byla dost hlučná. Mechanik co mi dělal běžný servis neměl čas a tak jsem oslovil prodávajícího co dál, že s takto hlučnou převodovkou se jezdit nedá. Sehnal tedy jiného, kousek od Prahy, co se na to podívá, takže místo na dovolenou do Alp jsem naložil GSA do dodávky a šup do servisu.
Mezi tím prodávající sehnal čidla tlaku, a že když už to bude v servisu nechají se hned udělat i ty čidla.
ABS se opravilo, snímače namontovali, ale nezprovoznily, protože bylo zapotřebí BMW dignostiku, převodovka byla zkontrolována a na žádnou závadu se prý nepřišlo.
No nic, zaplatil jsem nemalý peníz a motorku odvezl.
Na čidla jsem se domluvil s mechanikem co má přístup k BMW diagnostice a čidla mi s motorkou spáruje.
Převodovka rachtala dál, že prý je to normální to prý převodovky BMW dělají a tak jsem zase začal jezdit, ne dlouho.
Po ujetí cca 150km jsem, ale zjistil, že mám zadní kolo od oleje, takže druhý den zpět do servisu.
Bylo zjištěno, že nový simering na výstupu z převodovky, který se montoval při rozborce, je na kaši a musí se dát nový. (oprava sice na záruku, ale den dovolené v tahu) Opraveno jdeme jezdit...
Po ujetí dalších cca 150km opět kolo od oleje. A do toho motorka začala při zastavení sama chcípat.
Takže zase zpět do servisu, ale tentokrát odešel simerink na koncovém převodu a chcípání je prý tím, že odešel snímač klapky, OK nový snímač, simeringa a olej, takže další vydání. Simerinky už sice držely, ale chcípání neustalo. Takže namontovat staré čidlo a nové poslat zpět do servisu aby mi vrátili peníze.
Po poradě co dál s chcípáním mi bylo doporučeno, že pomůže aktualizace software. Takže šup do BMW provést aktualizaci, zase zacálovat a hle, pořád chcípá a převodovka stále jak mlýn na kameny.
To už jsem nevydržel a domluvil jsem se s prodejcem, že motorku s finanční ztrátou, z mé strany, vrátím.
No a když jsem vracel motorku zpět tak mi ještě po cestě stihla zdechnout baterka.
Pro mně to byla hodně nepříjemná zkušenost která mně stála hodně nervů, ale hlavně móóc peněz. Asi jsem nejspíš natrefil na páteční kus.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cvrnda
cvrnda napsal 24.02.19 v 21:48

Je fakt, že ty plasty na varanu nejsou úplně blbuvzdorné, a je to spíš silniční motorka, ale já zjistil, že do terénu jsem stejně ani na BMW nejezdil abych si to nezničil.
Paradox je, že když jsem před léty začal pokukovat po cestovním enduru tak jsem chtěl varana ale všude jsem se dočetl, že stejně pak každý od varana uteče k BMW. A tak jsem koupil rovnou baworáka. No a na konec jsem skončil u varana.

Petr_TA
Petr_TA napsal 24.02.19 v 20:51

Souhlas ...
Varan je fakt super a myslím že velmi nedoceněná motka
Po přesednutí na Advíka jsem byl chvilku v rozpacích jestli jsem udělal dobře ...
Na druhou stranu to co vydrží Advík by Varan neustál

cvrnda
cvrnda napsal 24.02.19 v 19:30

Multistrada nebude, GSA stálo všechny moje úspory takže na ní nezbylo. Tak jsem se musel uskromnit a koupil vararana, ten mi snad nějaký pátek vydrží.

musak1978, on ten varan zase tak línej není, když se rozvášní tak se taky umí vytáhnout

w210
w210 napsal 24.02.19 v 13:59 5b.

no vida.cim novejsi,tim horsi.take jsem po r1150rt presel na r1200rt,rikal jsem si,pokrok nezastavis.po jedne sezone jsem ji prodal a vratil se zpet k poctivemu zelezu,k elektrice co jeste obsahuje med,ke gume v ktere je jeste kaucuk.r 1150rt je proste jeste poctivej kus zeleza kde s original naradim objedu svet a nemusim se bat,ze me treba odejde baterka v dwb antene a pod.

musak1978
musak1978 napsal 24.02.19 v 13:13

Čus mám podobnou zkušenost s GS1200 a jsem rád za mého varana je to sice lenoch ale maká bez závad.

Více komentářů



TOPlist