PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS Adventure (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PavelFru
Vloženo 4.11.2017
Aktualizováno 11.8.2019
Zobrazeno 5 283x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Pořádný kus pohodlné motorky s příjemným dojezdem na 30 l nádrž.

Více fotografii

Motorka koupena od bmw (Hradec Králové)

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R nineT Pure: snad příště

První dojmy - Velká obluda, ale jak se rozjede tak komfortní a pohodlná. Před startem se na palubce rozsvítí malá elektrárna. Při jízdě skvělá ochrana před větrem, absolutně odlišné vnímání rychlosti oproti předchozímu gs, perfektní podvozek.

Motorku bych doporučil pro - Všem kdo chtějí komfortně dojet do dalekého cíle. Určitě i pro pohodlnou cestu ve dvou s veškerou potřebnou bagáží.

Doplňky na motorce - Nějaké brašny, ochrana padacího rámu ricochet, přídavný rám, kastlik na nářadí, samolepky na kufru a další hoovadiny...

Recenze

Celkově adventure splnilo má očekávání, odlišnost oproti předchozímu gs je v pozitivním směru avšak ne o tolik. Každopádně gs adventure posouvá vnímání vzdáleností o kus dál a tím je vše nějak blíž což má své plus i mínus ( viz. zápory níže). Celkový pocit je, že stačí sednout a jet a jet a jet čím svižněji tím lépe. Limitem se stává pouze odolnost řidiče proti únavě. Jelikož ani bolící pozadí téměř nenastává. To dřív je tma nebo Vánoce. Doplnění, zatím nejvíc 1260 km za den. Každopádně lze použít i na každodenní cesty do práce Pokud má ta cestu délku 50 km plus.
Klady z mého pohledu:
Dojem - ta motorka je prostě impozantní, obrovská nádrž a člověk si říká tohle je fakt monstrum. Při jízdě se však tento dojem absolutně vytratí. Trochu se peru s rovnováhou při manipulaci na místě, ale to je můj dojem.
Komfort - podvozek je naprosto perfektní, ESA funguje výborně a všechny režimy spolu s palivovými mapami jsou zábavné. Zejména režim enduro je na naše silnice perfektní, bohužel u něj nejde dát tempomat (chápu proč, ale jinak by ten režim byl dokonalý). Ochrana před větrem skvělá. Nad 25 stupnu je to za trest, pod 25 stupnů je to báječný. Dojezd na nádrž je kolem 550 km a to je velké plus. V podstatě netřeba příliš nehledám pumpy.
Motor - určitě dobrý, dynamický, výkonný, není moc znát jízda s bagáží.
Elektronika - tempomat na moto skvělá věc. V době, kdy nás všude měří pod ulitou bezpečnosti se člověk nemusí bát, že překročí rychlost o 2 km/h a hned se na něj sesypou lehkoživky. ABS popisovat zbytečné - jednoznačné plus a i protiskluz na kluzkém povrchu přijemná věc. Palivové mapy a nastavení podvozku skvělé - popisovat nelze je třeba zkusit. Bezklíčové startování - silně návykové, perfekt. Na displeji mnoho parametrů - je příjemné se s tím bavit. Absolutně nejlepší je řadící asistent- hodně hravé a opojné, ale ne v nižších rychlostech to je lepší se spojkou. Doplnění: s asistentem mám zkusenost i na hondě avšak na bmw funguje lépe, příjemněji.
Peckou jsou led světla, to je najednou vidět ... ( nejel jsem na ničem co by svítilo lépe)
Brzdy jsou vážně na 1. To je oproti jiným moto co jezdím nesrovnatelný.
Kardan: doplňuji jako velké pozitivum, které jsem začal brát tak nějak automaticky.
Zápory z mého pohledu:
Blinkry - mě prostě ten sysstém co byl na vzducháči chybí - s tímto novým ovládáním se peru. Led blinkry se mi osobně nelíbí radši bych velké klasické- subjektivní dojem.
Tachometr - pro mě nesmyslné odstupňování a 0 km/h dole a 90 km/h vodorovně. Nemohu si na to zvyknout a koukám na digitál. 50 km/h je téměr dole a psychologicky člověk vnímá jako,že stojí a naproti tomu v zorném pohledu na mě kouká údaj 200 km/h a víc na který se dostanu asi tak 1x za tisíc let. Z hlediska ergonomie je to nějak obráceně.
Držák navigace - překrývá budíky v zorném poli. Doplnění: vše vyřešeno tím, že jsem dokoupil navigaci a nyní mám vše v zorném poli. Na budíky/ displej prakticky už nekoukám. Sice trochu drahá palubní deska, ale budiž. Navigace je na samostatné téma, ale jen ve zkratce. Navigace je velmi, ale velmi pomalá to je základní nedostatek. Takže než neco přepočítá jsem o 30 km jinde. Jinak asi ok a má i několik příjemných funkcí jako okružní cesta podle km či času.
Motor - je dobrý jen ten zvuk mi u LC nejde moc do ucha. Celková koncepce vzducháče oproti vodníkovi se mi líbí technicky víc. Od chladičů jde velmi horký vzduch na nohy takže při teplotách kolem 30°C je to fakt výživný, tohle se hodně nepovedlo. Doplnění: vzduch se točí někde vzadu na lýtka, pokud jede spolujezdec tak na něj, jinak to samé i s kufry. Může to být i od válců, nevím, neřeším jen sděluji. Motor se v podstatě se chová jako diesel a má ve svém průběhu díry, není lineární co se výkonu týká. ( no nic, pro radost z motoru jsem si pořídil řadový 4 válec). V běžném režimu je to ok, jakmile však od něj chci nějakou akci motor nesouhlasí. Svezl jsem se na nastupci gs 1250 a to je jiná káva.
Tempomat má jednu malou výtku. Po vypnutí přepínačem hned začne moto brzdit motorem což má za následek nepříjemný ráz jako při náhlém prudkém zabrždění. O něco lepší je když se tempomat schodí škrtnutím o páku spojky.
Vibrace - při drsnějším povrchu asfaltu a ne vždy jen za určitých okolností se přenáší vibrace do stupaček. Nic závažného jen u moto v takové cenové kategorii bych to nečekal a v bmw dělají jako, že je to normální, myslím, že není.
Obecně bych ještě dodal, že vnímání rychlosti na tomto stroji je posunuto hodně nízko tzn. že ve městě jet 40-50 km/h se prostě nedá dlouhodobě vydržet. Při 90-100 km/h ok a tam jsou komfortní pocity. Ovšem když je někde omezení na 30 km/h to bych nejradši vystoupil a šel pěšky. Z tohohle pohledu je to blbě nastavený. Zde je právě tempomat neocenitelný. Tím jak krajina jen plyne a vše tou dokonalostí je tak nějak blíž a po 1 tis. km si člověk připadá jako po 100 km se trochu vytrácí ten požitek sledování krajiny a vnímání okolí. Prostě ta dokonalost něco stojí a sbírá velkou kus zážitku, kterou se snaží dohnat jiným způsobem.
Motocykl je to krásný a impozantní avšak nemá cenu ho vytahovat na trasu kratší než je alespoň 50-100 km. V tom případě šaham po jiné. Navíc adventure je fakt velká motorka. Do terénu to chce urcitě lehčí moto.
Rozhodně bych však hodnotil tento stroj pozitivně a vřele doporučil na dlouhé cesty ať je moto naložené či nikoliv ten komfort je úžasný.
Sám za sebe se však přiznám, že ačkoliv se mi ta motorka hodně moc líbí tak v mnoha případech pokud někam vyrážím si buď vezmu jinou nebo jedu autem. Asi je moc dokonalá. A to je v konfrontaci s image jakou ta motorka tady u nás má hodně kacířská myšlenka což?

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PavelFru
PavelFru napsal 11.11.17 v 20:24

Pedl, fotka sice čistě náhodná, ale taky se tomu tlemim při každém shlédnutí

PavelFru
PavelFru napsal 11.11.17 v 20:19

Petr_TA, jj celkově určitě doporučuji, ale zároveň doporučuji půjčit si na víkend a vyzkoušet pokud ta možnost je. Na dlouhé cesty je ta moto skvělá.

Pedl
Pedl napsal 11.11.17 v 19:58 10b.

Pěkná

Ta fotka s krávama mě dostala Všechny čumí. Já mám vyfocenou jen jednu takovou obdivovatelku

Petr_TA
Petr_TA napsal 11.11.17 v 08:10 10b.

Super napsaná recenze
Nejen samé vychvalování do nebes ...
Mám v plánu vzducháče vyměnit taky za vodníka
10b

Mig_35
Mig_35 napsal 10.11.17 v 18:50

Přes motoboty to necítím ani ve 30 stupních. Možná ve městě. Nevzpomínám si, jestli od válců nešlo teplo na vzducháči, ale podle mého někde motor topí vžycky a takové topení do koulí, jako umí KTM, to se hned tak nevidí. V teniskách je to nepříjemné, to přiznávám, přes město vypínám motor na každé křižovatce.

Vypnutí tempomatu je ekvivalentem zavření plynu, nic víc a nic míň. Nenapadá mně lepší řešení, jak to udělat. Jestli jsi měl tempomat na jiné motorce a bylo to lepší, tak sem s tou zkušeností...

Blinkry jsou - máš pravdu - naprosto subjektivní a mně přijde normální ovládat vše jednou rukou, resp. příhodnější, než každý blinkr jinou rukou...

Ťukání do stupaček jsem nikdy nezažil, nevím, jestli to není tvůj jeden jediný kus... nikde jsem o tom od nikoho nečetl.

Za mně je možné za negativa považovat přední plexi, které nemůže logicky sednout úplně všem a jeho opora. Musím vyzdvihnout sedlo, které mi v sérii vyhovuje tak neskutečně, že by mně ani na okamžik nenapadlo utrácet za nějaké jiné. A to jsem dal 1300 km na jeden zátah před měsícem a ani na okamžik jsem si nevzpomněl na přesezený zadek. Obávám se, že lepší cesťák než GS snad ani není. Jezdil jsem na pár nine T a musím říct, že vzducháč je zábavnější motor, ale pro dálkové cestování bych ho určitě nechtěl. Tam je LC bezchybné...

Více komentářů



renocar_duben
Objednat reklamu
TOPlist